Skrevet av Emne: Nye kriterier for å bli tatt ut til landslag i NSF  (Lest 128621 ganger)

Utlogget VegarGjerdrum

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 554
  • Honnør: 1320
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 554

  • www.kalibergym.no
Siden jeg sitter på en taverna i Hellas med svært begrenset internet-tilkobling og knapt med tid, så har jeg ikke tid til å lese gjennom hele tråden.

Menmen, jeg så det ble nevnt på de par første sidene at jeg hadde stilt i strongman før jeg drev med styrkeløft. Det stemmer det. Det var også før jeg var innmeldt i NSF eller NIF.
Husker ikke helt i farten, men har i allefall deltatt på minst 5 stevner.

Så nå frykter jeg skikkelig å bli utestengt fra styrkeløft. Oioi hahsahahah. Om det skjer, men det gjør det jo ikke, men om det hadde skjedd så skulle jeg tatt det med et helvetes stort smil og ledd så alle verdens muslimer hadde begynt å lese bibelen. 


Grin
Eat more woman! They are high in proteins!

www.kalibergym.no
www.highwhey.no
www.godrygg.no

Utlogget Hernes

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 468
  • Honnør: 769
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 468

  • Jesus Squats High
Fordi han stiller på konkurransen dopfri og har vært så siden han begynte å konkurrere for NSF? Altså blir det nevnte motto korrekt. Man har ingen garantier for hva folk har gjort tidligere i livet før de ble underlagt testregimet til WADA. Det at Holte har innrømmet bruk burde honoreres og ha en viss symboleffekt. Han kan brukes som et godt forbilde ifm. en tidligere doper som har forstått at det er spesielt helsemessig galt å dope og at det er bedre å satse på en ren idrett; en idrett som skal være inkluderende og lokke mennesker vekk fra dopingbruk. Men i stedet skal han skvises ut på en særdeles uprofesjonell og pinlig måte. Som det har blitt nevnt tidligere, NSF fremstår mer og mer som en religiøs sekt der dobbeltmoralen og fordommene dominerer i stor grad hos en klikk med sterke personligheter.

Honnør Kris, honnør!
Non Plus Ultra

Utlogget 1000

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 305
  • Honnør: 350
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 305

Jeg ser poenget ditt, men for meg blir det ikke helt riktig.
380 - 250 - 325 = 955 @ 115 kg (554 wilks)

www.laserklinikken.no

Utlogget 1000

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 305
  • Honnør: 350
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 305

La oss si at jeg taper en battle i -125 mot Roy Holte i 2011. Hva om begge hadde konkurrert på lik linje? Hvem hadde vunnet da? For meg som som seriøs utøver med et ego som konkurrerer kun for å bli best, gnager det veldig at en som evt. vil kunne slå meg har store konkurransefordeler gjennom bruk av steroider. Mulig dette egoet påvirker min mening knyttet til denne spesifikke saken. 
380 - 250 - 325 = 955 @ 115 kg (554 wilks)

www.laserklinikken.no

Utlogget Apaco

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 221
  • Honnør: 1356
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 221

La oss si at jeg taper en battle i -125 mot Roy Holte i 2011. Hva om begge hadde konkurrert på lik linje? Hvem hadde vunnet da? For meg som som seriøs utøver med et ego som konkurrerer kun for å bli best, gnager det veldig at en som evt. vil kunne slå meg har store konkurransefordeler gjennom bruk av steroider. Mulig dette egoet påvirker min mening knyttet til denne spesifikke saken. 

Med en slik holdning må jeg nesten råde deg til å slutte og konkurrere da du aldri kan vite alt om alle konkurrenter sin fortid. Jeg mener at man bør forholde seg til det dopingreglementet som gjelder. Hvis begge blir testet og begge tester negativt har dere vel strengt tatt konkurrert på lik linje? Jeg er selv sterk tilhenger av livstidsutestengelse ved første positive test, men man må faktisk teste positivt for å bli dømt - hvis ikke kan man jo bare drite i hele adn. Hvor skal grensen gå - tenk om din beste venn plutselig står frem og sier at han vet at du brukte steroider for 5 år siden - skal du da kastes ut av landslaget selv om du alltid har testet negativt? Eller er det kun egne innrømmelser som skal gjelde? Systemet blir helt håpløst hvis ikke positive prøver skal avgjøre slike spørsmål - da får man heller teste enda hyppigere og ihvertfall på høy tid at man kommer ordentlig i gang med blodprøver og ikke kun urinprøver.
IRONCORE NUTRITION!

God Forgives, Brotherhood Doesn't.

Utlogget JohnAmund

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 893
  • Honnør: 124
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 893

Fordi han stiller på konkurransen dopfri og har vært så siden han begynte å konkurrere for NSF? Altså blir det nevnte motto korrekt. Man har ingen garantier for hva folk har gjort tidligere i livet før de ble underlagt testregimet til WADA. Det at Holte har innrømmet bruk burde honoreres og ha en viss symboleffekt. Han kan brukes som et godt forbilde ifm. en tidligere doper som har forstått at det er spesielt helsemessig galt å dope og at det er bedre å satse på en ren idrett; en idrett som skal være inkluderende og lokke mennesker vekk fra dopingbruk. Men i stedet skal han skvises ut på en særdeles uprofesjonell og pinlig måte. Som det har blitt nevnt tidligere, NSF fremstår mer og mer som en religiøs sekt der dobbeltmoralen og fordommene dominerer i stor grad hos en klikk med sterke personligheter.

Meget bra sagt, og eg heng meg på denne ytringa. Smiley
Min logg
▪██─────██▪
"There is no point in being alive if you cannot do the deadlift"
- Jón Páll Sigmarsson

Utlogget Gangsyn

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 17
  • Honnør: 20
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 17

Sitat
La oss si at jeg taper en battle i -125 mot Roy Holte i 2011. Hva om begge hadde konkurrert på lik linje? Hvem hadde vunnet da? For meg som som seriøs utøver med et ego som konkurrerer kun for å bli best, gnager det veldig at en som evt. vil kunne slå meg har store konkurransefordeler gjennom bruk av steroider. Mulig dette egoet påvirker min mening knyttet til denne spesifikke saken.

Det som først og fremst ville avgjort den kampen er tallent, erfaring og innsats.
Skjønner tankene dine rundt dette, men vi skal være forsiktige med å få folk til å tro at steroider fungerer så bra som det ofte kommer frem.

Vil nødig se fullt av tennåringer som doper seg halvt ihjel, for deretter å slutte i den tro at virkningen varer livet ut.

Nå skal ikke jeg heller sitte å bagatellisere bruk av doping, for det er ikke det jeg er ute etter.
Ønsker så mye som noen en ren idrett, og sunne idealer for ungdom som kommer inn i sporten!
Saksgangen, agendaen (utover de såkalte prinsippene) og måten det hele har blitt gjort på er det som plager meg.
Roy har fortjent bedre i mine øyne...

Synes Kris hadde mange bra poeng og tror dette ville vært en inkluderende, medmenneskelig og fornuftig vei å gå.

PS. Moro innlegg fra CyC.
Veldig imponert over deg som løfter, og jammen meg virker du som en vettug person også!
Kos deg videre på ferie!  Thumbsup

Utlogget Teletubbi104

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 178
  • Honnør: 662
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 178

jeg synes nesten CYC skal ringe styret og spørre hva som skjer med han siden han ikke oppfyller de fire kriteriene for og være med på landslaget.

og poste svaret her..

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Honnør Kris og Apaco!

J.Hansen.... det eneste gale ROy har gjort har vært å SI at han brukte ting da han drev med strongman. VI har ikke en gang garanti for at han snakka sant.

Men han sverger på at han med god samvittighet kunne skrive under antidopingærklæringen i 2004, og da stå for at han hadde vært ren i minst 12 måneder som NIF krever.

La oss gå ut ifra at han var dopet da ut 2002, ren 2003 og skrev antidopingkontrakt i 2004.
Stilte på første stevne 2005 og jobbet og trent målrettet fra da av. Altså trent rent og strukturert i 5 år og alltid fulgt reglene. Bør ikke det belønnes med fair behandling?

Hvis du tar en titt på adelskalenderen til NSF, så er det mye ugler i mosen der.... og det skal ikke mye fantasi til for å finne mange som har gjort småting før de begynte å satse på styrkeløft.... ENeste feilen Roy har gjort er at han har sagt at han har brukt, og han har blitt god i etterkant.... tatt bort en av de to tingene, og vi ville ikke hatt dagens diskusjon.

Man skal ikke tåle så inderlig vel den urett som ikke rammer en selv....

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Dette bunner vel ned i 2 ting:

1. hva er effekten av steroider lenge etter man har sluttet å bruke dem?
2. fortjener man en andre sjangse ?

I sporter der man bevist jukser (noe jeg mener Holte ikke har gjort) får man bare 2 års utestengelse og alt er glemt, mens her har man vært dopingfri i 6-7-8 år og man holdes fortsatt utenfor.

forstår selvfølgelig også frustrasjonen til dem som har vært rene hele livet, så dette er en delikat problemstilling.

Noen burde dra et frekt etisk ressonement rundt dette, og legg gjerne ved studier om langtidseffekten av aas etter man har sluttet.

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

J.Hansen.... det eneste gale ROy har gjort har vært å SI at han brukte ting da han drev med strongman. VI har ikke en gang garanti for at han snakka sant.

Enhver person som innrømmer bruk av dop må kunne antas å være sinnssyk i gjerningsøyeblikket. Jeg vet ikke helt om gjerningsøyeblikket vil defineres som å være i øyeblikket/øyeblikkene man bruker dopen, eller når man innrømmer bruken, eller begge deler, men i følge loven så kan man vel da ikke straffes?
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596


I sporter der man bevist jukser (noe jeg mener Holte ikke har gjort) får man bare 2 års utestengelse og alt er glemt, mens her har man vært dopingfri i 6-7-8 år og man holdes fortsatt utenfor.


Et meget, meget viktig poeng - selv om jeg intill videre stiller meg upartisk til dette.






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Dette bunner vel ned i 2 ting:

1. hva er effekten av steroider lenge etter man har sluttet å bruke dem?
2. fortjener man en andre sjangse ?

I sporter der man bevist jukser (noe jeg mener Holte ikke har gjort) får man bare 2 års utestengelse og alt er glemt, mens her har man vært dopingfri i 6-7-8 år og man holdes fortsatt utenfor.

forstår selvfølgelig også frustrasjonen til dem som har vært rene hele livet, så dette er en delikat problemstilling.

Noen burde dra et frekt etisk ressonement rundt dette, og legg gjerne ved studier om langtidseffekten av aas etter man har sluttet.

Akkurat dette er ikke helt sant, Erikv.  Den norske olympiske komite har en klar og kontant politikk som sier at man ikke kan representere Norge i OL dersom man er tatt i doping.  Dette er en hard og konsekvent politikk som jeg støtter.

Men i dette tilfellet er situasjonen en annen.  I dette tilfellet ønsker et miljø innenfor NSF å forandre regelverket i all hast for å stenge ute en navngitt enkeltutøver som ikke har gjort noe galt i henhold til det gamle regelverket.

Jeg kikket igjen på det brevet som E-dawg gjenga på side 3 i denne tråden.  I brevet er navnet på den aktuelle løfteren nevnt en gang i overskriften samt seks ganger i selve brevteksten.  Når dette gjøres sammen med setningen 'Her er det ikke snakk om regler, men etikk!!', så har vi å gjøre med en prosess som er mildt sagt uryddig.

Jeg har en gang selv vært offer for en sånn kampanje.  I mitt tilfelle gjaldt det for noen sentralt plasserte personer å presse en venstreradiakaler ut av en jobb i forsvaret.  Jeg føler meg temmelig sikker på at hovedmotivet her (kanskje ikke for alle initiativtakerene, men noen av dem) ikke er selve reglene, men å sørge for at Roy Holte føler seg isolert, uglesett og uønska.  Det er ubehagelig å vite at man er gjenstand for sånne diskusjoner på bakrommet, og det veit initiativtakerne.  Dette er nettopp virkemidlet for å få Holte bort.  Jeg kjenner dette igjen, og kjenner lusa på gangen.

Jeg er en hard motstander av doping, men ønsker samtidig Roy Holte lykke til videre, gjerne med en plass på landslaget.  Jeg tror at jeg kommer til å heie litt ekstra på Holte heretter, og håper at mange av dere andre vil gjøre det samme.
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Utlogget Peter123456

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 668
  • Honnør: 168
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 668

Jeg har fulgt styrkeløften i Norge meget tett i hele min ungdom. Har observert de senere årene at NSF og folk rundt de "høye herrer" (og damer!) har beveget seg inn på en vei som minner om den vei fanatikere innen diverse religioner har valgt å følge. Har mistet mye om ikke all den respekt jeg hadde for enelte personer i forbundet og diverse landslagsutøvere som fremstår som meget respektløse ovenfor andre mennesker i denne saken.

Håper for deres del at det bare er de tunge løftene i markløft som har gått dere til hodet, og at dere ikke har en slik holdning til andre medmennesker ellers i livet.


Utlogget Sokoban

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 139
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 139

Blir spennende å se hvilke unskyldninger som blir bruk for at de ikke velger å stenge CYC ut fra landslaget. Han har jo også utestengt på livstid pga. brudd på disse reglene.

Men som han selv sa...det kommer nok ikke til å hende. Men om det ikke er en personforfølgelse det er snakk om, så blir han også utestengt.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!