Skrevet av Emne: kcal vs proteiner?  (Lest 1491 ganger)

Utlogget rivasavi

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 11
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 11

kcal vs proteiner?
« : 13. mai 2009, 22:31 »
har jo fått med meg at man trenger ca 1.5-2g proteiner pr kg man veier, og det vil være nok til å bygge optimalt med muskler. Har også lest at man trenger så og så mye kcal for å bygge muskler også. Er det disse to kombinert, som gjør at man bygger eller holder det i teoren (hvis man ser bort i fra hva som er sundt eller ikke) å ta 2 store proteinshaker daglig for å bygge muskler?

Utlogget RogueNinja

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 18
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 18

  • Trønder uten bart
Sv: kcal vs proteiner?
« #1 : 15. mai 2009, 00:41 »
1.5gr protein er gjerne litt i underkant, ligg heller mellom 2 - 2.5gr. Et par proteinshakes om dagen er nok for lite om du vil bygge muskler. Kroppen trenger mat og en god fordeling av både protein, karbohydrater og fett. Vitaminer og mineraler må også tilføres kroppen. Skal du opp i vekt eller bygge muskler må du ligge på et kalorioverskudd, dvs å innta flere kcals enn du forbruker. Hvor mange kalorier du trenger er individuelt og avhenger mye av vekt og aktivitetsnivå.

Som et eksempel bør en mann på 180cm, 75kg innta ca 3000-3500 kalorier og 170-200gr protein for å bygge optimalt med muskler ved regelmessig trening.
Merk at metabolisme, hormonnivå og aktivitetsnivå spiller inn på hvilke mengder man trenger.
Knebøy Markløft Weightlifter2 Food buttrock 18smileysleep bodybuilder

Your greatest glory is not in never falling, but in rising every time you fall.

Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=89373.msg1299661;topicseen#new

Utlogget xcc

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 203
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 203

Sv: kcal vs proteiner?
« #2 : 15. mai 2009, 09:15 »
har jo fått med meg at man trenger ca 1.5-2g proteiner pr kg man veier, og det vil være nok til å bygge optimalt med muskler. Har også lest at man trenger så og så mye kcal for å bygge muskler også. Er det disse to kombinert, som gjør at man bygger eller holder det i teoren (hvis man ser bort i fra hva som er sundt eller ikke) å ta 2 store proteinshaker daglig for å bygge muskler?

To proteinshaker vill væll neppe gi deg hverken nok protein eller nok energi til å i det hele tatt fungere normalt. (Med mindre du er veldig liten og shakene er veldig store Wink )

Utlogget Jurg

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 11
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 11

Sv: kcal vs proteiner?
« #3 : 15. mai 2009, 09:21 »
Nå er det jo ikke noe stress å få over 100g protein i en shake da Tongue
Var en periode jeg drakk 3 shaker om dagen med over 1200 kcal i hver, i tillegg til resten jeg spiste.
Ble en rimelig overkill bulk, men går ann å få i seg nok kcal og proteiner av 2-3 shaker om dagen ( spørs hvor stor man er og hvor mye man trenger). Ikke at jeg vil anbefale det da, bedre å spise bra mat, og heller spe på med litt shakes hvis man ikke klarer få i seg nok proteiner uten.

Utlogget xcc

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 203
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 203

Sv: kcal vs proteiner?
« #4 : 15. mai 2009, 09:33 »
Nå er det jo ikke noe stress å få over 100g protein i en shake da Tongue
Var en periode jeg drakk 3 shaker om dagen med over 1200 kcal i hver, i tillegg til resten jeg spiste.
Ble en rimelig overkill bulk, men går ann å få i seg nok kcal og proteiner av 2-3 shaker om dagen ( spørs hvor stor man er og hvor mye man trenger). Ikke at jeg vil anbefale det da, bedre å spise bra mat, og heller spe på med litt shakes hvis man ikke klarer få i seg nok proteiner uten.

Hvordan har du fått til å få 1200kcal i en shake? 100g proteinpulver ligger på rundt 350-400kcal. Du må ha en gigantisk shaker eller en veldig tjukk blanding tror jeg.

Utlogget Karky

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 382
  • Honnør: 49
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 382

Sv: kcal vs proteiner?
« #5 : 15. mai 2009, 15:37 »
sikkert karbs i tillegg.

Utlogget Stimulator

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 104
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 104

Sv: kcal vs proteiner?
« #6 : 16. mai 2009, 15:50 »
Hvordan har du fått til å få 1200kcal i en shake? 100g proteinpulver ligger på rundt 350-400kcal. Du må ha en gigantisk shaker eller en veldig tjukk blanding tror jeg.

Kanskje han har sett på Kj (kilo joule) fremfor Kcal, har selv tatt feil på denne en gang jeg var stressa og skulle sette opp en mini-diet. Tok ikke lange tida før jeg fikk retta opp i det.

Utlogget Koro

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 113
  • Honnør: 22
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 113

Sv: kcal vs proteiner?
« #7 : 16. mai 2009, 16:39 »
1200 kcal får du nok ikke i hver, men alle sammenlagt blir nok noe sånn Wink
Står 1400 kcal extra pr day på min big mass, vil da si 3 shaker pr dag (hver shake på 125g pulver).

Utlogget Jurg

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 11
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 11

Sv: kcal vs proteiner?
« #8 : 30. juli 2009, 00:00 »
Er med karbs i tillegg ja Tongue
Må ha vært ultra loka når jeg la inn posten her, som ikke nevnte at det var med karbs og.
Ser jo også at trådstarter lurer på om det holder med 2 proteinshaker for å bygge musker, og det avhenger jo selvfølgelig av hvordan resten av kostholdet ser ut.
Skal man bygge må man ha i seg nok proteiner, men også ligge litt i overskudd på kaloriene.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!