Skrevet av Emne: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!  (Lest 138874 ganger)

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #315 : 15. juni 2009, 14:36 »
Selvom hun ikke klarer å bevise at raw diett er så bra som hun skal ha det til, virker det jo faktisk som at hun virkelig like denne dietten selv og føler seg fantastisk. Hun virker rimelig bestemt på å prøve å overbevise oss liksom Tongue Skjønner jo at man kan bli provosert av at noen påstår noe annet enn det man selv bedriver er bedre, men noen personangrep som har vært i tråden er bare unødvendig...

Stå på Eneres, kanskje en dag prøver jeg en blanding av Raw dietten sammen med kjøtt Tongue




selv om en person er oppriktig kan de komme med akkurat like mye tull.


Utlogget Glucifer

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 895
  • Honnør: 385
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 895

Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #316 : 15. juni 2009, 15:40 »
Men dette er jo bare absurd? Vi har jo bevist at kosten er mangelfull? Dette er jo stillingskrigen vi snakker om! Jeg har brukt verktøy som ernæringsfysiologer bruker til å regne ut ganske nøyaktig hvilke næringsstoffer du får i deg, minus noen håndfuller salat, 6gram spirula og noen bær. Du undervurderer virkelig folks kunnskaper her. Jeg har ett år igjen før jeg er utdannet ernæringsfysiolog, samt at det er flere i denne tråden som både kan ekstremt mye og som enten utdanner seg, eller er utdannet innen ernæringsrelevante yrker. Hva er din utdannelse? Hvilken grunnutdannelse innen medisin og ernæring har du? Du kan jo ikke en gang finne frem til forskning, og det er tydlig i flere innlegg at du mangler grunnleggende kunnskaper om kroppens fysiologi. Dine påstander baserer seg på mennesker på youtube og noen nettsider som vi finner lite plausible.

Vi sier næhei , kosten din mangler ditt og datt, nettop fordi den mangler ditt og datt. Du beviser jo ingenting ved å poste hvor man får alle næringsstoffene i fra, når vi har regnet ut at de næringsstoffene du får i deg ikke er tilstrekkelig! Det er det som er problemet.



Jeg klinker til med +1 til deg jeg, nå har du lagt ned mye arbeid, pratet norsk og brukt teskje. I forhold til trådstarter så er det ett tapsprosjekt, men jeg, og sikkert mange andre har dratt nytte av den informasjon og kunnskap rundt raw food som har kommet fra under "diskusjonen". Samtidig er det du bidrar med mer nyansert enn det som I-believe-everything-I-see-on-youtube klarer å komme med.

Eneres, du kunne ha vært norges beste representant for raw-food med det pågangsmotet og viljen du har. Men for å skape interesse fremfor irritasjon, så kan du med fordel endre fremgangsmåten din, og være litt mer ydmyk. Jeg foreslår jeg kurs i markedsføring, fysiologi og ernæring. Når du så sitter på den basale kunnskapen om hvordan kroppen fungerer, så er det lettere å forstå hva du leser og prøver å lære, i stedet for å memorere det som står på en nettside.
190 cm

Vekt 98 kg

Sykkelknappen: rød, gul og grønn

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #317 : 15. juni 2009, 16:25 »
Jeg klinker til med +1 til deg jeg, nå har du lagt ned mye arbeid, pratet norsk og brukt teskje. I forhold til trådstarter så er det ett tapsprosjekt, men jeg, og sikkert mange andre har dratt nytte av den informasjon og kunnskap rundt raw food som har kommet fra under "diskusjonen". Samtidig er det du bidrar med mer nyansert enn det som I-believe-everything-I-see-on-youtube klarer å komme med.

Eneres, du kunne ha vært norges beste representant for raw-food med det pågangsmotet og viljen du har. Men for å skape interesse fremfor irritasjon, så kan du med fordel endre fremgangsmåten din, og være litt mer ydmyk. Jeg foreslår jeg kurs i markedsføring, fysiologi og ernæring. Når du så sitter på den basale kunnskapen om hvordan kroppen fungerer, så er det lettere å forstå hva du leser og prøver å lære, i stedet for å memorere det som står på en nettside.

Takk for det. Det virker desverre som om Eneres ikke tar til seg NOENTING av det som blir sagt. Når man kommer med utsagn som " Det betyr ingenting hva dere sier, for jeg sier at Raw-Food er fullferdig. Basta", så blir man ikke tatt seriøst.

Sa brura

Utlogget Eneres

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 489
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 489

  • Ja, jeg har fått gratis ferie fra forumet 14 dager
Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #318 : 15. juni 2009, 17:07 »
ok Smiley
"We are The Fifth Ape" - Charles Robert Darwin

"And they say that a hero can save us. I'm not gonna stand here and wait."

Utlogget Stormbringer

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 82
  • Honnør: 34
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 82

Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #319 : 15. juni 2009, 17:27 »
Du kan vel strengt tatt ikke kalle deg selv for veganer da du spiser honning og vurderer å spise insekter. Folka på vegetar.com er i alle fall ikke enig med deg http://vegetarforum.net/forum/YaBB.pl?num=1223838450

Du kan vel heller kalle deg for en råkostorientert vegetarianer Smiley

Ellers så skjønner jeg ikke hvorfor folk klager over at Spirulina osv blir fraktet rundt jorda, tenker da på hvor mye mer ressurskrevende det er å fremstille kjøtt i forhold til vegetarmat. Mye av dyreforet blir blandt annet importert fra Brasil. En vegatarbasert diett er helt klart totalt overlegen når det gjelder miljøspørsmål. http://greenpeacesoutheastasia.wordpress.com/2009/05/07/celebrating-10-years-of-saving-the-amazon-rainforest/

Forskere vil også ha kjøttrasjonering for å spare miljøet http://www.guardian.co.uk/environment/2008/sep/30/food.ethicalliving
"lead with speed - follow with power".

Utlogget Eneres

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 489
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 489

  • Ja, jeg har fått gratis ferie fra forumet 14 dager
Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #320 : 15. juni 2009, 17:39 »
Ja dette har jeg forklart i mitt første innlegg, jeg spiser noe animalsk, men dvs. rå ubehandlet honning og pollen. Ikke varmet eller behandlet.  Og insekter spsier apene, ergo så burdte jeg også spise det. Jeg er derfor ikke 100% råvegansk, men jeg akter ikke å kalle meg for vegetarianer, da de behandler maten sin. Smiley

Jeg har en høne å plukke med visse vegetarianere som mener de er så mye sunnere enn kjøttetere Smiley Noe mange av de ikke er ifølge min mening.

Takk for at du bringer miljøet på banen og kommer med fornuft Cheesy

Generelt: for meg så handler det ikke om å ikke spise dyr, det handler om hva som er sunnest og best for kroppen vår. Apene spiser insekter og da gjør jeg det også. En sjelden gang spiser de kjøtt, men da spiser de det rått.  Og jeg for min del, vil ikke dø fordi jeg spiser rått kjøtt. Derfor blir insekter, honning og pollen det eneste jeg spiser av animalsk.
"We are The Fifth Ape" - Charles Robert Darwin

"And they say that a hero can save us. I'm not gonna stand here and wait."

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #321 : 15. juni 2009, 17:48 »
Ja dette har jeg forklart i mitt første innlegg, jeg spiser noe animalsk, men dvs. rå ubehandlet honning og pollen. Ikke varmet eller behandlet.  Og insekter spsier apene, ergo så burdte jeg også spise det. Jeg er derfor ikke 100% råvegansk, men jeg akter ikke å kalle meg for vegetarianer, da de behandler maten sin. Smiley

Tja, leste litt om apers kosthold (min uthevning):
Diet

Although omnivorous, its diet is mainly vegetarian (but eats meat whenever it is available) consisting of fruits, leaves, nuts, seeds, tubers, and other miscellaneous vegetation. There are also instances of organized hunting; in some cases, such as the killing of Leopard cubs[3], this primarily seems to be a protective effort, since the Leopard is the main natural predator of the Common Chimpanzee. However, meat is a necessary source of nutrient, and the Common Chimpanzee sometimes band together and hunt prey such as the Western Red Colobus Monkeys (Piliocolobus badius). Isolated cases of cannibalism have also been documented, as well as preying on human flesh.

The West African Chimpanzee (Pan troglodytes verus) is the only animal besides humans known to routinely create and use specialized tools specifically for hunting. Chimpanzees near Kédougou, Senegal were observed to create spears by breaking off tree limbs, stripping them of their bark, and sharpening one end with their teeth. They then used these weapons to kill galagos sleeping in hollows.[4]

Utlogget Eneres

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 489
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 489

  • Ja, jeg har fått gratis ferie fra forumet 14 dager
Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #322 : 15. juni 2009, 17:51 »
og?? forandrer det faktum at varmebehandling av kjøtt er naturlig?  Skal vi spise kjøtt, ja så skal vi spise det rått. Det gjør absolutt alle andre dyr her på denne jord. Vi er liksom det  "ååå så spesielle vi er!!" unnaket..

Men vi kan ikke spise rått kjøtt i den forstand, fordi vi er vant med behandlet kjøtt.
"We are The Fifth Ape" - Charles Robert Darwin

"And they say that a hero can save us. I'm not gonna stand here and wait."

Utlogget Hernes

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 468
  • Honnør: 769
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 468

  • Jesus Squats High
Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #323 : 15. juni 2009, 17:53 »
og?? forandrer det faktum at varmebehandling av kjøtt er naturlig?  Skal vi spise kjøtt, ja så skal vi spise det rått. Det gjør absolutt alle andre dyr her på denne jord. Vi er liksom det  "ååå så spesielle vi er!!" unnaket..

Men vi kan ikke spise rått kjøtt i den forstand, fordi vi er vant med behandlet kjøtt.


Hahaha, ser du ikke hva du selv skriver ditt nek?
Non Plus Ultra

Utlogget Eneres

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 489
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 489

  • Ja, jeg har fått gratis ferie fra forumet 14 dager
Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #324 : 15. juni 2009, 17:56 »
nei, kan du forklare det til meg? Og vennligst utelukk de frekke kallenavna du har kommet med til meg i denne tråden. Det er bare i veien for en saklig diskusjon. Gjør det for din egen del.
"We are The Fifth Ape" - Charles Robert Darwin

"And they say that a hero can save us. I'm not gonna stand here and wait."

Utlogget Hernes

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 468
  • Honnør: 769
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 468

  • Jesus Squats High
Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #325 : 15. juni 2009, 17:58 »
nei, kan du forklare det til meg? Og vennligst utelukk de frekke kallenavna du har kommet med til meg i denne tråden. Det er bare i veien for en saklig diskusjon. Gjør det for din egen del.

Du sammenligner oss med dyr som har helt andre fordøyelses-system enn våre og viser til at siden de spiser kjøtt rått, så burde vi også det.   Men vi har vent oss til varmebehandling og burde ikke spise varmebehandlet kjøtt fordi det er skadelig. samtidig vil du ikke spise rått kjøtt da du vet det er skadelig.


Gratulerer med dagen sier jeg da:)
Non Plus Ultra

Utlogget Stormbringer

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 82
  • Honnør: 34
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 82

Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #326 : 15. juni 2009, 17:58 »
men jeg akter ikke å kalle meg for vegetarianer, da de behandler maten sin. Smiley

Regner nesten med at du mener at du ikke varmebehandler maten (alle behandler maten sin i en eller annen form).


Jeg har en høne å plukke med visse vegetarianere som mener de er så mye sunnere enn kjøttetere Smiley Noe mange av de ikke er ifølge min mening.

Dette er svært induviduelt da ikke alle veggiser er like sunne, men generelt så er veggiser langt mer opptatt av kostholdet sitt enn en gjennomsnittlig alteter. Jeg velger å tro at veggiser stort sett er sunnere enn resten av puddingene rundt om.
Derfor blir insekter, honning og pollen det eneste jeg spiser av animalsk.

Og derfor kan du ikke kalle deg veganer, da de styrer unna alt animalsk.
"lead with speed - follow with power".

Utlogget Bjoennes

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 860
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 860

Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #327 : 15. juni 2009, 18:04 »
og?? forandrer det faktum at varmebehandling av kjøtt er naturlig?  Skal vi spise kjøtt, ja så skal vi spise det rått. Det gjør absolutt alle andre dyr her på denne jord. Vi er liksom det  "ååå så spesielle vi er!!" unnaket..

Men vi kan ikke spise rått kjøtt i den forstand, fordi vi er vant med behandlet kjøtt.

Hvorfor skal alt være naturlig. Vaske seg med såpe er ikke naturlig, skal vi liksom bare få lov til å vaske oss med tunga siden det er det eneste andre dyr gjør? Hvor mange dyr bruker sminke? Hvor mange dyr sykler, kjører bil/buss/båt, spiller fotball, bygger skyskrapere, borrer etter olje, drar til månen. fører væpna krig( sjimpanser kaster stein og pinner så vidt jeg vet) osv

Bare fordi vi ikke er ment til å gjøre noe betyr ikke at vi kan gjøre det. Varmebehandling av mat er et LITE problem i vår hverdan sammenlignet med andre ting. Dessuten er bevisene du har lagt frem hittil svake og nokså udokumenterte. Legg frem et bevis, ikke bare fortell oss om det.
21år
115kg
190cm

170 benk 140x2 bøy 170x5 mark

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #328 : 15. juni 2009, 18:04 »
og?? forandrer det faktum at varmebehandling av kjøtt er naturlig?  Skal vi spise kjøtt, ja så skal vi spise det rått. Det gjør absolutt alle andre dyr her på denne jord. Vi er liksom det  "ååå så spesielle vi er!!" unnaket..

Men vi kan ikke spise rått kjøtt i den forstand, fordi vi er vant med behandlet kjøtt.
poenget var dine tidligere argumenter for at det var så mye smartere å gå for å spise innsekter fremfor å felle et reinsdyr på vidda, for det har apene lært oss.

Edit: Går helt fint å spise rått kjøtt, biff tartar f.eks. Dog, trikiner og annen moro har lært oss at det er en god idé å steke det.

Utlogget Eneres

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 489
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 489

  • Ja, jeg har fått gratis ferie fra forumet 14 dager
Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #329 : 15. juni 2009, 18:12 »
Regner nesten med at du mener at du ikke varmebehandler maten (alle behandler maten sin i en eller annen form).

Ja, selvsagt.

Dette er svært induviduelt da ikke alle veggiser er like sunne, men generelt så er veggiser langt mer opptatt av kostholdet sitt enn en gjennomsnittlig alteter. Jeg velger å tro at veggiser stort sett er sunnere enn resten av puddingene rundt om.

Tja, jeg har sett mang en vegetarianer som lever på cola og sjokolade og potetgull og mye annet junk, bare ikke kjøtt. Men det er individuelt ja. Det er også individuelt blant kjøttetere om hvem som bryr seg om hva de spiser såklart.

Og derfor kan du ikke kalle deg veganer, da de styrer unna alt animalsk.

vel, innenfor raw food så har man prosenter. Dvs. man er f.eks 50% raw, 70% raw, 100% raw. Jeg er nok tett oppunder 100% raw. Derfor kaller jeg meg prosentvis råveganer.
"We are The Fifth Ape" - Charles Robert Darwin

"And they say that a hero can save us. I'm not gonna stand here and wait."

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!