Skrevet av Emne: IPF mulighet for konkurranser uten utstyr?  (Lest 9715 ganger)

Utlogget Bygdn

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 261
  • Honnør: 46
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 261

  • Ute å lonka lyrn
Sv: IPF mulighet for konkurranser uten utstyr?
« #30 : 08. april 2009, 20:44 »
nei da, men kunne jo brukt sko me fjær i lengde hopp å da Smiley så de hadde fått slik strikk effekt, som minner meg om BENK SKJORTE, KNEBIND Å DRAKT Grin

men what ever, raw vs raw, utstyr vs utstyr, bare vi kunne fått raw stevner så Smiley lever i håpet Smiley

Eg trudde det var sånn at i påsken skulle vi håpe på gode ting?HuhHuhHuhHuhHuhHuhHuhHuhHuh

Utlogget Jo1

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 458
  • Honnør: 23
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 458

Sv: IPF mulighet for konkurranser uten utstyr?
« #31 : 08. april 2009, 20:51 »
Til mort-en m.fl....


1) Drakter, i motsetning til skismøring eller lignende, gir direkte ”mekanisk” hjelp ved leddutslag. Draktene er jo konstruert på den måten at det skal ”hjelpe” eller nærmest ”løfte” og ikke bare ”støtte” eller forebygge skader m.m. Eksempelvis gir ikke løfte-sko eller håndleddsbeskyttere slik direkte ”mekanisk” hjelp ved leddutslag (selv om man kan løfte noe mer med dette). Isteden er hovedhensikten støtte og forebygging.


Ja ok, så lavere friksjon(eventuelt høyere) er ikke mekanisk? Hva er det da?

 Draktene i skihopp gir vel høyere "luftmotstand"? osv..

Utlogget Major Eirik Von Thunder

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 721
  • Honnør: 142
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 721

  • Fornærmelser avler kun perler i mitt sinn!
Sv: IPF mulighet for konkurranser uten utstyr?
« #32 : 08. april 2009, 20:53 »
aah dette er musikk i mine ører, men er jo 10ende gangen vi diskuterer dette å d skjer jo ingen ting, utstyrs løfterne er bare redd for oss raw folk, fordi våre perser er som regel høyere en deres raw perser Grin hoho

Ja, det er noen få på forumet her som har bedre raw-perser enn eliteløfterne. Til gjengjeld bruker de bol så det holder.... Og raw-persene det snakkes om blir jo ALDRI gjort på stevne, og uten noen som helst regler. Bare se han bodybuilderen fra Moss som visstnok hadde gjort 300 i benk raw, og når vi etter litt om og men fikk se filmen så viste det seg at det var vel så mye en markløft hvis man så på spotteren bak. Det finnes da eksempler på forumet her om folk som faktisk klarer mer raw på gymmet enn med skjorte under konkurranse, og da er det gjerne noe som skurrer med disse gympersene.
300 - 230 - 297,5 - 822,5 @ 110
245 - 185 - 280     Raw
24 år, -110 Senior,  Lørenskog AK (styrkeløft)

"DIT SVIN! DE MAA BRUGE KOMMA I MIDTEN AV LEDSETNINGER!"
-"OG VEM SIER SAA?"
-"DIN MOR!"
Welhaven med norges første "morra di"-vits, 1831.

Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=79423.msg1248249;topicseen#new


Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: IPF mulighet for konkurranser uten utstyr?
« #33 : 08. april 2009, 21:03 »
1. Nå tror jeg det største problemet å få rekruttert mennesker fra dette forumet er doping testing.
Eller det faktum at flesteparten her ikke har greid å bli surmagede, gretne, arrogante og selvforherligende styrkeløftere enda... Wink

Jeg tror det er lett å SKYLDE på at det er dopingtestene som holder folk ute.... så slipper man å innse at det man driver med kanskje ikke er så himla atraktivt og fristende i den form det er i idag. Smiley

(På dette feltet er jeg nesten pragmatiker. Jeg digger å løfte både med utstyr og uten, så jeg smiler uansett! Faktisk så flørter jeg med tanken på å handle noen PRO-drakter og reise til finlsnd for å løfte sammen med E-dawg! Smiley )

Utlogget bergan01

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 123
  • Honnør: 1154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 123

Sv: IPF mulighet for konkurranser uten utstyr?
« #34 : 08. april 2009, 21:05 »
aah dette er musikk i mine ører, men er jo 10ende gangen vi diskuterer dette å d skjer jo ingen ting, utstyrs løfterne er bare redd for oss raw folk, fordi våre perser er som regel høyere en deres raw perser Grin hoho
Altså for at det skal skje noe, så må noen ta initativ, at man sitter å diskuterer og syter på et nettforum hjelper ingenting..
Og til den siste påstanden der har jeg bare en ting å si: Kan noen lage en minushonnør funksjon?
Alder: 23år        Høyde: 178cm       Vekt: 96kg

Junior-Europamester     -110 markløft 2010
Junior-Europamester     -120 Knebøy 2011
Sølv totalt Junior-Em 2011

Mål for 2012:
Norgesmester -93 junior
Norgesrekord Totalt senior


Utlogget BøyBenkMark

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 92
  • Honnør: 116
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 92

Sv: IPF mulighet for konkurranser uten utstyr?
« #35 : 08. april 2009, 21:08 »
Ja ok, så lavere friksjon(eventuelt høyere) er ikke mekanisk? Hva er det da?

 Draktene i skihopp gir vel høyere "luftmotstand"? osv..

Mekanisk vil være en type 'hjelp' i selve bevegelsen. Hoppdrakter som gir mer/bedre luftmotstand er etter mitt syn ikke-mekanisk hjelp. Dette ut i fra en begrunnelse at de ikke påvirker/'hjelper' direkte på selve hoppbevegelsen eller -utførelsen. Derimot gir de 'indirekte hjelp' (som kan være av stor betydning i dette tilfellet). Nå er ikke hoppsporten noe godt eksempel - de sliter med utstyrskrangler selv ifbm drakter og skilengder og vektgrenser etc...

Her er det selvsagt gråsoner. Men slike gråsoner/grensetilfeller eksemplifisert fra andre idretter bør jo ikke paralysere debatten internt i styrkeløft. Jeg mener at det er relativt uproblematisk å trekke et skille mellom utstyr som kan karakteriseres å gi mekanisk hjelp og annet 'støtteutstyr'.

Man kan vri og vende på det så mye man vil - men noen faktum synes å være tydelige og dominerende:

1) Utstyrsbruken virker forunderlig og uforståelig for de fleste 'utenforstående' - såvel som mange 'inneforstående'.

2) Utstyrsutviklingen har bare bidratt til en bredere kløft mellom de som er 'for' og de som er 'mot'.

3) Utstyrsbruken har ikke ført til noen 'samling' eller forsoning innad i idretten - og det er ingenting som tyder på at så vil skje...

4) Og viktigst av alt - det må legges til rette for og satses på begge deler. Alle har alt å tjene på dét.

Utlogget Herman Vandrepølse

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 353
  • Honnør: 158
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 353

  • Jau deet...
Sv: IPF mulighet for konkurranser uten utstyr?
« #36 : 08. april 2009, 21:27 »
Hadde vært morro og fått raw løft spesifisert i protokollen. Noe mer trengs ikke. Men uspesifisert er det jo ingen andre en deg selv som husker det ble løftet uten utstyr Grin
www.kravmaga.mobi

Sitat: fra prizm-image - til Vandrepølsa  21. Mai 2007, 21:38
"men så lenge du har det fint ellers,så har det ikke så mye å bety om du løfter 200 eller 300kg i benken Wink du kan jo uansett trøste deg med at du helt sikkert er norges sterkeste fyllikk" Grin
---------------------------------------------------------------------
Det enkle er ofte det beste Wink
 
 195 - 160 - 215 utstyrsfritt på stevne.
Vekt: 87kg
 Treningsperser raw: 225 - 180 - 240
Frogner Atletklubb Styrkeløft/Kampsport Israeli Krav International(IKI Krav Maga)  http://www.facebook.com/ikikravmaganorway

Utlogget Jo1

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 458
  • Honnør: 23
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 458

Sv: IPF mulighet for konkurranser uten utstyr?
« #37 : 08. april 2009, 21:48 »
Mekanisk vil være en type 'hjelp' i selve bevegelsen. Hoppdrakter som gir mer/bedre luftmotstand er etter mitt syn ikke-mekanisk hjelp. Dette ut i fra en begrunnelse at de ikke påvirker/'hjelper' direkte på selve hoppbevegelsen eller -utførelsen. Derimot gir de 'indirekte hjelp' (som kan være av stor betydning i dette tilfellet). Nå er ikke hoppsporten noe godt eksempel - de sliter med utstyrskrangler selv ifbm drakter og skilengder og vektgrenser etc...

Ja jeg forstår hva du mener... Alle idretter går jo ikke ut på å løfte noe, så syntes definisjonen din var litt snever(og ga liten mening). 


EDIT: Det jeg ville frem til var at utstyr i andre idretter hjelper også mye, selvom de kanskje ikke er direkte sammenlignbare. Det blir litt feil å si at det ikke hjelper "direkte" når det legger til f.eks 5m på ett hopp eller kutter noen 100deler fra tiden på en 100meter.

Utlogget The Weise-Guy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 886
  • Honnør: 375
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 886

  • Nidarø Styrkeløftklubb
Sv: IPF mulighet for konkurranser uten utstyr?
« #38 : 08. april 2009, 22:17 »
"HVA?!?!?  Han loefter med en drakt som gjoer at han loefter mere enn han egentlig klarer?!?!!?  Hvorfor?!?! Dette er jo JUKS!!"

-Eksempel paa hva utenforstaaende flest sier naar jeg forteller dem at drakten som loefteren har paa gjoer at han flytter mere vekt enn han egentlig klarer.  Naa er da saken slik at styrkeloeft ER utstyr og det vil aldri endre seg, det har selv jeg skjoent naa.   Men og ha stevner som er raw vil gjoere sporten mere tilgjengelig, det frister lite og debutere med og loefte raw naar man skal konkurere da man vil se veldig svak ut paa resultat lista, og aa ta paa utstyr er for mange gym rotter ett for stort steg og det ender med at de ikke konkurerer i det hele tatt. 

Jeg tror at raw stevner vil gjoere at flere faar lyst og proeve seg paa ett par stevner, gjoere ett par perser og saa bli motivert til kanskje og ta steget videre og ta paa utstyr, noe som igjen vil foere til bedre rekrutering, stoerre miljoe og bedre prestasjoner.

Se paa raw stevner som en slags inngangsdoer til styrkeloefter sporten, lett og starte og man kan finne ut om man liker det foer man legger inn flere tusenlapper paa utstyr. Slik det er naa er det jo mye lettere og gjoere slik folk flest gjoer, kjoepe ett par fotball sko og melde seg paa ett femte divisjons fotball lag slik at man kan spille en kamp i ny og ne for moro skyld, styrkeloeft slik det er i dag er ikke noe man proever kun for moro skyld, og det er neppe bra for rekruteringen.

Utlogget Varknebøyer1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 299
  • Honnør: 313
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 299

  • Dont worry be happy ;-)
Sv: IPF mulighet for konkurranser uten utstyr?
« #39 : 09. april 2009, 20:06 »
Nå forblir du utmeldt fra NSF av en eller annen uforståelig grunn. Dette tiltross for en rekke positive appeller til vårt miljø, din moder klubb og hva vi driver med. I stedet for å kjempe kampen din utenfra kaster du stein utenfra... vel hva mer er det å si til det.

Nå kan det vel hende at du bør sjekke både antall løftere og lisensierte løftere så finner du fort ut at det er bra rekruttering i NSF.  Spesielt fra ditt distrikt og der er Titan SUPER KATANA i super slim fit omtrent like gjeft som en nedsenka, sota og blodtrimma BMW M5.

Riktig god påske Egil, hils kona.


Eller det faktum at flesteparten her ikke har greid å bli surmagede, gretne, arrogante og selvforherligende styrkeløftere enda... Wink

Jeg tror det er lett å SKYLDE på at det er dopingtestene som holder folk ute.... så slipper man å innse at det man driver med kanskje ikke er så himla atraktivt og fristende i den form det er i idag. Smiley

(På dette feltet er jeg nesten pragmatiker. Jeg digger å løfte både med utstyr og uten, så jeg smiler uansett! Faktisk så flørter jeg med tanken på å handle noen PRO-drakter og reise til finlsnd for å løfte sammen med E-dawg! Smiley )

Utlogget Varknebøyer1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 299
  • Honnør: 313
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 299

  • Dont worry be happy ;-)
Sv: IPF mulighet for konkurranser uten utstyr?
« #40 : 09. april 2009, 20:07 »
kan du ikke vare stille opp da? Du blir jo ikke verdensmeser likevell så da er det bare å konkurrer med seg selv som oss andre.

"HVA?!?!?  Han loefter med en drakt som gjoer at han loefter mere enn han egentlig klarer?!?!!?  Hvorfor?!?! Dette er jo JUKS!!"

-Eksempel paa hva utenforstaaende flest sier naar jeg forteller dem at drakten som loefteren har paa gjoer at han flytter mere vekt enn han egentlig klarer.  Naa er da saken slik at styrkeloeft ER utstyr og det vil aldri endre seg, det har selv jeg skjoent naa.   Men og ha stevner som er raw vil gjoere sporten mere tilgjengelig, det frister lite og debutere med og loefte raw naar man skal konkurere da man vil se veldig svak ut paa resultat lista, og aa ta paa utstyr er for mange gym rotter ett for stort steg og det ender med at de ikke konkurerer i det hele tatt. 

Jeg tror at raw stevner vil gjoere at flere faar lyst og proeve seg paa ett par stevner, gjoere ett par perser og saa bli motivert til kanskje og ta steget videre og ta paa utstyr, noe som igjen vil foere til bedre rekrutering, stoerre miljoe og bedre prestasjoner.

Se paa raw stevner som en slags inngangsdoer til styrkeloefter sporten, lett og starte og man kan finne ut om man liker det foer man legger inn flere tusenlapper paa utstyr. Slik det er naa er det jo mye lettere og gjoere slik folk flest gjoer, kjoepe ett par fotball sko og melde seg paa ett femte divisjons fotball lag slik at man kan spille en kamp i ny og ne for moro skyld, styrkeloeft slik det er i dag er ikke noe man proever kun for moro skyld, og det er neppe bra for rekruteringen.

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: IPF mulighet for konkurranser uten utstyr?
« #41 : 09. april 2009, 20:17 »
kan du ikke vare stille opp da? Du blir jo ikke verdensmeser likevell så da er det bare å konkurrer med seg selv som oss andre.
http://resultater.styrkeloft.no/lofter_vis.php?id=3971 Wink
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Varknebøyer1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 299
  • Honnør: 313
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 299

  • Dont worry be happy ;-)
Sv: IPF mulighet for konkurranser uten utstyr?
« #42 : 09. april 2009, 20:25 »
Ta en titt på de nye draktene som er lagt til alle idretter de siste årene fra feks Adias og Bjørn Dæli. Mye av den nye effekten er avlastning. Selvfølgelig kan man ikke snakke om samme som i styrkeløft men effekten or retningen i utviklingen er likevel der.

Nå har alle samme mulighet å bruk utstyr og anskaffelsen er ikke dyr noe selv sosialklineter har råd til om de vil prioritere det.

Vedr prioriteringer så har jeg sett sosialklienter bruke 100 kr hver eneste dag på bensinstasjon på kaffe, røyk og seriøst overpriset varmmat. Det er 36 500 kr i året. Det er seriøst mye utstyr. Dvs. :
•   beste sko, belte singlet = ca 3000
•   år abbonement på Norges dyresete gym med litt pT = 10 000
•   reise til 2 NM i året uten no subsider fra klubben, = 13 000
o   dvs bo på 4-5 stjernes hotell 2000, all måltid ute 2000, startkontingent 500, transport 2000
•   da har du igjen 10 000 kr til utstyr handlet kos kappi i Norge
o   1 sett overtrekks dresser med t skjorter = 1000
o   2 custom skjorter i året = 3350
o   2 Bøydrakter i året (King squatter eller super centurion)= 3200
o   4 par knebind = 1100 kr
o   3 par håndleddsbind = 600 kr
o   2 esker magnesium = 650 kr

Da har du fortsatt 1000 kr til å ha det sosialt med.... alt dette hadde jeg råd til ved å prioritere 100 kr hver dag 365 dager i året på styrkeløft (i dette tilfellet).


Ja ok, så lavere friksjon(eventuelt høyere) er ikke mekanisk? Hva er det da?

 Draktene i skihopp gir vel høyere "luftmotstand"? osv..

Utlogget Varknebøyer1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 299
  • Honnør: 313
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 299

  • Dont worry be happy ;-)
Sv: IPF mulighet for konkurranser uten utstyr?
« #43 : 09. april 2009, 20:30 »
Flott at du stilte opp. Synd at du føler slik for utstyret, det er jo bare å åle seg inn i  det.

Må inrømme at jeg ikke leste innlegget ditt godt nok og jeg synes de har et godt poeng. Inlegget minner litt om mitt faktisk.


Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: IPF mulighet for konkurranser uten utstyr?
« #44 : 09. april 2009, 20:56 »

Nå kan det vel hende at du bør sjekke både antall løftere og lisensierte løftere så finner du fort ut at det er bra rekruttering i NSF.  Spesielt fra ditt distrikt og der er Titan SUPER KATANA i super slim fit omtrent like gjeft som en nedsenka, sota og blodtrimma BMW M5.

Det er ingenting i veien med rekrutteringen her på mørekysten, og det er på grunn av til tider meget godt klubbarbeid og gode miljø for ungdom. Det er det MOTSATTE som er styrkeløftens problem. Smiley
FAK, KK67 og andre klubber med stor vekst er bevis på oppførsel og arbeid som fungerer.

Det var du som påsto at det som hindret folk fra TF til å bli styrkeløftere var dopingtestene. Vel... det er mange som har møtt styrkeløft via TF og som har endt opp med å melde seg inn og konkurrere i styrkeløft. Hadde styrkeløftmiljøet vært like flinke til å BEHOLDE de som rekrutteres, så hadde idretten selvfølgelig vært mye større.

Mine årsaker til å forlate styrkeløft har mer med at jeg oppfatter enkelte som negative, surmagede og destruktive enn det har med noe annet å gjøre. Wink

Og det er da litt beskrivende at mitt valg blir tolket til å være av en eller annen egoistisk eller umoralsk grunn fremfor at det kan tenkes at spott, mistanker og drittslenging er årsaken til at manikke ønsker være del av et miljø lenger. Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!