Skrevet av Emne: Kvinnelig kriger kjemper videre  (Lest 43009 ganger)

Utlogget chandie

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 211
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 211

Sv: Guerreira logger
« #225 : 19. august 2009, 10:24 »
Ganske fett med crossfit har endel kompiser som trener det. Men jeg drar heller styrke og annen fitness trening. Tidligere gjort endel ma,samt turn. Blir nok bjj så snart foten min er frisk igjen. Utsatt starten i et halvt år pga en knekkt høyre ankel og nå en venstre legg. Skikkelig flax jeg har azz. Får ta en mma kamp neste sommer da. *flire* Håpe på en tidlig KO jeg da siden du er så syk på kardioen. Har en kompis som har vært i top sjiktet i submission wrestling. Han er skada nå men mener det er den beste sporten;)
Høyde:185cm
Vekt: 87
Benk:125
Knebøy:110
Markløft:160
Logg for tivoli kroppen:http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=81930.0

Utlogget Snillefart

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 694
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 694

Sv: Guerreira logger
« #226 : 19. august 2009, 17:17 »
Ganske fett med crossfit har endel kompiser som trener det. Men jeg drar heller styrke og annen fitness trening. Tidligere gjort endel ma,samt turn. Blir nok bjj så snart foten min er frisk igjen. Utsatt starten i et halvt år pga en knekkt høyre ankel og nå en venstre legg. Skikkelig flax jeg har azz. Får ta en mma kamp neste sommer da. *flire* Håpe på en tidlig KO jeg da siden du er så syk på kardioen. Har en kompis som har vært i top sjiktet i submission wrestling. Han er skada nå men mener det er den beste sporten;)
Kan hende at jeg må utsette starten min et halvt år óg, det blir så mye reising fram og tilbake at jeg ikke får tid til annet. Hvordan klarte du å knekke leggen? Gikk du med høye hæler i fylla? Huh

Utlogget Snillefart

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 694
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 694

Sv: Guerreira logger
« #227 : 19. august 2009, 17:33 »
Dagens trim:

Full spurt på sykkel i 20min, sprengte meg helt og pipepust under hele turen/rittet. Sykla nemlig om kapp med en annen, jeg vant  Grin

Sykla senere litt terreng med en annen, ca 1-1,5time. Var helt død i beina og pusten.

Så styrken, tok det med ro i dag.

Knebøy: 10x20kg   12x40kg   8x50kgx2  8x60kg (okei da, så var det kvartbøy på siste)
Bulgarsk utfall, pr ben: 12x12kg   10x16kgx2
Strakmark: 15x20kg  12x40kgx2  (for lett)  8x50kg  (passe)

Mage gidder jeg ikke å trene i dag, det gjorde vi på kickboksinga, for ikke å glemme at vi sparket mye på puter i går. Ergo, jeg er utslitt i lår og legger i dag.

Utlogget chandie

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 211
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 211

Sv: Guerreira logger
« #228 : 20. august 2009, 17:28 »
Jeg klarte gjøre det på fylla selvfølgelig hehe. På bedringens vei. Går 70% normalt nå;) Men tør ikke legge press på før om 1-2 uker til. Redd det skal gli eller sprekke opp igjen. Er litt pysete nå. Noe dritt. Hold deg unna det! Må si kardioen din er off the hook. Stå på så eru snart i toppen;)
Høyde:185cm
Vekt: 87
Benk:125
Knebøy:110
Markløft:160
Logg for tivoli kroppen:http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=81930.0

Utlogget Snillefart

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 694
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 694

Sv: Guerreira logger
« #229 : 21. august 2009, 17:01 »
Hastetrening i storefri:

15min ellipsemaskin

Sirkeltrening,

Skulderpress, stående: 10x12kgx2  8x16kg
Nedtrekk, eksplosiv: 10x45kg 9x50kg  8x55kg
Push-ups: 15, 15  (heeelt tom for krefter på denne, skal komme sterkere tilbake i løpet av høsten)
En-arms roing,pr arm: 10x18kgx2
Militærpress: 10x20kg

30min sekketrening.

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: Guerreira logger
« #230 : 21. august 2009, 20:38 »
Storefri... savner det. Grin

Utlogget Snillefart

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 694
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 694

Sv: Guerreira logger
« #231 : 23. august 2009, 10:07 »
Jeg har blitt fortalt at hvis man er våken i 24 timer tilsvarer det 1 i promille. Med tanke på at jeg ikke klarer å sovne med en gang etter nattevakt, så var jeg våken i ca 30 timer i går. Jeg må ha vært stupfull.

Utlogget Snillefart

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 694
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 694

Sv: Guerreira logger
« #232 : 24. august 2009, 21:53 »
Dagens trim:

Sirkeltrening

Push-ups: 20, 20, 15
Omvendt roing: 12, 12, 10
Sidehev: 10x12kgx3
Nedtrekk til bryst: 12x40kgx3 
Facepull: 10x22kgx3  15x20kg

Intervall på tredemølla:
10min rask gange
4min løping
4min jogging
4min løpin,g litt fortere
4min jogging
Rett på geriljakardio (20sek spurt og 10sek pausex8)
10min nedtrapping

Hurra! Jeg klarte for første gang på mange måneder å løpe en økt uten å få vondt i knærne! Smiley Tok det litt med ro, siden det er første gang på lenge. Kanskje jeg skal prøve meg på ordentlig 4x4 neste uke?
Min mening er at 4x4 er mye tøffere enn gerilja-kardio...(men nå har jo den siste et mye kulere navn).

Senere ble det 30min gange.

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: Guerreira logger
« #233 : 24. august 2009, 23:56 »
Min mening er at 4x4 er mye tøffere enn gerilja-kardio...(men nå har jo den siste et mye kulere navn).
Er det ikke bare å kalle 4x4 for Jihad-kardio eller noe slikt? Intervalltrening er det jo gjort en del forskning på, man hoier vel en del om man bør ligge på 85 eller 95% av makspuls, hvor den ene leiren argumenterer med at det er veldig lite å vinne på å gå så høyt som 95% i forhold til påkjenningen det er. Men det virker som det enes om at man bør minimum ha 2 min i sonen, og man bruker minst et halvt minutt, hvis ikke litt mer, før pulsen kommer seg opp i sonen. Så jeg holder en knapp på 3x5 eller 4x4 på rundt 90%, for hva nå enn hva jeg holder en knapp på er verdt. Smiley

Jihad-kardio FTW. Tongue

Utlogget Snillefart

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 694
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 694

Sv: Guerreira logger
« #234 : 25. august 2009, 08:23 »
Jihad-kardio, hell yeah!

Jeg er helt enig i at man trenger minst 2min på et intervall. Gerilja-kardio er vel bare popluær pga navnet (bra salgs-gimmick) og hvordan den har blitt promotert som "SUPERDUPER-FETTFORBRENNING" av samtlige slanke-/treningsforum på nettet. Noe av populariteten må vel også skyldes at du bare er aktiv i 4min og at hele økta tar 12min.
Jeg har jo min egen variant, Guerreira-kardio på sykkel. 4min intervaller (delt inn i 20sek spurt og 10sek pause)x6 med ett min aktiv pause mellom hver bolk.
Må innrømme at jeg blir utrolig svett, men jeg blir mer andpusten av mine "vanlige" spinningtimer.

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: Guerreira logger
« #235 : 25. august 2009, 08:55 »
Har du målt pulsen under Guerreira-kardio? Tror det skulle funke, du vil svi av lagret ATP + kreatinfosfat + litt glykogen i de 20 sekundene, men du får jo litt oksygengjeld, som vil bruke det kardiovaskulære systemet for å få bundet opp kreatinfosfatet igjen. Med bare 10 sek pause så vil du nok neppe har mer tid enn å få tilbake litt av oksygengjelden. Fordelen med protokollen din kan være at du hele tiden skaper ny oksygengjeld som returneres, og oksygengjeld som returneres bruker mer O2 enn det gjelden er på. Kan hende det er en fordel med en dobbelt spurt i begynnelsen av intervallet for å få opp pulsen raskest mulig.

Utlogget Snillefart

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 694
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 694

Sv: Guerreira logger
« #236 : 25. august 2009, 22:20 »
Har du målt pulsen under Guerreira-kardio? Tror det skulle funke, du vil svi av lagret ATP + kreatinfosfat + litt glykogen i de 20 sekundene, men du får jo litt oksygengjeld, som vil bruke det kardiovaskulære systemet for å få bundet opp kreatinfosfatet igjen. Med bare 10 sek pause så vil du nok neppe har mer tid enn å få tilbake litt av oksygengjelden. Fordelen med protokollen din kan være at du hele tiden skaper ny oksygengjeld som returneres, og oksygengjeld som returneres bruker mer O2 enn det gjelden er på. Kan hende det er en fordel med en dobbelt spurt i begynnelsen av intervallet for å få opp pulsen raskest mulig.
Skal vurdere det. Har ikke pulsklokke, men lånte en for en stund tilbake for å sjekke.  Skal se om jeg finner resultatene fra da, mener å huske at pulsen var på 85-90%.

Dagens kardio:

45min dansk stikkball (bare å mimre Plumbo)

1,5t kickboksing. Skulle egentlig vært med på en runde til med kickboksing, men var så sulten at jeg droppet det. Merker også at ketosen har litt påvirkning, blir fortere "tom" for krefter, kjenner at jeg ikke klarer mange kombinasjoner om gangen.

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: Guerreira logger
« #237 : 26. august 2009, 07:16 »
45min dansk stikkball (bare å mimre Plumbo)
Skulle gjerne ha mimret, men jeg aner ikke hva dansk stikkball er for noe... Grin

Utlogget Snillefart

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 694
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 694

Sv: Guerreira logger
« #238 : 26. august 2009, 15:06 »
Typisk gymsal-lek.
Dansk stikkball ligner veldig på ballsisten, men i stedet for å få sisten når man blir truffet av en ball, må man her gå ut av banen( hos oss må man ta x antall push-ups for å bli fri). Når den man ble truffet av selv blir truffet, kan man gå inn på banen igjen.

Trening hittil i dag.

15min på ellipsemaskin

Knebøy: 12x20kg  8x40kg  6x50kgx3
Bulgarsk utfall: 12x12kg  10x16kgx2
Strakmark: 12x40kg  8x50kgx2
Magedrill: (25benhev med vektplate, 10 crunch med 10kg bak nakken og 35sek planke med bena på ball) x3

Utrolig sliten og trøtt i dag, klarte ikke å gå opp bakken på vei hjem, altfor støl. Nå kom endelig sola frem, så da blir det kanskje en sykkeltur i kveld.


Utlogget Snillefart

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 694
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 694

Sv: Guerreira logger
« #239 : 28. august 2009, 11:17 »
Torsdag:
3,5t kickboksing.

Tror jeg har fått hjernerystelse. Så ikke det dobbeltsparket komme rett i neserota, eller, så det første, men ikke det andre.
Blir nok en tur til doktor'n i dag.


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!