Skrevet av Emne: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!  (Lest 138848 ganger)

Utlogget Eneres

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 489
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 489

  • Ja, jeg har fått gratis ferie fra forumet 14 dager
Sv: RAW FOOD - Den Ultimate Livsstilen!
« #120 : 13. juni 2009, 12:52 »
Hva har denne karen publisert av viktige, og annerkjente, vitenskaplige artikkler? Dessuten, én kilde til en såpass krass påstand er ikke tilstrekkelig.

Jeg går ut ifra hva David sier selv, og det finnes mange raw food guruer som har masse nyttig info. Ta deg en tur på youtube og se litt selv hva de sier, om du er genuint interessert i å vite mer da såklart Smiley 

Her kan du/ dere lese masse mer om raw food vitenskaps research og artikler http://www.thegardendiet.com/science/
"We are The Fifth Ape" - Charles Robert Darwin

"And they say that a hero can save us. I'm not gonna stand here and wait."

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: RAW FOOD - Den Ultimate Livsstilen!
« #121 : 13. juni 2009, 12:54 »
AjaxX: jaha? Hvor mange dyr møter du på om du går ut i skogen kontra hvor mange insketer du møter tror du?
Jeg ser ofte mye mennesker, jeg... Kanskje de var inne på noe på Papua New Guinea...

Utlogget AjaxX

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 676
  • Honnør: 137
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 676

Sv: RAW FOOD - Den Ultimate Livsstilen!
« #122 : 13. juni 2009, 12:54 »
Under min forståelse så har ikke denne kosten noen mangler. Men om du er uenig så er du hjertelig velkommen til å begrunne hva den mangler Smiley

AjaxX: jaha? Hvor mange dyr møter du på om du går ut i skogen kontra hvor mange insketer du møter tror du?
Vet ikke. Har ikke hilst på alle sammen Wink

Men hvor mange insekter møter du når du er på butikken kontra mengden kjøtt
Trenigs/bilde logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=58975.0

Løft:
ML 1x180kg RAW
BP 3x130kg
KB 1x182,5kg Belte

It burns it rips it hurts, they make you bleed your turn
The chance of a lifetime, how does it feel to be alive?

Your greatest glory is not in never falling, but in rising every time you fall.

Utlogget Eneres

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 489
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 489

  • Ja, jeg har fått gratis ferie fra forumet 14 dager
Sv: RAW FOOD - Den Ultimate Livsstilen!
« #123 : 13. juni 2009, 12:55 »
Ja, nå blir det straks litt mer usaklig, så jeg tror vi legger den debatten dø hehe Wink

"We are The Fifth Ape" - Charles Robert Darwin

"And they say that a hero can save us. I'm not gonna stand here and wait."

Utlogget AjaxX

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 676
  • Honnør: 137
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 676

Sv: RAW FOOD - Den Ultimate Livsstilen!
« #124 : 13. juni 2009, 12:57 »
Jeg går ut ifra hva David sier selv, og det finnes mange raw food guruer som har masse nyttig info. Ta deg en tur på youtube og se litt selv hva de sier, om du er genuint interessert i å vite mer da såklart Smiley 

Her kan du/ dere lese masse mer om raw food vitenskaps research og artikler http://www.thegardendiet.com/science/
New Raw Vegan "Zoo" Study Shows Great Success! A group of volunteers spend 12 days in a zoo eating like the chimps in this medical study! Blood pressure down, cholesterol lowered, and weight lost! BBC reports....

Er ikke det naturlig hvis du ligger ca 1000kcal i underskudd i 12 dager....
Trenigs/bilde logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=58975.0

Løft:
ML 1x180kg RAW
BP 3x130kg
KB 1x182,5kg Belte

It burns it rips it hurts, they make you bleed your turn
The chance of a lifetime, how does it feel to be alive?

Your greatest glory is not in never falling, but in rising every time you fall.

Utlogget CrossFits

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 19
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 19

Sv: RAW FOOD - Den Ultimate Livsstilen!
« #125 : 13. juni 2009, 12:57 »
Men hvor mange insekter møter du når du er på butikken kontra mengden kjøtt
[/quote]

Haaaahaa takk! Du gjorde dagen min...

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: RAW FOOD - Den Ultimate Livsstilen!
« #126 : 13. juni 2009, 13:11 »
Nå er denne tråden meningsløs for min del. TS har desverre gått i "fanatiker-fella" og kommer med typiske fanatiker-svar på spørsmål.

1. Du sa at brokkoli inneholdt likte mye kalsium som melk. FEIL, ratioen er 1/10.

2. Du linker til fanatiske sider som ikke finnes objektive, ergo, uvitenskapelig.

3. Du forventer at VI skal motbevise dine påstander, som du slenger rundt deg uten fnugg av kilder/kildekritisisme på ekte fanatikervis.

4. Du vil heller ikke oppgi hvor mye du spiser, eller HVA du spiser i løpet av en dag, slik at vi kan sjekke det du påstår mot det som faktisk er realiteten.

Konklusjonen er at du beklageligvis er en fanatiker. Du har NULL evne til å se selv EN ENESTE feil med det du gjør, og som alle ikke-fanatikere vet, så er ingenting her i verden komplett eller perfekt.
Sa brura

Utlogget næææh

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 014
  • Honnør: 222
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 014

Sv: RAW FOOD - Den Ultimate Livsstilen!
« #127 : 13. juni 2009, 13:48 »
og som alle ikke-fanatikere vet, så er ingenting her i verden komplett eller perfekt.

Bortsett fra meg da pus...
Her kommer det til å stå noe virkelig sykt en dag!

Utlogget Eneres

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 489
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 489

  • Ja, jeg har fått gratis ferie fra forumet 14 dager
Sv: RAW FOOD - Den Ultimate Livsstilen!
« #128 : 13. juni 2009, 13:49 »
Her er en artikkel om raw food, der nevnes også vinneren av tv2 sitt program "Skaperen" Cheesy For de som fulgte med på Skaperen på TV 2 er dette fenomenet ikke ukjent. Vinneren Johannes Døderlein gikk over til en ren raw food-diett, og sier at han er kurert for diabetes type 2. Nå selger han rå sjokolade til det norske folk.

http://www.klikk.no/helse/kosthold/article462888.ece
"We are The Fifth Ape" - Charles Robert Darwin

"And they say that a hero can save us. I'm not gonna stand here and wait."

Utlogget Eneres

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 489
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 489

  • Ja, jeg har fått gratis ferie fra forumet 14 dager
Sv: RAW FOOD - Den Ultimate Livsstilen!
« #129 : 13. juni 2009, 13:51 »
Bortsett fra meg da pus...


og naturen, "mother nature" Cheesy Den er perfekt og komplett. Alt kommer fra naturen og selve planeten vår, ALT! Derfor ligger svarene der alt stammer ifra. Problemer oppsto da vi begynte å vike fra naturen. Derfor mener jeg at vi må returnere tilbake til naturen. Wink
"We are The Fifth Ape" - Charles Robert Darwin

"And they say that a hero can save us. I'm not gonna stand here and wait."

Utlogget AjaxX

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 676
  • Honnør: 137
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 676

Sv: RAW FOOD - Den Ultimate Livsstilen!
« #130 : 13. juni 2009, 13:57 »
Her er en artikkel om raw food, der nevnes også vinneren av tv2 sitt program "Skaperen" Cheesy For de som fulgte med på Skaperen på TV 2 er dette fenomenet ikke ukjent. Vinneren Johannes Døderlein gikk over til en ren raw food-diett, og sier at han er kurert for diabetes type 2. Nå selger han rå sjokolade til det norske folk.

http://www.klikk.no/helse/kosthold/article462888.ece

Diabetes kan ikke helbredes, men ved korrekt behandling kan symptomene og skadevirkninger minimeres.

Type 2 behandles ofte først forsøksvis med en kombinasjon av diett og tabletter som øker insulinproduksjonen eller -virkningen, eller senker blodsukkeret på annet vis. Ved behov brukes også her insulin; dette har blitt vanligere ettersom pasientgruppen stadig blir yngre. Vektreduksjon vil ofte gjøre blodsukkerbehandlingen betydelig enklere, siden fettvev forbruker uforholdsmessig mye insulin. Mosjon bidrar sterkt til reduksjon av blodsukkernivået og mengden av fettvev. Regelmessig mosjon er derfor viktig for diabetikere.
Trenigs/bilde logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=58975.0

Løft:
ML 1x180kg RAW
BP 3x130kg
KB 1x182,5kg Belte

It burns it rips it hurts, they make you bleed your turn
The chance of a lifetime, how does it feel to be alive?

Your greatest glory is not in never falling, but in rising every time you fall.

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: RAW FOOD - Den Ultimate Livsstilen!
« #131 : 13. juni 2009, 14:33 »
Nå er denne tråden meningsløs for min del. TS har desverre gått i "fanatiker-fella" og kommer med typiske fanatiker-svar på spørsmål.

1. Du sa at brokkoli inneholdt likte mye kalsium som melk. FEIL, ratioen er 1/10.

2. Du linker til fanatiske sider som ikke finnes objektive, ergo, uvitenskapelig.

3. Du forventer at VI skal motbevise dine påstander, som du slenger rundt deg uten fnugg av kilder/kildekritisisme på ekte fanatikervis.

4. Du vil heller ikke oppgi hvor mye du spiser, eller HVA du spiser i løpet av en dag, slik at vi kan sjekke det du påstår mot det som faktisk er realiteten.

Konklusjonen er at du beklageligvis er en fanatiker. Du har NULL evne til å se selv EN ENESTE feil med det du gjør, og som alle ikke-fanatikere vet, så er ingenting her i verden komplett eller perfekt.

dette så jo ut som noe veldig fornuftig jo Smiley

Utlogget Mummelmann

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 576
  • Honnør: 437
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 576

Sv: RAW FOOD - Den Ultimate Livsstilen!
« #132 : 13. juni 2009, 14:41 »
og naturen, "mother nature" Cheesy Den er perfekt og komplett. Alt kommer fra naturen og selve planeten vår, ALT! Derfor ligger svarene der alt stammer ifra. Problemer oppsto da vi begynte å vike fra naturen. Derfor mener jeg at vi må returnere tilbake til naturen. Wink

Vi har da vitterlig ikke "veket fra naturen", vi har bare lært oss hvordan den mer effektivt kan bære frukter, som for eksempel ved landbruk (især irrigasjon), avl og bekjempelse av sykdommer og annet herk som rammer planteliv og avlinger.
Hadde vært gøy og se hvordan 6,5 milliarder mennesker skulle overlevd på røtter, bær og gress, vi ville brukt mesteparten av vår tid på høsting/samling og spising og fordøying og blitt inneffektive igjen slik som våre primitive forfedre.
Vi burde vel slutte å bo i hus, bruke kjøretøy og/eller ridedyr/fraktdyr også da? Det er jo minst like unaturlig som å spise kjøtt (Jada, kjøtt krever mye mer energi i produskjon men det er bedre på næringsinnhold og effektivitet i vårt fordøyelsessystem. Er det ikke rart at menneskekroppen i det hele tatt kan bryte ned og fordøye kjøtt hvis det er unaturlig å spise det?)
Hvorfor skal vi snu framskritt og utvikling til fordel for en gruppe med mildt sagt frynsete framtoning og diffus agenda på useriøse, dels fundamentalistiske nettsider og deres ideer?

Utlogget Eneres

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 489
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 489

  • Ja, jeg har fått gratis ferie fra forumet 14 dager
Sv: RAW FOOD - Den Ultimate Livsstilen!
« #133 : 13. juni 2009, 15:37 »
Vi har da vitterlig ikke "veket fra naturen", vi har bare lært oss hvordan den mer effektivt kan bære frukter, som for eksempel ved landbruk (især irrigasjon), avl og bekjempelse av sykdommer og annet herk som rammer planteliv og avlinger.
Hadde vært gøy og se hvordan 6,5 milliarder mennesker skulle overlevd på røtter, bær og gress, vi ville brukt mesteparten av vår tid på høsting/samling og spising og fordøying og blitt inneffektive igjen slik som våre primitive forfedre.

Ifølge min mening, så jo, vi har veket fra naturen og laget vår egen industrielle verden full av gifter og foruensing. Det er da vel ikke noe å benekte det skulle jeg tro? Og ja, det hadde faktisk vært utrolig gøy å sett alle mennesker returnere til naturen og leve som de afrikanske apene vi er Cheesy

Vi burde vel slutte å bo i hus, bruke kjøretøy og/eller ridedyr/fraktdyr også da? Det er jo minst like unaturlig som å spise kjøtt

Hvis du vender blikket ditt til dyrene i naturen, så ser man at dyrene også bygger seg hus og boliger fra naturen. Derfor mener jeg også at vi kan lage oss hus slik vi føler er naturlig.Når det gjelder frakt så synes jeg det å bruke hester og andre dyr er en ypperlig måte og komem seg frem på. Ingen forurensing nødvendig. Ser man i naturen så ser man også andre dyr og insekter som "haiker" med større dyr, og også oss Smiley I naturen, både over og under vann, finner vi dyr som har "leieboer" forhold, akkurat som oss, et dyr beskytter et annet dyr for en tjeneste(fjerne parasitter fra pels f.eks) Alt det vi gjør, gjør dyra også. Vår adferd er lik deres. Vi danser for å tiltrekke oss partnere, det gjør dyr også. Vi markerer områdene våres der vi bor, det gjør dyra også, det finnes til og med "frisørsalonger" i naturen der dyr kommer sammen for å rense overflaten på kroppen sin.  Cheesy

 Vi er faktisk dyr vi også, men mange ser ikke på oss selv som en dyreart.   

Kjøtt er ikke unaturlig. Kjøtt er jo en stor del av naturen! Det er varmebehandlingen av kjøttet som er unaturlig.

(Jada, kjøtt krever mye mer energi i produskjon men det er bedre på næringsinnhold og effektivitet i vårt fordøyelsessystem. Er det ikke rart at menneskekroppen i det hele tatt kan bryte ned og fordøye kjøtt hvis det er unaturlig å spise det?)

Jeg er ikke enig i at kjøtt er bedre på næringsinnhold og heller ikke i effektivitet i vårt fordøyelsessystem.Tvert imot.

"La oss ta en titt på oss, på deg og meg, mennesket. Vi har et avansert fordøyelsesystem som bruker lang tid på å suge opp næringsstoffer, det gjør at nå vi spsier mye rødt kjøtt så tar vi opp mye mettet fett. Hos opplagte rovdyr som rev, ulv, osv så fordøyer de maten raskt og tar derfor ikke opp så mye kolesterol. Derfor hører man ikke om rovdyr som dør av for høyt blodtrykk eller for mye kolesterol. I tillegg er vi jo helt klart ikke utstyrt for jakt. Vi har i beste fall middels løpeevne, utholdenhet og fart, brukbare, men ikke utmerkede sanser, mangler nattsyn og har ingen klør eller skarpe tenner. Hadde det ikke vært for evnen vår til å lage våpen, ville vi ikke fått tak i kjøtt i det hele tatt." - En god forklaring fra en forumbruker på Norsk vegatarforum som jeg stiller meg bak ved.

Hvorfor skal vi snu framskritt og utvikling til fordel for en gruppe med mildt sagt frynsete framtoning og diffus agenda på useriøse, dels fundamentalistiske nettsider og deres ideer?

At det er diffust og useriøst kommer an på hvilke øyne som ser. Se på miljøet, Jeg f.eks tar med meg egne handleposer i butikken, ikke for at jeg er kjip med pengene som flere har påpekt "herregud, er du så kjip at du ikke kan kjøpe poser når du handler engang?", men fordi det er miljøvennelig. Plast er et stort problem her i verden. Hadde vi alle tatt med oss egne poser i butikken så hadde det hjulpet GANSKE mye.

Framskritt og utvikling i vår retning, kommer til å bli vår undergang. Denne planeten sin tilstand komemr til å bli offer for vår såkalte gode utvikling.  Mye av det vi utvikler idag er for å bekjempe de skadene vi allerede har påført eller er i ferd med å påføre denne verden.
"We are The Fifth Ape" - Charles Robert Darwin

"And they say that a hero can save us. I'm not gonna stand here and wait."

Utlogget Hernes

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 468
  • Honnør: 769
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 468

  • Jesus Squats High
Sv: RAW FOOD - Den Ultimate Livsstilen!
« #134 : 13. juni 2009, 15:58 »
Hadde vi kun skulle spist grønt, hadde vi hatt kun flate tenner som jekslene våre og sett ut som hester i kjeftn.  Vi har tenner som er typiske for såkalte "Omnivores".  Altetere.  Det at vi faktisk har en hjerne og gjorde at vi kunne fange dyr og kjøtt gjorde nok også at fordøyelsessystemet og tennene våre tilpasset seg dette, før dette var nok mennesket en dyktig åtseleter. 

Du spyr ut kun diffuse ting og dine meninger og unngår vitenskap og evolusjonen av det moderne mennesket.   Kan ikke en mod være så snill å stenge denne tråden`?
Non Plus Ultra

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!