Skrevet av Emne: Narnia - Gjennom skapet  (Lest 8150 ganger)

Utlogget TeamDal

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 910
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 910

Sv: Narnia - Gjennom skapet
« #15 : 13. mars 2009, 17:32 »
hva er grunnen til at du har nedvarming?

Utlogget narnia

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 307
  • Honnør: 27
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 307

Sv: Narnia - Gjennom skapet
« #16 : 13. mars 2009, 17:49 »
hva er grunnen til at du har nedvarming?
Ingen logisk grunn.. Bare for å tyne ut litt ekstra ut av kroppen, eller for å slappe litt av.
I firmly believe that any man's finest hour, the greatest fulfillment of all that he holds dear, is that moment when he has worked his heart out in a good cause and lies exhausted on the field of battle - victorious. - Vince Lombardi

Utlogget narnia

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 307
  • Honnør: 27
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 307

Sv: Narnia - Gjennom skapet
« #17 : 15. mars 2009, 20:52 »
En slitsom helg er snart unnagjort. Lørdag ble det en times tur i Kanadaskogen, i et greit tempo. Kupert løype, så fikk i hvert fall pusten opp i enkelte partier, selv om turen var mest for kosens skyld.

Søndag ble det blodslit derimot. Første gang noensinne prøvde jeg meg opp Stoltzen. Herregud, så kjørt jeg var halvveis. Da vi passerte båren halvveis etter 13 minutter hadde jeg mest lyst til å bare legge meg ned på den og ikke reise meg. Det at jeg ikke visste hvor langt opp det var opp heller gjorde det ikke noe bedre. Man ser kun et lite trappetrinn foran seg, så et nytt ett og et nytt ett, og det tar jo aldri slutt heller (virker det som når man jobber seg oppover).

Men, slutt tok det. Nådde toppen på rett under 32 minutter. Litt skuffende, hadde lyst til å klare det på 25 minutter, men vet i hvert fall bedre nå hva jeg går til neste gang. Åpne litt roligere, og ta en mindre pustepause, og det skal være fullt mulig å presse tiden under 30 minuter neste gang.

Selv om veien opp var ille for kondisjonens del, så var veien ned verre når det gjelder lidelse. Var rimelig mør i knærne der jeg prøvde å manøvrere meg ned glatte steiner, i altfor bratte bakker. Hadde skjelven i knærne etter bilturen hjem, men det har roet seg, så forhåpentligvis er jeg fit for fight i morgen.

Begynt på oppladningsfasen med kreatin denne helgen. Hjalp ikke veldig opp Stoltzen følte jeg, men det skulle det vel egentlig ikke heller gjøre. Tongue

I morgen blir det første økt med tunge vekter, så skal bli spennende å se hva slags resultater det blir da.
I firmly believe that any man's finest hour, the greatest fulfillment of all that he holds dear, is that moment when he has worked his heart out in a good cause and lies exhausted on the field of battle - victorious. - Vince Lombardi

Utlogget narnia

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 307
  • Honnør: 27
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 307

Sv: Narnia - Gjennom skapet
« #18 : 16. mars 2009, 17:32 »
Mandag 16. mars 2009:

Oppvarming:

15 minutter på en eller annen jentemaskin.

Benk:
40 kg * 6
65 kg * 4
62,5 kg * 4
62,5 kg * 4
30 kg * 24

Anm: Tre gode reps på 65 kg, med litt hjelp på siste. Dropsettet ble litt for lett. Øke det til 40 kg neste gang.

Arnold press:
20 kg * 4
20 kg * 4
20 kg * 6
10 kg * 12

Anm: Litt sår skulder på første rep, men etter det gikk vekten veldig lett. Kan prøve meg på 22 kg neste gang.

Korsrygg (maskin):
42,5 kg * 12
42,5 kg * 12
42,5 kg * 12

Anm: Helt greit. Kan øke mer, men tar det rolig.

Biceps (Hammercurl - manualer):
14 kg * 4
16 kg * 4
16 kg * 4
8 kg * 20

Anm: Hammercurls for å avlaste underarmen. 16 kg var kanskje litt i meste laget. Teknikken og skulderen var ikke optimal. Ned til 14 kg, og øke reps litt neste gang.

Triceps nedtrekk:
35 kg * 4
35 kg * 4
35 kg * 4
20 kg * 12

Anm: 35 kg er ganske optimalt. 40 kg er fortsatt et stykke unna.

Statisk mage:
1 min
1 min
1 min

Anm: Kjente det bra på siste sett.

Beinhev:
35 reps
35 reps
35 reps

Anm: De siste repsene er tung, men gikk forholdsvis greit.

Nedvarming:
10 minutter på sykkel. Sakte økning av motstand opp til 5 minutter, så 5*20 sekunder full spurt, med 10 sekunders pauser. Litt stive og ømme lår etter Stoltzen i går gjorde at det ikke helt fungerte optimalt i spurtene.

Status:
Første tunge økt gikk forholdsvis bra. Litt justering av vektene til neste gang, og dette kan bli bra.
I firmly believe that any man's finest hour, the greatest fulfillment of all that he holds dear, is that moment when he has worked his heart out in a good cause and lies exhausted on the field of battle - victorious. - Vince Lombardi

Utlogget Ditto

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 511
  • Honnør: 183
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 511

  • -=RAWCORE=-
Sv: Narnia - Gjennom skapet
« #19 : 16. mars 2009, 18:07 »
hvordan er d på andre siden av skapet? kommer du til eventyrland som i filmen? Grin
Mats Gården

Skjorte i benk er som å kjøre moped i Tour De France Wink

RAW 4 LIFE Smiley

Simply I dont do trix, am not gonna lift cars for people, am not a clown - Doug Young

Utlogget narnia

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 307
  • Honnør: 27
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 307

Sv: Narnia - Gjennom skapet
« #20 : 16. mars 2009, 18:15 »
Fortsatt ikke kommet til eventyrlandet, men gi meg ett år til med trening, så skal jeg ha sikret meg prinsessa og halve kongeriket.
I firmly believe that any man's finest hour, the greatest fulfillment of all that he holds dear, is that moment when he has worked his heart out in a good cause and lies exhausted on the field of battle - victorious. - Vince Lombardi

Utlogget narnia

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 307
  • Honnør: 27
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 307

Sv: Narnia - Gjennom skapet
« #21 : 18. mars 2009, 16:40 »
Onsdag 18. mars 2009:

Oppvarming:

15 minutter på en eller annen jentemaskin.

Benk:
40 kg * 8
62,5 kg * 4
62,5 kg * 4
62,5 kg * 4
40 kg * 16

Anm: Tungt nok på 4-settene. Ikke noe mer å hente på siste der. Greit med 40 kg på dropsettet.

Arnold press:
22 kg * 3
22 kg * 3
20 kg * 4
10 kg * 15

Anm: 22 kg er hardt, mens 20 kg går greit. Litt frustrerende. Kjenner det fortsatt i venstre skulder. Må gjøre litt forandringer i starten.

Korsrygg (maskin):
42,5 kg * 12
42,5 kg * 12
42,5 kg * 12

Anm: Føltes tyngre i dag en sist. Litt bedre teknikk, så da merkes det bedre.

Biceps (Hammercurl - manualer):
14 kg * 6
14 kg * 6
14 kg * 6
8 kg * 12

Anm: Hjalp litt for mye med skuldrene på de første par settene, justerte foran siste og det føltes bedre.

Triceps nedtrekk:
35 kg * 4
35 kg * 4
35 kg * 4
25 kg * 12

Anm: Gode reps, fin kontroll og kvalitet.

Crunch (maskin):
42,5 kg * 25
42,5 kg * 20
42,5 kg * 15

Anm: Tok på en herlig måte. Kjentes fint ut.

Beinhev:
35 reps
35 reps
35 reps

Anm: Litt tyngre enn sist, men det skyldtes litt bedre teknikk på sidebevegelsen.

Nedvarming:
10 minutter på sykkel. Sakte økning av motstand opp til 5 minutter, så 5*20 sekunder full spurt, med 10 sekunders pauser. Gikk greit med pusten. Fikk fin frekvens på beina, men kraften er ikke helt på topp i lårene.

Status:
Virkelig tung og sliten i kroppen etter dagens økt. Kjenner det godt øverst i ryggen, mellom skuldrene. Avlastet underarmen ganske bra, så forhåpentligvis begynner den å bedre seg snart. Legger jeg meg ikke tidlig i kveld, så er jeg en idiot.
I firmly believe that any man's finest hour, the greatest fulfillment of all that he holds dear, is that moment when he has worked his heart out in a good cause and lies exhausted on the field of battle - victorious. - Vince Lombardi

Utlogget TeamDal

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 910
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 910

Sv: Narnia - Gjennom skapet
« #22 : 18. mars 2009, 19:16 »
nå får du vel ta å veie deg og ta mål den 21 mars da. har jo akkurat gått en måned siden siste veiing hvis jeg ikke tar feil.


Utlogget narnia

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 307
  • Honnør: 27
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 307

Sv: Narnia - Gjennom skapet
« #23 : 18. mars 2009, 22:26 »
Tar en veiing en gang i uken. Ligger nå mellom 95-96 kg alt etter dagsformen. Laveste jeg har er 95.1 kg, men samtidig er det ikke så stort mål nå å gå ned i vekt. Må heller prøve å spise skikkelig de neste par ukene for å få maksimalt ut av styrketreningen, så blir det kanskje en liten minideff før sommeren.
I firmly believe that any man's finest hour, the greatest fulfillment of all that he holds dear, is that moment when he has worked his heart out in a good cause and lies exhausted on the field of battle - victorious. - Vince Lombardi

Utlogget narnia

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 307
  • Honnør: 27
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 307

Sv: Narnia - Gjennom skapet
« #24 : 20. mars 2009, 16:53 »
Fredag 20. mars 2009:

Oppvarming:

15 minutter på jentemaskinen.

Benk:
40 kg * 8
62,5 kg * 4
65 kg * 3
65 kg * 4
40 kg * 15

Anm: Litt rot på siste tunge sett, men fikk no det opp med litt hjelp. Litt smalere grep på dropsettet. Ny opplevelse, men føltes ganske bra ut.

Arnold press:
22 kg * 3
20 kg * 6
20 kg * 6
10 kg * 12

Anm: Prøvde på 22 kg på første sett. Det var altfor tungt. Stoppet helt opp på nummer 3. 20 kg gikk greit, og ikke noe problem å klare seks reps. Droppsettet derimot ble blytungt.

Korsrygg (maskin):
40 kg * 12
40 kg * 12
40 kg * 12

Anm: Sår rygg, så ned og tok det litt rolig.

Biceps (Hammercurl - manualer):
14 kg * 8
12 kg * 12
14 kg * 8
8 kg * 24

Anm: Ned til 12 kg på andre sett siden jeg ikke gadd å vente på at 14 kg skulle bli ledig igjen. 14 kg grei vekt, men 12 føles bedre for skulderen.

Triceps nedtrekk:
35 kg * 6
35 kg * 6
35 kg * 6
25 kg * 12

Anm: God dag på triceps. Økte fint i reps, uten at det ble for ille.

Planke:
3 * failure

Beinhev:
35 reps
35 reps
35 reps

Anm: Gikk som normalt.

Nedvarming:
10 minutter på sykkel. Sakte økning av motstand opp til 5 minutter, så 5*20 sekunder full spurt, med 10 sekunders pauser. Lite å hente de siste dagene. Beina er fortsatt møre.
I firmly believe that any man's finest hour, the greatest fulfillment of all that he holds dear, is that moment when he has worked his heart out in a good cause and lies exhausted on the field of battle - victorious. - Vince Lombardi

Utlogget narnia

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 307
  • Honnør: 27
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 307

Sv: Narnia - Gjennom skapet
« #25 : 23. mars 2009, 16:18 »
Mandag 23. mars 2009:

Oppvarming:

15 minutter på en eller annen jentemaskin.

Benk:
40 kg * 8
62,5 kg * 4
65 kg * 4
67,5 kg * 3
40 kg * 16

Anm: Tok smallere grep en noen gang tidligere, og det ga skikkelig gode resultater. 65 kg gikk greit på 4 reps alene. Pers bare detr. 67,5 kg gikk greit på de to første repsene, var helt tom på vei opp på siste rep, men litt hjelp og opp gikk det. Utrolig fornøyd!

Arnold press:
20 kg * 6
20 kg * 6
20 kg * 7
10 kg * 12

Anm: Ned til 20 kg, men klarte å tyne ut mer av musklene og skulderen føltes bedre. Forsøket på 8. reps på siste settet endte med å støtte manualen på hodet, så der var det tomt. Må nok opp på 22 kg, forhåpentligvis går det litt lettere på onsdag enn sist.

Korsrygg (maskin):
40 kg * 12
40 kg * 12
40 kg * 12

Anm: Fortsatt litt sår rygg, så tok det rolig.

Biceps (Hammercurl - manualer):
14 kg * 8
14 kg * 8
14 kg * 8
8 kg * 15

Anm: Fin vekt, og lekende lett med 8 reps. Dropsettet derimot svidde godt i musklene. Litt høyere løft på curlen ser ut til å være veien å gå.

Triceps nedtrekk:
35 kg * 6
35 kg * 6
35 kg * 6
20 kg * 16

Anm: Gikk greit med 6 reps, fint dropsett.

Crunch (maskin):
42,5 kg * 25
42,5 kg * 20
42,5 kg * 15

Anm: Fikk kjørt magen bra.

Beinhev:
3 * failure

Anm: Økte kraften betraktelig i nedskyvet, så mistet litt tellingen på reps. Vanskelig å stå i mot på nedskyv til siden, merker det litt i ryggen da.

Nedvarming:
10 minutter på sykkel. Sakte økning av motstand opp til 5 minutter, så 5*20 sekunder full spurt, med 10 sekunders pauser. Føltes ganske bra i dag. Lårene var friskere enn på lenge, og frekvensen var høyere enn den var forrige uke. Fornøyd.

Status:
En av mine beste økter så langt. Gode vekter, og overskudd etter treningen. Løsnet litt opp på kostholdet forrige uke, så kan fort ha gitt kroppen litt mer overskudd. Ellers kan selvfølgelig kreatin og ZMA ha slått til for fullt, men tviler litt på det. Spent på onsdag nå!
I firmly believe that any man's finest hour, the greatest fulfillment of all that he holds dear, is that moment when he has worked his heart out in a good cause and lies exhausted on the field of battle - victorious. - Vince Lombardi

Utlogget narnia

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 307
  • Honnør: 27
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 307

Sv: Narnia - Gjennom skapet
« #26 : 25. mars 2009, 16:41 »
Onsdag 25. mars 2009:

Oppvarming:

15 minutter på elipsemasking.

Benk:
40 kg * 8
67,5 kg * 3
65 kg * 4
65 kg * 4
40 kg * 15

Anm: Kjente det litt i skulderen på de tyngste settene. Måtte ha litt hjelp på siste repsene, men forholdsvis bra fremgang.

Arnold press:
22 kg * 3
22 kg * 3
20 kg * 5
10 kg * 12

Anm: 22 kg er for masse. Mistet litt kontroll, spesielt på andre sett. Håndtakene på 22 er litt for store. 20 kg er perfekt, men litt for lett. Irriterende.

Korsrygg (maskin):
40 kg * 12
40 kg * 12
4o kg * 12

Anm: Fortsatt litt sår rygg, så tok det rolig.

Biceps (Hammercurl - manualer):
16 kg * 4
16 kg * 4
14 kg * 7
8 kg * 15

Anm: 16 kg er for mye. Blir for mye hjelp med skuldrene og hjelp med ryggen. Plagsomt at forskjellen skal være så stor. Dropsettet var litt elendig kvalitet på, så det må skjerpes neste gang.

Triceps nedtrekk:
35 kg * 6
35 kg * 6
35 kg * 8
25 kg * 12

Anm: Forholdsvis bra gjennomført økt. 25 på dropsett var tung, men fungerte.

Planken:
3 * failure

Beinhev:
3 * 25 reps

Anm: Økt kraft på nedskyvene. Litt mer kontrollert, når jeg øker motstanden på toppen og ikke gir fart selv på vei ned.

Nedvarming:
10 minutter på sykkel. Sakte økning av motstand opp til 5 minutter, så 5*20 sekunder full spurt, med 10 sekunders pauser. Begynte å kjenne det litt på pulsen igjen. Vanskelig å holde intensiteten oppe.

Status:
Litt sår rygg og litt såre skuldre. Kommer nok til å merke det ut neste uke.
I firmly believe that any man's finest hour, the greatest fulfillment of all that he holds dear, is that moment when he has worked his heart out in a good cause and lies exhausted on the field of battle - victorious. - Vince Lombardi

Utlogget narnia

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 307
  • Honnør: 27
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 307

Sv: Narnia - Gjennom skapet
« #27 : 03. april 2009, 01:03 »
Etter en uke med forkjølelse, var det klart for en aldri så liten tur inn på treningsstudioet igjen. Måtte bare komme i gang. Orket ikke tanken på å gå glipp av NOK en trening.

Avbruddet kom jo selvfølgelig på verst tenkelig tidspunkt treningsmessig, med kun et par økter igjen i den tunge perioden. Men, sånn er det bare. Ingen vits å klage mer nå.. Tongue

Forøvrig glad for at det ikke var mange folk på plass i dag, for et mer komisk syn skal man lete lenge etter. Snublet inn på senteret med tunge øyelokk og rimelig slapp holdning. Slengte på meg mitt vanlige treningsantrekk (delvis fjortis-inspirert selv om jeg er minst 10 år for gammel) og gikk i gang.

Hvordan man ser ut på trening er ikke så farlig om man backer det opp med å faktisk gjøre noe, men i dag ble det: To sett i benken. Toppet ut på 50 kg. Så to set med Arnold, med helt rå vekter (14 kg) i siste setet, før jeg avsluttet med to set på mage. Folk som så meg sliten marsjere ut etter det må ha humret godt. Hadde jeg gjort i hvert fall.

Føler meg kvikkere i kveld, så satser på at miniøkten ikke gjorde noe skade. Måtte bare gjøre noe, selv om det sikkert ikke hadde noen positiv effekt.
I firmly believe that any man's finest hour, the greatest fulfillment of all that he holds dear, is that moment when he has worked his heart out in a good cause and lies exhausted on the field of battle - victorious. - Vince Lombardi

Utlogget TeamDal

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 910
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 910

Sv: Narnia - Gjennom skapet
« #28 : 03. april 2009, 16:08 »
man veit man har motivasjonen på plass når man klarer å dra seg selv til treningsstudioet selv om man er syk Smiley stå på Wink

Utlogget narnia

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 307
  • Honnør: 27
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 307

Sv: Narnia - Gjennom skapet
« #29 : 04. april 2009, 16:34 »
Takk for støtten. Alle komplimenter og go' ord varmer og gir motivasjon!  biggrin

Lørdag 4. april 2009:

Oppvarming:

15 minutter på elipsemaskin.

Benk:
30 kg * 8
50 kg * 3
60 kg * 1
65 kg * 1
70 kg * 1

Anm: Planen var å kjøre maks nå på slutten av det tunge programmet, men den siste uken med sykdom har satt sine spor. Prøvde på 75 kg, men da var det tomt. Har den vekten inne, men da  må jeg være 100%.

Militærpress:
20 kg * 7
30 kg * 4
40 kg * 1
45 kg * 1

Anm: Første gang noensinne jeg prøvde militærpress, og jeg må si jeg likte øvelsen. 45 kg er nok rundt maks.

Korsrygg (maskin):
35 kg * 12
35 kg * 12
35 kg * 12

Anm: Tok det rolig for å holde på det lille overskuddet jeg har begynt å få tilbake.

Biceps (Hammercurl - manualer):
14 kg * 6
14 kg * 6
14 kg * 6

Anm: Kjente senene på innsiden av albuen er rusten, men gikk greit. Holdt litt igjen for å unngå å gå helt i kjelleren.

Triceps nedtrekk:
35 kg * 4
30 kg * 6
30 kg * 6
25 kg * 12

Anm: Tungt å komme i gang, så ned etter første settet bare så kroppen kom litt i gang.

Planken:
3 * failure

Beinhev:
2 * 20 reps

Anm: Liten gjennomkjøring for at ikke det skal bli for mye pause.

Nedvarming:
10 minutter på sykkel. Veldig rolig tempo.

Status:
Begynner å komme meg. Kanskje 85% nå. Merker det siste overskuddet mangler, og matlysten ikke er så god ennå, men fornøyd med økten. Er mer inne, og forhåpentligvis er jeg tilbake på 100% på mandag.

Plan nå videre blir en hvileuke, så går jeg for å slanke vekk litt fett frem mot sommeren. Øker opp kondisjonstreningen igjen, og begynner å fokusere på gode baseøvelser. Lyst til å trene benk, markløft og knebøy. Variere litt med stående roing, militærpress og gjerne litt mageøvelser. Bygge litt grunnstyrke mens jeg går ned i vekt, og terpe teknikk slik at den sitter etter sommeren.
I firmly believe that any man's finest hour, the greatest fulfillment of all that he holds dear, is that moment when he has worked his heart out in a good cause and lies exhausted on the field of battle - victorious. - Vince Lombardi

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!