Skrevet av Emne: Overtrening  (Lest 5030 ganger)

Utlogget hafztad

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 26
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 26

Overtrening
« : 11. mai 2009, 17:05 »
Overtrener en kroppen visst en trener bryst og armer søndag, tirsdag og torsdag?

Utlogget frank85

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 100
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 100

Sv: Overtrening
« #1 : 11. mai 2009, 17:11 »
Overtrener en kroppen visst en trener bryst og armer søndag, tirsdag og torsdag?


Ikke nødvendigvis... det finner du ut ved å prøve. Så lenge du øker tilfredsstillende, så går det jo bra.

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: Overtrening
« #2 : 11. mai 2009, 17:11 »
Overtrener en kroppen visst en trener bryst og armer søndag, tirsdag og torsdag?
Man gjør jo det strengt tatt ved et fullkroppsprogram, men med mindre volum enn ved en splitt. Hva slags opplegg tenkte du på?

Utlogget hafztad

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 26
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 26

Sv: Overtrening
« #3 : 11. mai 2009, 17:13 »
Takk for svar Smiley
Lurte på en ting til. Hvordan vet man forskjellen på kondis trening når man jogger og fettforbrenning? Er litt usikker på hva jeg skal ligge på for å trene best kondis eller forbrenne mest fett.

Utlogget hafztad

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 26
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 26

Sv: Overtrening
« #4 : 11. mai 2009, 17:15 »
Man gjør jo det strengt tatt ved et fullkroppsprogram, men med mindre volum enn ved en splitt. Hva slags opplegg tenkte du på?

Hva du mener med mindre volum en split?
Kjører vel nesten fullkropp. Har 3 styrketreninger i uken og det er volumtreninger

Utlogget frank85

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 100
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 100

Sv: Overtrening
« #5 : 11. mai 2009, 17:15 »
Man gjør jo det strengt tatt ved et fullkroppsprogram, men med mindre volum enn ved en splitt. Hva slags opplegg tenkte du på?

det kan du ikke si sikkert, finnes mange som trener hver muskel flere ganger i uken. finnes de som trener hver muskelgruppe daglig med gode resultater også. volum er også en treningssak.

Utlogget frank85

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 100
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 100

Sv: Overtrening
« #6 : 11. mai 2009, 17:17 »
Hva du mener med mindre volum en split?
Kjører vel nesten fullkropp. Har 3 styrketreninger i uken og det er volumtreninger

skriv opp treningsopplegget ditt detaljert. blir litt lettere å si noe da Smiley

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: Overtrening
« #7 : 11. mai 2009, 17:18 »
det kan du ikke si sikkert, finnes mange som trener hver muskel flere ganger i uken. finnes de som trener hver muskelgruppe daglig med gode resultater også. volum er også en treningssak.
det var jo poenget mitt?

Utlogget frank85

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 100
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 100

Sv: Overtrening
« #8 : 11. mai 2009, 17:23 »
det var jo poenget mitt?

beklager i såfall. jeg forstod ikke helt hva du mente bare

Utlogget hafztad

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 26
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 26

Sv: Overtrening
« #9 : 11. mai 2009, 17:25 »
skriv opp treningsopplegget ditt detaljert. blir litt lettere å si noe da Smiley

Søndag:
Benkpress rep:8-10 set:3
bicepscurl rep: 8 set:3
tricepspress rep:8 set 3
Mage
Skråbenk rep: 7 set: 3
Biceps m/ manualer rep: 8 set: 3
triceps:

Tirsdag:
Flies/benkpress rep: 8 set: 3
bicepscurl
tricepspress
resten rygg..

Torsdag:
Noen øvelser på bein
Skråbenk rep: 8 set: 3
bicepscurl
tricepspress

virus drepte forrige dataen min så jeg har mistet settet mitt. Var dette for udetaljert eller?

Utlogget TeamDal

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 910
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 910

Sv: Overtrening
« #10 : 11. mai 2009, 17:31 »
kommer an på om du får i deg nok mat, intensitet og volum på treninga. mange faktorer. men jeg tror ikke du skal bekymre deg så mye for overtrening. bare pass på å få nok hvile (1-2 dager) og nok mat!


EDIT: om treningsoppsettet ditt. alt for mye øvelser på små muskelgrupper. med dette programmet så kan det hende du blir overtrent ja!

Utlogget hafztad

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 26
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 26

Sv: Overtrening
« #11 : 11. mai 2009, 17:36 »
kommer an på om du får i deg nok mat, intensitet og volum på treninga. mange faktorer. men jeg tror ikke du skal bekymre deg så mye for overtrening. bare pass på å få nok hvile (1-2 dager) og nok mat!


EDIT: om treningsoppsettet ditt. alt for mye øvelser på små muskelgrupper. med dette programmet så kan det hende du blir overtrent ja!

hvordan mener du jeg burde kjøre da?

og bra at du gir meg kritikk, hjelper meg videre;)

Utlogget TeamDal

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 910
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 910

Sv: Overtrening
« #12 : 11. mai 2009, 17:58 »
bare hyggelig Wink

mener du burde fokusere på benkpress, knebøy, markløft og militærpress som dine primære øvelser som du stadig legger på mer vekt i. og så burde du ha noen støtteøvelser. som feks de øvelsene du har allerede nå. du trenger ikke å trene biceps mer enn 1 gang i uka. 2 på det meste.

jeg skal si deg en ting. jeg kan ta 2-3 sett med 8 reps på markløft med 90kg og jeg vil få mer nytte av det i forhold til muskel og styrkebygging enn hele treningsøkten du har på feks torsdag!

det var kanskje litt på kanten. men det er et faktum som de fleste som har trent en stund veit.

Utlogget kenboy

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 553
  • Honnør: 87
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 553

Sv: Overtrening
« #13 : 11. mai 2009, 18:10 »
bare hyggelig Wink

mener du burde fokusere på benkpress, knebøy, markløft og militærpress som dine primære øvelser som du stadig legger på mer vekt i. og så burde du ha noen støtteøvelser. som feks de øvelsene du har allerede nå. du trenger ikke å trene biceps mer enn 1 gang i uka. 2 på det meste.

jeg skal si deg en ting. jeg kan ta 2-3 sett med 8 reps på markløft med 90kg og jeg vil få mer nytte av det i forhold til muskel og styrkebygging enn hele treningsøkten du har på feks torsdag!

det var kanskje litt på kanten. men det er et faktum som de fleste som har trent en stund veit.
Effekten av markløft er betydelig overdrevet når det kommer til muskulær utvikling av overkroppen DET vet også de fleste som har trent en stund, de færreste vil ha noe nytte av markløft hvis de kun er ute etter å bygge muskler på overkroppen,altså det er en knall øvelse for ryggstrekkerne,korsryggen,beina,kjernemuskelatur og generell styrke men man blir ikke stor eller større i overkroppen av denne øvelsen....sorry mac...

Utlogget TeamDal

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 910
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 910

Sv: Overtrening
« #14 : 11. mai 2009, 18:15 »
Effekten av markløft er betydelig overdrevet når det kommer til muskulær utvikling av overkroppen DET vet også de fleste som har trent en stund, de færreste vil ha noe nytte av markløft hvis de kun er ute etter å bygge muskler på overkroppen,altså det er en knall øvelse for ryggstrekkerne,korsryggen,beina,kjernemuskelatur og generell styrke men man blir ikke stor eller større i overkroppen av denne øvelsen....sorry mac...

nå nevnte ikke jeg overkroppen spesifikt da.. og det var bare et eksempel. du er vel enig i at han vil få større effekt ved å fokusere på basisøvelsene, istedefor det programmet han har nå?

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!