Skrevet av Emne: "En slags periodisk faste"  (Lest 801 ganger)

Utlogget Wonde3rboy

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 32
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 32

"En slags periodisk faste"
« : 05. august 2009, 14:54 »
Hei!:)

Nå når myten om at forbrenningen er påvirket av måltidsfrekvens er avkreftet har jeg fortsatt ett par spørsmål ang måten jeg spiser på:)

For tiden spiser jeg 3 måltider om dagen, mye fordi dette fungerer fint iforhold til arbeidstiden min + at jeg går på ett kaloriunderskudd hvor det virkelig hjelper på å inta all næringen min rundt treningstiden for energiens skyld:)
 
våkner opp klokken 7.
kl 11.30 Lunsj: 1 shake med 50g proteiner, kansje en boks tunfisk hvis jeg føler meg ekstra sulten

kl 15.30 middag nr 1: Her spiser jeg vanligvis 400 gram karbonadedeig og 50 gram fullkorns pasta.

kl 17.30 før trening: protein shake og no xplode før jeg drar og trener i 18.00 tiden

kl 20.00 etter trening: ny protein shake

kl 21.00-21.30 middag nummer 2: her fyller jeg på igjen etter trening med ca det samme, 400 gram karbonadedeig/kyllingfilet og litt mindre pasta. ca 20-30 gram for å få fylt opp glyko lagrene:)

kl 23.30 er det zma tid før jeg legger meg i senga og sovner inn:)

Sult er ikke noe problem, etter å ha gjort dette i 4-5 uker føler jeg den nesten ikke lengre.

skal nevnes at jeg bare har trent i ca 2 måneder hvor jeg i starten spiste hyppigere men mindre måltider, samtidig som jeg aldri egentlig var noe mett på dagen.

har merket markant fremgang i både muskeldefinisjon og fettprosent, ca kalori inntak om dagen er på 310-400g proteiner, 50-70g fett og 100-150g karbs

Lurer på om noen har noen tanker rundt dette, forbedringer som kan gjøres eller andre forslag mottaes med stor entusiasme:)



Utlogget mariusfa

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 455
  • Honnør: 22
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 455

Sv: "En slags periodisk faste"
« #1 : 06. august 2009, 23:13 »
hvis du har mye energi på trening samtidig som du går ned i fett% så har du jo gjort alt riktig?!

ikke vits i å forandre noe som fungerer på deg.. folk er forskjellige.. noen fungerer nesten ikke hvis de ikke får i seg masse karbo..

jeg har prøvd steinalderkost i litt over en uke nå.. masse proteiner og fett, kun karbo til frokost og etter trening.. har aldri hatt så mye energi og er mett(nesten stappa) i mange timer etter hvert måltid.. nå skal jeg andre veien på vektnåla da. men uansett..

fungerer det for deg så er det ikke noe å lure på.. KJØR PÅ!!

25år 190cm 104kg(på vei ned)

Bp: 90
Ml: 180
FB:100
Mp:60
Logg

Utlogget Wonde3rboy

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 32
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 32

Sv: "En slags periodisk faste"
« #2 : 07. august 2009, 08:31 »
Du har vel helt rett:) Eneste grunnen til at jeg var litt småbekymret var vel egentlig fordi jeg mistenkte dette kunne vært newbie gains som jeg kunne oppnådd uten dieten min også;p

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!