I dag er det en del å si om treningen. Heldigvis er det meste positivt eller morsomt. Jeg fikk en veldig god trening hvor alt var ledig og alle øvelser ble utført bra.
Når jeg startet økten med knebøy tok jeg i mellom en kar som allerede var godt i gang. Han ba meg "følge med litt på ryggen" noe jeg tolket som å se på teknikken hans. Han kjørte kvartbøy og lurte på om han hadde 90grader (...?). Jeg svarte at han med fordel kunne gå litt dypere og hvertfall ned slik at lårene var vannrett med bakken.
-Jeg pleier egentlig å gå helt ned til lårene er vannrette, men jeg trener 4x4 nå, og da har jeg fått beskjed om å bare gå ned slik (viser kvartbøy).
-Ok, det er vel en smakssak, men jeg trener alltid til den dybden, og jeg har kjørt en del 5x5 for eksempel.
- Jeg har fått det fra idrettsfysiologen, de sier jeg bare skal ned dit når jeg kjører 4x4. Men var det 90 grader?
- Eh, er ikke helt sikker, tror du kan prøve å gå litt dypere. (Skjønner ikke hva han mener med 90grader).
-Ok, jeg kan prøve å gå litt dypere.Neste sett blir tatt på samme måte, mens jeg prøver å be ham stå litt bredere og sette seg imellom bena.
-Var det dypere nå? Det føltes dypere.
-Ja det var bedre... (skjønner at han egentlig bare vil kjøre sitt eget løp og sier meg bare enig.)
Litt etterpå kommer det en til å tar bøy mellom settene mine. Han kjørte også kvartbøy i flere sett med 15 reps på rundt 100KG. Gadd ikke kommentere noe og kommer heller ikke til å gjøre det i fremtiden med mindre noen ber om hjelp.

Vel, over til treningen. Lister alt jeg gjorde i dag med oppvarming og hele pakka.
Oppvarming:
Fem minutter på mølla, deretter 5 minutter med tøying.
Bøy:
8x25KG,
8x40KG,
6x70KG,
5x90KG,
5x97KG (med belte), 5x97KG (med belte),
8x70KGMarkløft:
5x90KG,
5x110KGTøying av skuldre og bryst.
Benkpress:
10x20KG,
5x40KG,
5x50KG,
5x60KG,
5x60KGMilitærpress:
5x25KG,
4x45KG,
8x40KGNedtrekk smalt:
2x5x67KGRoing smalt:
2x6x67KGEZ-curl (riktig navn på curl over skråbenk med EZ-stang?):
2x5x30KGFranskpress:
4x30KG (FOR TUNGT?!),
2x5x25KGBeinhev med 2sek hold: 14 reps.
Bryst var tyngre enn forrige gang...? Ellers gikk alt fint. Skuldrene fortsetter å øke. Triceps sliter? Bryr meg ikke så veldig mye foreløpig. Digg trening

Dette var forresten samme trening som forrige gang; uke 4 dag 3.