Skrevet av Emne: Stevia -  (Lest 1248 ganger)

Utlogget 0leMartin

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 37
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 37

  • I Came - I Saw - I Conquered.
Stevia -
« : 26. mars 2009, 22:23 »
Hvorfor brukes ikke Stevia som søtningsmiddel i Norge? Det er jo opp til 300 ganger søtere en sukker, man trenger veldiglite i forhold til sukker, har ingen bivirkninger, som f.eks man kan få diabetes av og er sunt uansett hvor mye man spiser av.
Hørt det ikke er lovlig pga det ødlegger for sukkerprodusenter. Men vist det er sunnere og søtere, hvorfor blir det ulovlig og ha det da?

Farfaren min har en stor plante der han tørker og knuser til pulver.. smakte et ferskt blad, og var en slaks lakrissmak som var dritsøt!

Utlogget Påltergeist

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 042
  • Honnør: 610
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 042

Sv: Stevia -
« #1 : 26. mars 2009, 22:30 »
Det ryktes at sukkerlobbyen har en viss innflytelse på akkurat dette. Nå ryktes det dog også at Coca Cola skal begynne å søte light-produkter med stevia i USA; og dette vil nok få en rekke implikasjoner for både aspartams og stevias status andre steder i verden også.

Utlogget annepålandet

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 10
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 10

Sv: Stevia -
« #2 : 27. mars 2009, 12:15 »
Jeg har kjøpt Stevia i helsekostbutikk....riktignok for noen år siden, men regner med det fortsatt finnes.
Synes ikke det smakte spes godt den gangen, men har tenkt å gjøre et nytt forsøk.

Utlogget Snillefart

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 694
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 694

Sv: Stevia -
« #3 : 06. april 2009, 11:05 »
Stevia har masse fordeler og er en helt naturlig plante( som det ryktes at kan kurere diabetes og tannråte), men sukkerindustrien har gitt litt penger her og der og sørget for at den nå er ulovlig.
Dette har jeg fra en gartnervenn av meg som produserer og selger stevia som prydbusk(!), det er nok dessverre eneste lovlige måten å skaffe stevia på i dag.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!