Heisan alle sammen!
Info: Startet som dvask, svak og avdanket fotballspiller. Er fremdeles svak, men med litt mindre dødvekt.
Høyde 183cm
Vekt: 82+-Bakgrunn. Spilt fotball fram til 17-års alderen. Masse fotball. Sluttet med det, uten å erstatte det med særlig annen aktivitet. Havnet opp mot 90 kg, fullstendig uten muskler. Har siden den gang trent useriøst i 6mnd, og mer seriøst i 1 år.
Det siste året trente jeg som regel 3-4 splitt med 2-3 kardioøkter i tillegg, men spiste alt for lite. Kardioen gled ofte over i en slags hurtig langkjøring og endte med en 3km som ble avsluttet på rundt 13min. Fikk veldig laber fremgang på treningen, men kom meg ned i fettprosent.
Nå har jeg gått over til fullkroppsprogram, og er inne i 4 uke av RYP. I tilleg til dette blir det 2-3 økter med fotball på hobbynivå ved siden av, og 1-2 økt med kardio.
Øvelsene står i den rekkefølgen de utføres, og tallene jeg førte inn for 10RM var:
Knebøy: 90KG
Markløft: 90KG
Skråbenk m/liten skrå DB: 20KG
Nedtrekk smalt grep (byttet ut med chins) 6 Reps
Roing bredt grep: 70KG
Arnoldpress (har droppet pga skulderplager): 35KG
Bicepscurl i skråbenk DB 14KG
Franskpress i skråbenk DB (byttet med dips) 15 reps
Mage (Gjør Beinhev, planke og sideplanke).
Mål for treningen:
1. Kosmetisk. Har vel vært hovedmotivasjonen min, og også mye av grunnen til at jeg ikke har kommet meg nok opp i styrke. Har hatt ein lei blanding av mål der jeg har ønsket både å gå opp i styrke, og å gå ned i fettprosent. Har til en viss grad klart begge deler, men føler meg rimelig sikker på at fremgangen i styrkedelen er mye mindre enn den burde ha vært. Ønsker å havne rundt 80kg, med en fettprosent på rundt 10. Nå tipper jeg den er rundt om 15. Skal kjøpe inn klype.
2. Styrkeøkning.
3. Fotball. Ønsker å bli raskere og mer bevegelig. Tøyer mye etter hver trening og legger stor vekt på knebøy.
Kostholdet mitt har i stor grad vært sunt, dog uten en god plan for riktig mengde kcal det siste året. Men etter mye lesing både her og iform føler jeg meg rimelig sikker på at det har vært for lite mat. Av kosttilskudd har jeg brukt protein isolat og kreatin stort sett hele tiden. Har nå også carbo fuel og selolje, og har hatt en periode med både ZMA og CLA (som jeg forøvrig ikke merket noen effekt av, bombe).
FROKOSTEN: droppet jeg ofte. Hvis den ble spist var det som regel 2 skiver med kyllingpålegg/skinke/ost/leverpostei. I perioder havregryn.
LUNSJ Ofte en boks ren tunfisk, noen ganger SUB på skolen med ost og skinke.
MIDDAG: var det som regel 2x tunfisk / 300gseibiff / 2x kyllingfileet / 300g renskåret svinekjøtt / 300g laks / taco / 300g koteletter / omelett, kombinert med 100G ris eller pasta. 1 SS seljolje i tillegg.
KVELDS: som regel brødmat / tunfisk / salat.
Nå har jeg lagt opp en kostholdsplan på sizematters.no, og prøver å fortsette på RYP med et lite kaloriunderskudd. Havnet på litt over 2000 kalorier. Hva tror dere om dette? Tenker at det sannsynligvis er litt for lite til å klare de siste ukene med RYP, og vurderer å bare peise nedpå mat ut programmet. Samtidig nærmer sommeren seg...

Kommer til å føre kosthold og treningslogg fremover. Ser gjerne at folk legger frem sine meninger på hva som bør endres for å nå målene. Dette kan være rekkefølge på øvelser, kosthold, utføring av øvelser osv. Setter pris på all kritikk.