Skrevet av Emne: Inntak av fett under deff!?  (Lest 3842 ganger)

Utlogget Prodigy92

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 450
  • Honnør: 202
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 450

Sv: Inntak av fett under deff!?
« #15 : 16. april 2009, 19:24 »
Jeg telte ikke kalorier, men jeg vet at jeg spiste mye mer. Men hvor høyt bør jeg ligge på fett da?

Jeg ville lagt meg på ca 100 gram fett om dagen. Spis eggene med gulen, legg til 1-2 ss selolje daglig, og begynn å stek maten din i ekte smør, ikke margarin, ikke planteolje men ordentlig smør. Planteoljer og steking fungerer dårlig, og margarin er ikke noe bedre! Du kan også legge til litt mer karbohydrater, og heller kutte ettersom nedgangen stopper.

Utlogget Prodigy92

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 450
  • Honnør: 202
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 450

Sv: Inntak av fett under deff!?
« #16 : 16. april 2009, 19:26 »
så mettet fett er like bra som flerumettet fett?

Jeg vil si bedre, men fettet i kostholdet må være balansert. Det nytter ikke å bare spise flerumettet, og det nytter heller ikke kun spise mettet. Balanse er nøkkelen til suksess, og det oppnår man best ved å spise variert, og ikke være redd for naturlig og ekte mat, som biff osv. Dette høy karb og lavfett hysteriet det norske samfunnet lever i påvirker kroppene våres meget negativt mener nå jeg.

Utlogget gago8

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 174
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 174

Sv: Inntak av fett under deff!?
« #17 : 16. april 2009, 19:27 »
Jeg ville lagt meg på ca 100 gram fett om dagen. Spis eggene med gulen, legg til 1-2 ss selolje daglig, og begynn å stek maten din i ekte smør, ikke margarin, ikke planteolje men ordentlig smør. Planteoljer og steking fungerer dårlig, og margarin er ikke noe bedre! Du kan også legge til litt mer karbohydrater, og heller kutte ettersom nedgangen stopper.
Du har nok rett merker at jeg er litt slapp om dagen! Men blir så stress å telle hvor mye kal det er i små smør biter lissom! Er det veldig viktig å telle oljen eller smøret man bruker til å steke maten med?

Utlogget Prodigy92

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 450
  • Honnør: 202
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 450

Sv: Inntak av fett under deff!?
« #18 : 16. april 2009, 19:29 »
Du har nok rett merker at jeg er litt slapp om dagen! Men blir så stress å telle hvor mye kal det er i små smør biter lissom! Er det veldig viktig å telle oljen eller smøret man bruker til å steke maten med?

Nei, jeg ser ikke helt poenget i å telle kcal hvis man ikke skal konkurrere eller noe lignende. Spis, tren og spis mindre når du skal ned i vekt og mer når du skal opp i vekt. Legg til litt kardio i tillegg til styrketreningen og følg med i speilet og vekta.

Utlogget -Johan-

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 750
  • Honnør: 40
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 750

Sv: Inntak av fett under deff!?
« #19 : 16. april 2009, 19:30 »
Hvorfor mener du det er bedre, Z? Edit- at mettet fett er bedre enn umettet.
Sist jeg sjekket har studiene inneholdt både mettet og umettet, kontra kun (les mesteparten) mettet, vært best for hypertrofi. Har du lest noe oppdatert?
Men slik som du kommenterer videre, så må det være et balansert forhold mellom fettet. feks 70/30 - umettet/mettet ser jeg ikke på som en dum kombinasjon, spesielt for oss som trener.

Høy fett/høy prot  er det som gjelder, helt enig. Karbs er ut, borstett fra frukt og grønt Grin

Utlogget Prodigy92

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 450
  • Honnør: 202
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 450

Sv: Inntak av fett under deff!?
« #20 : 16. april 2009, 19:33 »
Hvorfor mener du det er bedre, Z?
Men slik som du kommenterer videre, så må det være et balansert forhold mellom fettet. feks 70/30 - umettet/mettet ser jeg ikke på som en dum kombinasjon, spesielt for oss som trener.

Høy fett/høy prot  er det som gjelder, helt enig. Karbs er ut, borstett fra frukt og grønt Grin

Hvis du gidder kan du søke på "Mettet fett sunt usunt" her på forumet, da dukker det opp en tråd jeg startet for en stund tilbake, hvor det kom frem endel studier osv. Det er faktisk ingen beviser at mettet fett i et balansert forhold er skadelig på noen som helst måter, derimot at det er gunstigere. Uten at jeg sitter med altfor mye vitenskapelig forskning på egenhånd, leser jeg det andre med peiling skriver og viderformidler Tongue

Utlogget TeamDal

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 910
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 910

Sv: Inntak av fett under deff!?
« #21 : 16. april 2009, 19:33 »
Jeg vil si bedre, men fettet i kostholdet må være balansert. Det nytter ikke å bare spise flerumettet, og det nytter heller ikke kun spise mettet. Balanse er nøkkelen til suksess, og det oppnår man best ved å spise variert, og ikke være redd for naturlig og ekte mat, som biff osv. Dette høy karb og lavfett hysteriet det norske samfunnet lever i påvirker kroppene våres meget negativt mener nå jeg.

takk for det! hadde ikke tenkt på det før.
er enig med at det norske kostholdet er snudd helt på hodet. brødskiver til vært eneste måltid feks. blir man feit av.

Utlogget -Johan-

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 750
  • Honnør: 40
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 750

Sv: Inntak av fett under deff!?
« #22 : 16. april 2009, 19:34 »
Ja husker den tråden veldig godt. Faktisk noe av det bedre jeg har lest angående hysteriet rundt mettet fett Smiley

Men som sagt, det var vel kombinasjonen av fettet som gjorde susen. Men tror vi er veldig enige, bare vant til å kverulere her inne Grin

Utlogget Prodigy92

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 450
  • Honnør: 202
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 450

Sv: Inntak av fett under deff!?
« #23 : 16. april 2009, 19:42 »
Ja husker den tråden veldig godt. Faktisk noe av det bedre jeg har lest angående hysteriet rundt mettet fett Smiley

Men som sagt, det var vel kombinasjonen av fettet som gjorde susen. Men tror vi er veldig enige, bare vant til å kverulere her inne Grin

Stemmer, kombinasjonen var best Tongue Positivt at den tråden gjorde noe nytte, til tross for at kameraten min aldri ga meg de 200 spenna, siden han sa det ikke var sunt, ei heller usunt... Litt diffust veddemål kan du si Tongue

Utlogget gago8

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 174
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 174

Sv: Inntak av fett under deff!?
« #24 : 16. april 2009, 21:28 »
Takk for all hjelp! zyklox har nok rett i at jeg opp i kalorier og også øke fettinntaket! Men jeg har tidligere lest noe om det johan påpekte, det at man bare spiser karbs fra frukt og grønt, men jeg er skeptisk til det! Noen som har noe erfaring med det? Eller bare en formening om det for den saks skyld?

Utlogget Prodigy92

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 450
  • Honnør: 202
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 450

Sv: Inntak av fett under deff!?
« #25 : 16. april 2009, 21:38 »
Takk for all hjelp! zyklox har nok rett i at jeg opp i kalorier og også øke fettinntaket! Men jeg har tidligere lest noe om det johan påpekte, det at man bare spiser karbs fra frukt og grønt, men jeg er skeptisk til det! Noen som har noe erfaring med det? Eller bare en formening om det for den saks skyld?

Karbs fra frukt og grønt er supert. Masse mikronæringstoffer (vitaminer osv) som hjelper på kroppen, både i form av at du føler deg bedre og får bedre resultater. Anbefaler at du leser Health og Fitness konseptet til Børge Fagerli - Der står det mye nytting angående nettopp dette, samt endel annet om kost.

http://www.myrevolution.no/artikle/myrevolution_health_fitness_concept_kosthold/2/

Utlogget gago8

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 174
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 174

Sv: Inntak av fett under deff!?
« #26 : 16. april 2009, 21:47 »
Karbs fra frukt og grønt er supert. Masse mikronæringstoffer (vitaminer osv) som hjelper på kroppen, både i form av at du føler deg bedre og får bedre resultater. Anbefaler at du leser Health og Fitness konseptet til Børge Fagerli - Der står det mye nytting angående nettopp dette, samt endel annet om kost.

http://www.myrevolution.no/artikle/myrevolution_health_fitness_concept_kosthold/2/
Ja så litt på den i går, skal lese gjennom den straks. Men er det lurt å kutte ut all annen type karbs?

Utlogget -Johan-

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 750
  • Honnør: 40
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 750

Sv: Inntak av fett under deff!?
« #27 : 16. april 2009, 22:05 »
Etter en tilvenningsperiode (tenker da på eventuell gass;)), så kommer du til å bli positivt fornøyd, det er jeg ikke i tvil om:)

Utlogget gago8

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 174
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 174

Sv: Inntak av fett under deff!?
« #28 : 16. april 2009, 22:11 »
Etter en tilvenningsperiode (tenker da på eventuell gass;)), så kommer du til å bli positivt fornøyd, det er jeg ikke i tvil om:)
Det høres interessant ut, men jeg får eventuelt prøve det etterhvert som deffen nærmer seg slutten! Jeg bare tviler på om jeg greier det, men det høres absolutt spennende ut!

Utlogget Eirik Dolega

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 607
  • Honnør: 191
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 607

  • GIMMEU'RSHAKE!
Sv: Inntak av fett under deff!?
« #29 : 16. april 2009, 22:19 »
Børge har en fin påvirkningskraft, merker jeg Smiley Jeg er tydeligvis ikke den eneste som har prøvd ut dette, og nå går det på automatikk. Frukt smaker digg og er digg for deg. Hva faen skal man med slappe havregryn, tørr ris og trasig pasta når man har deilig frukt, liksom? Namnam. I tillegg gjør det at jeg ALDRI craver en dritt.
Fett nok.

Trent siden september 07.

Loggbok!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!