Skrevet av Emne: Nye kriterier for å bli tatt ut til landslag i NSF  (Lest 128626 ganger)

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Om Roy Holtet spaserte rundt i Trondheim sentrum med en pose trenbolone intravenøst fra han kunne gå og helt frem til året før han meldte seg inn i NSF, så har han hatt sin fulle rett til det. NSF har ingen rett til å diktere hva folk gjør utenfor medlemskap, og så lenge NSF er underlagt NIF er de også pålagt å følge NIF sine dopingbestemmelser. Roy Holte har fulgt alle regler så lenge han har vært medlem av NSF/NIF, og saken burde derfor ikkje være et tema i det hele tatt.

Når det gjelder hva resten av landslaget mener har vi desverre et regelverk basert på fakta og ikkje personlige meninger/følelser.

Det du sier her, gir jo gode grunner til å stramme tøylene. Dersom det er flere som mener det samme som deg, er jeg sjeleglad for at dette har blitt gjort...
At man ikke bryter en lov, betyr det at man automatisk har rett?!

Dopingbestemmelsene alene er altså ikke det eneste sentrale her dersom du tror det, det er snakk om uttakriteriene til et landslag! Et lag som skal representere landet. Et lag hvor alle er nødt til å dra i den samme retning. Et lag som alle deler de samme oppfatninger av hva mottoet: "play true, play fair, play clean" virkelig betyr.
Dette laget er styrkeløft norges fjes utad. Det er disse man bruker mest tid og penger på. Det er disse man skal bruke som rollemodeller for de yngre utøverne. I mine øyne er signaleffekten alene nok til å bifalle disse nye reglene. Roys bakgrunn er kjent for de aller fleste.

Man kan kanskje diskutere om det noensinne hadde blitt aktuelt med disse tiltakene dersom Roy hadde gjort følgende:

- meldt seg inn i NSF som ung
- konkurrert noen år og meldt seg ut av forbundet
- noen år etter hadde han kommet tilbake igjen
- Strongman hadde aldri vært inne i bildet
Ved et slikt tilfelle tror jeg ikke det hadde blitt sagt noe som helst. Det er jo et tankekors...

Jeg vet ikke nok om dopingens langtidseffekter, det vet ingen av oss. Men det veier tungt for meg at dette er en helt sinnsykt sterk statement fra forbundet om at vi ønsker å gjøre det så vanskelig som overhodet mulig å noengang å skaffe seg urettferdige fordeler.
Det er mulig å unngå regelbrudd og fremdeles gjøre umoralske ting og skaffe seg fordeler. Det som er viktig er at man jobber med holdninger, får hele gruppen til å samle seg rundt et felles sett med etiske og moralske verdier. På denne måten kan man eliminere de som velger å omgåes reglene.
Smutthull vil det alltids være, at det jobbes for å tette disse når de åpenbares synes jeg bare er rett og rimelig.



Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget 1000

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 305
  • Honnør: 350
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 305

Hadde jeg konkurrert mot en løfter som var tidligere dopet med de skaden Roy har hatt og alderen hans hadde jeg ikke bekymret meg så mye for konkurransen.   Randen vant på NM, Roy Nr 2.  Om Roy har en så forbanna stor fordel fremfor alle andre. Hvirdan kunne da Randen vinne denne med 25kg ? Smiley 

Kanskje det å ha alle hamstringer og knær og bicepser inntakt er en større fordel enn ekstra testo for 9 år siden?

Kanskje Roy ikke har noen fordel?
I det ene øyeblikket sier du at verdensrekorder vil bli slått og i det andre at man ikke burde bekymre seg for konkurransen:P Jeg bekymrer meg for alle som benker over 300 og har 1000 sammenlagt!

Randen vant med 25 kg fordi han er født med en vanvittig kropp og vanvittig viljestyrke. Det er nok Roy også forøvrig. Men det er en variabel som er forskjellig hos de to, det er ikke til å komme bort ifra.
380 - 250 - 325 = 955 @ 115 kg (554 wilks)

www.laserklinikken.no

Utlogget Hernes

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 468
  • Honnør: 769
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 468

  • Jesus Squats High
I det ene øyeblikket sier du at verdensrekorder vil bli slått og i det andre at man ikke burde bekymre seg for konkurransen:P Jeg bekymrer meg for alle som benker over 300 og har 1000 sammenlagt!

Randen vant med 25 kg fordi han er født med en vanvittig kropp og vanvittig viljestyrke. Det er nok Roy også forøvrig. Men det er en variabel som er forskjellig hos de to, det er ikke til å komme bort ifra.

Jeg mener ikke at konkurransen fra Roy ikke er noe å bekymre seg over( selv om jeg skrev det over). Mannen trener da og vil bli sterkere som følge av det.  Jeg mener( akuratt som du mener at Roy har en fordel) at en eventuell MULIG fordel Roy kunne ha hatt, går opp i 0 når man ser hvilke skader Roy har og hvor mye de faktisk hindrer han og hvor mye lengre tid han må legge inn i øvelser som bøy og mark for å få de til å øke kontra om han var skadefri.  Og derfor ikke bekymret meg om han tilegnet seg en styrke på et annet grunnlagg enn det man selv gjør.

Mulig jeg formulerte meg knotete i innlegget over, men det var noe ala dette jeg mente.

Jeg skjønner tankegangen din Jørgen, men jeg er bare uenig Tongue
Non Plus Ultra

Utlogget 1000

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 305
  • Honnør: 350
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 305

Jeg sier ikke at konkurransen fra Roy ikke er noe å bekymre seg over. Mannen trener da og vil bli sterkere som følge av det.  Jeg mener( akuratt som du mener at Roy har en fordel) at en eventuell MULIG fordel Roy måtte ha hatt, går opp i 0 når man ser hvilke skader Roy har og hvor mye de faktisk hindrer han og hvor mye lengre tid han må legge inn i øvelser som bøy og mark for å få de til å øke kontra om han var skadefri. 

Mulig jeg formulerte meg knotete i innlegget over, men det var noe ala dette jeg mente.

Jeg skjønner tankegangen din Jørgen, men jeg er bare uenig Tongue
Det kan godt hende at han ikke har noen fordel når man setter skadene opp imot tidligere bruk. Den kan jeg se greit. Men vi er uengige, og det er greit det.
380 - 250 - 325 = 955 @ 115 kg (554 wilks)

www.laserklinikken.no

Utlogget Tingeling

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 623
  • Honnør: 85
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 623


Har Holte sendt innrømmelse til NSF om dopingbruk?


[/quote]

Ja! Personlig forran hele styret!


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Utlogget VegarGjerdrum

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 554
  • Honnør: 1320
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 554

  • www.kalibergym.no
Har Holte sendt innrømmelse til NSF om dopingbruk?




Ja! Personlig forran hele styret!

Jeg vil høre det fra Roy i såfall, ikke fra noen i styret som virker heller tvilsomt for oss som sitter på sidelinja. Uansett om han har innrømmet bruk (overfor styret, alle andre fora er sladder), så ser jeg egentlig ikke hvor i reglementet han har feilet? Han har forholdt seg til reglementet mens han var medlem så vidt jeg forstår. Det moralske blir noe annet, men det er vel reglene man forholder seg til? Han kunne godt innrømmet og ha ranet norges bank også, men hadde likevel fått åpnet konto der.
Eat more woman! They are high in proteins!

www.kalibergym.no
www.highwhey.no
www.godrygg.no

Utlogget Varknebøyer1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 299
  • Honnør: 313
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 299

  • Dont worry be happy ;-)
Jeg fikk henvedelse vedr. forumleringene under. For å pressisere det så vant Sturla Wold Games, VM , EM og og kongepokalen i 1997 rein. Sturla skal ha blitt testet 11 gangen dette året og meget hyppig de sise 10 årene  før dette.


Apropos: Jeg har alltid hørt om Sturla Davidsen og måtte stille det kritiske spørsmålet: Kunne du blitt like god dopingfri? Sturla svarte JA. Av den grunn kan jeg ikke se noen grunn til å dope seg. Som kjent (for noen) er den mest effektive måten å regulere adferd ved lover. Til NSF: godt arbeid. Til Roy Holte: dette fortjener du ikke.

Dette er skrevet av privat personen Stian Andre Sundvold

Utlogget VegarGjerdrum

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 554
  • Honnør: 1320
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 554

  • www.kalibergym.no
Jeg fikk henvedelse vedr. forumleringene under. For å pressisere det så vant Sturla Wold Games, VM , EM og og kongepokalen i 1997 rein. Sturla skal ha blitt testet 11 gangen dette året og meget hyppig de sise 10 årene  før dette.


Vil det si at han var på landslaget etter og ha blitt dopingtatt?
Eat more woman! They are high in proteins!

www.kalibergym.no
www.highwhey.no
www.godrygg.no

Utlogget buajoa

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 556
  • Honnør: 251
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 556

I sporter der man bevist jukser (noe jeg mener Holte ikke har gjort) får man bare 2 års utestengelse og alt er glemt, mens her har man vært dopingfri i 6-7-8 år og man holdes fortsatt utenfor.

Dette er ikke korrekt. Man har ikke mulighet til å delta på landslaget i den idretten man eventuelt har vært utestengt fra. Alt er altså ikke glemt.

Synes denne diskusjonen blir alt for personretter enn den egentlig trenger å være. Selv moderatorer blir litt vel engasjert og henger seg litt for mye opp i personlig fiendskap som ikke hører hjemme i en slik åpen diskusjon.

Sakens kjerne er landslaget i styrkeløft. Norges styrkeløftforbund har hele tiden lagt seg på en knallhard linje når det gjelder holdninger til doping; det er ingen tvil om at vi ligger langt over alle andre land.

Når man nå innskjerper kravene må dette ses på som en ytterligere innstramming og positivt. At det rammer utøvere er bare rett og rimelig, målet er jo å være strengere når det gjelder uttak av utøvere til landslaget.

Kravet om at man ikke skal få delta på landslaget dersom man har meldt seg ut en periode for så å melde seg inn burde vært tatt med i kriterier for lenge siden. Det burde egentlig være med i NIF sine grunnregler. Hva man har gjort i mellomtiden er klinkende likegyldig, man har uansett ikke vært under kontrollregimet med dopingkontroll etc.

Jeg har stor respekt for Roy og hans prestasjoner. Det er enormt inspirerende å se på hans løfting. Da han løftet på midtnorsk var det en utrolig stemning i salen og jeg må innrømme at det kom en tåre i øyekroken. Men hans valg om å melde seg ut av NSF for så å melde seg inn igjen etter noen år gjør at han dessverre ikke kan kvalifisere seg til landslaget.

Utlogget Varknebøyer1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 299
  • Honnør: 313
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 299

  • Dont worry be happy ;-)
Jeg synes det er merkelig at mobben ikke skal følge vanlige rettsstatsprinsipper:
1. Du er en fri mann/kvinne inntil du er dømt for kriminelle av en UGILDET domsstol.
2. Hvis eller når du mottar straff og har sont den er du en fri mann/kvinne.
3. Ingen regler skal ha tilbakevirkende kraft.

Uten slike siviliserte praksiser kommer alt å falle sammen som jeg tro på. Store mennesker kjennetegnes ved å være real, tilgi og gå videre. Håper for NSF sin del at dette ikke blir en juridisk fadese.

PS: jeg håper også at redaksjonen klarer å holde dette på et saklig nivå og tar hensyn til hvor mye en person skal tåle av indirekte injurierende utsagn.

Utlogget Varknebøyer1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 299
  • Honnør: 313
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 299

  • Dont worry be happy ;-)
Ja.

Vil det si at han var på landslaget etter og ha blitt dopingtatt?
Vil det si at han var på landslaget etter og ha blitt dopingtatt?

Utlogget Espen Bøs Aune

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 749
  • Honnør: 1113
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 749

  • Sponset av www.Norkost.no
Ja.


Vær gang det er snakk om doping osv, så kommer Sturla sitt navn opp. La no mannen få "fri" for en gangs skyld!!!

Utlogget Varknebøyer1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 299
  • Honnør: 313
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 299

  • Dont worry be happy ;-)
Ja og poenget er at Stula mente at man trengte ikke å dope seg for å bli veldig god.

Vær gang det er snakk om doping osv, så kommer Sturla sitt navn opp. La no mannen få "fri" for en gangs skyld!!!

Utlogget VegarGjerdrum

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 554
  • Honnør: 1320
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 554

  • www.kalibergym.no
Vær gang det er snakk om doping osv, så kommer Sturla sitt navn opp. La no mannen få "fri" for en gangs skyld!!!

Var jeg som spurte. Sturla fikk løfte på landslaget etter og ha bli dopingtatt, Roy får ikke løfte selv om han aldri har blitt tatt, men angivelig skal ha innrømmet bruk.

Jaja...
Eat more woman! They are high in proteins!

www.kalibergym.no
www.highwhey.no
www.godrygg.no

Utlogget Hernes

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 468
  • Honnør: 769
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 468

  • Jesus Squats High
Var jeg som spurte. Sturla fikk løfte på landslaget etter og ha bli dopingtatt, Roy får ikke løfte selv om han aldri har blitt tatt, men angivelig skal ha innrømmet bruk.

Jaja...

Og fortsatt har dette ingenting med personforfølgelse å gjøre.

Fuck regler!! HEr lager vi nye som det passer oss
Non Plus Ultra

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!