Skrevet av Emne: Antidoping norge foredrag!  (Lest 8730 ganger)

Utlogget Simen..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 300
  • Honnør: 584
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 300

Sv: Antidoping norge foredrag!
« #30 : 18. mars 2009, 00:44 »
Det er vel i bunn og grunn ikke så mye å svare på, men jeg kan da gjøre det for det.

Som sagt, så var jeg ikke tilstede under møtet, men når dette er det eneste som kom ut som sammendragene vil jeg tro de ikke brukte tiden sin på mye annet.

MEN, jeg sier på ingen måte at alt i ADN er dårlig, du f.eks har nok gleden av proffe ADN folk som jobber med eliteutøvere! For meg høres det ut som at de prioriterer eliteutøvere først, for så og sende de mindre faglærte til f.eks skoler og treningssentre.

3 av foredragene var før jeg ble noe som kan kalles en meritert utøver. 1. var på skolen, 1. på en samling på vestlandet for alle ungdommer som ville begynne med styrkeløft og 1. i forbindelse med et kurs. Det siste var på en landslagssamling. Alle var forskjellige og hadde sin måte å legge fram ting på og jeg heller var vel ikke 100% enig i noen sin måte å legge fram ting på.


Må dessverre skuffe deg i der.. Nesten ordrett står denne reglen i heftet ADN har publisert om anabole stereoider. Kan skaffe dokumentasjon i morgen.  


I know, har lest det heftet, vi har vel sånne liggende i klubben etter at ADN var å testet oss sist. Men jeg har aldri hørt noen av de snakke om det, de som var og testet oss lo av det sammen med oss. Men om jeg setter meg inn i hele situasjonen for å henvende seg til de som trener på et treningssenter, et vidt spekter av mennesker, så skulle jeg ikke hatt noe problem med å flette det hele inn i en sammenheng. For seg selv ser det derimot direkte latterlig ut.



Jeg er enig at de burde avsløre usanne sannheter, men på en ordentlig måte der de kan argumentere for sitt.

Selvfølgelig er jeg enig om det. Men igjen, det er forskjell på å snakke til en som sitter med masse kunnskap og erfaring, kontra en fjortiss-pumper som bare vil ha større armer. Det er forskjell på om det er første gangen man holder et foredrag eller om det er gang nr. 100. Det er forskjell på om man har egen erfaring eller om det er noe som er tilært etter boka osv.


Jeg sier ikke at alt ADN sier og gjør er riktig. Jeg sier ikke at man ikke kan sette spørsmålstegn ved ting. Jeg sier bare jeg syns man overdriver kritikken av hva ADN sier og gjør.

De færreste uten erfaring bryr seg pøkket om hva noen sier på et foredrag. De som allerede doper seg bryr seg ihvertfall ikke. Det eneste de som kan noe gjør er å sitte med øra på stilk for å finne den minste ting man kan kritisere som man kan bedre. Er det en ting som er sikkert så er det at når det kommer til å styrke og størrelse så finnes det ekstremt mange verdensmestere der ute som ikke trenger hjelp av noen. Om ADN ikke hadde vært der hadde man kanskje ikke fanget opp den gutten som etter foredraget søker seg fram til treningsforum for å lese om kosthold og om det er så skummelt med alt man kjøper av kosttilskudd, som begynner å sette seg litt inn i ting istedenfor at han om en måned kjøper seg en kur av gutten med shaken som benker 160kg Wink

Det er den gutten man er ute etter å fange opp. Ikke gamlemor på spinningsykkelen, bærtene i gynekologstolen eller de som allerede sitter med kunnskapen.


Det er ihvertfall hva jeg tror. Når det kommer til forbedringspotensiale, det finnes i alt og alle, uansett hva det er snakk om i denne verden, absolutt ingen ting er perfekt..


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Utlogget webah

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 788
  • Honnør: 297
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 788

  • MMA Fighter
Sv: Antidoping norge foredrag!
« #31 : 18. mars 2009, 01:06 »
Veldig enig i mye av det du sier!

Men jeg mener at når de har et foredrag for et treningssenter bør du være rettet til det. og ikke mannen i gate!

Men det jeg virkelig skulle ønske var at ADN hadde skrevet et skikkelig heftig innlegg her på tf! Jeg har ikke lyst å dømme de for livet for et dårlig foredrag. Så det hadde vært veldig bra.

Tror de har mye å vinne på og delta litt aktivt på dette forumet!

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Antidoping norge foredrag!
« #32 : 18. mars 2009, 09:14 »
Det er vel i bunn og grunn ikke så mye å svare på, men jeg kan da gjøre det for det.

3 av foredragene var før jeg ble noe som kan kalles en meritert utøver. 1. var på skolen, 1. på en samling på vestlandet for alle ungdommer som ville begynne med styrkeløft og 1. i forbindelse med et kurs. Det siste var på en landslagssamling. Alle var forskjellige og hadde sin måte å legge fram ting på og jeg heller var vel ikke 100% enig i noen sin måte å legge fram ting på.


I know, har lest det heftet, vi har vel sånne liggende i klubben etter at ADN var å testet oss sist. Men jeg har aldri hørt noen av de snakke om det, de som var og testet oss lo av det sammen med oss. Men om jeg setter meg inn i hele situasjonen for å henvende seg til de som trener på et treningssenter, et vidt spekter av mennesker, så skulle jeg ikke hatt noe problem med å flette det hele inn i en sammenheng. For seg selv ser det derimot direkte latterlig ut.


Selvfølgelig er jeg enig om det. Men igjen, det er forskjell på å snakke til en som sitter med masse kunnskap og erfaring, kontra en fjortiss-pumper som bare vil ha større armer. Det er forskjell på om det er første gangen man holder et foredrag eller om det er gang nr. 100. Det er forskjell på om man har egen erfaring eller om det er noe som er tilært etter boka osv.


Jeg sier ikke at alt ADN sier og gjør er riktig. Jeg sier ikke at man ikke kan sette spørsmålstegn ved ting. Jeg sier bare jeg syns man overdriver kritikken av hva ADN sier og gjør.

De færreste uten erfaring bryr seg pøkket om hva noen sier på et foredrag. De som allerede doper seg bryr seg ihvertfall ikke. Det eneste de som kan noe gjør er å sitte med øra på stilk for å finne den minste ting man kan kritisere som man kan bedre. Er det en ting som er sikkert så er det at når det kommer til å styrke og størrelse så finnes det ekstremt mange verdensmestere der ute som ikke trenger hjelp av noen. Om ADN ikke hadde vært der hadde man kanskje ikke fanget opp den gutten som etter foredraget søker seg fram til treningsforum for å lese om kosthold og om det er så skummelt med alt man kjøper av kosttilskudd, som begynner å sette seg litt inn i ting istedenfor at han om en måned kjøper seg en kur av gutten med shaken som benker 160kg Wink

Det er den gutten man er ute etter å fange opp. Ikke gamlemor på spinningsykkelen, bærtene i gynekologstolen eller de som allerede sitter med kunnskapen.


Det er ihvertfall hva jeg tror. Når det kommer til forbedringspotensiale, det finnes i alt og alle, uansett hva det er snakk om i denne verden, absolutt ingen ting er perfekt..
Min erfaring er at de som allerede doper seg ikke er på slike møter og samlinger i regi av klubb eller ADN.
Og følgelig er det jo stort sett reine utøvere som reagerer på ADN sin fremferd. Jeg har møtt masse bra folk i ADN, både på møter med dem på ADN sitt kontor i oslo, men også ute i felten.

Men materiellet de bruker på foredraag og forsøkene deres på å linke oppførsel, tilskudd og dop syns jeg er patetisk og trist. Smiley

Jeg skulle gjerne samarbeidet med ADN for å lagd et opplegg som var mer spiselig og salgbart til ungdom som er over norm opptatt av trening. Smiley

Utlogget Hernes

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 468
  • Honnør: 769
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 468

  • Jesus Squats High
Sv: Antidoping norge foredrag!
« #33 : 18. mars 2009, 09:37 »
Jeg har vært på et par ADN foredrag og hatt litt med de å gjøre og jeg er IKKE imponert over de. Da jeg ble testa nå nylig spurte han meg om jeg var en av "de" som brukte kosttilskudd,  for det var det ikke mye vits i. Det var bare tull.  Javel sa jeg, hva med studier som viser positiv effekt av kreatin?
But i digress,  er det noe ADN får til med sin kunnskapsløse( utifra min erfaring) og arrogante framferd så er det å skape ungdom som blir mer skeptisk til antidoping og mer positive til AAS.
Non Plus Ultra

Utlogget webah

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 788
  • Honnør: 297
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 788

  • MMA Fighter
Sv: Antidoping norge foredrag!
« #34 : 18. mars 2009, 15:06 »
Hadde vært JÆVLIG bra om du kunne fått til en samarbeid Egil Wink

Da jeg ble testa nå nylig spurte han meg om jeg var en av "de" som brukte kosttilskudd,  for det var det ikke mye vits i. Det var bare tull.  Javel sa jeg, hva med studier som viser positiv effekt av kreatin?


Det er da du skal spørre om dere skal bryte handbak og du skal bare bruke kreatinmuskelen din Grin!

Utlogget kenboy

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 553
  • Honnør: 87
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 553

Sv: Antidoping norge foredrag!
« #35 : 18. mars 2009, 15:39 »
For de som ikke har forstått det så er en organisasjon som ADN helt avhengig av og stadig komme med nye "sjokkerende" oppdagelser som de bevisst planter i media for å få oppmerksomhet, et ex på dette er jo "avsløringen" om at 12 åringer doper seg med hestemedisin o.s.v....
Grunnen til at de med jevne mellomrom kommer med slike fantastiske avsløringer  er kun for at de skal søke om ytterligere statstøtte,de er jo fullstendig avhengige av og skape sensasjon slik at bevilgende myndigheter skal tro at det er bruk for dem.Hadde de bare vært en nøytral organisasjon som hadde forholdt seg til reel forskning så kunne de jo faktisk ha gjort mye nytte for seg med tanke på å advare ungdom  mot div. bivirkninger og liknende, realiteten er at det er svært få som tar dem på alvor (mitt inntrykk ihvertfall) og grunnen til det er vel at de er tatt i løgn og overdrivelser gang på gang.
Farene og skadene ved bruk av AS er vel mer eller mindre en marginal ikkesak satt opp mot andre ting som skaper problemer i samfunnet...såvidt jeg vet finnes det ingen forskning som beviser at disse medikamentene gjør noe særlig stor  skade overhode, men det finnes jo selfølgelig  de som får store problemer ved bruk men de tror jeg ofte er ukritiske idioter som over flere år bruker enorme doser, altså drikker man en liter vodka om dagen så blir man til slutt syk....

Utlogget TheGreatWhite

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 653
  • Honnør: 56
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 653

  • FTK Bodybuilder Club
Sv: Antidoping norge foredrag!
« #36 : 18. mars 2009, 17:29 »
Denne gjengen hadde også foredrag på videregående hos oss for en kort tid tilbake og jeg kunne ikke annet enn å le...

De viste en film av en som heter Ståle som hadde blitt innlagt pga. steroider som ikke kunne trene ordentlig etterpå og sånn. Greit nok det, følte litt med ham og sånn, men alt annet de sa var jo nesten bare god gammeldags BS!!! Alle kosttilskudd var bare tull og var helt ubrukelige... dyrt var det også! Det er ikke akkurat hva jeg selv har opplevd... bare godt kosthold var bra nok... joda for noen så, men for andre.. neh! og den uendelig lange listen med bivirkninger dukket også opp... De viste også en film av en kar som var sikkert rundt 40 som hadde gått på steroider veldig lenge. Han hadde ikke noen problemer med det. Selvmotsigende?? Dette gjorde vel at det var flere som ble intressert i å prøve enn å skremme de fra å ikke prøve det...

Men uansett... Pointet mitt var vel at etter foredraget så var det vel flere som ville vite mer om steroider enn å unngå det, og det sier vel sitt. Føler hvertfall at de feilet stort med foredraget sitt. Synes de burde informere ungdommen på en bedre måte. Informere på en litt mer voksen måte... for han gubben som holdt foredraget var på grensen til barnslig i måten han fremstilte ting på...
NO SACRIFICE, NO VICTORY!!

Rebuilding a machine from scratch!

"Obsessed is just a word the lazy use to describe the dedicated."

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Antidoping norge foredrag!
« #37 : 20. mars 2009, 08:42 »
ADN ønsker ikke å formidle det budskap at doping kan bedrives på en forsvarlig måte. De kan heller ikke holde foredrag som stemmer godt med den forskning som er gjort på dopingbruk og de skadevirkninger som er observert. Hvis ADN opplyser at det går an å leve lenge på aas så vil det medføre at flere får lyst til å prøve.
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget buajoa

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 556
  • Honnør: 251
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 556

Sv: Antidoping norge foredrag!
« #38 : 20. mars 2009, 09:52 »
Alle kosttilskudd var bare tull og var helt ubrukelige... dyrt var det også! Det er ikke akkurat hva jeg selv har opplevd... bare godt kosthold var bra nok... joda for noen så, men for andre.. neh!

Så du har opplevd at kosttilskudd er billig?

Har du noen gang forsøkt å få i deg protein, fett og karbohydrater med vanlig kosthold for så å sammenligne effekt og pris?

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Antidoping norge foredrag!
« #39 : 20. mars 2009, 10:04 »
Så du har opplevd at kosttilskudd er billig?

Har du noen gang forsøkt å få i deg protein, fett og karbohydrater med vanlig kosthold for så å sammenligne effekt og pris?

Proteintilskudd er billig. Smiley Effekten er jo svært vanskelig å måle, da ingen her har noen forutsetning for å isolere ALLE andre variabler for å bedømme effekten av tilkuddet.

Et vilkårlig produkt:
http://www.norkost.no/product_info.php?cPath=60&products_id=989&osCsid=77f60a9195254914a633583351535e5f
Dette tilskuddet gir deg:

2280 gram proteiner for 479 kroner. 4,76 gram proteiner per krone.
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget buajoa

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 556
  • Honnør: 251
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 556

Sv: Antidoping norge foredrag!
« #40 : 20. mars 2009, 10:14 »
Proteintilskudd er billig. Smiley Effekten er jo svært vanskelig å måle, da ingen her har noen forutsetning for å isolere ALLE andre variabler for å bedømme effekten av tilkuddet.

Et vilkårlig produkt:
http://www.norkost.no/product_info.php?cPath=60&products_id=989&osCsid=77f60a9195254914a633583351535e5f
Dette tilskuddet gir deg:

2280 gram proteiner for 479 kroner. 4,76 gram proteiner per krone.

Ikke verst det der, hva med hermetisk tunfisk i vann?

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Antidoping norge foredrag!
« #41 : 20. mars 2009, 10:22 »
Ikke verst det der, hva med hermetisk tunfisk i vann?

Hva er det i tunfisk? 24 gram proetiner per 100 gram? Og det er 120 gram i en boks? 28,8 gram proteiner i en boks altså. Og det koster om dagen? 8 kroner eller noe? 3,6 gram proteiner per krone. Får du en boks tunfisk ned mot 6 kroner, vil det altså lønne seg - gitt dette proteinpulveret jeg fant. Man finner sikkert billigere. Smiley
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Antidoping norge foredrag!
« #42 : 20. mars 2009, 11:15 »
Tunfisk er en av de beste muskelbyggende næringskildene som finnes. Tre bokser med tunfisk om dagen i tillegg til vanlig mat burde gjøre susen for de fleste her inne. Problemet er bare å klare å spise tre slike bokser om dagen...
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Antidoping norge foredrag!
« #43 : 20. mars 2009, 11:16 »
Men jeg slutta å spise tunfisk pga rovfisket som foregår... (ikke spøk) Holder meg til myseprotein nå
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget metalhead

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 99
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 99

Sv: Antidoping norge foredrag!
« #44 : 20. mars 2009, 12:00 »
Verdens dårligste analogi? Nå er ikke idrettsklubber eller treningssenter noe serveringssted for doping som ADN prøver å bekjempe - så ser absolutt ikke hvor du kom med den sammenligningen fra..
Men de fleste treningssentere selger vel kosttilskudd som også er styggedom....Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!