Skrevet av Emne: Går det an å feste uten å drikke?  (Lest 10019 ganger)

Utlogget OptimusPrime

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 833
  • Honnør: 198
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 833

Sv: Går det an å feste uten å drikke?
« #45 : 26. mars 2009, 20:53 »
Klarer dere ikke å respektere at Slux holder seg unna alkohol?

Det er hans eget valg og hans egen mening, hva vi mener har ingenting å si!
Det er bra at noen velger å holde seg unna, satse alt på idrett og bli god - men samtidig klarer å ha det grisemorro på fester.

Sålenge han er komfortabel med sin avholdenhet og lever fint med det synes jeg egentlig at alle andre kan gi faen. Som sagt, det er hans valg og om dere mener han driter seg ut på det så er det greit, men kommer jævlig lite godt ut av å rakke ned på å slenge dritt til han om det.
Alle kan ikke være like, og det er faen meg bra!

Det er mine 2 cent hvertfall....
Trener jeg også, bare blogger ikke om det.

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Går det an å feste uten å drikke?
« #46 : 26. mars 2009, 20:57 »
Takk for støtten - men må si at jeg la opp til mesteparten av diskusjonen selv. Dette fordi jeg reagerte kraftig på utsagner som "noe en aldri ville gjort uten alkohol" etc.. Wink






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget OptimusPrime

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 833
  • Honnør: 198
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 833

Sv: Går det an å feste uten å drikke?
« #47 : 26. mars 2009, 21:00 »
Takk for støtten - men må si at jeg la opp til mesteparten av diskusjonen selv. Dette fordi jeg reagerte kraftig på utsagner som "noe en aldri ville gjort uten alkohol" etc.. Wink

Skjønner den, men synes det er tragisk å henge seg så jævlig opp i det at det trengte en ny tråd som steg over 3 sider på en halv dag.
Ingen andre som merker noe til det en deg og det er ingen andres sak en din - så da synes jeg ikke folk skal holde på som det her. Som å være tilbake på barneskolen jo.
"Hahah du har rød sykkel mens vi har gul, du suger!"
Trener jeg også, bare blogger ikke om det.

Utlogget Rocky-Balboa

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 548
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 548

Sv: Går det an å feste uten å drikke?
« #48 : 26. mars 2009, 21:00 »
Klarer dere ikke å respektere at Slux holder seg unna alkohol?

Det er hans eget valg og hans egen mening, hva vi mener har ingenting å si!
Det er bra at noen velger å holde seg unna, satse alt på idrett og bli god - men samtidig klarer å ha det grisemorro på fester.

Sålenge han er komfortabel med sin avholdenhet og lever fint med det synes jeg egentlig at alle andre kan gi faen. Som sagt, det er hans valg og om dere mener han driter seg ut på det så er det greit, men kommer jævlig lite godt ut av å rakke ned på å slenge dritt til han om det.
Alle kan ikke være like, og det er faen meg bra!

Det er mine 2 cent hvertfall....

Enig. Faen for en idiotisk diskusjon. Er da opp til hver enkelt person om han vil drikke seg full eller ikke. Støtter deg Slux Smiley
Bildelogg; http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=103777.msg1572196;topicseen#new

The pain you feel today will be the strength you feel tomorrow

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Går det an å feste uten å drikke?
« #49 : 26. mars 2009, 21:01 »
Flott at folk kan ha det kult på fest uten å drikke. Jeg har drikkevenner og avholdsvenner, alt til sin tid Smiley
Education is important, but big biceps are importanter.

Waal

  • Gjest
Sv: Går det an å feste uten å drikke?
« #50 : 26. mars 2009, 21:04 »
Det er litt teit å være eneste edru på en fest da?
Virker nesten som utnyttelse av situasjonen om du er edru mens jenta/jentene er fulle, da går de sikkert med på det meste.

Utlogget OptimusPrime

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 833
  • Honnør: 198
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 833

Sv: Går det an å feste uten å drikke?
« #51 : 26. mars 2009, 21:05 »
Det er litt teit å være eneste edru på en fest da?
Virker nesten som utnyttelse av situasjonen om du er edru mens jenta/jentene er fulle, da går de sikkert med på det meste.

Og hva så? Han om det og deg om ditt..
Trener jeg også, bare blogger ikke om det.

Utlogget Bodybuilder

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 458
  • Honnør: 27
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 458

Sv: Går det an å feste uten å drikke?
« #52 : 26. mars 2009, 21:07 »
Det som det var snakk om var at Slux kom med uttalelser som: "Jeg har det like kult uten alkohol som med!, jeg kan skjekke damer like lett uten alkohol som med" !

Så skriver han at han aldri har drukket.

For å komme med slike uttalelser så må han i det minste ha drukket før..  Det sier han at han ikke har gjort.. så da er det vel kansje ikke så rart noen reagerer Smiley

Utlogget Rocky-Balboa

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 548
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 548

Sv: Går det an å feste uten å drikke?
« #53 : 26. mars 2009, 21:08 »
Det er litt teit å være eneste edru på en fest da?
Virker nesten som utnyttelse av situasjonen om du er edru mens jenta/jentene er fulle, da går de sikkert med på det meste.

Litt enig i det første. Men det siste du sier virker bare helt tåpelig.
Bildelogg; http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=103777.msg1572196;topicseen#new

The pain you feel today will be the strength you feel tomorrow

Waal

  • Gjest
Sv: Går det an å feste uten å drikke?
« #54 : 26. mars 2009, 21:09 »
Nå er jeg avholds selv, og skrev spørrende, dvs det var ikke en påstand.
Dessuten brukte jeg ord som "nesten" og "sikkert", da jeg ikke vet en dritt selv Tongue
Ville bare høre hva folket mente om edrue folk på samma fest som folk som drikker.

Waal

  • Gjest
Sv: Går det an å feste uten å drikke?
« #55 : 26. mars 2009, 21:12 »
Litt enig i det første. Men det siste du sier virker bare helt tåpelig.
Hvorfor er det tåpelig?

La oss si det er ei kjerring du liker, la oss si du er edru og hu er full.
OM det skjer ting, ville ikke da folk/ho kalle det utnyttelse av situasjonen i ettertid + samt at du var feig som ikke drakk for å oppnå det du ville?
Jeg mener, alkohol sløver jo sansene(?) og da er det større sjangs for at hu var lettere på tråden?

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Sv: Går det an å feste uten å drikke?
« #56 : 26. mars 2009, 21:12 »
Hva er dette for en jævla latterlig tråd? Kan man ikke bare enes om at man har ulike meninger vedrørende alkohol og la det ligge med det? Det at noen ikke ønsker å drikke og mener at man kan ha det like ålreit som edru kan få lov til å mene det, på samme måte som de som drikker mener at det er den beste måten å ha det morsomt på. Mennesker er ulike med dertil ulike valg mtp alkoholvaner og livsstil. Hvorfor skal Slux prøve å drikke hvis han ikke føler et ønske om å gjøre det? Jeg har hatt en periode hvor jeg konsumerte alkohol, men for meg var ikke dette noe. Jeg kan derfor av erfaring si at det kan bli to ulike livsstiler, men jeg tror det har mer med hva andre legger i det enn en selv. Jeg kan ha det morsomt uten å drikke, men det ser ikke ut som andre setter pris på mitt selskap hvis jeg ikke drikker. Tidligere samlet man kompiser for å drikke, men når man ikke lenger nyter alkohol er man jo nesten som en spedalsk å regne. Jeg, for min del, har ingen problemer med å være edru på fest så lenge folk viser respekt for min avgjørelse.

Jeg må si jeg syns dagens alkoholkultur går i helt feil retning og jeg mener altfor mange drikker altfor mye. Det virker ikke som det nødvendigvis er det sosiale som står i fokus da mange drikker seg sanseløst berusede. Det sosiale må vike for enorme mengder alkohol. Hvor vidt dette er morsomt blir vel subjektivt, men for meg virker det meningsløst. Et problem noen lider av som følge av alkohol er at moral og etikk går ut i takt med at alkoholen går inn...

Men men, så lenge folk klarer å oppføre seg som folk skal jeg ikke klage...

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget OptimusPrime

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 833
  • Honnør: 198
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 833

Sv: Går det an å feste uten å drikke?
« #57 : 26. mars 2009, 21:13 »
Ville bare høre hva folket mente om edrue folk på samma fest som folk som drikker.

Blir litt sånn at de ofte skal passe på, men det er jo bra det.. Trengs iblandt og jeg kan takke de som har vært edru og hjulpet meg hjem før Tongue
Trener jeg også, bare blogger ikke om det.

Waal

  • Gjest
Sv: Går det an å feste uten å drikke?
« #58 : 26. mars 2009, 21:16 »
Hva er dette for en jævla latterlig tråd? Kan man ikke bare enes om at man har ulike meninger vedrørende alkohol og la det ligge med det? Det at noen ikke ønsker å drikke og mener at man kan ha det like ålreit som edru kan få lov til å mene det, på samme måte som de som drikker mener at det er den beste måten å ha det morsomt på. Mennesker er ulike med dertil ulike valg mtp alkoholvaner og livsstil. Hvorfor skal Slux prøve å drikke hvis han ikke føler et ønske om å gjøre det? Jeg har hatt en periode hvor jeg konsumerte alkohol, men for meg var ikke dette noe. Jeg kan derfor av erfaring si at det kan bli to ulike livsstiler, men jeg tror det har mer med hva andre legger i det enn en selv. Jeg kan ha det morsomt uten å drikke, men det ser ikke ut som andre setter pris på mitt selskap hvis jeg ikke drikker. Tidligere samlet man kompiser for å drikke, men når man ikke lenger nyter alkohol er man jo nesten som en spedalsk å regne. Jeg, for min del, har ingen problemer med å være edru på fest så lenge folk viser respekt for min avgjørelse.

Jeg må si jeg syns dagens alkoholkultur går i helt feil retning og jeg mener altfor mange drikker altfor mye. Det virker ikke som det nødvendigvis er det sosiale som står i fokus da mange drikker seg sanseløst berusede. Det sosiale må vike for enorme mengder alkohol. Hvor vidt dette er morsomt blir vel subjektivt, men for meg virker det meningsløst. Et problem noen lider av som følge av alkohol er at moral og etikk går ut i takt med at alkoholen går inn...

Men men, så lenge folk klarer å oppføre seg som folk skal jeg ikke klage...

Du er 24, du er ferdig med den tida - greit.
Men ta meg, nysgjerrig (dritkjekk) ung kar, lurer bare på om jeg skal ta meg en tur på flaska for første gang, og er greit med litt info lissom.

Alle er ikke like hard på flaska som du var Wink

Utlogget Rocky-Balboa

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 548
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 548

Sv: Går det an å feste uten å drikke?
« #59 : 26. mars 2009, 21:20 »
Du er 24, du er ferdig med den tida - greit.
Men ta meg, nysgjerrig (dritkjekk) ung kar, lurer bare på om jeg skal ta meg en tur på flaska for første gang, og er greit med litt info lissom.

Alle er ikke like hard på flaska som du var Wink

Det bør du bestemme selv synes iallefall jeg. Hvis du er nysgjerrig å ikke har noe spesielt i mot alkohol så kan det vel ikke være så forferdelig å prøve..?

Synes selv at jeg har det jævlig kjekt når jeg drikker, gjør som regel en helg litt kjekkere hvis det er en skikkelig fest med mange trivelige mennesker. Men som sagt så er det helt opp til deg hva du vil Smiley

Men for all del, ikke misforstå; Kan nok ha det like kjekt uten alkohol Smiley
Bildelogg; http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=103777.msg1572196;topicseen#new

The pain you feel today will be the strength you feel tomorrow

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!