Skrevet av Emne: Trening kontra mental helse?  (Lest 4876 ganger)

Utlogget Umotivert

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 97
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 97

Trening kontra mental helse?
« : 08. april 2009, 01:07 »
Er det bare meg, eller føler dere også en slags "trance" når dere trener?

Føler meg på grensen til manisk når jeg trener, ikke helt sikker på målet, det er enten stor eller sprek.
Hender jeg får noen tanker om at jeg faen meg ikke er normal som holder på sånn.
-At jeg gidder, hva er vitsen med dette tøvet? -Hvem gjør jeg det for?  what
Trekke damer?- Nja.. Hadde nok gått greit nok likevel..
Gå trygg på by'n? -Pfft, er ikke så ofte ute..
Imponere nabo'n? -Egentlig ikke, tror ikke noen i blokka ser likevel..
Vise alle at "pingla" ikke er pingle lenger?  Kanskje.. dry Men so what?? -Har ikke planer om å røre noen uansett..
-Booste opp selvbilde og selvtillit? -Har aldri følt meg så ufornøyd med meg selv, tross relativt stor fremgang.

Noen av dere som gidder å forklare meg hvorfor denne trangen til trening?
-Mulig dere har svaret som ikke blir for døvt..
-Føler meg absolutt ikke sunn, egentlig drita lei av å passe på hva jeg spiser.
-Telle Kcal, regne på forbrenning..
-Liker ikke den personen/ overfladiske egoisten jeg muligens kan være i andres øyne..
-Frykter at jeg ender opp som en dårlig karikatur av en "typisk" "big man", no brain -only beef..
-Fy flate så lite jeg egentlig har interesse av bortsett fra trening.

.. Bare lurer, hvem i huleste gjør jeg dette for? Huh -Vet du hvem du gjør det for?
Eg onanerer ikkje, eg berre klør i handa.
Medlem i foreningen for menn som liker kvinner som ser ut som kvinner og ikke som menn.

Utlogget Somaliboy

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 0
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 0

Sv: Trening kontra mental helse?
« #1 : 08. april 2009, 01:24 »
Vass i dass a. Trenr jo får å få pøzzy lissm Cool

Utlogget A. Holstad

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 670
  • Honnør: 118
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 670

  • Ihave a dream of a dream within a dream of a dream
Sv: Trening kontra mental helse?
« #2 : 08. april 2009, 01:31 »
Vist du ikke liker å drive med bygging så er det jo opp til deg selv å bestemme om du skal drive med det eller ikke. Jeg derimot (fleste her på forumet regner jeg med) driver med bygging fordi jeg synest det er steikje gøy!
I play by my own rules, and not on anybody's rules. Not even my own.

Utlogget Umotivert

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 97
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 97

Sv: Trening kontra mental helse?
« #3 : 08. april 2009, 01:32 »
Vist du ikke liker å drive med bygging så er det jo opp til deg selv å bestemme om du skal drive med det eller ikke. Jeg derimot (fleste her på forumet regner jeg med) driver med bygging fordi jeg synest det er steikje gøy!
Jeg gjør jo det, men har ikke noen god forklaring på hvorfor jeg liker det, eller hva det egentlig gir meg..
Eg onanerer ikkje, eg berre klør i handa.
Medlem i foreningen for menn som liker kvinner som ser ut som kvinner og ikke som menn.

Utlogget Umotivert

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 97
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 97

Sv: Trening kontra mental helse?
« #4 : 08. april 2009, 01:52 »
Vass i dass a. Trenr jo får å få pøzzy lissm Cool
Ja, få seg mus er kanskje et godt motiv hvis man hadde problemer med det før man begynte å trene intenst..
Men da i så fall kun for å få ei NødMus i ny og ne. -Kunne aldri tenke meg å dele livet med noen som kun så kroppen min.
Eg onanerer ikkje, eg berre klør i handa.
Medlem i foreningen for menn som liker kvinner som ser ut som kvinner og ikke som menn.

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Sv: Trening kontra mental helse?
« #5 : 08. april 2009, 02:35 »
Lurer du på alt dette fordi du vil finne ut av noe eller fordi at du har mistet motiviasjonen for trening? tenkte på nicket ditt.....
Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

IntX

  • Gjest
Sv: Trening kontra mental helse?
« #6 : 08. april 2009, 02:40 »
Sosial hobby. Hva faen skulle man ellers gjort etter jobb? Grin

Utlogget fryseboks

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 256
  • Honnør: 32
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 256

Sv: Trening kontra mental helse?
« #7 : 08. april 2009, 03:20 »
Det er gøy å løfte noe du tidligere ikke hadde sjangs til å bevege på.

Utlogget Umotivert

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 97
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 97

Sv: Trening kontra mental helse?
« #8 : 08. april 2009, 04:08 »
Lurer du på alt dette fordi du vil finne ut av noe eller fordi at du har mistet motiviasjonen for trening? tenkte på nicket ditt.....
Er ganske umotivert om dagen ja, sliter med å finne en "god grunn" til å holde på..
-Vet at den som gir seg er en dritt, men hva med den dusten som holder på å "pine seg selv"?
I-tvilsetter mine prioriteringer ang. dette, alle her vet at det går fint an å bli hekta på dette som alle andre aktiviteter, er dette virkelig "livet"? -Aner at det er mange ting som er langt viktigere som blir helt borte fra tankerekka. -Håper bare at mine perioder hvor jeg er ekstremt fokusert kommer ut av det igjen, og at jeg virkelig finner noe som har en slags mening og verdi. Inntil da, så er vel dette godt nok å slå ihjel tiden med.. -Som det sikkert lyser av hele innlegget her, så er det både vilje og uvilje som sliter litt for tiden.
Lurer innimellom på om det kunne vært lurt å gjort noe helt annet for en lengre periode, uansett om forfallet kommer fort.
Eg onanerer ikkje, eg berre klør i handa.
Medlem i foreningen for menn som liker kvinner som ser ut som kvinner og ikke som menn.

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Trening kontra mental helse?
« #9 : 08. april 2009, 04:17 »
Gjelder å være så bulka at man får forskrekkede blikk hvor enn man går.


En dag....

Utlogget Delly Berry

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 273
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 273

Sv: Trening kontra mental helse?
« #10 : 08. april 2009, 04:50 »
 Tongue

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Sv: Trening kontra mental helse?
« #11 : 08. april 2009, 12:46 »
Er ganske umotivert om dagen ja, sliter med å finne en "god grunn" til å holde på..
-Vet at den som gir seg er en dritt, men hva med den dusten som holder på å "pine seg selv"?
I-tvilsetter mine prioriteringer ang. dette, alle her vet at det går fint an å bli hekta på dette som alle andre aktiviteter, er dette virkelig "livet"? -Aner at det er mange ting som er langt viktigere som blir helt borte fra tankerekka. -Håper bare at mine perioder hvor jeg er ekstremt fokusert kommer ut av det igjen, og at jeg virkelig finner noe som har en slags mening og verdi. Inntil da, så er vel dette godt nok å slå ihjel tiden med.. -Som det sikkert lyser av hele innlegget her, så er det både vilje og uvilje som sliter litt for tiden.
Lurer innimellom på om det kunne vært lurt å gjort noe helt annet for en lengre periode, uansett om forfallet kommer fort.

Gjør noe annet ved siden av da. Jeg ble sånn i en periode, så fant jeg ut at jeg likte fotball også, så på mandag møtte jeg opp på første trening. Alt blir jo kjedelig i lengden, så derfor er det smart å ha andre hobbyer enn å bare løfte vekter. Gjør noe anna du liker i en periode i sommer, og begyn med vekter igjen til vinter kanskje? 

Hvis treningen er blitt kjedelig så begyn på et nytt program, finn deg en treningspartner hvis du trente alene før, så får du nok litt motivasjon. Sett deg mål, lag loggbok og bildeprofil her på TF hvis ikke du har det fra før, så skal det nok hjelpe.
Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Utlogget Pans

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 034
  • Honnør: 309
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 034

Sv: Trening kontra mental helse?
« #12 : 08. april 2009, 13:00 »
Er ganske umotivert om dagen ja, sliter med å finne en "god grunn" til å holde på..
-Vet at den som gir seg er en dritt, men hva med den dusten som holder på å "pine seg selv"?
I-tvilsetter mine prioriteringer ang. dette, alle her vet at det går fint an å bli hekta på dette som alle andre aktiviteter, er dette virkelig "livet"? -Aner at det er mange ting som er langt viktigere som blir helt borte fra tankerekka. -Håper bare at mine perioder hvor jeg er ekstremt fokusert kommer ut av det igjen, og at jeg virkelig finner noe som har en slags mening og verdi. Inntil da, så er vel dette godt nok å slå ihjel tiden med.. -Som det sikkert lyser av hele innlegget her, så er det både vilje og uvilje som sliter litt for tiden.
Lurer innimellom på om det kunne vært lurt å gjort noe helt annet for en lengre periode, uansett om forfallet kommer fort.

Hvis du sliter med å finne grunner til å fortsette, hvorfor fortsetter du? Om du har ingen grunn til det, er det ingen grunn til å fortsette (d'oh). Jeg elsker å se kroppen forvandle seg, hva andre mener om det, positivt eller negativt, får bare være. Hører mange som snakker dritt om kroppsbygging, hvor usunt det er osv. Hva med fotball? Er det så mye sunnere? Sist landslagsamling i Sør-Afrika var det vel 4-5stk som ikke kunne spille, eller i det hele tatt dra (Carew), pga skader.
"There Can Be Only One" - Bill K

Utlogget Umotivert

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 97
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 97

Sv: Trening kontra mental helse?
« #13 : 08. april 2009, 13:31 »
Har ikke noen "lure" svar på hvorfor, bare konstaterer og blir litt småskremt av hele "pakka".
Litt "merkelig" hva vi fyller livene våre med. Men tror ikke dette er særlig verre enn nye annet som man kan gjøre. Ikke misforstå.. -Trening og sport generelt på det nivået de fleste av oss holder på med er relativt unyttig når man tenker på dette med livsinnhold. Jobbe, spise, trene og sammenligne.
Konstruere "MÅL" om "hvordan vi skal bli", jobbe mot det for så underveis, gjerne før vi når/ser målet sette målet enda lengre unna.. Ingen som får "Hamster-i-bur-med-løpehjul-bilde" av seg selv?
Eg onanerer ikkje, eg berre klør i handa.
Medlem i foreningen for menn som liker kvinner som ser ut som kvinner og ikke som menn.

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Trening kontra mental helse?
« #14 : 08. april 2009, 13:34 »
Har ikke noen "lure" svar på hvorfor, bare konstaterer og blir litt småskremt av hele "pakka".
Litt "merkelig" hva vi fyller livene våre med. Men tror ikke dette er særlig verre enn nye annet som man kan gjøre. Ikke misforstå.. -Trening og sport generelt på det nivået de fleste av oss holder på med er relativt unyttig når man tenker på dette med livsinnhold. Jobbe, spise, trene og sammenligne.
Konstruere "MÅL" om "hvordan vi skal bli", jobbe mot det for så underveis, gjerne før vi når/ser målet sette målet enda lengre unna.. Ingen som får "Hamster-i-bur-med-løpehjul-bilde" av seg selv?

Høres ut som du burde finne deg noe annet å gjøre.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!