Skrevet av Emne: problemer med å gå ned mer og samtidig få muskler  (Lest 2897 ganger)

Utlogget littegirl1988

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 52
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 52

jeg trener omtrent 5 ganger i uken og har sett at jeg har gått ned en del i vekt. men samtidig når jeg har gått ned så føler jeg at noe av musklene mine har blitt litt borte i armene. jeg lurer da på om all dden kondisjonstreningen i det siste har noen påvirkning av styrkeprogrammet jeg har hatt?.. hovedsakelig har jeg trent 2splitt program og hatt 2 kondisjonstreninger i uken.  men nå har jeg gått mer på kondisjon fordi jeg ville gå ned mer i vekt. så da har jeg løpt en god del på trendemølle. 40min, 6 km hver gang.

først og fremst så vil jeg gå ned fordi jeg vil bli kvitt fettet rundt magen.

jeg er ca 156cm og veier 48  kg

Utlogget nordlendingen

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 424
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 424

jeg trener omtrent 5 ganger i uken og har sett at jeg har gått ned en del i vekt. men samtidig når jeg har gått ned så føler jeg at noe av musklene mine har blitt litt borte i armene. jeg lurer da på om all dden kondisjonstreningen i det siste har noen påvirkning av styrkeprogrammet jeg har hatt?.. hovedsakelig har jeg trent 2splitt program og hatt 2 kondisjonstreninger i uken.  men nå har jeg gått mer på kondisjon fordi jeg ville gå ned mer i vekt. så da har jeg løpt en god del på trendemølle. 40min, 6 km hver gang.

Hei, det kommer fullstendig ann på hvordan du spiser egentlig, det har seg slik at du kan ikke bygge muskler uten å være i kalorioverskudd, så det og slanke seg og bygge muskler samtidig er klin umulig desverre Smiley så kardiotreningen din har vel ikke så mye med at du mister muskler egentlig, men om du vil beholde det du har fra før, og likevel få ned fettprosenten så foreslår jeg at du øker inntaket av proteiner, sånn ca. 1.5 gram per kg kroppsvekt pr døgn Smiley
først og fremst så vil jeg gå ned fordi jeg vil bli kvitt fettet rundt magen.

jeg er ca 156cm og veier 48  kg
23 år
175
87 kg

Maksløft:
Benk - 180, 5x160, ønsker å runde 200
Mark - 210
Bøy   - 200



http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=84668.new#new

Logg

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=86028.msg1284059;topicseen#new

bildeprofil

Utlogget B.l

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 581
  • Honnør: 34
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 581

Åssen ser kostholdet ditt ut som du har hatt i deffen?

Utlogget littegirl1988

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 52
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 52

det jeg mener at jeg ikke vil se sånn fryktelig tynn ut uten noen muskler. det ser jo ikke pent ut. må jo trene litt styrke ved siden av. skal jeg da først trene kardio og så styrke trening etterpå?? magen er jo den delen av kroppen jeg sliter mest med å få vekk fettet rundt.

for å si det sånn så har jeg ikke et spesielt lagt opp kosthold. og trenger hjelp til det også.

jeg har fått beskjed om å kutte u brød, og spiser knekkebrød men jeg burde vel bytte det bedre ut med salat, og havregryn hver dag. spiser ofte kyllling til middag med salat. på morgenen inntil lunsj som er til kl.12 så spiser jeg som regel en del frukt og får i med en frukt smoothies.  har du er forslag til kosthold program som jeg kan ha??

Utlogget x-sofagris

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 106
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 106

du veier 48 kg,og er tjukk?  woot
21 år, nybegynner Smiley

Utlogget Major Eirik Von Thunder

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 721
  • Honnør: 142
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 721

  • Fornærmelser avler kun perler i mitt sinn!
Det er vel ingen hemmelighet at man vil miste litt muskler hvis man trener mer kondis..
300 - 230 - 297,5 - 822,5 @ 110
245 - 185 - 280     Raw
24 år, -110 Senior,  Lørenskog AK (styrkeløft)

"DIT SVIN! DE MAA BRUGE KOMMA I MIDTEN AV LEDSETNINGER!"
-"OG VEM SIER SAA?"
-"DIN MOR!"
Welhaven med norges første "morra di"-vits, 1831.

Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=79423.msg1248249;topicseen#new


Utlogget Fat Mike2

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 157
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 157

Sitat fra: nordlendingen
det har seg slik at du kan ikke bygge muskler uten å være i kalorioverskudd, så det og slanke seg og bygge muskler samtidig er klin umulig desverre

Really? Er det umulig å gå ned i vekt samtidig som man går opp i muskelmasse? Om man har et bra og sunt kosthold, er det umulig å gå ned i fettprosent og opp i muskelmasse om man trener både styrke og kardio?
det e med ost som med damerne, som lars pleie å si. du træng itj å smelt det for å høvle det.

Utlogget nordlendingen

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 424
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 424

Really? Er det umulig å gå ned i vekt samtidig som man går opp i muskelmasse? Om man har et bra og sunt kosthold, er det umulig å gå ned i fettprosent og opp i muskelmasse om man trener både styrke og kardio?

Utifra det jeg har lest, og erfart så er dette umulig ja Smiley
Jeg trener veldig masse kardio, går turer ol.
Jeg spiser sunt som bare det, men likevel, har du et heftig kalorioverskudd, så vil du legge på deg Smiley
23 år
175
87 kg

Maksløft:
Benk - 180, 5x160, ønsker å runde 200
Mark - 210
Bøy   - 200



http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=84668.new#new

Logg

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=86028.msg1284059;topicseen#new

bildeprofil

Utlogget nordlendingen

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 424
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 424

det jeg mener at jeg ikke vil se sånn fryktelig tynn ut uten noen muskler. det ser jo ikke pent ut. må jo trene litt styrke ved siden av. skal jeg da først trene kardio og så styrke trening etterpå?? magen er jo den delen av kroppen jeg sliter mest med å få vekk fettet rundt.

for å si det sånn så har jeg ikke et spesielt lagt opp kosthold. og trenger hjelp til det også.

jeg har fått beskjed om å kutte u brød, og spiser knekkebrød men jeg burde vel bytte det bedre ut med salat, og havregryn hver dag. spiser ofte kyllling til middag med salat. på morgenen inntil lunsj som er til kl.12 så spiser jeg som regel en del frukt og får i med en frukt smoothies.  har du er forslag til kosthold program som jeg kan ha??

Utifra det jeg ser så får du i deg bra mat, jeg kunne anbefalt deg og drikke deg en kopp kaffe og gå en times tid før frokost (kalt powerwalking) dette er knall for forbrenninga.
Men likevel, 48 kg.. det høres ikke ut som om du er en badeball akkurat, så jeg tipper at hvis du er nøye med kosthold og treninga, så vil dette gi resultater etterhvert Smiley

Men skal du høre min helt personlige mening, så ville jeg skippa strand-looken i år, økt matinntaket og kjørt på med styrke, så får du de musklene du vil ha, så kan du "deffe" etterpå Smiley
Det er planen min iallefall, for jeg har noe lignende mål som deg; lav fettprosent og store fine muskler Smiley

Uansett, lykke til Smiley
23 år
175
87 kg

Maksløft:
Benk - 180, 5x160, ønsker å runde 200
Mark - 210
Bøy   - 200



http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=84668.new#new

Logg

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=86028.msg1284059;topicseen#new

bildeprofil

Utlogget strøken frøken

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 25
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 25

Det går nok fint an å bygge muskler samtidig som man har et kaloriunderskudd. Det gjorde jeg i et helt år, og det fungerte som bare det - INNTIL fremgangen begynte å stagnere. Jeg gikk ned i kilo i alle øvelser, og merket etter hvert at jeg ikke hadde gått opp i muskelmasse på flere måneder - men heller litt ned. Ut fra det forstod jeg at du en stund kan bygge muskler uten å ha et kalorioverskudd. I lengden vil det imidlertid rett og slett tære på musklene du allerede har opparbeidet deg, og du går ned i muskelmasse.

Hadde jeg kunne skrudd tida tilbake, så hadde jeg spist mye, mye mer fra begynnelsen av.
Men jeg syns du skal vurdere selv hva du vil gjøre. Men husk at jo mer muskler man har på kroppen, jo høyere forbrenning får man også. Genialt! Grin
Kvinne
23 år
61 kg
168 cm

Trent styrke i 1,5 år
Styrkeløft siden mars -09

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Det går nok fint an å bygge muskler samtidig som man har et kaloriunderskudd. Det gjorde jeg i et helt år.

det er forskjell på å bli sterkere, og å gå opp i muskelmasse.

sikker på at du ikke blander de to nå?

Utlogget Prodigy92

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 450
  • Honnør: 202
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 450

Jævlig off topic men måtte le da jeg så det som står i uleste innlegg: "problemer med å gå ned mer og samtidig få mus..."  rofl

Utlogget nordlendingen

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 424
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 424

det er forskjell på å bli sterkere, og å gå opp i muskelmasse.

sikker på at du ikke blander de to nå?

Det var også det jeg skulle frem til, på en måte.  Smiley

Jævlig off topic men måtte le da jeg så det som står i uleste innlegg: "problemer med å gå ned mer og samtidig få mus..."  rofl

Haha, i can see why Cheesy
23 år
175
87 kg

Maksløft:
Benk - 180, 5x160, ønsker å runde 200
Mark - 210
Bøy   - 200



http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=84668.new#new

Logg

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=86028.msg1284059;topicseen#new

bildeprofil

Utlogget Major Eirik Von Thunder

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 721
  • Honnør: 142
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 721

  • Fornærmelser avler kun perler i mitt sinn!
Sikker på at det ikke bare så ut som om musklene ble større, siden de ble mer definerte ettersom du gikk ned i vekt? Det er jo lett for nybegynnere å tro det.

Har en kamerat som var relativt muskuløs og veide 107 kg. Så fant han ut at han skulle vinne Oslo Grand Prix, så han deffet til 90 kg. Da så han jo enda mer muskuløs ut! http://www.treningsforum.no/php/art.php?id=941
300 - 230 - 297,5 - 822,5 @ 110
245 - 185 - 280     Raw
24 år, -110 Senior,  Lørenskog AK (styrkeløft)

"DIT SVIN! DE MAA BRUGE KOMMA I MIDTEN AV LEDSETNINGER!"
-"OG VEM SIER SAA?"
-"DIN MOR!"
Welhaven med norges første "morra di"-vits, 1831.

Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=79423.msg1248249;topicseen#new


Utlogget strøken frøken

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 25
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 25

Hm... Jeg ble sterkere, men gikk definitivt opp i muskelmasse også. Kan umulig være at det bare så slik ut, ettersom jeg var undervektig og ikke hadde antydning til muskler før jeg begynte å trene. Dessuten gikk jeg ikke ned i vekt, men opp. Og det er ikke fett jeg har lagt på meg, det kan jeg skrive under på.

Mulig det høres merkelig ut..men det er nå i alle fall tilfellet for meg. Men hvis det finnes empiriske bevis for at det er UMULIG å bygge muskler på kaloriunderskudd, så kan det være jeg tar feil. Kanskje jeg har hatt et overskudd i begynnelsen, men at jeg etterhvert har hatt behov for å øke inntaket uten at jeg har gjort dette - og dermed har det gått nedover med styrke og masse. Kan det høres logisk ut?
Kvinne
23 år
61 kg
168 cm

Trent styrke i 1,5 år
Styrkeløft siden mars -09

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!