Skrevet av Emne: IPF mulighet for konkurranser uten utstyr?  (Lest 9701 ganger)

Utlogget GAMMERN

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 889
  • Honnør: 791
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 889

  • Gammel kødd
IPF mulighet for konkurranser uten utstyr?
« : 06. april 2009, 12:34 »
Perser: Stevne 305-205-290
           Trening 315-210-300

Utlogget Roy Holte

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 348
  • Honnør: 406
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 348

  • I`ll see you when Ragnarok begins.....
Sv: IPF mulighet for konkurranser uten utstyr?
« #1 : 06. april 2009, 15:02 »

Burde være mulig vel...

Kanskje ikke egne mesterskap til å begynne med , men ialllefall en slags registering på raw og evt. premiering mm på NM...






3xNSM 2000-2001-2002
2xIPF World Champion Benchpress
IPF European Champion Benchpress
IPF Nordic Benchpress Overall Champion
5x Norweigian Benchpress Champion

EX-IPF World Benchpress record holder-125kg Powerlift with 326kg
EX-IPF World Bencpress record holder-125kg-singellift with 327kg

EX-Strongman
EX-Powerlifter
EX-Benchpresser

www.strongmanroyholte-webshop.no
www.strongmanroyholte.no


Give them nothing...but take from them everything!

I`ll be back........I`ll raise again!and again...and again...my spirit they never get!

May GOD have mercy upon my enemies
......because I won`t!

Utlogget haraldaa

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 591
  • Honnør: 192
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 591

Sv: IPF mulighet for konkurranser uten utstyr?
« #2 : 06. april 2009, 15:06 »
Kunne det ikke arrangeres raw mesterskap i tillegg til de "vanlige" utstyrsstevnene? Med vanlige regler ellers mht teknisk utførelse, lisens osv? Det ene behøver ikke utelukke det andre?
Stevneperser: 240-200-270. 
Norsk mester i vektklassehopping.
Treningsperser: Benk 207,5kg (Videos s 75) . Mark 285kg. Perser uten utstyr 200 i benk, 260 i mark.
Sølv i benk-Nm -09 M5 82,5kg klassen. 7.plass NSM 2000 (listefyll). Sykla "Den store styrkeprøven" Trondheim-Oslo for lenge siden.  Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=82315.1110

Figuz

  • Gjest
Sv: IPF mulighet for konkurranser uten utstyr?
« #3 : 06. april 2009, 15:08 »
Eventuelt bare føre om løftene var raw på styrkeloft.no?

Utlogget mamma

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 323
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 323

Sv: IPF mulighet for konkurranser uten utstyr?
« #4 : 07. april 2009, 14:56 »
Markering i protokollen på alle stevner for løft som er gjort uten utstyr bør være helt uproblematisk. (Forutsatt at reglene er klart definert, stevneleder informeres om utstyrsfrie løft, og dommerne/teknisk kontrollør sjekker)

Utstyrsfrie stevner er også gøy  Cheesy

Jeg tror ikke verken nasjonale eller internasjonale raw mesterskap er noen god idé, for de valgene utøverne må ta av økonomiske årsaker vil uthule deltagelsen både i rawmesterskap og normalmesterskap. Med en gang de beste løfterne fordeler seg på flere mesterskap synker standarden og dermed også statusen på mesterskapene. Og styrkeløft blir enda mer ubegripelig for publikum, det blir dobbelt sett av alle mestere samme år.

Men en årlig "raw challenge" vil ikke gi sånne problemer. Mesterskapene får være i fred, og løfterne får likevel en mulighet til å kjempe om å være best uten utstyr.


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Verdensmester 2006

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Sv: IPF mulighet for konkurranser uten utstyr?
« #5 : 07. april 2009, 15:05 »
Ah, rawmesterskap - for en herlig idé! Jeg ser poenget med at det kan bli enda mer ubegripelig for folk flest, men jeg tror på sikt det vil være med på å gjøre det enklere å forholde seg til. Man vil da kunne gå til gymet og selv forsøke seg på vektene utøverne har løftet da disse løftene vil være gjort uten "hjelpemidler" som gir x antall kilo. Jeg tror, som jeg har sagt tidligere, at dette vil gjøre at man vil favne over enda fler. De som driver med styrketrening, men som kritiserer styrkeløft har en tendens til å bruke argumentet med at det ikke er snakk om reell styrke som vises på plattingen. Som i enhver annen idrett benyttes det utstyr og det gjelder selvsagt å lære seg å utnytte dette, men jeg tror det samtidig kan sees på som en barriere for mange.

Uansett om det blir rawstevner eller ikke bør det, som flere her sier, være mulig å merke hva som er utført raw og hva som er med utstyr. Det bør ikke by på store problemer i det hele tatt. Videre har jeg lekt med tanken på rawstevner, men da hovedsaklig i benk eller mark. Blitt noe mer showpreget for å prøve å nå ut til flere, men samtidig slik at man vil kunne få et godkjent resultat.

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget NKS

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 328
  • Honnør: 754
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 328

  • Citius, altius, fortius
Sv: IPF mulighet for konkurranser uten utstyr?
« #6 : 08. april 2009, 09:05 »
Enig med Gundersen i at styrkeløft sporten ville vokst på sikt ved arrangering av utstyrsfrie konkurranser. Jeg tror mange blir "skremt bort" av alt utstyrstullet i styrkeløft. Tipper de fleste som løfter med knebind eller benkskjorte, IKKE synes det var en god opplevelse første gangen. - For mange blir det med den ene gangen. Kostnad med alt utstyret er en annen negativ faktor. Mange tenker nok at det ikke er noe poeng å stille opp i konkurranse uten utstyr, så da lar de heller være. Jeg ser problemene som "mamma" nevner, så jeg synes hennes ide om en årlig raw challenge er en god start i alle fall! Jeg vet at mange med meg, som ikke deltar på styrkeløft NM, mer en gjerne hadde stilt opp på et nasjonalt "raw challenge"!

Kan ikke dere som sitter med mandat til å dra i gang noe slikt i regi av NSF, ta et tak og prøve å få dette til? Vis litt nytenkning for sporten, og vis at styrkeløftere ikke bare er trauste og bleikfeite!  Grin

Nils Kjetil Sande

Norges sterkeste mann -105 kg 2008, 2010, 2011

Singapore strongest man 2011


Utlogget Ske

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 874
  • Honnør: 72
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 874

Sv: IPF mulighet for konkurranser uten utstyr?
« #7 : 08. april 2009, 09:17 »
Enig med Gundersen i at styrkeløft sporten ville vokst på sikt ved arrangering av utstyrsfrie konkurranser. Jeg tror mange blir "skremt bort" av alt utstyrstullet i styrkeløft. Tipper de fleste som løfter med knebind eller benkskjorte, IKKE synes det var en god opplevelse første gangen. - For mange blir det med den ene gangen. Kostnad med alt utstyret er en annen negativ faktor. Mange tenker nok at det ikke er noe poeng å stille opp i konkurranse uten utstyr, så da lar de heller være. Jeg ser problemene som "mamma" nevner, så jeg synes hennes ide om en årlig raw challenge er en god start i alle fall! Jeg vet at mange med meg, som ikke deltar på styrkeløft NM, mer en gjerne hadde stilt opp på et nasjonalt "raw challenge"!

Kan ikke dere som sitter med mandat til å dra i gang noe slikt i regi av NSF, ta et tak og prøve å få dette til? Vis litt nytenkning for sporten, og vis at styrkeløftere ikke bare er trauste og bleikfeite!  Grin


Hadde vært kanon med et nasjonalt raw stevne! Tror du vi kan få til noe sånt på Kak Nils?  Smiley
260-195-280 raw stevne

Figuz

  • Gjest
Sv: IPF mulighet for konkurranser uten utstyr?
« #8 : 08. april 2009, 11:04 »
Hadde vært kanon med et nasjonalt raw stevne! Tror du vi kan få til noe sånt på Kak Nils?  Smiley
Det hadde vert utrolig stas. Smiley
Sett Birger i sving, så er det ikke lenge før det er en realitet!! Wink

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: IPF mulighet for konkurranser uten utstyr?
« #9 : 08. april 2009, 11:07 »
Øh nei. Det eneste som ikke er lov å ha på seg i IPF er hatt.

Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Varknebøyer1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 299
  • Honnør: 313
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 299

  • Dont worry be happy ;-)
Sv: IPF mulighet for konkurranser uten utstyr?
« #10 : 08. april 2009, 12:34 »
Tror dette hadde skapt flere styrkeløftere også med utstyr. Dette er senarioet jeg ser for meg:
- 1. Gym løftere (også dorerne) kommer for å vise sin styrke
- 2. De som startet i 1 trener for å bli sterkere og har på seg trangere klær, håndleddsbind, varmebind på bein som er ekstra trange osv
- 3. Når 2 ikke funker mer kjøper de seg et par knebind og ser at man blir sterkere, så dras de til hardere og man kan løfte enda mer. Man bytter ut løssittende drakt med løssittende drakt som ikke er løssittende i "sticking point" og får litt ekstra hjelp
NB: naturligvis opereres det nå med 2 eller flere undergrunns forbund der løft blir godkjent per e post os videre ved video opptak. Disse samme forbundene hevder samme regler som NSF og får mer oppmerksomhet.
- 4. Løfterne i 3 synes det er artig å løfte mer og vil være med fullt utstyr og går til synes dette er moro, det "kiler litt intenst enkelt plasser" men såpass må man tåle.
Vips flere medlemmer i NSF som løfter styrkeløft med og uten utstyr.


Trodde forresten en smart kar som NKS klarte å holde seg for god til å latterligjøre, men men...

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: IPF mulighet for konkurranser uten utstyr?
« #11 : 08. april 2009, 12:39 »
- 1. Gym løftere (også dorerne) kommer for å vise sin styrke
- 2. De som startet i 1 trener for å bli sterkere og har på seg trangere klær, håndleddsbind, varmebind på bein som er ekstra trange osv
- 3. Når 2 ikke funker mer kjøper de seg et par knebind og ser at man blir sterkere, så dras de til hardere og man kan løfte enda mer. Man bytter ut løssittende drakt med løssittende drakt som ikke er løssittende i "sticking point" og får litt ekstra hjelp

- 4. Løfterne i 3 synes det er artig å løfte mer og vil være med fullt utstyr og går til synes dette er moro, det "kiler litt intenst enkelt plasser" men såpass må man tåle

Er dette ikke historien til NSF da? Grin

Utlogget Varknebøyer1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 299
  • Honnør: 313
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 299

  • Dont worry be happy ;-)
Sv: IPF mulighet for konkurranser uten utstyr?
« #12 : 08. april 2009, 12:42 »
Du skjønte det... nå er jo NSF og IPF sine medlemmer så ja vi liker utstyr .

Er dette ikke historien til NSF da? Grin

IntX

  • Gjest
Sv: IPF mulighet for konkurranser uten utstyr?
« #13 : 08. april 2009, 12:50 »
Tror dette hadde skapt flere styrkeløftere også med utstyr. Dette er senarioet jeg ser for meg:
- 1. Gym løftere (også dorerne) kommer for å vise sin styrke
- 2. De som startet i 1 trener for å bli sterkere og har på seg trangere klær, håndleddsbind, varmebind på bein som er ekstra trange osv
- 3. Når 2 ikke funker mer kjøper de seg et par knebind og ser at man blir sterkere, så dras de til hardere og man kan løfte enda mer. Man bytter ut løssittende drakt med løssittende drakt som ikke er løssittende i "sticking point" og får litt ekstra hjelp
NB: naturligvis opereres det nå med 2 eller flere undergrunns forbund der løft blir godkjent per e post os videre ved video opptak. Disse samme forbundene hevder samme regler som NSF og får mer oppmerksomhet.
- 4. Løfterne i 3 synes det er artig å løfte mer og vil være med fullt utstyr og går til synes dette er moro, det "kiler litt intenst enkelt plasser" men såpass må man tåle.
Vips flere medlemmer i NSF som løfter styrkeløft med og uten utstyr.


Trodde forresten en smart kar som NKS klarte å holde seg for god til å latterligjøre, men men...
Du tenker jo bare profitt på utstyr så deg nytter det ikke å diskutere med Grin

Utlogget Ditto

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 511
  • Honnør: 183
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 511

  • -=RAWCORE=-
Sv: IPF mulighet for konkurranser uten utstyr?
« #14 : 08. april 2009, 14:15 »
aah dette er musikk i mine ører, men er jo 10ende gangen vi diskuterer dette å d skjer jo ingen ting, utstyrs løfterne er bare redd for oss raw folk, fordi våre perser er som regel høyere en deres raw perser Grin hoho
Mats Gården

Skjorte i benk er som å kjøre moped i Tour De France Wink

RAW 4 LIFE Smiley

Simply I dont do trix, am not gonna lift cars for people, am not a clown - Doug Young

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!