Skrevet av Emne: IPF mulighet for konkurranser uten utstyr?  (Lest 9709 ganger)

Utlogget BøyBenkMark

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 92
  • Honnør: 116
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 92

Sv: IPF mulighet for konkurranser uten utstyr?
« #45 : 09. april 2009, 21:51 »
Er visst en her inne som virkelig er en utstyrsforkjemper... Men det er ikke meg ;-)

Styrkeløft er inne i en merkelig utvikling. Hvor skal det ende? Hvis noen utenforstående (eller inneforstående) skulle ha noen som helst interesse for styrkeløft, så må det da være ut i fra å se/vite hva menneskekroppen kan prestere/løfte i de såkalte basisløftene... Med utstyrsbruken reduseres jo løfteren til nærmest til å bli et 'redskap' som skal håndtere en drakt...som igjen skal løfte vektene... Fortsetter utstyrsutviklingen i samme tempo blir det løfteren som spiller annenfiolin - blir 'redskapet'  for drakten - og ikke omvendt.

Vi, og ihvertfall et publikum (og sponsorer), er da interessert i å vite hvem som er sterkest i benkpress (eller bøy/mark), og ikke hvem som er best til å utnytte ei drakt. Ellers så bør vi endre øvelsesbetegnelsene fra benkpress til draktbenkpress... Er det bare meg som synes det er rart å kåre en norgesmester i et løft dersom vedkommende muligens f.eks er den tredje beste uten utstyr? Og ja, jeg skjønner jo at man løfter innenfor det regelverket som til enhver tid eksisterer - men allikevel, noe skurrer...

Varknebøyer... du nevner andre idretter...tror jeg... (Adidas/Dæhlie). Det kan jo nevnes at motsatt utvikling er på gang i idretter hvor 'teknologi' og utstyr har tatt helt overhånd. Et godt eksempel er jo formel 1 hvor teknologi/utstyr har endret sporten. Publikum er tydeligvis mer interessert i å vite hvem som er den beste føreren... enn hvilket team som har de beste ingeniørene. Tilsvarende - jeg er interessert i å vite hvem som løfter mest i f.eks benkpress, og ikke hvilken drakt som er den beste...

Når det er sagt, så er jeg ganske sikker på at som oftest er det de beste med drakt som også ville vært best uten drakt. Allikevel er det nok er del sterke karer som kunne hevdet seg godt....

Uansett, jeg har en interesse av å vite hva som kan løftes av de beste - hva menneskekropen (på egenhånd) kan løfte (naturlig). Ellers er det ikke noe sammenligningsgrunnlag for noen... Vektene mister symbolverdi (og proporsjoner), og kunne like gjerne vært oppgitt i cm som i kg...


Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: IPF mulighet for konkurranser uten utstyr?
« #46 : 09. april 2009, 22:47 »
Publikum er tydeligvis mer interessert i å vite hvem som er den beste føreren... enn hvilket team som har de beste ingeniørene.

Det er de vel ikke. De er interesserte i å se biler som kjører fort og se hvem som kommer først i mål.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: IPF mulighet for konkurranser uten utstyr?
« #47 : 09. april 2009, 22:48 »
Nå har ikke jeg lest hele tråden, men det skal jo ikke mye intellgiens til for å forstå at de som snakker om dette raw-tullet er domme.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: IPF mulighet for konkurranser uten utstyr?
« #48 : 09. april 2009, 22:56 »
Nå har ikke jeg lest hele tråden, men det skal jo ikke mye intellgiens til for å forstå at de som snakker om dette raw-tullet er domme.


den som sier det først er det selv...

Utlogget Varknebøyer1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 299
  • Honnør: 313
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 299

  • Dont worry be happy ;-)
Sv: IPF mulighet for konkurranser uten utstyr?
« #49 : 09. april 2009, 23:11 »
Noen av oss som har vært med en stud vet at man skaper vinnere ved ulike metoder. Personlig driver jeg med det min kropp og sinn passer best til og jeg liker å se det som fenger meg mest. Ja jeg koser meg med at Hr Solberg endelig kjører for med en ihælkjørt Citroen fra Loeb.

Når man nærmer seg en middelalder, et salgsmidtpunkt mellom ambisjoner og historie, reflekter man ofte over hva som er poenget. Jeg har kommet frem til at Ole brum har et poeng;   " la alle få gjøre som de vil bare de ikke gjør andre noe vondt". Denne leveregelen krevet ambisjon og refleksjon. La meg forklare; Hvorfor skal jeg fordømme Kristian fra KK 67 og andre som liker å løfte raw, det er deres glede. Hvorfor skal de fordømme min glede med å løfte med utstyr, eller hvorfor skal noen fordømme Einar H  sin glede om løfte i WPO/WPC. Hvorfor skal jeg fordømme strongmenn eller kroppsbyggere. Poenget er at vi må skape mulighet for å glede seg over sin greie i sine omgivelser uten å ødelegge for andre. Man ødelegger ved å sammenligne to idretter som ikke kan sammenlignes pga tekniske regler, utstyrs regler og doping regler. Hvis alle er ærlige på dette punktet vil mange diskusjoner her å TF være døde, men det vil ikke Nr, Joachim. Hvis også de som skriker høyt her på TF fremla sine synspunkt der ting bestemmes så hadde det heller ikke vært noe problem. Siden de fleste problemer kan løses ved å ha litt "baller", en god porsjon ærlighet samt gjensidig respekt ville alt være løst. Siden problemene ikke er løst så mener jeg de som har problemer med noe hær får identifisere sine svakheter innenfor disse tre punktene og kjøre noe med det i stedet for å komme med oppgulp over mine og andres gleder.



Varknebøyer... du nevner andre idretter...tror jeg... (Adidas/Dæhlie). Det kan jo nevnes at motsatt utvikling er på gang i idretter hvor 'teknologi' og utstyr har tatt helt overhånd. Et godt eksempel er jo formel 1 hvor teknologi/utstyr har endret sporten. Publikum er tydeligvis mer interessert i å vite hvem som er den beste føreren... enn hvilket team som har de beste ingeniørene. Tilsvarende - jeg er interessert i å vite hvem som løfter mest i f.eks benkpress, og ikke hvilken drakt som er den beste...

Når det er sagt, så er jeg ganske sikker på at som oftest er det de beste med drakt som også ville vært best uten drakt. Allikevel er det nok er del sterke karer som kunne hevdet seg godt....

Uansett, jeg har en interesse av å vite hva som kan løftes av de beste - hva menneskekropen (på egenhånd) kan løfte (naturlig). Ellers er det ikke noe sammenligningsgrunnlag for noen... Vektene mister symbolverdi (og proporsjoner), og kunne like gjerne vært oppgitt i cm som i kg...

Utlogget Varknebøyer1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 299
  • Honnør: 313
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 299

  • Dont worry be happy ;-)
Sv: IPF mulighet for konkurranser uten utstyr?
« #50 : 09. april 2009, 23:13 »
Er du blitt fintfølenende Egil?

Sikker på at du ikke gir to kilder like mye kreditt nå?

Det er ingenting i veien med rekrutteringen her på mørekysten, og det er på grunn av til tider meget godt klubbarbeid og gode miljø for ungdom. Det er det MOTSATTE som er styrkeløftens problem. Smiley
FAK, KK67 og andre klubber med stor vekst er bevis på oppførsel og arbeid som fungerer.

Det var du som påsto at det som hindret folk fra TF til å bli styrkeløftere var dopingtestene. Vel... det er mange som har møtt styrkeløft via TF og som har endt opp med å melde seg inn og konkurrere i styrkeløft. Hadde styrkeløftmiljøet vært like flinke til å BEHOLDE de som rekrutteres, så hadde idretten selvfølgelig vært mye større.

Mine årsaker til å forlate styrkeløft har mer med at jeg oppfatter enkelte som negative, surmagede og destruktive enn det har med noe annet å gjøre. Wink

Og det er da litt beskrivende at mitt valg blir tolket til å være av en eller annen egoistisk eller umoralsk grunn fremfor at det kan tenkes at spott, mistanker og drittslenging er årsaken til at manikke ønsker være del av et miljø lenger. Smiley

Utlogget Hernes

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 468
  • Honnør: 769
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 468

  • Jesus Squats High
Sv: IPF mulighet for konkurranser uten utstyr?
« #51 : 09. april 2009, 23:20 »
Somebody call 9-whine-whine.  Her er det mye luft og null action på rawforkjemperne. Dere syter og sutrer som gamle kjerringer. Om dere vil løfte i IPF RAW, så meld dere inn i en klubb og ta det gjennom de rette kanaler. Blir dere mange nok der blir det nok mer aktuelt, siden dere da er medlemmer.

Alternativ 1: Løft raw i IPF mot draktfolk. Tro det eller ei, dette går faktisk ann. 

Alternativ 2: Start et eget rawforbund og opprett det under 100% Raw eller WPC. WPC har egne rawrekorder og konkurranse i tillegg til drakter.

Alternativ 3: Ta kontakt med stevnedirektør i et forbund med rawkonkurranser, forhør om nærmeste stevne og reis og løft. 

Alternativ 4: Syt på et forum om ditt og datt og ikke gjør noe reellt forsøk på å oppnå noe som helst.

Less talk, more action.  Det er mange muligheter om dere virkelig VIL, men da må man faktisk løfte på ræva Wink
Bare noen tanker fra en drakthore seint på kvelden  what
Non Plus Ultra

Utlogget Walgermo

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 040
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 040

Sv: IPF mulighet for konkurranser uten utstyr?
« #52 : 09. april 2009, 23:49 »
ringte men ingen så tok den!?

Men er vell ikke store problem å arrangere et raw stevne i dag.

Hold et åpent stevne, der man oppfordrer alle til å løfte raw!
Stevne:
372.5-260-330
Raw:
275-205-287,5


Landslagsløfter i Styrkeløft
____________________________________________________________________________

YouTube | Sjøholt AtletklubbLogg

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: IPF mulighet for konkurranser uten utstyr?
« #53 : 10. april 2009, 00:03 »
Er du blitt fintfølenende Egil?

Sikker på at du ikke gir to kilder like mye kreditt nå?

Ikke fintfølende i det hele tatt. Men jeg ser lett angrepspunkter i din påstand, og da griper jeg den vettu. Du påsto at folk her på TF ikke begynte med styrkeløft pga dopingtester, og jeg mener det er teit sagt fordi mange fra TF har prøvd styrkeløft etter at de fant ut mer om det her på forumet. Smiley

Og jeg mener at rekrutteringen ikke er problemet... problemet er at miljøet ikke evner å holde på folk like bra som de rekrutterer.
Jeg har min egen historie, hvor jeg både føler meg urettferdig behandlet og urettmessig beskyldt både for doping og andre ting. Da har jeg personlig ingen grunn til å fortsette å leke med mennesker i en organisasjon jeg ikke greier respektere. Smiley

Men det er mine ting, og ikke denne trådens emne.

Jeg syns både raw og utstyrsløfting er gøy, det er for mange kronglete regler eller tolkninger ute og går.

Det er fint mulig å arrangere et raw-mesterskap i norge, det er bare vansker med å få det approbert som raw.. Smiley

Utlogget Roy Holte

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 348
  • Honnør: 406
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 348

  • I`ll see you when Ragnarok begins.....
Sv: IPF mulighet for konkurranser uten utstyr?
« #54 : 10. april 2009, 01:11 »
Somebody call 9-whine-whine.  Her er det mye luft og null action på rawforkjemperne. Dere syter og sutrer som gamle kjerringer. Om dere vil løfte i IPF RAW, så meld dere inn i en klubb og ta det gjennom de rette kanaler. Blir dere mange nok der blir det nok mer aktuelt, siden dere da er medlemmer.

Alternativ 1: Løft raw i IPF mot draktfolk. Tro det eller ei, dette går faktisk ann. 

Alternativ 2: Start et eget rawforbund og opprett det under 100% Raw eller WPC. WPC har egne rawrekorder og konkurranse i tillegg til drakter.

Alternativ 3: Ta kontakt med stevnedirektør i et forbund med rawkonkurranser, forhør om nærmeste stevne og reis og løft. 

Alternativ 4: Syt på et forum om ditt og datt og ikke gjør noe reellt forsøk på å oppnå noe som helst.

Less talk, more action.  Det er mange muligheter om dere virkelig VIL, men da må man faktisk løfte på ræva Wink
Bare noen tanker fra en drakthore seint på kvelden  what

You can talk the talk, but can you walk the walk;)


3xNSM 2000-2001-2002
2xIPF World Champion Benchpress
IPF European Champion Benchpress
IPF Nordic Benchpress Overall Champion
5x Norweigian Benchpress Champion

EX-IPF World Benchpress record holder-125kg Powerlift with 326kg
EX-IPF World Bencpress record holder-125kg-singellift with 327kg

EX-Strongman
EX-Powerlifter
EX-Benchpresser

www.strongmanroyholte-webshop.no
www.strongmanroyholte.no


Give them nothing...but take from them everything!

I`ll be back........I`ll raise again!and again...and again...my spirit they never get!

May GOD have mercy upon my enemies
......because I won`t!

Utlogget Hernes

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 468
  • Honnør: 769
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 468

  • Jesus Squats High
Sv: IPF mulighet for konkurranser uten utstyr?
« #55 : 10. april 2009, 01:12 »
You can talk the talk, but can you walk the walk;)

Oh yeah man Wink
Non Plus Ultra

Utlogget Roy Holte

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 348
  • Honnør: 406
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 348

  • I`ll see you when Ragnarok begins.....
Sv: IPF mulighet for konkurranser uten utstyr?
« #56 : 10. april 2009, 01:12 »
Oh yeah man Wink

Vi får se imorra da...Wink om jeg kan...


3xNSM 2000-2001-2002
2xIPF World Champion Benchpress
IPF European Champion Benchpress
IPF Nordic Benchpress Overall Champion
5x Norweigian Benchpress Champion

EX-IPF World Benchpress record holder-125kg Powerlift with 326kg
EX-IPF World Bencpress record holder-125kg-singellift with 327kg

EX-Strongman
EX-Powerlifter
EX-Benchpresser

www.strongmanroyholte-webshop.no
www.strongmanroyholte.no


Give them nothing...but take from them everything!

I`ll be back........I`ll raise again!and again...and again...my spirit they never get!

May GOD have mercy upon my enemies
......because I won`t!

Utlogget Hernes

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 468
  • Honnør: 769
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 468

  • Jesus Squats High
Sv: IPF mulighet for konkurranser uten utstyr?
« #57 : 10. april 2009, 01:15 »
Vi får se imorra da...Wink om jeg kan...

I think so Wink
Non Plus Ultra

Utlogget Ditto

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 511
  • Honnør: 183
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 511

  • -=RAWCORE=-
Sv: IPF mulighet for konkurranser uten utstyr?
« #58 : 13. april 2009, 07:43 »
Ja, det er noen få på forumet her som har bedre raw-perser enn eliteløfterne. Til gjengjeld bruker de bol så det holder.... Og raw-persene det snakkes om blir jo ALDRI gjort på stevne, og uten noen som helst regler. Bare se han bodybuilderen fra Moss som visstnok hadde gjort 300 i benk raw, og når vi etter litt om og men fikk se filmen så viste det seg at det var vel så mye en markløft hvis man så på spotteren bak. Det finnes da eksempler på forumet her om folk som faktisk klarer mer raw på gymmet enn med skjorte under konkurranse, og da er det gjerne noe som skurrer med disse gympersene.

sjønner den, men jeg tenker på folk som kan stille på et stevne å ikke har noe å skjule for ADN, å gym løft å stevne løft er to forskjellige ting uten tvil.

Mats Gården

Skjorte i benk er som å kjøre moped i Tour De France Wink

RAW 4 LIFE Smiley

Simply I dont do trix, am not gonna lift cars for people, am not a clown - Doug Young

Utlogget Ditto

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 511
  • Honnør: 183
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 511

  • -=RAWCORE=-
Sv: IPF mulighet for konkurranser uten utstyr?
« #59 : 13. april 2009, 07:47 »
Altså for at det skal skje noe, så må noen ta initativ, at man sitter å diskuterer og syter på et nettforum hjelper ingenting..
Og til den siste påstanden der har jeg bare en ting å si: Kan noen lage en minushonnør funksjon?

hva mener du me initaiv da? jeg har send utallige mailer med NSF om dette, samma svaret hver gang, få klubbene til å sende inn forslag til tinget, å dette er jo gjort av flere etter d jeg har hørt, så vi får se om d blir noe da. om ikke annet en markering i protokoll, koster dem ikke en kalori å gjøre d.

å så får du honør for å faktisk la deg irritere av den komentaren Grin
Mats Gården

Skjorte i benk er som å kjøre moped i Tour De France Wink

RAW 4 LIFE Smiley

Simply I dont do trix, am not gonna lift cars for people, am not a clown - Doug Young

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!