Skrevet av Emne: IR Sauna  (Lest 25061 ganger)

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: IR Sauna
« #30 : 01. juli 2009, 08:15 »
1000 kcal i minus pr dag gir 1 kg fetttap i uka til info...
Vet. Poenget var å svi *over 1.5kg* i uken. Derfor 3000m det skulle svi 3kg i uka. Men jeg tviler på at noen orker å ligge i et slikt underskudd over tid.

Hvorfor folk er skeptisk til dette skjønner jeg heller ikke - tror nok alle her på forumet har ved en eller annen anledning - eller bruker jevnlig - termogene tilskudd av ett eller annet fabrikat for å fjerne litt overflødig fett... og dette tror dere er effektivt...? "Ingenting" som selges på lovlig måte i Norge har en effekt i nærheten av dette produktet.

Termogene tilskudd skal øke forbrenningen (kroppens egen produksjon av varme), så hvis så skjer, så forbrennes det litt. Derimot å tilføre kroppen masse varme forbrenner i utgangspunktet ikke noe, energien kommer utenifra. Man blir varm av en skål varm suppe, men det er ikke på grunn av kroppens forbrenning.

Med en (IR)-sauna må kroppen transportere vame ut til huden og kvitte seg med varme. Varmetransporten innad i kroppen skjer gjennom varmeutveksling og blodet, ikke spesielt energikrevende. Varmeutveksling til omgivelsene skjer gjennom fordampning av svette. Vet ikke hvor mye energi det kreves for å produsere svette, men det er neppe allverden.

Brukte den mest avanserte tanitavekten med følere på bein og armer, og sammelignet dette resultatet opp i ultralyd måler på kaliber gym - vekten viser samme målinger som denne i praksis..
-  resultat viste at jeg gikk ned ca 60 gram rent fett på 30 min - dvs ca 700 kcal.
Jeg har vanskelig for å tro at 60 gram ikke er langt under hva som ansees som målefeil, spesielt siden du sammenligner kroppen i passelig hydrert og dehydrert tilstand, og så vidt jeg vet fungerer disse vektene med å måle elektrisk ledeevne.

Utlogget OMD

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 423
  • Honnør: 36
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 423

Sv: IR Sauna
« #31 : 01. juli 2009, 08:51 »

Termogene tilskudd skal øke forbrenningen (kroppens egen produksjon av varme), så hvis så skjer, så forbrennes det litt. Derimot å tilføre kroppen masse varme forbrenner i utgangspunktet ikke noe, energien kommer utenifra. Man blir varm av en skål varm suppe, men det er ikke på grunn av kroppens forbrenning.

Med en (IR)-sauna må kroppen transportere vame ut til huden og kvitte seg med varme. Varmetransporten innad i kroppen skjer gjennom varmeutveksling og blodet, ikke spesielt energikrevende. Varmeutveksling til omgivelsene skjer gjennom fordampning av svette. Vet ikke hvor mye energi det kreves for å produsere svette, men det er neppe allverden.
Jeg har vanskelig for å tro at 60 gram ikke er langt under hva som ansees som målefeil, spesielt siden du sammenligner kroppen i passelig hydrert og dehydrert tilstand, og så vidt jeg vet fungerer disse vektene med å måle elektrisk ledeevne.

Du forbruker 0,586 kalorier til å produsere 1 gram svette. Svette er kroppens forsvarsmekanisme mot overoppheting. Men å produsere svette krever mye energi. For å  produsere 1 gram svette kreves 0,586 kcl. Når du sitter i en sauna med IR-varmestråler, vil de varme ir-strålene begynne en oppvarmning som fører til at kroppen umiddelbart setter i gang produksjon av svette, som igjen krever kaloriforbruk. Er du ute å jogger, vil det gå ca.20 min. før du begynner å svette og forbruke fett som energi. Hvor mange kalorier en bruker med en halvtime i en IR-sauna er personavhengig, men det hevdes at det tilsvarer ca. 45 min. med jogging.

I en dampsauna må det en intens og ubehagelig høy temperatur til, selv med over 85 grader vil det ta lang tid før kroppen begynner å bli ”innvendig” varm. Varmen vil ikke gå dypere enn 3mm inn i huden.

IR-varme er samme varmestråler som en får fra solen. UV-strålene er tatt vekk og det er absolutt ufarlig å ta varmebehandling med en IR-sauna. I en IR-sauna går varmen 4- 5 cm inn i muskler, vev og beinbygning, på samme måte som solvarme. En kan sitte ute en kald vårdag og kjenne solen varme. Luften er kald, men Solen varmer kroppen vår. Det er ikke lyset, eller UV-strålene, men IR-strålene fra Solen som varmer. Det er nøyaktig det samme som skjer når du sitter i en IR-sauna.



Utdrag fra en artikkel av Dr.Aaron M.Flickstein.

I oktober 1980 rapporterte University of California Berkley om Infrarød varme, Kaloriforbrenning og Vektkontroll. ”1980-åra var tiåret da kun høyintensitet trening som areobic, samt langdistansetrening som løping etc. var det eneste ”rette”. Mesteparten av treningen som ble anbefalt var meget strevsomme økter, og hvor målet var å øke hjerterytmen/pulsen og at en skulle kun ”go for the burn”. Dette førte til at de fleste som trente var relativt unge og dermed i bra form fra før av. Mange amerikanere, og mennesker over hele den vestlige verden, ble med på denne ”helse-boomen”, men nesten like mange falt av lasset raskt på grunn av den harde og stressende treningen. Som vi har rapportert (UCB), så viser senere forskning at du ikke trenger å løpe maraton og lignende for å komme i form og ha en god vektkontroll – å forbrenne ca. 1000 kalorier i uken er i grunnen nok”.

“Guyton's Textbook of Medical Physiology” rapporterer at for at kroppen skal klare å produsere 1 gram med kroppsvette, vil dette bidra til at du forbrenner 0.586 kcal. En gjennomsnittlig person vil lett kunne svette 500 gram i en sauna, og dermed forbrenne nesten 300 kcal. Dette alene tilsvarer en løpetur på 3-4 km. En person som benytter en Infrarød sauna kan lett svette såpass at det vil tilsvare en forbrenning på mellom 600 til 800 kcal. Vekttapet som kommer av det vann en svetter ut gjennom huden, vil lett bli tilført gjennom væskeinntak. Kaloriene som en har forbrent ved svettingen vil selvsagt være forbrent i systemet. Siden en Infrarød sauna vil kunne generere opp til 2-3 ganger større svetteproduksjon enn en konvensjonell sauna, er fordelene ved å bruke en IR sauna for å øke forbrenningen av kalorier nokså imponerende”.

Hvis vi ser på en person som tar IR sauna i ca. 30 minutter, vil vi kunne gjøre noen interessante sammenligninger. 2 av de aktivitetene som har den høyeste forbrenningen av kalorier er roing og maratonløping. Det største utbyttet av en ro-maskin eller under et maratonløp er en forbrenning på ca. 600 kalorier på 30 minutter. En IR sauna vil kunne gi bedre resultater med opp til 250% ved å forbrenne fra 900 til 2400 kalorier i løpet av den samme tid som under de nevnte øvelsene. Det vil i en sauna-session si at forbrenningen tilsvarer det samme som under en six til nine mile run.

Den infrarøde saunaen kan derfor spille en betydelig rolle i både vektkontroll og bedringer i hjerte-kretsløpet. Det er også meget gunstig for de som kanskje ikke ønsker å trene fysisk, eller ikke kan trene, men likevel ønsker en effektiv vektkontroll og opprettholdelse av fysisk form og velvære. Kombinering av fysisk trening og bruk av IR sauna vil selvsagt gi ytterligere fordeler og et enda bedre resultat. 

Ole M D

..Et liv uten trening, er et liv uten mening...



http://olemortend.blogspot.com/
http://omdfitness.com/index.html



Utlogget OMD

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 423
  • Honnør: 36
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 423

Sv: IR Sauna
« #32 : 01. juli 2009, 08:54 »

Jeg har vanskelig for å tro at 60 gram ikke er langt under hva som ansees som målefeil, spesielt siden du sammenligner kroppen i passelig hydrert og dehydrert tilstand, og så vidt jeg vet fungerer disse vektene med å måle elektrisk ledeevne.

Denne vekten måler også vannprosent, så dette er tatt høyde for Cheesy
Ultralyd går på lyd - vekten går på ledeevne og de viser detsamme
. . derfor kontroll målte vi Cheesy
Ole M D

..Et liv uten trening, er et liv uten mening...



http://olemortend.blogspot.com/
http://omdfitness.com/index.html



Utlogget PG

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 723
  • Honnør: 369
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 723

  • Pause pga for mye forumreklame
Sv: IR Sauna
« #33 : 01. juli 2009, 09:00 »
Skeptisk.

Spesielt siden dette er et tv-shop produkt.

Ser butikken som selger det selger masse (andre) ubrukelige tv-shop produkter også



1.pl AF +180cm Oslo GP 2010
3.pl FF Sandefjord Open 2010
8.pl NM AF +180 cm Sandefjord Open 2009


Sponsor: Norkost.no



Klubb: Kaliber FKK

Trener hos: Kaliber Treningstudio

Sterk, blid og dopingfri

Medlem av: Legger uten grenser

Utlogget lysbringeren

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 47
  • Honnør: 38
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 47

Sv: IR Sauna
« #34 : 01. juli 2009, 09:11 »
Det er ikke alt man trenger å teste ut for å skjønne at det er skitt og ikke kanel. Første stalltips: Hvis det høres for godt ut til å være sant så er det også det. En badstu som forbrenner fett, senker blodttrykket, helbreder artritt, senker kolesterol, blodsukker og triglyseridnivået i blodet? Come on!!!
Andre stalltips er "kildene": Alle produsenter vil jo si at sitt produkt virker, uavhengig om dette har rot i virkeligheten eller ikke. "Studiene" som det refereres til: En lege i Japan som har testa det på 25 pasienter. En annen undersøkelse viser til resultater på sju av sju pasienter. Dette er ingenting for å kunne trekke noen konklusjoner uansett. Tror du et legemiddel ville bli sluppet på markedet etter å ha blitt testa på 25 personer? Legg også merke til å at det bare siteres fra undersøkelsene, ingen linker blir gitt. Og igjen, alle undersøkelsene blir publisert av en ikke objektiv aktør, nemlig produsenten selv.

Selv om en artikkel blir publisert i et blad, betyr jo ikke dermed at innholdet blir noe mer sant av den grunn. Uansett om det er treningsforum.no eller Journal of the American College of Cardiology. Artikkelen om emnet her på treningsforum ser jo stort sett ut til å være basert på klipp og lim fra produsentens egen hjemmeside, ikke akkurat noe å vinne Pulitzerprisen for kritisk og gravende journalistikk med.

Legg også merke til at når du søker på "infrared sauna" på Google.com, så er alle de første treffene fra produsenter, ikke fra uavhengige aktører. Eneste unntaket er en kort Wikipedia-artikkel (med de mangler Wikipedia har), som sier at infrared sauna's effekt er kontroversielt. En slik artikkel kan jo også være skrevet av produsentene, ettersom alle kan redigere eller starte nye wiki-artikler. Forøvrig har denne artikkelen få eller ingen kildehenvisninger.

Produsenten tilbyr også mye andre tvilsomme produkter, med (i beste fall) omdiskutert effekt. Jordstråling, magnetstråling, mobilstråling? Tssk tssk tssk. Greit at alle produktene hos Expert eller Elkjøp ikke er av like høy kvalitet, men de påstår jo ikke at en billig hårføner kurerer kreft eller helbreder hjertesykdom Smiley
Det mest vektige argumentet (no pun intended) er allerede nevnt: Hvis dette virkelig virket, ville ikke alle gjort det da? Hvis overvekt var så lett å kurere, hvorfor har vi da enda overvektige? Og hvorfor finnes ikke en slik IR badstue på alle gym?

Hele artikkelen får meg egentlig til å tenke på sirkuskongens PT Barnums kjente ord: "There's a sucker born every minute", eller i norsk oversettelse: Verden vil bedras




"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety" Benjamin Franklin


"Alt under 100 kg er femi" Tommy Steine

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: IR Sauna
« #35 : 01. juli 2009, 09:25 »
Er du ute å jogger, vil det gå ca.20 min. før du begynner å svette og forbruke kalorier.

Huh

Denne må du gjerne forklare ...
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: IR Sauna
« #36 : 01. juli 2009, 09:46 »
Artikkelen som det referes til er nok denne:

Effect of Sweating

MAJ Ward Dean, MC
USA 543rd General Dispensary San Francisco

JAMA. 1981;246(6):623.

http://jama.ama-assn.org/cgi/content/summary/246/6/623

Jeg har ikke tilgang til denne, så hvis noen har tilgang, så hadde det vært fint med et lite resymé.

Utlogget Varknebøyer1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 299
  • Honnør: 313
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 299

  • Dont worry be happy ;-)
Sv: IR Sauna
« #37 : 01. juli 2009, 09:52 »
Du øker jo forbenningen når kroppen blir for varm og kroppen må avgi varme. Så man forbrenner også i vanlig badstue.

Men Ir hørete veldig bra ut, vært moro å prøve.

Utlogget MSG

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 333
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 333

Sv: IR Sauna
« #38 : 01. juli 2009, 19:30 »
Infrarød stråling høres ikke så veldig sunt ut

Dette er sånn ignorant pjatt.... Å nei stråling er farlig.. Å atomkraftverk er farlig.. Blablala.  Infrarød stråling er varme!
Fersk juniorløfter -90 kg

210 - 150 - 245

Treningslogg!!

Utlogget Yeppes

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 134
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 134

Sv: IR Sauna
« #39 : 01. juli 2009, 20:56 »
Vel når jeg tenker på det så hadde jeg en naturfagslærer som var smellfeit, han fikk en sommerjobb som tømmerhogger og når høsten kom var han syltynn. Han svettet og drakk 7 liter vann hver dag, men han har nok mister mye muskelmasse også. Ingen tvil om at svetting forbrenner mye, men 5 kilo fett på så kort tid går ikke. Wink

Utlogget OMD

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 423
  • Honnør: 36
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 423

Sv: IR Sauna
« #40 : 01. juli 2009, 23:54 »
Artikkelen som det referes til er nok denne:

Effect of Sweating

MAJ Ward Dean, MC
USA 543rd General Dispensary San Francisco

JAMA. 1981;246(6):623.

http://jama.ama-assn.org/cgi/content/summary/246/6/623

Jeg har ikke tilgang til denne, så hvis noen har tilgang, så hadde det vært fint med et lite resymé.

http://74.125.77.132/search?q=cache:mG89tJWLsycJ:www.ultrawellnesscenter.com/downloads/Toxins-and-Obesity.pdf+pdf+effect+of+sweating+dean+jama.1981%3B+246:+623&cd=1&hl=no&ct=clnk
Ole M D

..Et liv uten trening, er et liv uten mening...



http://olemortend.blogspot.com/
http://omdfitness.com/index.html



Nameless

  • Gjest
Sv: IR Sauna
« #41 : 02. juli 2009, 00:05 »



Så den selv og er nå rettet på Cheesy

"... Er du ute å jogger, vil det gå ca.20 min. før du begynner å svette og forbruke fett som energi."

- Vel, dette er bare tull. Det tar 20 min. før du svetter? Ta å jogg deg en tur, og etter 15 min kan du kjenne deg selv under armene. Det er også bare tull at det tar 20 min før du begynner å bruke fett som energikilde. Dette er en typisk 90-talls myte og burde vært alivet for lenge siden. Fett som energikilde kan du fint bruke når du sover, siter i ro, går på butikken, eller trener på treningsstudioet.


Når det gjelder infrarød sauna, så har jeg til gode å se dokumentasjon som beviser at at energiforbruket øker i den grad som det her påståes. Hvorfor er det slik at det er en total mangel på kliniske studier på noe som produsentene mener er fantastisk? De fleste store produsenter klarer å lage noe fjas som de selv sponser - men selv dette mangler her.

Her baserer man seg på noen tynne sitater fra JAMA, ingenting annet.

Når det er sagt, så er det selvsagt lov å skrive en artikkel basert på egne erfaringer - men da er det kanskje viktig å ikke blande påstått dokumentasjon med nettopp sine egne erfaringer. I en dialog med Madde sa jeg tidlig at dokumentasjonen var syltynn. Det hjelper ikke å sitere produsentenes hjemmesider.

Det skal faktisk ikke så mye utstyr til for et forskerteam for å kunne si noe om effekten. Så da kan man spørre seg hvorfor dette mangler?

Just my 0,02

Utlogget GAMMERN

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 889
  • Honnør: 791
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 889

  • Gammel kødd
Sv: IR Sauna
« #42 : 02. juli 2009, 00:10 »



Så den selv og er nå rettet på Cheesy

"... Er du ute å jogger, vil det gå ca.20 min. før du begynner å svette og forbruke fett som energi."

Skjønner du ikke at dette utsagnet er tull? Tror du ikke avstand, til siste måltid, tempo på jogginga, størrelsen på karbohydratlagre, temperaturen du jogger i, fettprosenten din osv. gjør utslag som påvirker... Smiley
Perser: Stevne 305-205-290
           Trening 315-210-300

Utlogget OMD

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 423
  • Honnør: 36
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 423

Sv: IR Sauna
« #43 : 02. juli 2009, 00:34 »
13th International Symposium of
The Institute for Functional Medicine

SUMMARY

By recognizing the role of toxins in obesity and altered function
of the neuro-endocrine-immune and mitochondrial and redox sys-
tems, and by creating a comprehensive strategy for both the reduction
of exposure to and elimination of toxins, as well as the development of
effective clinical strategies, treatment resistance in obesity may be
more successfully addressed. Further research is needed to explore the
clinical relevance and the mechanisms that underlie this hypothesis
and to examine clinical detoxification methods. Through the prism of
functional medicine, a context and road map exist for tackling many
treatment-resistant and complex chronic diseases, including obesity.

References
1. Centers for Disease Control and Prevention. Second National Report on Human
Exposure to Environmental Chemicals, NCEH Publication No. 03-0022. Atlanta,
GA: Centers for Disease Control.
2. Pelletier C, Imbeault P, Tremblay A. Energy balance and pollution by organochlo-
rines and polychlorinated biphenyls. Obes Rev. 2003;4(1):17-24.
3. Evans JL, Goldfine ID, Maddux BA, Grodsky GM. Oxidative stress and stress-acti-
vated signaling pathways: a unifying hypothesis of type 2 diabetes. Endocrine Reviews
23(5):599–622.
4. Girard D. Activation of human polymorphonuclear neutrophils by environmental
contaminants. Rev Environ Health 2003;18(2):75-89.
5. Sonnenberg GE, Krakower GR, Kissebah AH. A novel pathway to the manifestations
of metabolic syndrome. Obes Res. 2004;12(2):180-186.
6. Wang Z, Zhou YT, Kakuma T, et al. Leptin resistance of adipocytes in obesity: role of
suppressors of cytokine signaling. Biochem Biophys Res Commun. 2000;277 (1):20-26.
7. Beattie JH, Wood AM, Newman AM, Bremner I, et al. Obesity and hyperleptinemia in
metallothionein (-I and -II) null mice. Proc Natl Acad Sci U S A. 1998;95(1):358-363.
8. Goto M, Arima H, Watanabe M, et al. Ghrelin increases neuropeptide y and agouti-
related peptide gene expression in the arcuate nucleus in rat hypothalamic organ-
otypic] cultures. Endocrinol. 2006.;147(11):5102-5109.
9. Wynne K, Stanley S, McGowan B, Bloom S. Appetite control. J Endocrinol.
2005;184(2):291-318.
10. Dube MG, Pu S, Kalra SP, et al. Melanocortin signaling is decreased during neuro-
toxin-induced transient hyperphagia and increased body-weight gain. Peptides.
2000;21(6):793-801.
11. Shoemaker RC, House DE. A time-series study of sick building syndrome: chronic,
biotoxin-associated illness from exposure to water-damaged buildings. Neurotoxicol
Teratol. 2005;27(1):29-46.
12. Catania A, Delgado R, Airaghi L, et. al. alpha-MSH in systemic inflammation.
Central and peripheral actions. Ann N Y Acad Sci. 1999;885:183-187.
13. Moller DE. Potential role of TNF-alpha in the pathogenesis of insulin resistance and
type 2 diabetes. Trends Endocrinol Metab. 2000;;11(6):212-217.
14. Dube MG, Pu S, Kalra SP, et al. Melanocortin signaling is decreased during neuro-
toxin-induced transient hyperphagia and increased body-weight gain. Peptides.
2000;21(6):793-801.
15. Shoemaker RC, House DE. A time-series study of sick building syndrome: chronic,
biotoxin-associated illness from exposure to water-damaged buildings. Neurotoxicol
Teratol. 2005;27(1):29-46.
16. Gladen BC, Ragan NB, Rogan WJ. Pubertal growth and development and prenatal
and lactational exposure to polychlorinated biphenyls and dichlorodiphenyl
dichloroethene. J Pediatr. 2000;136(4):490-496.
17. Tremblay A, Pelletier C, Doucet E, et al. Thermogenesis and weight loss in obese
individuals: a primary association with organochlorine pollution. Int J Obes Relat
Metab Disord. 2004;28(7):936-939.
18. Imbeault P, Tremblay A, Simoneau JA, et al. Weight loss-induced rise in plasma pol-
lutant is associated with reduced skeletal muscle oxidative capacity. Am J Physiol
Endocrinol Metab. 2002;282(3):E574-E579.
19. Nicolau GY, Pesticide effects upon the circadian time structure in the thyroid, adren-
al and testis in rats. Endocrinologie. 1982;20(2):73-90.
20. Duke University Integrated Toxicology Program, National Institute of
Environmental Health Sciences/NIH/DHHS, Obesity: Developmental Origins and
Environmental Influences. Available at:
21. Moskaug JO, Carlsen H, Myhrstad MD, et al. Polyphenols and glutathione synthesis
regulation. Am J Clin Nutr. 2005;81(1 Suppl):277S-283S.
22. Masuda A, Miyata M, Kihara T, et al. Repeated sauna therapy reduces urinary 8-epi-
prostaglandin F(2alpha). Jpn Heart J. 2004;45(2):297-303.
23. Biro S, Masuda A, Kihara T, Tei C. Clinical implications of thermal therapy in
lifestyle-related diseases. Exp Biol Med (Maywood). 2003;228(10):1245-1249.
24. Hyman M. Ultrametabolism. New York: Scribner; 2006.
25. Hyman MA. Systems biology: the gut-brain-fat cell connection and obesity. Altern
Ther Health Med. 2006;12(1):10-16
26. Hyman MA. Refrigerator rights--the missing link in health, disease, and obesity,
Altern Ther Health Med. 2005;11(4):10-12.
27. Lyon M, Bland J, Jones DS. Chapter 31: Clinical approaches to detoxification and
biotransformation. In: Jones, DS (Ed). Textbook of Functional Medicine. Gig Harbor,
WA: Institute for Functional Medicine; 2006
Ole M D

..Et liv uten trening, er et liv uten mening...



http://olemortend.blogspot.com/
http://omdfitness.com/index.html



Utlogget OMD

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 423
  • Honnør: 36
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 423

Sv: IR Sauna
« #44 : 02. juli 2009, 00:41 »
Skjønner du ikke at dette utsagnet er tull? Tror du ikke avstand, til siste måltid, tempo på jogginga, størrelsen på karbohydratlagre, temperaturen du jogger i, fettprosenten din osv. gjør utslag som påvirker... Smiley

joda, selvfølgelig! ..men forskjellen/utslaget er ikke så stort - ikke er akkurat på det 20.min ay fettforbrenningen slår inn, men rundt der (+/- 10 min) er mest normalt blant vanlige, hverdagslige folk her i Norge.. og det er vel de vi snakker om - vi kan kverrulere om de aller fleste tingene hvis vi vil her inne tydligvis...

At man bruker fett som brensel hele tiden er jo greit #bedreviteren", men at man bruker fett som HOVED brennsel for fett forbrenning vil jeg ikke akkurat si at man gjør ved å ligge på sofaen.. Wink
Og jeg har ennå ikke sett noen dokumentasjon på at det IKKE virker faktisk....?
Kan ikke du komme en tur å prøve enten hos Marthe sin klinikk eller på Orkanger da?
Gratis time i forskningens øyemål vettu Grin
Ole M D

..Et liv uten trening, er et liv uten mening...



http://olemortend.blogspot.com/
http://omdfitness.com/index.html



Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!