Skrevet av Emne: Mennesket, den femte ape????  (Lest 50600 ganger)

Utlogget Carnivore

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 323
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 167

Sv: Mennesket, den femte ape?
« #255 : 10. juli 2009, 21:05 »
Og innse at vi er dyr på lik linje med alle andre dyr.
Hva innebærer dette i praksis? Å spise raw-food/naturlig mat er én ting, men hva med alt annet? Følger dyr lover og regler? Vet de noe om etikk? Har de samvittighet? Betyr det at vi mennesker bør handle på samme viset - dvs. gjøre akkurat det vi føler for akkurat når vi vil - slik som dyrene?
Hvis ikke; hvor skal mennesket hente moralen sin fra?

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: Mennesket, den femte ape?
« #256 : 10. juli 2009, 21:07 »
Når man kommer med en erklæring om at en person tydeligvis burdte vært lagt inn ett sted, ja da lurer jeg jo svært på hva som er grunnlaget, derfor spør jeg.

Og ja, du faller inennfor den "nå pozter vi bilder av katter med morzom kul zkrift og kaprer tråden i ett forsøk på å latterliggjøre og ta over tråden med tulling og tøysing"  Du har vel vært med har du ikke? Dere er så like i adferd at jeg blander dere om hverandre.. Nesten så dere ikke har egne personligheter eller meninger.  

Hehe, det er pussig du skriver at man ikke trenger å klikke inn på tråder man ikke liker, så kanskje flere som bare kommer inn for å lage kvalme kan ta det rådet? Det har jeg gitt ut flere ganger, men kanskje det hjelper om det kommer fra deg Cat Tank iz not amuzed? Smiley La oss følge med å se!! Cheesy


ivar.v: Så du er ikke enig med Darwins teori med andre ord?
Cat tank iS not amused står det faktisk. Så du mener at jeg ikke har debattert seriøst mot deg? At alt jeg skriver bare er tøys og tull? Eller mener du at jeg av og til poster bilder som de fleste finner morsomme, og som også letter litt på stemningen. Og at dette er litt useriøst? 99% av postene mine er faktisk saklige og seriøse.

"Når man kommer med en erklæring om at en person tydeligvis burdte vært lagt inn ett sted, ja da lurer jeg jo svært på hva som er grunnlaget, derfor spør jeg. "
Grunnlag:
At folk fortsatt orker å svare Eneres seriøst er sykt. Eneste som kommer ut av kjeften til Eneres er the ramblings of a crazy lady.

Tipper svaret jeg får er noe sånn som: "du tar feil, jeg sier ingenting, jeg skriver"
Alt du sier/skriver.

Men nå vet jeg ikke om jeg gidder å svare deg seriøst lenger. For det er klart for meg at du bare kommer inn på forumet for å lage baluba. Og/eller så er du bare sinnsyk, og da har det ingenting for seg å diskutere med deg.
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: Mennesket, den femte ape?
« #257 : 10. juli 2009, 21:08 »
Jeg er ikke med i ånnas gjengen til dirdal, det var under beltestedet. Jeg prøver å være saklig, men jeg har hatt et par litt mindre enn saklige innlegg mot deg, det skal jeg innrømme Wink
Hvilken gjeng? Jeg er 100% norsk. Og om jeg hadde hatt en gjeng så er du bare lei deg fordi du aldri hadde fått vært med i den uansett.
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: Mennesket, den femte ape?
« #258 : 10. juli 2009, 21:10 »
Og innse at vi er dyr på lik linje med alle andre dyr.
Ok. Dyrenes oppførsel er naturlig. Men dersom ett bestemt dyr, menneskene, gjør noe annerledes fra andre dyr så er dette unaturlig? Men hvis f.eks løver gjør noe annerledes enn f.eks ender, så er ikke dette unaturlig. Nå er jeg litt forvirret. Hele argumentasjonen din faller jo i grus her?
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: Mennesket, den femte ape?
« #259 : 10. juli 2009, 23:52 »
Tja, greit å se hvem som er "mann" nok til å svare for seg og hvem som bare er sytete fjortiz hormonelle 18-19 åringer i puberteten. I CAN HAZ - gjengen vet du, som fortsatt synes det er kult å bruke Z i setninger og skrive "regsa" istedet for "reglene".  Og som bare stikker innom en tråd for å gjenge seg opp og skjule seg bak den kule tøffe gjengen. Og som lager en egen bildetråd for å poste bilder a LOL-cats..

De gutta der.. jeg tror du kjenner en.
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget KristofferM

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 009
  • Honnør: 305
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 009

  • look at my hair, its burning.
Sv: Mennesket, den femte ape?
« #260 : 10. juli 2009, 23:54 »
Et bilde dedikert til eneres.


May the cats be with you.
logg http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=88602.new#new
Medlem av Kristiansand Strongteam


Jeg har ikke dysleksi derfor er mye av det jeg skriver rett.

Which ship never docks in Liverpool?
The Premiership

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Mennesket, den femte ape?
« #261 : 10. juli 2009, 23:55 »
Tikk takk tikk takk....

Jeg kjenner jeg er litt lei hakkingen enkelte imellom.

Gidder dere, eller? Wink

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: Mennesket, den femte ape?
« #262 : 10. juli 2009, 23:56 »
Et bilde dedikert til eneres.


May the cats be with you.
Er dette hva du kaller en copy cat?
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Mennesket, den femte ape?
« #263 : 11. juli 2009, 00:04 »
Jeg kan vise deg en dead cat hvis du vil.... Grin

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: Mennesket, den femte ape?
« #264 : 11. juli 2009, 00:12 »


Hva så om mennesket har felles opphav med apene?

Det impliserer jo ikke at vi skal oppføre oss som aper.

Det impliserer at dyr oppfører seg på forskjellige måter, og nettopp lærer oss at mennesket oppfører seg som et menneske.

Utlogget Hernes

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 468
  • Honnør: 769
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 468

  • Jesus Squats High
Sv: Mennesket, den femte ape?
« #265 : 11. juli 2009, 00:15 »
Tja, greit å se hvem som er "mann" nok til å svare for seg og hvem som bare er sytete fjortiz hormonelle 18-19 åringer i puberteten. I CAN HAZ - gjengen vet du, som fortsatt synes det er kult å bruke Z i setninger og skrive "regsa" istedet for "reglene".  Og som bare stikker innom en tråd for å gjenge seg opp og skjule seg bak den kule tøffe gjengen. Og som lager en egen bildetråd for å poste bilder a LOL-cats..

De gutta der.. jeg tror du kjenner en.

Non Plus Ultra

Utlogget hanzyman

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 412
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 412

Sv: Mennesket, den femte ape?
« #266 : 11. juli 2009, 05:53 »
åja, kjipt for deg da..  Er du enig i at mennesket er primat forresten?




nei, er ikke mer enig i at mennesker er primater enn at mennesker er laget av primpålegg

Utlogget hanzyman

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 412
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 412

Sv: Mennesket, den femte ape?
« #267 : 11. juli 2009, 05:57 »
Fordi ingen andre dyr gjør det. Dette har vi allerede vært igjennom mange ganger. Vi skilte oss vekk fra naturlig adferd i den forstand at vi er de eneste dyrene som gjør dette. Vi skiller oss ut. Derfor mener jeg at vi ikke lever slik vi var "ment" til å leve.

du mener at mennesket ble så godt utviklet fordi det begynte å steke maten osv så den ble lettere fordøyelig? Hvorfor fant bare vi det ut, men ikke andre aper/dyr ut at man kunne steke maten? (selv om vi ikke er fra aper vil jeg bare stille dette spørsmålet uansett)
+Tror jeg skal begynne å gi katten min stekt mat som er lett fordøyelig så kanskje den vokser opp å blir catwoman!

Utlogget Eneres

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 489
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 489

  • Ja, jeg har fått gratis ferie fra forumet 14 dager
Sv: Mennesket, den femte ape?
« #268 : 11. juli 2009, 09:58 »
Om vi fant det ut, kan bindes opp mot at det kanskje skjedde tilfeldig at kjøtt ble kombinert med ild.

At du sier nei til at vi er primater, ja jeg håper ikke du går ut irl og sier det samme og at du bare kødder her inne.


"We are The Fifth Ape" - Charles Robert Darwin

"And they say that a hero can save us. I'm not gonna stand here and wait."

Utlogget Eneres

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 489
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 489

  • Ja, jeg har fått gratis ferie fra forumet 14 dager
Sv: Mennesket, den femte ape?
« #269 : 11. juli 2009, 10:14 »
Hva innebærer dette i praksis? Å spise raw-food/naturlig mat er én ting, men hva med alt annet? Følger dyr lover og regler? Vet de noe om etikk? Har de samvittighet? Betyr det at vi mennesker bør handle på samme viset - dvs. gjøre akkurat det vi føler for akkurat når vi vil - slik som dyrene?
Hvis ikke; hvor skal mennesket hente moralen sin fra?

Samvittighet er noe vi har selv har laget oss et inntrykk av, det er menneske-konstruert. Vi har laget lover og regler og om disse ikke følges, så blir vi stengt inne og blir fjernet fra hverdagen vår, og eller henrettet. Men i bunn og grunn så burdte vi faktisk ha lov til å gjøre hva vi vil, da regler kun er til for å holde en menneske-skapt orden. Det er konstruert boble vi lever i, og som vi har dannet utenfor naturen.

Dyr handler etter hva de føler er nødvendig for deres overlevelse, utifra min forståelse. Kriminalitet og lovbrudd hos dyr, eksistere ikke da de ikke vet hva det konsptet går utpå.

Vi mennesker handler utifra egen vinning, og ifølge min forståelse så finnes det ikke en uselvisk handling her i verden. Jeg er meget i tvil om altruisme i det hele tatt eksisterer, det tviler jeg sterkt på. Både innenfor oss og andre dyr.

Kjærlighet for meg, eksisterer ikke i den forstand at det er en rosa søt kanin med hjerter rundt, og at man kan elske uten en eller annen form for belønning. Vi er egoistiske dyr. Dessverre har ordet "egoisme" fått en negativ betydning i allmenn forstand, men jeg mener det altså ikke negativt, jeg mener det som et faktum.

Når en venn sier til meg "jeg er glad i deg" så hører jeg egentlig  "jeg er glad jeg har deg i livet mitt, for da har jeg noen å henge med, snakke med, få råd og trøst fra, feste med, finne på ting med"..!
"We are The Fifth Ape" - Charles Robert Darwin

"And they say that a hero can save us. I'm not gonna stand here and wait."

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!