Skrevet av Emne: Knebøyguiden  (Lest 3464 ganger)

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: Knebøyguiden
« #15 : 14. juli 2009, 11:42 »
Hvordan bør man puste under en knebøy? Her stod det nevnt at man skal fylle maven og stramme i starten, andre steder har jeg hørt at man skal prøve å presse mavemuskelene lengst mulig mot ryggraden, etc... ?

Utlogget Geir M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 360
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 167

Sv: Knebøyguiden
« #16 : 14. juli 2009, 11:48 »
Hvordan bør man puste under en knebøy? Her stod det nevnt at man skal fylle maven og stramme i starten, andre steder har jeg hørt at man skal prøve å presse mavemuskelene lengst mulig mot ryggraden, etc... ?
Pust inn og press magen utover.
There are two novels that can change a bookish fourteen-year old's life: The Lord of the Rings and Atlas Shrugged. One is a childish fantasy that often engenders a lifelong obsession with its unbelievable heroes, leading to an emotionally stunted, socially crippled adulthood, unable to deal with the real world. The other, of course, involves orcs.

- Paul Krugman, Nobelprisvinner i økonomi

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: Knebøyguiden
« #17 : 14. juli 2009, 11:52 »
Pust inn og press magen utover.
Og hold pusten under løftet eller pust ut på vei opp?

Utlogget Karky

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 382
  • Honnør: 49
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 382

Sv: Knebøyguiden
« #18 : 14. juli 2009, 12:59 »
det med pusting er litt kontroversielt. De fleste styrkeløftere vil si hold pusten og dytt magen utover og stram. Om du prøver det og får det til, så vil du merke at du løfter mer på den måten. Andre sier man skal holde pusten helt til man kommer igjennom "sticking pointet" sitt, og at man så kan begynne å puste ut. Mens andre sier pust inn på tur ned og ut på tur opp, aldri hold pusten og press (valsavamanøver). Valsavamanøveren kan være skummel for folk som har hjerte -og karsykdommer ettersom blodtrykket først stiger veldig, for så å synke.

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: Knebøyguiden
« #19 : 14. juli 2009, 14:36 »
Tror jeg skal deloade litt i dag og prøve ut metodene. Smiley

Puste inn mens man holder maven stram høres vanskelig ut, men burde være mulig med litt trening. Så med valsavamanøveren så prøver man å puste ut men holder igjen i halsen?

Delspørsmål to: Eksperimenterte litt med knebøy uten noen vekt i går (med bare hendene forover), og mesteparten av veien ned var ryggen etter mitt skjønn fin, men heelt i bånn hvis jeg prøvde å få ræve ned mot hælene så ble det en bøy i korsryggen. Prøvde også å få rotert hoftene fremover i bånn, men føltes som om nedre del av abdomen lå mot lårene og holdt igjen. Noen idé til hva jeg gjør feil?

Utlogget mariusfa

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 455
  • Honnør: 22
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 455

Sv: Knebøyguiden
« #20 : 14. juli 2009, 18:46 »
Tror jeg skal deloade litt i dag og prøve ut metodene. Smiley

Puste inn mens man holder maven stram høres vanskelig ut, men burde være mulig med litt trening. Så med valsavamanøveren så prøver man å puste ut men holder igjen i halsen?

Delspørsmål to: Eksperimenterte litt med knebøy uten noen vekt i går (med bare hendene forover), og mesteparten av veien ned var ryggen etter mitt skjønn fin, men heelt i bånn hvis jeg prøvde å få ræve ned mot hælene så ble det en bøy i korsryggen. Prøvde også å få rotert hoftene fremover i bånn, men føltes som om nedre del av abdomen lå mot lårene og holdt igjen. Noen idé til hva jeg gjør feil?

Se Squat RX1 (første videoen)
Denne tar for seg dette problemet
man kan med fordel se alle filmene.. disse har hjulpet meg med min teknikk i hvertfall

Edit: Link
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=59737.0
25år 190cm 104kg(på vei ned)

Bp: 90
Ml: 180
FB:100
Mp:60
Logg

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: Knebøyguiden
« #21 : 14. juli 2009, 21:35 »
Takker!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!