Du referer til noen kompiser som har opplevd ditt og sagt datt....utover det har du hverken erfaring eller innsikt. Grunnen til at jeg her fremstår kritisk til dop er selvfølgelig fordi jeg ser hva det gjør med folk...hver dag. På forum finner man til stadighet de som prøver å forsvare sitt eget rusmisbruk, eller gir utrykk for at de kan så mye, "kjenner" eller "har hørt om noen" og av den grunn tror de vet alt, som nevnt over så havner man da gjerne på ytterpungtene i diskusjonene. Når det gjelder mitt standpungt...., man kan ikke være for rusmidler når man skal hjelpe rusmisbrukere, det faller på sin egen urimelighet. Dessuten er det også svært lite fristende når man ser hva det gjør med folk, noe jeg skjønner er en fantasiverden for dere som fortsatt tror at det er uskadelig så lenge "man har kontroll". Du har helt rett, jeg kan masse teori......og når jeg setter det sammen med hva rusmisbrukere forteller selv så er jeg så nærme jeg kan komme en subjektiv opplevelse av f.eks effekten av heroin. Hvorfor skulle jeg behov for å vite hvordan ett skudd med heroin kjennes?, jeg trenger ikke å sette ei sprøyte, det hjelper meg da hverken fra eller til.... Alle har sin subjektive opplevelse av rusmidler, det er derfor det er vanskelig å forklare andre. Det eksisterer heller ikke noe behov for å vite absolutt alt her i verden, man får vite mer enn nok til og gjøre seg forstått og forstå rusmisbrukere hver dag, så da hjelper det lite hva du og kirkebrann tror. Når det gjelder forkortelser og "fagutrykk" nevnt tidligere så ble det brukt for å poengtere noe, ikke for å briljere med mitt amputerte ordforråd fra plata. At du klarte å slå de opp på google for å finne ut hva det betyr er jo en bragd. Din siste setning viser jo nettopp det jeg har påpekt tidligere, jeg skjønner at du gjerne vil hevde deg litt men igjen så viser du jo nettopp at du ikke aner hva du prater om.......og stole på en selger er realiteten for en rusmisbruker, kjøper etc., det er noe av hovedårsaken til at det skjer overdoser. At jeg stiller spørsmålstegn ved intelligensen til folk som kjøper ett potensielt livsfarlig stoff på gata, som de ikke aner hvor eller hvordan er laget faller meg naturlig. At du ikke skjønner det sier vel mer om intelligensen din..
Og hvorfor skulle Ivar.v sitt innlegg endre mine tanker rundt rus?, han virker da ikke noe mer oppegående en andre her som sitter på gjerdet og mener "hvorfor skal vi bry oss?"....snarere tvert imot.
EDIT: og siden du tok deg bryet med å google opp 2CB så kan jeg jo forklare deg hva det er utover det du leste på nette som du fikk med deg bruddstykkene av. "2CB" er bare ett kjælenavn på fenetylamin (4-bromo-2,5-dimethoxyphenethylamin) som består av en mettet seksring, med bromid, amin og oxygen som sidegrupper. Putter du det i kroppen så på virker det som ett empatogen....d.v.s at det er ett psykoaktivt stoff som fremkaller hallusinasjoner, samt at det påvirker følelsene dine i retning av å føle empati og kjærlighet ovenfor andre. Kanskje noe for deg?
Okei, jeg skal være helt ærlig. Jeg snakker mye om mine egene erfaringer her også. Om du tror på det eller ikke får du velge selv. hehe og jeg har ikke noe behov for å google det. Det som er hele poenget mitt her. Du behøver ikke fortelle meg hva 2cb er og gjør med deg. For jeg VET det. Du googler ting, leser i lærebøkene dine og sier at 2cb BLA BLA BLA teori. SÅNN ER DET FORDE STÅR DET I BOKA MI! Jeg har prøvd 2cb, 2ci, 2cT-7, Og bare ved å se hva du copypaster så er det bevis nok. Hallisnasjoer fikk jeg aldri, jeg følte aldri empati og kjærlighet. Hallisunasjoner fremkommer ekstrmet skjeldent, mend mindre du beveger deg inn på de sterkeste av de psykedeliske stoffene. Illusjoner derimot, at ting blir forvrengt forekommer oftere på disse type stoffene. Poenget er at du aner ikke hva du snakker om når du snakker om dop. Du har kunn lærebok faktaen din som du ser ned i hver gang, og den er som regel forvridd til å omtale dopet som litt drøyere en det er, litt verre bivirkninger etc. Og jeg er ingen junkie, eller dop elsker. Jeg er kunn en nysgjerrig person. har prøvd noen ting, men kunn 1 gang hver. Bare for å se hva det er. Og under trygge omstendigheter, riktige forhåndsregler etc så er det så og si ufarlig med det meste.
"og stole på en selger er realiteten for en rusmisbruker, kjøper etc., det er noe av hovedårsaken til at det skjer overdoser. At jeg stiller spørsmålstegn ved intelligensen til folk som kjøper ett potensielt livsfarlig stoff på gata, som de ikke aner hvor eller hvordan er laget faller meg naturlig. At du ikke skjønner det sier vel mer om intelligensen din.."Nå var det snakk om kokain. Hvis du mener at kokain er livsfarlig, at folk ofte tar overdoser, og at de fleste som kjøper kokain kjøper det på gata/plata, og at det er stor sjangse for at det er blanda ut med rottegift eller hva du enn mener så.. Fint=) Da kan du være stolt av hvor mye du egentlig vet :

Jeg er fullstendig klar over at jeg setter ting litt på spissen nå og at du og jeg er hver våre ytterpunkter. Men det som er så irriterende er at jeg kan godt si meg enig i mye av det du sier, og har faktisk åpenheten til å diskutere å godta forskjellige ting. mens mennesker på din side av gjerdet godtar ikke et ENESTE ord eller setning som kan sette deres kjære moralske menninger i fare. Selvfølgelig får du et ekstra kritisk syn på det i og med at du jobber med ekstrem tilfellene som det har klikka helt for. Men husk at det er minjoritetene av rusbrukerne.
Gir opp denne diskusjonen for min del. Blir mitt siste innlegg! Lykke til vidre på legestudie.