Skrevet av Emne: Dine 10 beste tips!  (Lest 15300 ganger)

Utlogget A. Holstad

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 670
  • Honnør: 118
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 670

  • Ihave a dream of a dream within a dream of a dream
Sv: Dine 10 beste tips!
« #30 : 20. mars 2009, 21:16 »
Bra skrevet widding .. Wink
I play by my own rules, and not on anybody's rules. Not even my own.

Utlogget webah

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 788
  • Honnør: 297
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 788

  • MMA Fighter
Sv: Dine 10 beste tips!
« #31 : 20. mars 2009, 21:42 »
Det er poenget mitt, hvorfor innvolvere deg i hundrevis av tråder med tips om gud vet hva når du er laaaangt fra utlært selv! Snakker ikke om bare denne tråden.

ening i med du Smiley

Utlogget thy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 832
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 832

Sv: Dine 10 beste tips!
« #32 : 20. mars 2009, 22:11 »
1: Spis mye, og bra mat!
2: Skift mellom mange, og få reps/sett!
3: Ikke bry deg om hva andre sier! Kjør din egen vei!
4: Tren det DU synes er gøy, med mindre du har tenkt på å konkurrere innen noe!
5: Drikk så lite alkohol som mulig!
6: Lær deg bra teknikk før du løfter tungt!

Mine topp 6, TROR jeg.

- 16 år, trent siden Januar + litt i fjor vår. (Ca 8 mnd totalt) Tar bl.a 40kg x 5 i arnoldpress (20 hver hånd), 80kg x 5 i bøy, 60kg x 6 i benk. Veit løfta suger, men satser på at de kommer seg etterhvert Smiley Leser veldig mye om kosthold/trening, og lærer noe nytt hver dag!


men meg om det.

Helt riktig, ta det på pm med han du. Han skreiv nokså klart at det var hans EGNE erfaringer.

Utlogget Joda_jau

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 988
  • Honnør: 150
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 988

  • Mer som det ja sa dem!
Sv: Dine 10 beste tips!
« #33 : 20. mars 2009, 22:48 »
Fra forumforsiden:

Kroppsbygging og Fitness
Kroppsbygging, fitness, treningsprinsipper for maksimal muskelvekst. Forumet er kun egnet for viderekommende medlemmer.


Gjentatt, for å understreke poenget:

Kroppsbygging og Fitness
Kroppsbygging, fitness, treningsprinsipper for maksimal muskelvekst. Forumet er kun egnet for viderekommende medlemmer.


Just saying...
Men tilbake til tipsene, siden det er mer lærerrikt enn pissekonkurransen som foregår nå.

Dette er også ganske riktig, Smartass!

Utlogget Joda_jau

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 988
  • Honnør: 150
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 988

  • Mer som det ja sa dem!
Sv: Dine 10 beste tips!
« #34 : 20. mars 2009, 22:51 »
g!

Helt riktig, ta det på pm med han du. Han skreiv nokså klart at det var hans EGNE erfaringer.

Så for oss som har lyst på tips fra de som faktisk er vidrekommende medlemmer her, så er saken biff, og ganske så relevant! Spesielt med tanke på Herr Wannabe-arnold. MEN NOK OM DET.

Utlogget HardON

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 153
  • Honnør: 22
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 153

Sv: Dine 10 beste tips!
« #35 : 20. mars 2009, 22:59 »
Alle punkter er viktige! spesielt nr. 13!

1.   Sett deg mål!!
2.   Kosthold i forhold til mål (se nr.10)  
3.   Trening i forhold til mål
4.   Få inn teknikken! VIKTIG! Gjør det som skal til! studer, spør, tøy etc (se nr.7)
5.   Få nok restitusjon !
6.   Tren baseøvelser
7.   Tren smart - unngå skader
8.   Heller for lett enn for tungt - gjelder program og trening generelt
9.   Ta den tiden det tar, du når ikkje frem fortere om du setter opp tempo - Kontinutet
10. Planlegg mtp. ferier, fest, etc.
11. Ikkje nyt for mye alkohol for ofte. (tenk på nr 1.2.5.7.10.13)
12. Gjør det riktige - la egoet ligge hjemme, men ha troen på deg selv.
13. Få deg kunnskap for din egen del og før du lærer videre!

14. Følg alle punkter, hele tiden!  >Cheesy

Utlogget Refs

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 246
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 246

  • Im so mean I make medicine sick
Sv: Dine 10 beste tips!
« #36 : 20. mars 2009, 23:11 »
1: Tell kalorier. Du må ligge litt (men ikke mye) i overskudd for å bygge
Hmm?

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Dine 10 beste tips!
« #37 : 21. mars 2009, 00:05 »
Hmm?

Etter mine erfaring tror jeg at man må ha overskudd energi for å få muskler. I alle hvis man vil vokse betydelig.

Dette igjen er mine personlige erfaringer og er bare hva jeg tror.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Gunnar Strand Jacobsen

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 52
  • Honnør: 26
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 52

  • Kaliber Treningsstudio
Sv: Dine 10 beste tips!
« #38 : 21. mars 2009, 00:22 »
Ser det er noen her som forsøker seg med et anslag på hvor mange kalorier man bør ligge i overskudd for å vokse, og tallet 2-300 har vært nevnt. Det er altfor lite, med mindre du veier 40kg til å begynne med. Vi snakker nok for de fleste rundt 1000 kalorier i overskudd per dag for å få skikkelig økning.

Forøvrig er det mange gode råd her, artig lesning. Uheldigvis sniker det seg inn enkelte dårlige råd her og der også ser jeg, men jevnt over ganske bra.

Utlogget Pans

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 034
  • Honnør: 309
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 034

Sv: Dine 10 beste tips!
« #39 : 21. mars 2009, 00:25 »
1: Spis mye, og bra mat!
2: Skift mellom mange, og få reps/sett!
3: Ikke bry deg om hva andre sier! Kjør din egen vei!
4: Tren det DU synes er gøy, med mindre du har tenkt på å konkurrere innen noe!
5: Drikk så lite alkohol som mulig!
6: Lær deg bra teknikk før du løfter tungt!

Mine topp 6, TROR jeg.

- 16 år, trent siden Januar + litt i fjor vår. (Ca 8 mnd totalt) Tar bl.a 40kg x 5 i arnoldpress (20 hver hånd), 80kg x 5 i bøy, 60kg x 6 i benk. Veit løfta suger, men satser på at de kommer seg etterhvert Smiley Leser veldig mye om kosthold/trening, og lærer noe nytt hver dag!


Helt riktig, ta det på pm med han du. Han skreiv nokså klart at det var hans EGNE erfaringer.

Kommer ikke langt med slik holdning. Dine egne meninger, men bare påpeker for andre som kanskje som er nybegynnere her: dere bør trene det som ikke er gøy også, og dere bør absolutt høre på andre som har peiling. Er dog delvis enig i at du ikke bør høre på andre, mange som kommer med feilinformasjon..
"There Can Be Only One" - Bill K

Utlogget Gunnar Strand Jacobsen

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 52
  • Honnør: 26
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 52

  • Kaliber Treningsstudio
Sv: Dine 10 beste tips!
« #40 : 21. mars 2009, 00:35 »
Forresten, kunne du, Gunnar Strand Jacobsen, anbefalt meg et bra og enkelt program for å øke i styrke og muskelmasse? Gjerne et som fint lar seg tilpasse med kondisjonstrening, da jeg snart har tenkt å trene mot en 3000 metertest. Er 179 cm høy, veier 77 kg på tom mage, har 2 års treningserfaring og er en typisk ectomorf. Har lite erfaring med markløft og knebøy og er svak i benkpress (1RM = rundt 90 kg).

Ja, send meg en mail på gunnar@kalibergym.no så fikser vi det.

Jeg lurer også på om du kunne sagt noe om hvor mye kcal, protein, karbs og fett en person bør innta daglig når målet er optimal muskelvekst?

Helt GENERELT - husk at vi fintilpasser dette til våre kunder/klienter på gymmet - men helt generelt, så vil jeg si at du trenger 6 gram karbo og 2-2.5 gram protein per kg kroppsvekt, i tillegg til at du trenger fettsyrer som omega3, olivenolje, GLA etc.

Jeg må være ærlig og si at jeg ikke har viljestyrken til å gå på en kraftig bulk for så å deffe, det ligger det for mye risiko involvert i føler jeg

Du trenger - og SKAL - ikke bulke deg feit. Men du klarer heller ikke å unngå å legge på deg _litt_ fett mens du bygger muskler. De som verdsetter magerutene sine så høyt at de nekter å øke matinntaket, er de samme som aldri legger på seg muskler heller.

Edit: Jeg vil ikke være masete, men det var bare en ting til jeg kom på. Tenker på kostholdsplan; skal ikke spørre om du kan sette opp en til meg, men har du noen sånne ferdigoppsatte kostholdsplaner som du kan anbefale til en person i min vektklasse, og som veldig gjerne vil opp i vekt?

Vi skreddersyr alle kostholdsprogrammene vi gir ut, så nei. Men veldig enkelt kan du konsentrere om å spise havregryn og melk til frokost, grovt brød med magert kjøttpålegg, egg, makrell i tomat og tunfisk til et par av de neste måltidene, ren biff, kyllingfilet eller fisk pluss ris eller poteter til middag, og omelett eller kylling/tunfisk salat eller tilsvarende til kvelds, samtidig som du inntar 3 shaker med en kvalitets gainer med havregryn iblandet i per dag. Hiv inn litt frukt og masse grønt, samt en neve mandler eller valnøtter per dag, og noen kapsler omega 3 til hvert måltid. Bruk olivenoljen på salatene. Da er du på riktig vei.

Utlogget thy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 832
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 832

Sv: Dine 10 beste tips!
« #41 : 21. mars 2009, 01:05 »
Kommer ikke langt med slik holdning. Dine egne meninger, men bare påpeker for andre som kanskje som er nybegynnere her: dere bør trene det som ikke er gøy også, og dere bør absolutt høre på andre som har peiling. Er dog delvis enig i at du ikke bør høre på andre, mange som kommer med feilinformasjon..

Er ikke dette forumet for "viderekommende"? Nybegynnere skal lese i forumet for nybegynnere Tongue

Sier ikke at jeg er en ekspert på noen som helst måte, men jeg har en grunnleggende peiling på kosthold og trening pga diverse prosjekter på skolen, og fordi jeg er veldig interessert i det selv. Har ikke peiling nok til å gi råd til viderekommende selv, men skreiv bare ned det jeg synes er viktig.

Utlogget Pans

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 034
  • Honnør: 309
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 034

Sv: Dine 10 beste tips!
« #42 : 21. mars 2009, 01:12 »
Du er nybegynner og leser her. Om du ikke skjønte det, så var svaret mitt myntet på nettop deg.
"There Can Be Only One" - Bill K

Utlogget Grungern

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 541
  • Honnør: 203
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 541

  • Go hard, or go home!!
Sv: Dine 10 beste tips!
« #43 : 21. mars 2009, 01:27 »
Har trent i en del år nå. I hovedsak har det vært kroppsbyggerstil over det, med en "ok" fremgang, spesielt i starten. Etterhvert blir det vannskeligere å gaine. Man leter alltid etter det perfekte program, eller supre hemmeligheter eller teknikker.

I høst begynte jeg med mer styrkerettet trening, og for ikke lenge siden begynte jeg i den lokale strongman klubben. Aldri har jeg hatt så bra gains som dette halvåret / 3/4 året! Har gått opp 20kg i max i markøft, gått opp rundt 20kg med det jeg trener i knebøy med, gått opp ca 5kg per manual i bicepscurls av forskjellig slag, gått opp 10-15kg i nedtrekk/chins, gått opp 10kg ca i militærpress. Mange nybegynnere tror man skal gaine noe helt sinnsykt, men dette er faktisk veldig gode gains når man begynner å ha trent en stund.

Erfaring jeg har fått meg, og som mange av de andre mer erfarne enn meg sier på 1 side her,:
Tren baseøvelser med innslag av det lille ekstra man trenger. Man trenger varianter av:
Markløft, knebøy, benkpress, militærpress, roing, chins. I tilegg burde man legge til litt ekstra biceps, triceps, legger og core trening!
+ litt div. Eter du nok, sover nok, og ikke drikker o.l hele tiden vil du av dette få god fremgang!! (må selvsagt har riktige teknikker osv) Å bli skikkelig sterk tar tid, flere år! Selv føler jeg virkelig ikke at jeg er skikkelig sterk ennå, bare at jeg har kommet opp på et greit grunnstyrkenivå!

Når du så har fått et skikkelig styrkenivå på det hele har du mest sannsynlig økt veldig bra i muskelmasse på veien!! Hvis du på dette nivået, hvor du er ganske så sterk, begynner å øke antall repetisjoner og trene mer bodybuilder aktig, men samtidig beholder baseøvelsene, så vil du nok få gode volumøkninger også.

Lykke til! My 50 cents
om meg: tar en 200kg i markløft, 130/140kg i knebøy, 70kg x 3 i militærpress osv... 5x5 i chins med bw ca 100, litt mer..

edit: vil også nevne at jeg synes tøying er undervurdert! Blir man for stiv fører det ofte til skader/dårlig form i utførelsene o.l Så strekk noen ganger i uka, f.eks hjemme eller etter trening o.l For meg fungerer det best å ikke strekke det jeg har trent samme dag, da blir jeg gjerne bare enda stølere og føler jeg får lengre restitusjonstid
Trener på vektertorget i Bergen.
Knebøy: 180kg, Mark: 230kg, Benk: 120kgx3 (skylder på dårlig skuldre Tongue )
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=29518.0

Utlogget thy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 832
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 832

Sv: Dine 10 beste tips!
« #44 : 21. mars 2009, 01:39 »
Du er nybegynner og leser her. Om du ikke skjønte det, så var svaret mitt myntet på nettop deg.

Jeg kan det som står i nybegynner-seksjonen.
Er det da ikke ett naturlig valg for meg å lese her i kroppsbygging og fitness forumet i tillegg til alle de andre forumene som interesserer meg? Leser også mye i "Ungdoms-forumet", da jeg ikke synes det er noe igjen å lære i nybegynnerforumet.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!