Skrevet av Emne: Gunstig billån for ungdom  (Lest 2511 ganger)

Utlogget AlexanderDGL

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 009
  • Honnør: 839
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 009

  • Giske SK
Gunstig billån for ungdom
« : 26. april 2009, 23:56 »
Er sugen på å kjøpe meg bil. Og har derfor planer om å ta opp ett lite lån på kanskje en rundt 60 000 kroner.
Hvilken bank vil dere anbefale meg å bruke. Har sett inne på Skandiabanken og Elcon. Er dette greie banker?
Og forsikring, har hørt Gjensidige har gode priser for ungdom. Smiley
Bestenoteringer på stevne:
265 - 155 - 250 - 670 kilo sammenlagt
__________________________________________


Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Gunstig billån for ungdom
« #1 : 27. april 2009, 07:38 »
Leit rundt helt enkelt, i hvert fall når det kommer til forsikring. Det er MYE å spare på å jobbe seg litt rundt.

Når det gjelder lån så er tilbudet bedre jo større egenkapital du har evnt annen sikkerhet - fast inntekt er også en fordel. Alder i seg selv betyr mindre. Men du må nok ta deg en runde for å høre hva som finnes.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Sv: Gunstig billån for ungdom
« #2 : 27. april 2009, 20:18 »
Er sugen på å kjøpe meg bil. Og har derfor planer om å ta opp ett lite lån på kanskje en rundt 60 000 kroner.
Hvilken bank vil dere anbefale meg å bruke. Har sett inne på Skandiabanken og Elcon. Er dette greie banker?
Og forsikring, har hørt Gjensidige har gode priser for ungdom. Smiley

Leit rundt helt enkelt, i hvert fall når det kommer til forsikring. Det er MYE å spare på å jobbe seg litt rundt.

Når det gjelder lån så er tilbudet bedre jo større egenkapital du har evnt annen sikkerhet - fast inntekt er også en fordel. Alder i seg selv betyr mindre. Men du må nok ta deg en runde for å høre hva som finnes.

Som UaC vil det være mye å hente på å leite rundt hva gjelder forsikring, men et annet tips er å ikke la et forsikringsselskap bli "det faste". Forsikringsselskap består av noen sleipe jævler som gjerne legger på noen kroner fra år til år, så det kan være noen kroner å spare på å bytte selskap med jevne mellomrom. Noe jeg har gjort de gangene jeg har kjøpt bil er å sette opp en liste med potensielle biler for så å ringe rundt til forsikringsselskap og høre hvor mye hver og en av disse vil koste. Sett gjerne opp en tre-fire biler som er aktuelle og sammenlikn priser. Alder og evt. tidligere skader vil ha en del å si på forsikringsprisen, men hvis foreldrene dine samtykker kan du sette bilen og også forsikringen på dem. Da vil du spare noen kroner i året, men ikke opparbeide deg bonus i samme grad. Såvidt meg bekjente kan du stå som annenfører og på den måten få bonus, men ikke i like stor grad (men dette er jeg ikke 100% sikker på).

Det er i den forbindelse greit å huske på at en billig bil i innkjøp ikke nødvendigvis er billig å eie mtp forsikring og evt. reprasjoner. Greit å heller bruke litt mer på en driftsikker bil slik at du faktisk får brukt den også, og for 60.000 kan man absolutt få noe ålreit. Hvilken bank du skal låne disse rundt 60.000 av er ikke lett å svare på, men du må nesten belage deg på å leite litt rundt. Sjekk ut denne linken for litt mer info.

http://www.vg.no/dinepenger/artikkel.php?artid=518314

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!