Skrevet av Emne: Nye kriterier for å bli tatt ut til landslag i NSF  (Lest 129533 ganger)

Utlogget Magnus M

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 19
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 19

.

Utlogget Peter123456

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 668
  • Honnør: 168
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 668

fjernet..

Utlogget Sokoban

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 139
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 139

Det er vel bare i styrkeløft "presidenten" også er på landslaget. Sier ganske mye om hvordan kriteriene settes.
Man vil jo alltid beskytte seg og sine venner først. Så om det kommer inn en de ikke liker og kan ta deres eller en venns plass, så er det vel en selvfølge man forsøker beskytte seg/de med å sette nye kriterier.
Tenk hvor trist det hadde vært om de beste hadde deltatt!

Det er vel derfor de ikke spør klubbene hva de synes når IPF spør om hvordan interessen for å ta bort benkskjorten er i respektive land. Da skulle de nok hatt enda større problem med å unskylde seg hvorfor de ikke sender de sterkeste.

Utlogget Tingeling

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 623
  • Honnør: 85
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 623

Du mener han burde ha sett i krystalkula at kriteriene kom til å endres i fremtiden, selv om det ikke var imot noen regler eller kriterier når han gjorde det?

Nei, hva en evt. krystallkule ville sagt har liten betydning. Han burde tenkt seg om hva han ville velge og satse på den dagen han meldte seg ut av NSF. Han meldte seg ut av NSF for å bevisst dope seg og satse på strongman. Det er de holdningene som vises gjennom en slik handling vi er i mot. IKKE Roy som person. Det er jo likegyldig for meg og mine prestasjoner at han er råsterk f.eks. Så det å si at vi ikke liker at han er med på laget fordi han blir sterkere enn andre er ikke et godt argument. Men vi sammen som lag, når vi representerer Norge kan ikke gå god for slike holdninger og valg han har gjort.

Og ja, han har etter det reglementet som var gjort det "riktige" slik han og dere andre på hans side ser det, og hvor utspekulert og feigt er ikke det da? "haha, når jeg gjør det slik kan de ikke ta meg for det, eller holde meg ute"... Frekkt og respektløst spør du meg, med tanke på alle de som har trent rent hele sitt liv.


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Utlogget Tingeling

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 623
  • Honnør: 85
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 623

Det er vel bare i styrkeløft "presidenten" også er på landslaget. Sier ganske mye om hvordan kriteriene settes.
Man vil jo alltid beskytte seg og sine venner først. Så om det kommer inn en de ikke liker og kan ta deres eller en venns plass, så er det vel en selvfølge man forsøker beskytte seg/de med å sette nye kriterier.
Tenk hvor trist det hadde vært om de beste hadde deltatt!

Det er vel derfor de ikke spør klubbene hva de synes når IPF spør om hvordan interessen for å ta bort benkskjorten er i respektive land. Da skulle de nok hatt enda større problem med å unskylde seg hvorfor de ikke sender de sterkeste.

Kommer inn en som ikke er likt? Hva er det for en påstand da? Det er da ikke slik at alle på laget alltid har vært bestevenner ellers blir de kastet ut. Men vi er nødt til å opptre med felles holdninger til det antidopingarbeidet som drives. Vi har i alle år klaget på de russerne og ukrainere som bevisst har dopet seg og kommet unna med det. Så skal vi plutselig være i samme situasjon selv? Hvordan tar det seg ut?

Det er heller ikke slik at presidenten ene og alene bestemmer kriteriene for uttak. Hadde dere visst hvilken fantastisk jobb hun gjør og hva hun legger ned av arbeid hadde det blitt stillt tenke jeg, men jeg skjønner jo at de som ikke vet hva det innebærer evner å se annet enn EN person oppi dette. Og ikke et forbunds omdømme i sin helhet. På sikt!


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Utlogget Kris

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 408
  • Honnør: 1067
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 408

(...)

Og ja, han har etter det reglementet som var gjort det "riktige" slik han og dere andre på hans side ser det, og hvor utspekulert og feigt er ikke det da? "haha, når jeg gjør det slik kan de ikke ta meg for det, eller holde meg ute"... Frekkt og respektløst spør du meg, med tanke på alle de som har trent rent hele sitt liv.

Er dette en ytring Roy har kommet med? Hvis Roy ikke har sagt dette, burde du holde deg for god til å fremstille det på den måten du gjør.

Utspekulert og feigt å følge regelverket? Frekt og respektløst? Det er nok heller din oppførsel her som er det.

Utlogget Hernes

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 468
  • Honnør: 769
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 468

  • Jesus Squats High
Er dette en ytring Roy har kommet med? Hvis Roy ikke har sagt dette, burde du holde deg for god til å fremstille det på den måten du gjør.

Utspekulert og feigt å følge regelverket? Frekt og respektløst? Det er nok heller din oppførsel her som er det.

Enda en honnør til Herr Kolstad Smiley
Non Plus Ultra

Utlogget Apelars!

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 305
  • Honnør: 372
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 305

  • Smil!
Og ja, han har etter det reglementet som var gjort det "riktige" slik han og dere andre på hans side ser det, og hvor utspekulert og feigt er ikke det da? "haha, når jeg gjør det slik kan de ikke ta meg for det, eller holde meg ute"... Frekkt og respektløst spør du meg, med tanke på alle de som har trent rent hele sitt liv.

Om det er utspekulert og feigt avhenger av om han hadde planglagt sitt comeback i styrkeløft etter sin dopbruk og strongmankarriære. I følge ham selv så hadde han ingen slik intensjon, og da blir det fantastisk urettferdig å fremstille det som om dette var en del av hans langsiktige plan fra starten av.

En ting er det etiske med bruk av doping, der er jeg 100% enig. Det skal ikke forekomme innenfor idretten.

Men: målet helliger ikke middelet her, og her er ingen regler blitt brutt!

Om det faktisk viser seg at man kan ha langvarig effekt av dopingbruk (noe jeg stiller meg meget skeptisk til så mange år etterpå), så ligger bevisbyrden på NSF/NIF og WADA, ikke enkeltpersoner og utøvere!

Når forbundet gjør en dårlig jobb burde ikke enkeltutøvere bli skadelidende, da burde forbundet ta det til etterettning og sørge for å gjøre jobben riktig neste gang.
Keep
It
Simple
Stupid!

If you would be a real seeker after truth, it is necessary that at least once in your life you doubt, as far as possible, all things.
—Rene Descartes


Vinglelogg

Lenja AK. Mosjonist.

Utlogget Kris

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 408
  • Honnør: 1067
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 408

Det er heller ikke slik at presidenten ene og alene bestemmer kriteriene for uttak. Hadde dere visst hvilken fantastisk jobb hun gjør og hva hun legger ned av arbeid hadde det blitt stillt tenke jeg, men jeg skjønner jo at de som ikke vet hva det innebærer evner å se annet enn EN person oppi dette. Og ikke et forbunds omdømme i sin helhet. På sikt!

Et eksempel på den fantastiske jobben presidenten ifølge Tingeling gjør:

Hvem fikk fokus og intervju av VG-tv etter NM? Ikke han som vant, men han som satte verdensrekord. Han som er showmann! Han som er mislikt.
Presidentens reaksjon.... hun gjorde grimaser, himlet med øynene og hånte Roy...

Joda, fantastisk jobb vil nok enkelte si. Andre vil nok heller foretrekke en viss annen oppførsel fra presidenten i NSF.

Utlogget Tingeling

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 623
  • Honnør: 85
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 623

Er dette en ytring Roy har kommet med? Hvis Roy ikke har sagt dette, burde du holde deg for god til å fremstille det på den måten du gjør.

Utspekulert og feigt å følge regelverket? Frekt og respektløst? Det er nok heller din oppførsel her som er det.

Sagt det med ord høgt slik folk hører det vet jeg ingenting om. Men det er jo AKKURAT det hele den debatten dreier seg om. Dere mener at han har gjort alt "rikitg" og bør derfor få en plass på laget. Uten å tenke på NSF sitt omdømme og holdninger til antidopingarbeid.


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Utlogget Teletubbi104

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 178
  • Honnør: 662
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 178

en form for vinn-vinn situasjon hadde vært og brukt roy som eksempel på at man kan bli sterk uten doping. han kunne stått med flagget på brystet,forklart at han har brukt doping tidligere men sluttet med dette for lenge siden og har siden den gang blitt enda sterkere.hvilken holdning hadde ikke dette gitt utadd?

da får man et inkluderende miljø og en veldig sterk antidopingholdning da roy selv tar avstand fra doping og sier at man kan bli sterkest uten.en slags angrende synder.
men nå er jo styrkeløft kjent for og slenge rundt seg dopinganklager i hytt og pine,spesielt innad i lag og klubber,og i tillegg gjør det de kan for og lage et dårlig og eksluderende miljø.

sterkestesomfinnes her på forumet fotalte selv at hun var blitt anklaget for doping av sine egne klubbkamerater og baksnakket pga sine resultater.

hele denne holdningen gjennomsyrer så og si alle styrkeløftere jeg har møtt. og når dette kommer fra ledelsen og presidenten/styret i nsf så er det vanskelig og få gjort noe med.

jeg håper for min del at roy knuser alle på neste nm,tar kongepokalen og setter nye rekorder sammenlagt og i benkpress. og deretter satser innen wpc eller strongman. i strongman er han hjertelig velkommen,vi driver nemlig med inkluderende idrett og rakker ikke ned på noen uansett bakgrunn.

Utlogget Apaco

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 221
  • Honnør: 1356
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 221

Dere mener at han har gjort alt "rikitg" og bør derfor få en plass på laget. Uten å tenke på NSF sitt omdømme og holdninger til antidopingarbeid.

Regelverket har vært der hele tiden og Roy har forholdt seg til regelverket. Du har faktisk startet med styrkeløft og burde jo også satt deg inn i regelverket. Hvis du mente at regelverket var for dårlig burde du egentlig droppet å starte med idretten? At du (og mange andre) ikke liker det etiske ved regelverket i din egen idrett er jo et tankekors, men det kan faktisk ikke gå ut over enkeltpersoner som forholder seg til regelverket. Jeg er helt enig i at her har wada en jobb å gjøre, men den jobben får wada gjøre og ikke enkeltpersoner med mer eller mindre personlige motiver. Utøvere som deg bør kjempe for forandringer i regelverket og be nsf be nif legge press på wada for å gjøre reglementet strengere, men så lenge regelverket er som det er må utøvere faktisk forholde seg til det - mener ihvertfall jeg.
IRONCORE NUTRITION!

God Forgives, Brotherhood Doesn't.

Utlogget Kris

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 408
  • Honnør: 1067
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 408

Sagt det med ord høgt slik folk hører det vet jeg ingenting om. Men det er jo AKKURAT det hele den debatten dreier seg om. Dere mener at han har gjort alt "rikitg" og bør derfor få en plass på laget. Uten å tenke på NSF sitt omdømme og holdninger til antidopingarbeid.

Ah, rasjonalisering. Roy har ikke ytret noe slikt, derfor er det et grovt overtramp fra din side å tilegne vedkommende kommentarer han aldri har kommet med. Oppfordring: Kutt ut den moraliserende pekefingeren din, legg deg flat og oppfør deg redelig.

Hyggelig å se ditt brennende engasjement for NSF sitt omdømme. Dessverre må jeg nok skuffe deg og si at det er en svært vanskelig oppgave du har påtatt deg.

Kjappe fakta:

- Roy har vært medlem i NSF i flere år
- Roy har aldri testet positivt.
- Roy er en av dem som blir testet mest.
- Roy tar avstand fra doping.
- Roy har fulgt regelverket.

Det er nok andre elementer i NSF som ødelegger omdømmet langt mer enn det Roy gjør Wink

Utlogget Mr Melk

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 272
  • Honnør: 783
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 272

  • Smag på melkå fra mannapattane mine din ongkalv
en form for vinn-vinn situasjon hadde vært og brukt roy som eksempel på at man kan bli sterk uten doping. han kunne stått med flagget på brystet,forklart at han har brukt doping tidligere men sluttet med dette for lenge siden og har siden den gang blitt enda sterkere.hvilken holdning hadde ikke dette gitt utadd?

da får man et inkluderende miljø og en veldig sterk antidopingholdning da roy selv tar avstand fra doping og sier at man kan bli sterkest uten.en slags angrende synder.
men nå er jo styrkeløft kjent for og slenge rundt seg dopinganklager i hytt og pine,spesielt innad i lag og klubber,og i tillegg gjør det de kan for og lage et dårlig og eksluderende miljø.

sterkestesomfinnes her på forumet fotalte selv at hun var blitt anklaget for doping av sine egne klubbkamerater og baksnakket pga sine resultater.

hele denne holdningen gjennomsyrer så og si alle styrkeløftere jeg har møtt. og når dette kommer fra ledelsen og presidenten/styret i nsf så er det vanskelig og få gjort noe med.

jeg håper for min del at roy knuser alle på neste nm,tar kongepokalen og setter nye rekorder sammenlagt og i benkpress. og deretter satser innen wpc eller strongman. i strongman er han hjertelig velkommen,vi driver nemlig med inkluderende sirkus og rakker ikke ned på noen uansett bakgrunn.
Grin
240-190-240 og merræ kåmme



Pianuddsmørr og farsa...

Suveren magetrening:

http://www.youtube.com/watch?v=qZytVCs4fzI

http://www.bjorns-gym.no/

Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=78721.0

Det er veldig relevant min gode mann da du kan gå inn for det med kropp og sjel og gnisten til Lance armstrong og likevel bare se ut som en liten unge som preller av bicepsen min.

Utlogget TheRat

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 111
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 111

Uten å tenke på NSF sitt omdømme og holdninger til antidopingarbeid.

Hadde du virkelig brydd deg om NSF sitt omdømme hadde du latt være å uttale deg slik som du gjør. De holdningene du og dine utviser her gjør NSF absolutt ingen tjeneste, og eg vil tro flertallet her sitter igjen med en kvalm ettersmak bakerst i ganen.
245 - 155 - 262.5 @ Trening, raw
Sterk, Blid og Fordomsfri!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!