Skrevet av Emne: Bull Hansen strikes again...  (Lest 13099 ganger)

Utlogget ¤MadAss¤

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 489
  • Honnør: 216
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 489

  • Kappe det som kappes kan....
Sv: Bull Hansen strikes again...
« #15 : 16. mai 2009, 13:05 »
Det blir ikke det samme da. I en sport der dop kan gi deg fordel for å kunne klare deg bedre kan ikke rettferdiggjøres med at Brad Pitt også doper seg før en film. Fordi Brad Pitt er en skuespiller og ikke en styrkeløfter/bodybuilder/strogman osv...

Nå må du ikke blanda korta her. Styrkeløft har doping regler og er underlagt ADN, en som doper seg vil da jukse og stille på andre vilkår enn de ikke dopede utøverne, strongman har ikke slikt, og ikke bygging heller så vidt jeg vet og alle stille da på like vilkår og det er nok de fleste som driver med dette fullstendig klar over....
Blir ikke Norges sterkeste mann -90kg 2012

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Bull Hansen strikes again...
« #16 : 16. mai 2009, 13:06 »
Det blir ikke det samme da. I en sport der dop kan gi deg fordel for å kunne klare deg bedre kan ikke rettferdiggjøres med at Brad Pitt også doper seg før en film. Fordi Brad Pitt er en skuespiller og ikke en styrkeløfter/bodybuilder/strogman osv...
Her skjønner jeg at jeg har skapt misforståelsen ved å være kryptisk.
Jeg viste til at Bull hansen mente man ikks skulle/kunne/burde se på strongman fordi mange kunne være dopet.
På samme måte som han i tabloddiskusjonen jeg møtte ham i, mente at TV2 ikke kunne vise strongmanfordi det strongman drev på med var umoralsk.

og DETTE kan sammenlignes med andre ting vi får i media. Man kan ikke moralsk sortere underholdningen og feks nekte å sende TOur De france før sykkelpsorten er helt ren og fri for mistanker..

Jeg mente IKKE at siden brad var dopa, så er det greit at andre også gjør det. Smiley

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Sv: Bull Hansen strikes again...
« #17 : 16. mai 2009, 13:10 »
Skjønner:) Det er jeg enig i, dersom strogman ikke skal vises på tv, må vi dermed nøye oss med å ikke se noe som helst som er underholdende. Da må vi droppe filmene, sykling osv..

Kan hende at han er sur over at styrkeløft ikke blir vist på tv, men det er det ikke noe å gjøre med, en Tv kanal kan ikke sende noe som ikke trekker opp seer tallet, det må Hansen akseptere.




Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Sv: Bull Hansen strikes again...
« #18 : 16. mai 2009, 13:12 »
Nå må du ikke blanda korta her. Styrkeløft har doping regler og er underlagt ADN, en som doper seg vil da jukse og stille på andre vilkår enn de ikke dopede utøverne, strongman har ikke slikt, og ikke bygging heller så vidt jeg vet og alle stille da på like vilkår og det er nok de fleste som driver med dette fullstendig klar over....

Det var heller ikke poenget å si at det er doping i disse sporter, jeg ville bare si at film og sport ikke kunne sammenglignes, så fikk jeg svar fra Egil der han forklarte hva han egentlig mente Smiley
Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Bull Hansen strikes again...
« #19 : 16. mai 2009, 13:14 »
Da er vi enige.
Jeg respekterer hans ønske om dopingfrihet og god moral og alt det der. Det jeg reagerer på er nedlatenheten, negativiteten, mangelen på respekt og den selvforherligende linja han mener problemsporten styrkeløft bør legge seg på.

Jeg stiller spørsmålstegn på motivene...
Er det for å få lyset bort fra styrkeløft som årlig har dopingsaker, og så vil det bedre situasjonen for dem at vi blir fremstilt som værre enn dem?!

Eller er det misunnelse for at vi i strongman drar inn flere hundre tusen i sponsorpenger i året... for NSF har jo bare noen skarve millioner fra tippemidler og skattepengene våre. ?

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: Bull Hansen strikes again...
« #20 : 16. mai 2009, 13:22 »
Hei, jeg så filmen 300 i går, er jeg kriminell?   Huh

det var du vell strengt tatt lenge før igår.

jeg er enig i at de bør få gjøre som de vil.
madass sammenligner med vi ikke skal la folk få lov til å gjøre som vil angående narko osv, men vi gjør ikke det. disse tingene du nevner er ulovlige. steroider er ikke det.

Utlogget Espen Bøs Aune

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 749
  • Honnør: 1113
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 749

  • Sponset av www.Norkost.no
Sv: Bull Hansen strikes again...
« #21 : 16. mai 2009, 13:25 »
hahaha...Bull Hansen er type det Smiley hahaha...

Utlogget ¤MadAss¤

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 489
  • Honnør: 216
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 489

  • Kappe det som kappes kan....
Sv: Bull Hansen strikes again...
« #22 : 16. mai 2009, 13:29 »
det var du vell strengt tatt lenge før igår.

jeg er enig i at de bør få gjøre som de vil.
madass sammenligner med vi ikke skal la folk få lov til å gjøre som vil angående narko osv, men vi gjør ikke det. disse tingene du nevner er ulovlige. steroider er ikke det.


Det var ikke lovligheten av det jeg skulle frem til, men selve bruken av det..... Hvorvidt det er lov eller ikke driter jeg egentlig i denne sammenhengen, det er ikke lov å kjøre for fort heller men jeg gjør det hver eneste gang jeg er ute å kjører........
Blir ikke Norges sterkeste mann -90kg 2012

Utlogget Lokomotivet

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 320
  • Honnør: 422
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 320

Sv: Bull Hansen strikes again...
« #23 : 16. mai 2009, 13:39 »
Jeg har stor sans for Bull-Hansen som styrkeløfter og ikke minst som forfatter. Jeg skrev i sin tid særoppgave om bøkene hans, og han er utvilsomt en oppegående mann generelt sett.

I denne diskusjonen mener jeg imidlertid at han klart har sporet av.
For det første er det ikke kriminelt å bruke doping, da det ikke eksisterer noe lovforbud mot doping. Dersom det ikke eksisterer et forbud i strongman mot doping er det heller ikke juks (per definisjon) å dope seg i strongmankonkurranser.
Det er allikevel svært trist å se utøvere som Jesse Marunde dø av hjerteinfarkt i en alder av 27, og andre som ender opp med organsvikt flere tiår før pensjonsalder. Dette er et helsemessig problemstilling, og ikke en etisk/juridisk problemstilling.
Nå er det for så vidt ikke helt uproblematisk for helsa å bedrive en idrett (styrkeløft) der kondisjon er nærmest fraværende blant mange utøvere, og hvor alle over 185cm må tvangsspise seg opp til en kroppsvekt på 140kg+ for å stille i supertungvektsklassen der kun fantasien setter begrensninger for hvor høy BMI man må/bør ha for å hevde seg, men det er en annen debatt.

Selv syntes jeg styrkeløft ble litt for ensidig for min del, da det kun er 1RM maks, og kun tre øvelser som gjelder. Videre ble jeg møkk lei bruken av drakter. Jeg har derfor valgte å stille i (foreløpig) ett strongmanstevne,  men håper å kunne slenge meg på som listefyll i andre konkurranser senere. Det vil være trist dersom et unisont styrkeløftmiljø, inkludert treningskameratene mine jeg har trent sammen med i åresvis, dermed skulle være pålagt å ta avstand fra meg som idrettsutøver og fryse meg ut fra treningsmiljøet mitt. Det kan virke som om det er dette Bull-Hansen etterlyser, en slags "bred front" mot alle som konkurrerer i strongman.

Dersom man skal gå i "krigen" mot alle idretter der doping er tilstedeværende vil Bull-Hansens korstog lett få absurde proporsjoner. Amerikansk fotball, wrestling, strongman, sykling, vektløfting og friidrett sendes jo på TV (noe som synes å falle Bull-Hansen tungt for brystet) og her er doping mer eller mindre utbredt (ikke minst i Øst-Europa). For ikke å snakke om fitness og kroppsbygging.

Jeg tror det lureste styrkeløftmiljøet kan gjøre er å opprettholde sin profil som et seriøst forbund innen NIF, med utbredt dopingtesting og forholde seg til strongman på samme måte som til wrestling og amerikansk fotball, dvs. med holdningen "hva pokker har dette med oss å gjøre, vi er styrkeløftere ikke strongmen/fribrytere/kroppsbyggere osv." Noe annet vil bli en kamp mot vindmøller. For det første eksisterer det ikke hjemmel i norsk lov for å dopteste folk helt uten videre (man må som styrkeløfter skriver under på en avtale der man aksepterer å la seg teste), videre er det nødvendig med uanmeldte tester året rundt skal testingen ha en effekt. Dette medfører kostnader som arrangørene av Norges Sterkeste Mann (samt arrangørene av andre stevner) ikke har. Videre må man finne noen som kan reise landet rundt for å gjennomføre disse testene til alle døgnets tider. Stiller Bull-Hansen opp på dugnad?




Avancia Strongman Challenge 2013: 2.plass

Gjesteutøver - Italias sterkeste mann 2013: 1.plass

Etrurian Strongman Challenge (Italia) 2014: 1.plass

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Bull Hansen strikes again...
« #24 : 16. mai 2009, 13:43 »
What he said!

Utlogget bergan01

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 123
  • Honnør: 1154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 123

Sv: Bull Hansen strikes again...
« #25 : 16. mai 2009, 14:11 »
Tåpelig at han skal gå frem som en ambassadør for idretten å uttale seg for alle.
Styrkeløft er en idrett, Strongman er en showsport. Så lenge jeg vet forskjellen, er det det som teller for meg.
At han generaliserer så til de grader er sykt, skulle tro han hadde mer i nøtta enn som så.
La strongman være strongman, det er det som gjør det artig å se på Smiley
Alder: 23år        Høyde: 178cm       Vekt: 96kg

Junior-Europamester     -110 markløft 2010
Junior-Europamester     -120 Knebøy 2011
Sølv totalt Junior-Em 2011

Mål for 2012:
Norgesmester -93 junior
Norgesrekord Totalt senior


Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: Bull Hansen strikes again...
« #26 : 16. mai 2009, 14:23 »
Det var ikke lovligheten av det jeg skulle frem til, men selve bruken av det..... Hvorvidt det er lov eller ikke driter jeg egentlig i denne sammenhengen, det er ikke lov å kjøre for fort heller men jeg gjør det hver eneste gang jeg er ute å kjører........

et av poengene dine var jo at viss vi lot folk få gjøre som de vill, får vi et lite trivelig samfunn. jeg er enig i det. det er utrivelig at du kjører for fort for eks, eller at folk kjøper/selger narkotika.

da vil jeg igjen poengtere at folk må få gjøre som de vil sålenge det er lovlig, og steroider er nettop det.

Utlogget ¤MadAss¤

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 489
  • Honnør: 216
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 489

  • Kappe det som kappes kan....
Sv: Bull Hansen strikes again...
« #27 : 16. mai 2009, 14:37 »
et av poengene dine var jo at viss vi lot folk få gjøre som de vill, får vi et lite trivelig samfunn. jeg er enig i det. det er utrivelig at du kjører for fort for eks, eller at folk kjøper/selger narkotika.

da vil jeg igjen poengtere at folk må få gjøre som de vil sålenge det er lovlig, og steroider er nettop det.

Så da syntes du det er helt greit så lenge det er lov å bruke, hva med det de støtter oppunder ved kjøp og salg? Det er da ikke lov er det vel?

Hvis f.eks fartsgrensa hadde økt fra 50km/t til 150km/t forbi barnehagen der dine eventuelle barn går og folk kjørte i 150km/t siden det nå var lov, hva hadde du syntes om det, hadde det vært helt greit ??
Blir ikke Norges sterkeste mann -90kg 2012

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: Bull Hansen strikes again...
« #28 : 16. mai 2009, 14:40 »
Så da syntes du det er helt greit så lenge det er lov å bruke, hva med det de støtter oppunder ved kjøp og salg? Det er da ikke lov er det vel?

Hvis f.eks fartsgrensa hadde økt fra 50km/t til 150km/t forbi barnehagen der dine eventuelle barn går og folk kjørte i 150km/t siden det nå var lov, hva hadde du syntes om det, hadde det vært helt greit ??

Jeg hadde aldri støttet en slik lov nei, men jeg kunne da heller aldri straffet noen som kjørte i 150 forbi barnehagen fordi det var nettop lovlig. det er jo slik demokratiet og rettsvesenet vårt fungerer.

Jeg vet ikke noe om reglene rundt  steroider utenom at det er lovlig å bruke dem, så dette får du klargjøre litt for meg. Man får da heller straffe dem som kjøper/selger/smugler osv. de som faktisk gjør den ulovlige handlingen. man kan ikke straffe brukerene som ikke gjør noe ulovlig.

skal legge til at jeg også er en stor tilhenger av personlig frihet. noe av den friheten forsvinner når man ikke selv får bestemme hva man skal putte i sin egen kropp.

Utlogget ¤MadAss¤

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 489
  • Honnør: 216
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 489

  • Kappe det som kappes kan....
Sv: Bull Hansen strikes again...
« #29 : 16. mai 2009, 14:52 »
Jeg hadde aldri støttet en slik lov nei, men jeg kunne da heller aldri straffet noen som kjørte i 150 forbi barnehagen fordi det var nettop lovlig. det er jo slik demokratiet og rettsvesenet vårt fungerer.

Jeg vet ikke noe om reglene rundt  steroider utenom at det er lovlig å bruke dem, så dette får du klargjøre litt for meg. Man får da heller straffe dem som kjøper/selger/smugler osv. de som faktisk gjør den ulovlige handlingen. man kan ikke straffe brukerene som ikke gjør noe ulovlig.

skal legge til at jeg også er en stor tilhenger av personlig frihet. noe av den friheten forsvinner når man ikke selv får bestemme hva man skal putte i sin egen kropp.

Jeg heller kjenner dessvere ikke godt nok til lover og regler for bruk og distrubisjon av doping midler, men av det jeg har fått med meg i diverse tråder her så virker det som om bruke n er lov men ikke distrubisjon. Jeg er helt enig med deg i at man må straffe folk etter gjeldene lover og regler og at hvis det er lov å bruke så kan man ikke straffe brukeren. Men jeg vel ikke skrevet noe sted at jeg ønsker å straffe brukeren??

Jeg er også en tilhenger av størst mulig frihet, og hva du putter inn i din kropp skal jeg ikke legge meg oppi. Men hvis det at du putter ting inn i kroppen din som ikke er bra gjør at andre putter samme greiene inn i kroppen sin osv osv så syntes jeg ikke det er bra. Du skjønner sikkert hva jeg skal frem til.

Blir ikke Norges sterkeste mann -90kg 2012

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!