Skrevet av Emne: Opprette Sak mot Friskhuset City Nord hos datatilsynet;; OG bomben som smallt  (Lest 104178 ganger)

Utlogget Lars H

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 944
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 944

  • TEAM STRONGMAN ROY HOLTE!!! VIKINGS 4 EVER!
Sv: Janne eller noen andre; Hva tror dere om dette?
« #15 : 28. mai 2009, 01:12 »
Jeg ser argumentene men; At folk er kriminelle eller idioter eller kombinasjoner; Tror du (rulatoren) virkelig at dette er bolene sin feil? Du har ikke sett litt på pedagogisk teori?

Søk på speilingsteorien, og dann deg da et bilde, Hva har MILJØET en del mennesker vanker i å si?

Det var City Nord det var snakk om. Latterlig oppførsel.

Og; Om folk på AAS er knuser inventar osv, og truer folk tror jeg de lider av langt værre ting en AAS bruk... En sykdom jeg har definert som manglende IQ.. Den er uklurerbar så lenge folk er under 40 år stort sett..

Og; Du sier noe der, IDRETTSLIG; Er det slik at alle som bruker kroppen sin skal defineres som idrettsfolk?

Og vil ikke skadene være større på folk om de ikke får trene, en om de trente og brukte AAS?

Bare en tanke fra en lett full kar som så champions league finalen i kveld:)


Lars Helge Kristensen

Konkurrerende utøver innen Strongman

Beste løft: 245kg i knebøy, 190kg benkpress og 280kg i markløft. Nå 23 år gammel
Sponset av:
Team Stronman Roy Holte
Viking Supplements System

2003; NM-105kg Husker ikke Plass
2004; NM-21år  3 plass
2007; BOV "Fersk" 4 plass
2007; 8 plass P.N Strongman SHow Larvik, Storklassedebut

Utlogget Lars H

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 944
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 944

  • TEAM STRONGMAN ROY HOLTE!!! VIKINGS 4 EVER!
Sv: Janne eller noen andre; Hva tror dere om dette?
« #16 : 28. mai 2009, 01:19 »
Hei til alle.  Jeg synes at Lars Helge fremmer saka si saklig og bra, men jeg er uenig.  Jeg er i all beskjedenhet også en prinsipiell person, og jeg ønsker meg en idrettsbevegelse i Norge som har en klar og skarp front mot doping.  Jeg ønsker at denne fronten skal inkludere alle kraftidretter samt alle treningssentra og helsestudioer.

Jeg kjenner ikke mange bolere, men både før og nå har jeg trent på plasser der bolere trener.  Jeg veit med sikkerhet at flere av disse har belasta både rettsvesenet og helsevesenet mer enn det statistiske tilfeldigheter skulle tilsi.  Det er ikke akkurat noen reklame for kraftidretter når sånne folk dels gir seg til å knuse inventar på gymmet og dels truer andre trenende med fysisk vold.  Når flere bolere trener i lag på et sted, oppstår det gjerne subkulturer og klikker som andre i nærheten ikke har noen særlig grunn til å ønske seg.

Alt i alt synes jeg det er helt greit at et treningssenter krever en egenerklæring mot doping, og også viser bort dem som ikke følger regler mot doping.  Faktisk skulle jeg ønske at alle idrettslige virksomheter gjorde dette.

En annen sak er hvordan folkene på Friskhuset i Bodø har oppført seg reint mellommenneskelig.  Det er selvsagt ikke bra om de har vært arrogante og ubehagelige.

Og; Vil du bo i en sovjetstat? Et sted der staten, og "de høyere klassene" forteller deg hva du skal gjøre, hva du skal mene, og hva du skal tenke?

Politiet er her enda i bodø også, og de tar idiotene som er ufyselige etc.

Er det riktig om friskhuset foretar "tobakkskontroll" og utesperrer folk for at de ikke vil signere "jeg snuser/røyker ikke kontrakten"?

Det er ikke sportslig det heller, og om sub miløene du snakker om.. Hva er værst? At det blir en liten gjeng av karer som er kroppslig fokusert, eller de små bandene med knark brukere i glasshuset? Setter det litt på spissen da..

FOlk må ha retten til å velge selv, og antidoping har sin plass innen idrett mener jeg absolutt, men ikke for mosjonister.. Kanske burde slankemiddler være bannet, og brukere kastet ut?? Det er jo ikke helt naturlig eller sunt å bruke middler som regulerer kroppens termogene system??

La folk velge selv. de kriminelle kan anmeldes, og de som oppfører seg må da få gjøre som de vil. Det er min mening iallefall.

Hvem har jeg vært ubehagelig mot på Friskhuset? Jeg sier ikke at jeg boler, men jeg er stemplet som kriminell, og et uro element fordi jeg bruker min rett til å være fri, og mene det jeg selv vil mene. Kan du finne NOEN på studioet som mener galt om meg untatt disse "høye herrene"?

Det tviler nemmelig jeg på.

Lars Helge Kristensen

Konkurrerende utøver innen Strongman

Beste løft: 245kg i knebøy, 190kg benkpress og 280kg i markløft. Nå 23 år gammel
Sponset av:
Team Stronman Roy Holte
Viking Supplements System

2003; NM-105kg Husker ikke Plass
2004; NM-21år  3 plass
2007; BOV "Fersk" 4 plass
2007; 8 plass P.N Strongman SHow Larvik, Storklassedebut

Utlogget Kris

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 408
  • Honnør: 1067
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 408

Sv: Janne eller noen andre; Hva tror dere om dette?
« #17 : 28. mai 2009, 01:49 »
Hei til alle.  Jeg synes at Lars Helge fremmer saka si saklig og bra, men jeg er uenig.  Jeg er i all beskjedenhet også en prinsipiell person, og jeg ønsker meg en idrettsbevegelse i Norge som har en klar og skarp front mot doping.  Jeg ønsker at denne fronten skal inkludere alle kraftidretter samt alle treningssentra og helsestudioer.

Jeg kjenner ikke mange bolere, men både før og nå har jeg trent på plasser der bolere trener.  Jeg veit med sikkerhet at flere av disse har belasta både rettsvesenet og helsevesenet mer enn det statistiske tilfeldigheter skulle tilsi.  Det er ikke akkurat noen reklame for kraftidretter når sånne folk dels gir seg til å knuse inventar på gymmet og dels truer andre trenende med fysisk vold.  Når flere bolere trener i lag på et sted, oppstår det gjerne subkulturer og klikker som andre i nærheten ikke har noen særlig grunn til å ønske seg.

Alt i alt synes jeg det er helt greit at et treningssenter krever en egenerklæring mot doping, og også viser bort dem som ikke følger regler mot doping.  Faktisk skulle jeg ønske at alle idrettslige virksomheter gjorde dette.

En annen sak er hvordan folkene på Friskhuset i Bodø har oppført seg reint mellommenneskelig.  Det er selvsagt ikke bra om de har vært arrogante og ubehagelige.

Nok en gang er Rulatoren ute med den moraliserende pekefingern sin, men denne gangen velger han også å ty til generalisering og synsing.

Rulatoren har trent på flere plasser med bolere, og han vet angivelig med sikkerhet at flere av disse har belastet rettsvesen og helsevesen i stor grad. De har til og med vært så aggressive at de har knust inventar og truet andre med fysisk vold.

Spørsmål vedrørende hans påstand: 1) Hvordan kan Rulatoren vite med sikkerhet at de omtalte har benyttet doping? 2) Hvordan kan Rulatoren vite med sikkerhet at de omtalte belaster retts- og helsevesen i større grad enn andre mennesker? 3) Hvordan kan Rulatoren vite at dette skyldes ene og alene doping? 4) Hvordan kan Rulatoren vite at doping er årsak til knusing av inventar og trusler om fysisk vold?

Selv har jeg trent på veldig mange forskjellige gym, og har opplevd knusing av inventar og trusler om bruk av vold kun på KK-67. F.eks. den gangen en av mine gode styrkeløftkamerater bommet i markløft og i sinne slo knyttneven gjennom en skapdør. Rulatoren, men all sin enorme kunnskap, ville trolig umiddelbart mistenkt dopbruk.

Så lenge bruk av AAS ikke er forbudt i henhold til det norske lovverk, blir det galt av ulike treningsstudioer (som ikke er underlagt NIF) å forlange en slik egenerklæring. Punktum.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Janne eller noen andre; Hva tror dere om dette?
« #18 : 28. mai 2009, 11:35 »
Alt i alt synes jeg det er helt greit at et treningssenter krever en egenerklæring mot doping, og også viser bort dem som ikke følger regler mot doping.  Faktisk skulle jeg ønske at alle idrettslige virksomheter gjorde dette.

Det er en helt grei mening, men dette blir å ta loven ikke bare i egne hender, men på tvers av gjeldene lovverk pr. i dag. Dersom nevnte treningssted ønsker å gjøre noe med dette burde de arbeide for å forandre lovverket, å ikke la det gå utover de personene de har en oppfatning av bryter det lovverket de ser som "etisk" riktig.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Lars H

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 944
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 944

  • TEAM STRONGMAN ROY HOLTE!!! VIKINGS 4 EVER!
Sv: Janne eller noen andre; Hva tror dere om dette?
« #19 : 28. mai 2009, 14:10 »
Nok en gang er Rulatoren ute med den moraliserende pekefingern sin, men denne gangen velger han også å ty til generalisering og synsing.

Rulatoren har trent på flere plasser med bolere, og han vet angivelig med sikkerhet at flere av disse har belastet rettsvesen og helsevesen i stor grad. De har til og med vært så aggressive at de har knust inventar og truet andre med fysisk vold.

Spørsmål vedrørende hans påstand: 1) Hvordan kan Rulatoren vite med sikkerhet at de omtalte har benyttet doping? 2) Hvordan kan Rulatoren vite med sikkerhet at de omtalte belaster retts- og helsevesen i større grad enn andre mennesker? 3) Hvordan kan Rulatoren vite at dette skyldes ene og alene doping? 4) Hvordan kan Rulatoren vite at doping er årsak til knusing av inventar og trusler om fysisk vold?

Selv har jeg trent på veldig mange forskjellige gym, og har opplevd knusing av inventar og trusler om bruk av vold kun på KK-67. F.eks. den gangen en av mine gode styrkeløftkamerater bommet i markløft og i sinne slo knyttneven gjennom en skapdør. Rulatoren, men all sin enorme kunnskap, ville trolig umiddelbart mistenkt dopbruk.

Så lenge bruk av AAS ikke er forbudt i henhold til det norske lovverk, blir det galt av ulike treningsstudioer (som ikke er underlagt NIF) å forlange en slik egenerklæring. Punktum.

Honnør for argumentasjonen:)

Lars Helge Kristensen

Konkurrerende utøver innen Strongman

Beste løft: 245kg i knebøy, 190kg benkpress og 280kg i markløft. Nå 23 år gammel
Sponset av:
Team Stronman Roy Holte
Viking Supplements System

2003; NM-105kg Husker ikke Plass
2004; NM-21år  3 plass
2007; BOV "Fersk" 4 plass
2007; 8 plass P.N Strongman SHow Larvik, Storklassedebut

Utlogget tynt

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 113
  • Honnør: 70
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 113

  • Markløft.
Sv: Janne eller noen andre; Hva tror dere om dette?
« #20 : 28. mai 2009, 14:19 »
Altså, du blir plukket ut fordi du er mistenkt for å bruke doping? Og blir rett og slett forfulgt på grunn av det?

Utlogget Lars H

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 944
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 944

  • TEAM STRONGMAN ROY HOLTE!!! VIKINGS 4 EVER!
Sv: Janne eller noen andre; Hva tror dere om dette?
« #21 : 28. mai 2009, 14:30 »
Ja, forfulgt, truet og kjeftet på. Av en enkel årsak; Jeg har ikke signert den "frivillige" antidoping kontrakten der en velger selv om en skal tillate seg å testes.

Signerer du ikke, antar de at du er en boler, og da er du ikke ønsket, og du blir truet, kjeftet på, dratt ut av treningene og inn på kontorene deres der de faktisk går så langt som å sitte å si at "sanksjoner vil bli iverksatt" og at de faktisk truer med å innbringe politi ved en senere anledning.

Arbeider med en artikkel til VG, dette er klart brudd på personvernet, og i grenseland til illegal praksis.

Lars Helge Kristensen

Konkurrerende utøver innen Strongman

Beste løft: 245kg i knebøy, 190kg benkpress og 280kg i markløft. Nå 23 år gammel
Sponset av:
Team Stronman Roy Holte
Viking Supplements System

2003; NM-105kg Husker ikke Plass
2004; NM-21år  3 plass
2007; BOV "Fersk" 4 plass
2007; 8 plass P.N Strongman SHow Larvik, Storklassedebut

Utlogget HeatoN85

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 027
  • Honnør: 218
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 027

Hvorfor er det galt av et treningssenter å forsøke å stenge ute personer som ikke har godtatt vilkårene for bruk av tjenesten?

Det at de trakasserer og bruker unødvendige virkemidler er nå en sak - da bør du fokusere på det og ikke noe annet.

Du burde være inneforstått med at du ikke kan få trene der når du ikke retter deg etter vilkårene for bruk som du burde vært opplyst om ved kjøp av tjeneste.

Hvorvidt et slikt vilkår er forbudt ved lov, skal jeg ikke uttale meg om. Hvis det er forbudt stiller saken seg annerledes.
Overvektige med duft fra baken, HEI det er oss, fettbomber i draktelaken.

Utlogget lysbringeren

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 47
  • Honnør: 38
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 47

HeatoN85: Det er Friskhuset som gjør noe ulovlig. Det heter seg i vedtaket fra datatilsynet at det ulovlig å teste medlemmer som ikke har underskrevet noen erklæring, og det å skrive under en slik erklæring skal være frivillig. Hvis de presser på for å få noen til å underskrive, så er det de som gjør noe galt, og som kan vente seg bot i verste fall. Jfr Skullerud sportssenter som prøvde på det samme, men fikk smekk på fingrene av datatilsynet. Friskhuset er en privat treningskjede, men private treningsentre må rette seg etter det som står i den store tykke røde boka. Selv ikke om det presenteres i en kontrakt ved inngåelse av bruk av tjenesten.Hvis ikke kunne jo Friskhuset forlange at alle medlemmer måtte finne seg i å bli flilma i garderoben, eller at alle kunne få gymbagen gjennomsøkt etter steroider. Spiller ingen rolle om hensikten deres er "edel" nok, dette er høyest uetisk og ulovlig.  Derfor kan de ikke presentere slike "vilkår" i en standardkontrakt, og derfor har Lars Helge fullt og helt retten på sin side til å si nei.

http://www.forbrukerombudet.no/index.gan?id=234&subid=0
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety" Benjamin Franklin


"Alt under 100 kg er femi" Tommy Steine

Utlogget HeatoN85

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 027
  • Honnør: 218
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 027

HeatoN85: Det er Friskhuset som gjør noe ulovlig. Det heter seg i vedtaket fra datatilsynet at det ulovlig å teste medlemmer som ikke har underskrevet noen erklæring, og det å skrive under en slik erklæring skal være frivillig. Hvis de presser på for å få noen til å underskrive, så er det de som gjør noe galt, og som kan vente seg bot i verste fall. Jfr Skullerud sportssenter som prøvde på det samme, men fikk smekk på fingrene av datatilsynet. Friskhuset er en privat treningskjede, men private treningsentre må rette seg etter det som står i den store tykke røde boka. Selv ikke om det presenteres i en kontrakt ved inngåelse av bruk av tjenesten.Hvis ikke kunne jo Friskhuset forlange at alle medlemmer måtte finne seg i å bli flilma i garderoben, eller at alle kunne få gymbagen gjennomsøkt etter steroider. Spiller ingen rolle om hensikten deres er "edel" nok, dette er høyest uetisk og ulovlig.  Derfor kan de ikke presentere slike "vilkår" i en standardkontrakt, og derfor har Lars Helge fullt og helt retten på sin side til å si nei.

http://www.forbrukerombudet.no/index.gan?id=234&subid=0


Den er god. Da har Lars Helge en tvers igjennom solid sak.
Overvektige med duft fra baken, HEI det er oss, fettbomber i draktelaken.

Utlogget Lars H

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 944
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 944

  • TEAM STRONGMAN ROY HOLTE!!! VIKINGS 4 EVER!
Yepp. Venter i spenning på svar.

Får ringe dem i steden for mail om jeg ikke hører noe i neste uke. Ta kontakt via advokat kanksje..

FÅr se:)

Lars Helge Kristensen

Konkurrerende utøver innen Strongman

Beste løft: 245kg i knebøy, 190kg benkpress og 280kg i markløft. Nå 23 år gammel
Sponset av:
Team Stronman Roy Holte
Viking Supplements System

2003; NM-105kg Husker ikke Plass
2004; NM-21år  3 plass
2007; BOV "Fersk" 4 plass
2007; 8 plass P.N Strongman SHow Larvik, Storklassedebut

Utlogget Major Eirik Von Thunder

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 721
  • Honnør: 142
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 721

  • Fornærmelser avler kun perler i mitt sinn!
Yepp. Venter i spenning på svar.

Får ringe dem i steden for mail om jeg ikke hører noe i neste uke. Ta kontakt via advokat kanksje..

FÅr se:)

Du får kontakte "lokomotivet" på forumet.. He's jobs as a law
300 - 230 - 297,5 - 822,5 @ 110
245 - 185 - 280     Raw
24 år, -110 Senior,  Lørenskog AK (styrkeløft)

"DIT SVIN! DE MAA BRUGE KOMMA I MIDTEN AV LEDSETNINGER!"
-"OG VEM SIER SAA?"
-"DIN MOR!"
Welhaven med norges første "morra di"-vits, 1831.

Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=79423.msg1248249;topicseen#new


Utlogget KristofferM

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 009
  • Honnør: 305
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 009

  • look at my hair, its burning.
jeg jobber og som loven
logg http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=88602.new#new
Medlem av Kristiansand Strongteam


Jeg har ikke dysleksi derfor er mye av det jeg skriver rett.

Which ship never docks in Liverpool?
The Premiership

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

, noen vil kanskje hevde at jeg er "en kranglefant" fordi dette er en sak jeg bare av prinsipielle årsaker tar opp.



de er isåfall retards. det du gjør er prisverdig, og jeg er glad noen tar opp kampen mot idioti.

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121


Jeg veit med sikkerhet at flere av disse har belasta både rettsvesenet og helsevesenet mer enn det statistiske tilfeldigheter skulle tilsi. 

du sier selv du ikke kjenner mange bolere, så dette er basert på enkelt tilfeller der kriminelle har brukt bol. hva så?


Det er ikke akkurat noen reklame for kraftidretter når sånne folk dels gir seg til å knuse inventar på gymmet og dels truer andre trenende med fysisk vold.


good work kaptain obvious!



Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!