Skrevet av Emne: Vondt i bakenden og bakside lår  (Lest 25052 ganger)

Utlogget Lindis

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 7
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 7

Vondt i bakenden og bakside lår
« : 09. april 2009, 20:33 »
Jeg har jogget i ca 2 mnd.tid.Siste ukene har jeg fått vondt i nedre del av rumpa og ned i bakside lår.Bare den ene siden.En stikkende/brennende smerte.Kjenner det også når jeg sitter i ro men da mindre.Særlig når jeg sitter med bena i kors.Kjennes ut som det bare blir verre og verre.
Noen som aner hva dette kan være?Noe i sener eller muskelatur?Trengs det noe behandling?
Lindis

Utlogget thy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 832
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 832

Sv: Vondt i bakenden og bakside lår
« #1 : 09. april 2009, 20:35 »
Jeg har jogget i ca 2 mnd.tid.

Bør snart ta en pause da Shocked

Utlogget Lindis

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 7
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 7

Sv: Vondt i bakenden og bakside lår
« #2 : 09. april 2009, 22:29 »
Bør snart ta en pause da Shocked

Ja sant......seriøst da......
Lindis

Utlogget Meathead

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 413
  • Honnør: 76
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 413

Sv: Vondt i bakenden og bakside lår
« #3 : 09. april 2009, 22:34 »
Får du vondt når du strekker beinet oppover? nederst i ryggen, i tilfelle kan det hende du har begynt å irritere isjias nerven litt, er i tilfelle ganske vanlig. Den stikkende smerten er den sånn som at når du plutselig vrir deg litt så kommer det sånn megastikk som får deg til å ville vri hodet av noen? eller som smånåler mer? ;p

Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Sv: Vondt i bakenden og bakside lår
« #4 : 09. april 2009, 22:40 »
Jeg har jogget i ca 2 mnd.tid.Siste ukene har jeg fått vondt i nedre del av rumpa og ned i bakside lår.Bare den ene siden.En stikkende/brennende smerte.Kjenner det også når jeg sitter i ro men da mindre.Særlig når jeg sitter med bena i kors.Kjennes ut som det bare blir verre og verre.
Noen som aner hva dette kan være?Noe i sener eller muskelatur?Trengs det noe behandling?
Jeg er ingen ekspert, men jeg løp mye i en periode før jeg begynte å løfte jern igjen for ca. tre år siden.  Jeg tror det er en stor sjangse for at du har stive muskler i hofter og lår.  Problemet er ikke nødvendigvis i de musklene som du har vondt i.  Problemet kan like gjerne være at kvadricepsene og hoftebøyerene dine er stive.  Dette gjør at hamstringene dine er anspent gjennom hele delen av løpssteget ditt.  Dette kan føre til overanstrengelse, og at skader kan utvikle seg.  Prøv å tøye hoftene og lårene, både foran og bak.  Tren også en del med varierende tempo og steglengde.
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Utlogget Lindis

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 7
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 7

Sv: Vondt i bakenden og bakside lår
« #5 : 10. april 2009, 13:18 »
Ingen vondt i ryggen,heller ikke i hoftene.
Dette sitter mer på bakside lår,helt øverst i overgangen til rumpa og nederst i rumpa om dere skjønner Undecided
Kjenner det sitter inni der liksom.(dårlig på forklaring)og sikkert enda vanskeligere å skjønne.Tar jeg for lange steg kjenner jeg det med en gang.
Tøying er jeg ikke flink med så gjerne det hjelper ja.Får prøve det framover.
Lindis

Utlogget eh

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 195
  • Honnør: 55
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 195

Sv: Vondt i bakenden og bakside lår
« #6 : 10. april 2009, 13:21 »
Bør snart ta en pause da Shocked

Haha:D

Ta en pause fra jogging en uke så ser du, hørres ut som en slags strekk eller noe i mine ører.

Utlogget Lindis

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 7
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 7

Sv: Vondt i bakenden og bakside lår
« #7 : 11. april 2009, 08:41 »
Nå leste jeg litt om strekkskader.Der ser jeg det er anbefalt å være vekke fra trening noen uker woot
Ikke mye lyst til det da.Vil dette ikke gi seg eller evt. bli verre om jeg ikke gir det noen ukers ro?
Lindis

Utlogget zip

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 118
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 118

Sv: Vondt i bakenden og bakside lår
« #8 : 11. april 2009, 09:13 »
Høres ut som akkurat det samme jeg sliter med akkurat nå etter to harde langrennsturer (eneste turen i året blir hard)  :Smiley

Eneste tipset er å la muskelen hvile.. og starte opp igjen med treningen gradvis..

De gangen jeg får strekk i forside/bakside lår ved fotballspilling tar jeg pause 2 uker fra fotballen, begynner med små joggeturer/sykler en del, så hiver jeg meg på fotballen igjen men tar det veldig rolig første øktene.. Prøver å få tøyd litt, men er stiv som en stokk i beina uansett..

God bedring  Wink

Utlogget Burrhus

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 362
  • Honnør: 184
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 362

Sv: Vondt i bakenden og bakside lår
« #9 : 13. april 2009, 12:42 »
Får du vondt når du strekker beinet oppover? nederst i ryggen, i tilfelle kan det hende du har begynt å irritere isjias nerven litt, er i tilfelle ganske vanlig. Den stikkende smerten er den sånn som at når du plutselig vrir deg litt så kommer det sånn megastikk som får deg til å ville vri hodet av noen? eller som smånåler mer? ;p

Dette høres kjent ut:D Jeg får en litt stikkende følelse i øvre del av gluteus når jeg beveger høyrebeinet raskt fremover. Har hvert litt sløv med tøyingen i det siste, kombinert med mengdetrening. Tror det kan være årsaken...

Utlogget S.Åseli

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 650
  • Honnør: 30
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 650

Sv: Vondt i bakenden og bakside lår
« #10 : 13. april 2009, 14:36 »
1992 - 86 kg - 175 cm

240 - 125 - 230 = 595

Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=92398.new

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!