Skrevet av Emne: Overtrening  (Lest 5039 ganger)

Utlogget TeamDal

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 910
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 910

Sv: Overtrening
« #30 : 11. mai 2009, 19:58 »
tror egentlig denne posten sporet litt av. får bare håpe trådstarter fikk noe ut av det!

Utlogget kenboy

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 553
  • Honnør: 87
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 553

Sv: Overtrening
« #31 : 11. mai 2009, 20:04 »
Den ryggen tilhører Olexandr Kutcher som er markløftspesialist. Min rygg, bortsett fra å mangle titalls kg med biff, likner på den komposisjonsmessig. Dette skjedde etter at jeg ble superhekta på markløft. Man skal ikke kimse av effekten ryggstrekkere og traps gir en rygg, og er ikke dette på overkroppen så må jeg ha misforstått noe. Etter min erfaring er ikke effekten overdrevet når det kommer til ryggtrening, selv om det er beina som utfører det dynamiske arbeidet. Når det kommer til resten av overkroppen er jeg mer tilbøyelig til å være enig såklart.

Ingen sier at markløft er det eneste man skal trene her, og ingen sier at man aldri kan bygge rygg uten markløft heller. Det som ble påstått var at markløft ikke er noe tess for ryggen. Det er din erfaring, men ikke en universell regel for det gjelder nemlig ikke for meg og flere andre her inne. Er ikke verre enn som så. Smiley

Jeg har ikke sagt at mark ikke er noe tess for ryggen , jeg nevnte at øvelsen definitivt vil ha effekt på særlig ryggstrekkerne og korsrygg generellt, men som nevnt så tror mange at man ikke kan bygge overkropp uten mark og det er her jeg synes effekten av øvelsen er blåst litt ut av proposjoner...
Når det gjelder erfaringer så er jo de like mange som det er trenende der ute...
Og i min treningskrets så synes vel kanskje mange at  effekten mark er litt overdrevet, når det er sagt så trener jeg mark selv og synes det er en knall øvelse for styrke generellt, men jeg blei ikke noe mindre av et 4mnd langt markopphold p.g.a en j***a  prolaps... Wink
Tor ikke vi er veldig uenige.
 

Utlogget hafztad

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 26
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 26

Sv: Overtrening
« #32 : 11. mai 2009, 20:08 »
Selv om det sporet noe av som sagt lenger oppe så fikk jeg veldig mye ut av det:) Tusen takk alle som svarte

Utlogget Glucifer

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 895
  • Honnør: 385
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 895

Sv: Overtrening
« #33 : 11. mai 2009, 20:28 »
i tillegg til at baseøvelser som f.eks markløft, knebøy etc. involverer mange muskelgrupper, så er vel noe av grunnen til at de anbefales i treningsprogram nettopp at man i disse øvelsene kan trene med relativt tunge vekter. Å kombinere tunge baseøvelser sammen med isolasjonsøvelser vil jo ha en positiv effekt på hele kroppen hva gjelder muskevekst siden man ofte ser en økning i nivåer av testosteron, vekst-hormoner, IGF-1 etc., samt lavere verdier av kortisol i etterkant av en treningsøkt.
190 cm

Vekt 98 kg

Sykkelknappen: rød, gul og grønn

Utlogget hafztad

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 26
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 26

Sv: Overtrening
« #34 : 23. mai 2009, 23:58 »
Nå har jeg tenkt og kjøre biceps og triceps hver søndag og torsdag.. kan det bli overtrening? når jeg har benkpress samme dagen og bein på tirsdag?

Utlogget hafztad

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 26
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 26

Sv: Overtrening
« #35 : 24. mai 2009, 21:40 »
Ingen? :s :p

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Overtrening
« #36 : 24. mai 2009, 21:42 »
Ingen som kan svare deg antagelig. Du sier ingenting om intensitet, antall sett, antall reps etc etc.

Spør du meg er dette med overtrening veldig "oppblåst", dessuten er det veldig individuellt. Har du fremgang og overskudd så fortsett med det du holder på med. Hvis ikke, juster hva du holder på med. Det er ikke så mye verre enn det. Overtrening er ikke noe som kommer over natta, ei heller i løpet av noen få uker. Overtrening tar TID.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget hafztad

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 26
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 26

Sv: Overtrening
« #37 : 24. mai 2009, 21:54 »
Takk for svar:)
Synes selv veldig mange snakker om overtrening, og jeg forsterker vel det med denne tråden. Skal se framover nå og så eventuelt endre. Kjører helst ganske høg intensitet, men visst kroppen er sliten så tar jeg det roligere..

Utlogget A. Holstad

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 670
  • Honnør: 118
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 670

  • Ihave a dream of a dream within a dream of a dream
Sv: Overtrening
« #38 : 24. mai 2009, 22:02 »
Ingenting som heter overtrening, bare lite mat. hoho ..
I play by my own rules, and not on anybody's rules. Not even my own.

Utlogget genius92

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 62
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 62

  • kampsport og styrke... =)
Sv: Overtrening
« #39 : 24. mai 2009, 22:57 »
 ser på infoen at dte står mma fighter, trener du mma?
 vist du gjør det 2 eller 3 ganger i uken så kan det kanskje være litt for mye trening, med så mange øvelser.
sånn eg kjører er :
mandag : bryst triceps               benkpress,dips, pecdec
tirsdag: thai
onsdag: mage skuldre biceps     chin ups,sit ups maskin, sånn skuldermaskin , biceps curl
torsdag: thai
fredag: bein og rygg                  beinpress,bred pull ups, row machine, stående legg press, nedtrekk
lørdag: thai
 det funker som faen, gleder meg te hver trening og koser meg på trening biggrin

Utlogget hafztad

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 26
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 26

Sv: Overtrening
« #40 : 24. mai 2009, 23:10 »
ser på infoen at dte står mma fighter, trener du mma?
 vist du gjør det 2 eller 3 ganger i uken så kan det kanskje være litt for mye trening, med så mange øvelser.
sånn eg kjører er :
mandag : bryst triceps               benkpress,dips, pecdec
tirsdag: thai
onsdag: mage skuldre biceps     chin ups,sit ups maskin, sånn skuldermaskin , biceps curl
torsdag: thai
fredag: bein og rygg                  beinpress,bred pull ups, row machine, stående legg press, nedtrekk
lørdag: thai
 det funker som faen, gleder meg te hver trening og koser meg på trening biggrin

Ja, trener MMA 3 ganger i uken.
Har du bildeprofil eller?
Noen plass du fikk tak i programmet eller? Smiley

Utlogget genius92

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 62
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 62

  • kampsport og styrke... =)
Sv: Overtrening
« #41 : 24. mai 2009, 23:16 »
kanon, tenkte å starte med mma litt utøver høsten. hvor trener du da?
nei, har ikke bildeprofil.
 har klekket ut programmet selv etter en del prøving og feiling, trente for mye og hardt en stund endte med å satgnere i benk å det gikk nedover med vektsivene.
men finn det som passer deg best, men du kan jo forsøke med noe lignende da Wink

Utlogget hafztad

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 26
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 26

Sv: Overtrening
« #42 : 24. mai 2009, 23:21 »
kanon, tenkte å starte med mma litt utøver høsten. hvor trener du da?
nei, har ikke bildeprofil.
 har klekket ut programmet selv etter en del prøving og feiling, trente for mye og hardt en stund endte med å satgnere i benk å det gikk nedover med vektsivene.
men finn det som passer deg best, men du kan jo forsøke med noe lignende da Wink

Trener på vestlandet i en liten by som heter Førde, veldig tragisk plass med en MMA-klubb.
Vi holder på å få nytt lokale, så satser på at det blir knall Wink
Thai er jo veldig ideelt når det kommer til MMA. Smiley

Men skal prøve meg fram og har lagret slik som du trente på dataen nå..

Utlogget genius92

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 62
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 62

  • kampsport og styrke... =)
Sv: Overtrening
« #43 : 24. mai 2009, 23:28 »
oki.. flott at det er mma i florø da. mma blomstrer for fult no det....håper på legalisering av mma og thai Norge i nærmeste fremtid =) trener i bergen eg, ja får håpe det blir bra med nytt lokal Wink
 

Utlogget hafztad

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 26
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 26

Sv: Overtrening
« #44 : 24. mai 2009, 23:30 »
ja får håpe det blir bra med nytt lokal Wink
 
let's hope so

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!