Skrevet av Emne: Nybegynner på styrketrening.  (Lest 677 ganger)

Utlogget OneWingedAngel

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6

Nybegynner på styrketrening.
« : 22. april 2009, 08:41 »
Jeg er ei jente på 25år som har trent styrke 3 ganger i uken i ca 5 uker nå.
Merker fremgang og har lagt på noen kilo på vektene etter jeg begynte.

Det jeg nå lurer på er om det er normalt for musklene å bli større i begynnelsen??? Målet mitt er jo å bli litt smalere og stramme opp litt, men jeg kjenner på buksene at de er strammere i lårene.  Huh

Jeg trener på Elixia og har fått et treningsprogram som inkluderer
biceps,
triceps (dips øvelsen heter montro?),
rygg,
mage,
beinpress,
roing,
"benkpress-apparat".

Har begynt så smått med knebøy bare med stang for å få inn tenkikken. Når den er på plass og jeg klarer å løfte tungt uten å ødelegge teknikken slutter jeg med beinpress og tar knebøy.

Noen som har noen andre gode tips til et godt styrketreningsprogram eller ser mitt bra ut?Huh?
Kjører forøvrig 10 repetisjoner, 3 serier.

Hvor lenge må jeg trene før jeg begynner å se resultater på kroppen??

Ellers er kostholdet mitt som følger om det har noe å si for målet mitt som er: Stramme opp og bygge litt muskler. Vekta er pyttpytt da det er kroppens form og utseende som teller.

Frokost 06.30: 2 skiver med rødbetsalat og pepperfilet kalkunpålegg + 1 glass melk
mellom: 09.00: 1 skive med ost på
lunsj: 11.30: 2 skiver med makrell og 1 glass melk
mellom: 14.00: eple/banan/appelsin
middag 16.30: feks kyllingfilet med ris og mye grønnsaker, biff med poteter i båter stekt i ovn med masse grønnsaker, svinefilet og wok osvosv..
trening starter ca 18.30.
etter trening: banan og 1 glass oboy. :p


Utlogget PatrickM

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 102
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 102

  • Yey :)
Sv: Nybegynner på styrketrening.
« #1 : 27. april 2009, 15:33 »
Hei!

Det er klart at musklene blir større og sterkere dersom du spiser og trener. Det er en naturlig prosess kroppen går igjennom for å tilpasse seg den nye belastningen.

At buksene blir strammere betyr i utgangspunktet at musklene vokser, og dersom du har samme andel fett ("fettprosent") utenpå disse musklene som når du begynte å trene vil du oppleve at klær og lignende føles mindre, men at kroppen føles bedre. Dette løser seg etterhvert, men det kommer til å ta lengre tid enn 5 uker.

Såvidt jeg ser har du et fullkroppsprogram, men hvorvidt det er bra kan jeg ikke svare på da du sier veldig lite om øvelsene. Knebøy er bra!

Du har allerede begynt å se resultater på kroppen, men problemet er at speilet hver dag viser ingen store forandringer. Du kan for eksempel gjøre noen enkle målinger av livvidde, armomkrets og brystvidde en gang i måneden for å følge endringene nøye. En bildeserie en gang i måneden vil også hjelpe. Det er da du ser forandringene!

Du kan med fordel spise litt mer til frokost og drikke mer melk.

Bare spør dersom du lurer på noe mer! Smiley


Meg:
Alder: 16 år
Høyde: 181 cm

Pers:
BP: 80 kg
ML: 2x130 kg
Bøy: 100 kg

Logg

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!