Skrevet av Emne: Det Norske Hedningesamfunn  (Lest 5513 ganger)

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Det Norske Hedningesamfunn
« : 08. august 2009, 18:18 »
Dersom man ikke er spesielt glad i kirken og hvordan religion og stat hører sammen i Norge, er denne organisasjonen noe for meg? Har lest litt på hjemmesiden deres, og fikk desverre litt samme vibber som jeg får hos Norges Patriotene, selv om jeg vet at NHS ikke har noe med dem å gjøre. Alikevel, noen som har litt mer inside info om dem? Det er ikke noe dodgy, annet enn at de ikke ønsker at religion skal baseres på Bibelen og andre tullebøker? De skriver jo at de ikke er rasister , eller at de heller ikke ønsker at folk ikke skal tro på noe. Men samtidig, Norges Patriotene skriver jo også at de ikke er rasister, noe de definitivt ER.

Eventuelt forslag til andre samfunn man kan melde seg inn i? Synes Human Etisk forbund virker litt gayt egentlig, dessuten så hadde Åpen Post en dokumentar om dem for mange år siden der det tydlig kom frem at de var onde.
Sa brura

Utlogget Teletubbi104

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 178
  • Honnør: 662
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 178

Sv: Det Norske Hedningesamfunn
« #1 : 08. august 2009, 18:33 »
hvordan vet du at norgespatriotene er rasister hvis de sier de ikke er det?
har også sett på sidene til hedningeforbundet,fikk litt vigrid-følelse jeg da. leiter også etter en plass og melde meg inn i når jeg melder meg ut av statskirka. fant et tips om hvordan lage sin egen trosretning,var ikke vanskelig. kansje det man skal satse på.

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Det Norske Hedningesamfunn
« #2 : 08. august 2009, 18:36 »
Nja, men NP er for drøye, dessuten er de et politisk parti som kun har innvandring på planen. Det er ganske useriøst. Ja, Vigrid-følelsen er like beskrivende.

Du får si i fra når du vet hvordan man lager et trossamfunn da. Kan man betale penger til seg selv da? Og ingenting blir trekt fra skatten sånn som det gjør i kirken? Du vet det vel, at kirken tar spenna dine selv om du er utmeldt? Det er derfor jeg må finne meg noe annet. Ikke f om jeg skal sponse de tullingene.
Sa brura

Utlogget Teletubbi104

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 178
  • Honnør: 662
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 178

Sv: Det Norske Hedningesamfunn
« #3 : 08. august 2009, 18:51 »
Nja, men NP er for drøye, dessuten er de et politisk parti som kun har innvandring på planen. Det er ganske useriøst. Ja, Vigrid-følelsen er like beskrivende.

Du får si i fra når du vet hvordan man lager et trossamfunn da. Kan man betale penger til seg selv da? Og ingenting blir trekt fra skatten sånn som det gjør i kirken? Du vet det vel, at kirken tar spenna dine selv om du er utmeldt? Det er derfor jeg må finne meg noe annet. Ikke f om jeg skal sponse de tullingene.

tenkte og melde meg inn i humanetisk forbund,men de virket jævla gay og så skulle de ha penger i tillegg. hedningeforbundet var litt for diskriminerende ovenfor andre til at jeg gidder og melde meg inn der.

her er oppskrift på eget trossamfunn.tror du får penger pr medlem.

http://www.pluto.no/doogie/Ga/blekka/ga152/religion/152rel.html

Utlogget Teletubbi104

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 178
  • Honnør: 662
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 178

Sv: Det Norske Hedningesamfunn
« #4 : 08. august 2009, 18:54 »
legg merke til dette som står på den 1 siden. :

Andre muligheter

Den som har stiftet trossamfunn kan også få rett til å vie folk. Da må man først få godkjent et vielsesrituale, søknaden med beskrivelse av rituale sendes til Justisdepartementet. I tillegg kan man søke om egen kirkegård. Det er også Justisdepartementet som behandler søknad om kirkegård.



hvor fett hadde det ikke vært med egn kirkegård.da skulle jeg blitt begravd hjemme bak huset Smiley

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: Det Norske Hedningesamfunn
« #5 : 08. august 2009, 21:26 »
det burde finnes en "jeg-tror-ikke-på-overtroisk-bs-men-baserer-livet-mitt-på-logikk-og-beviselig-kunnskap"- organisasjon.

jeg hadde meldt meg inn på flekken. hvilke partier er imot statskirken egentlig?

Utlogget Burrhus

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 362
  • Honnør: 184
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 362

Sv: Det Norske Hedningesamfunn
« #6 : 08. august 2009, 21:29 »
det burde finnes en "jeg-tror-ikke-på-overtroisk-bs-men-baserer-livet-mitt-på-logikk-og-beviselig-kunnskap"- organisasjon.

jeg hadde meldt meg inn på flekken. hvilke partier er imot statskirken egentlig?

Hva med "Richard Dawkins foundation for reason and science"?
http://richarddawkinsfoundation.org/

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

Sv: Det Norske Hedningesamfunn
« #7 : 08. august 2009, 21:44 »
Hva med "Richard Dawkins foundation for reason and science"?
http://richarddawkinsfoundation.org/

Vitenskapsmenn var helt sikre på at jorda var flat en gang i tiden :-)

Utlogget KristofferM

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 009
  • Honnør: 305
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 009

  • look at my hair, its burning.
Sv: Det Norske Hedningesamfunn
« #8 : 08. august 2009, 21:50 »
Vitenskapsmenn var helt sikre på at jorda var flat en gang i tiden :-)

kan vel ikke kalles vitenskap, da de ikke hadde viten.
logg http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=88602.new#new
Medlem av Kristiansand Strongteam


Jeg har ikke dysleksi derfor er mye av det jeg skriver rett.

Which ship never docks in Liverpool?
The Premiership

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Det Norske Hedningesamfunn
« #9 : 08. august 2009, 22:00 »
Vitenskapsmenn var helt sikre på at jorda var flat en gang i tiden :-)

Ja, i mitt trossamfunn skulle man i hvert fall ikke fornektet muligheten for at det finnes mer mellom himmel og jord. Broren min jobber på Cern ( WWW, partikkelaksellerator etc)  og veldig mange av de glupeste hjernene der er Agnostikere, ikke die hard ateister. Dersom man tenker så langt ut som hvordan Universet ble til, altså, før Universet eksisterte så har man to leire, de som aksepterer og tror at det ikke var noen ting, og de som tror at det ble skapt av noe (før det da, før det da, før det da, før det da-teorien) Om man kaller skapelseskraften Gud eller ubbadubba er egentlig likegyldig. Det som er poenget er at Bibelen og fanatisme og gammeldags overtro er avlegs. HVA som skapte, eller HVORDAN universet oppstod kommer vi sansynligvis aldri til å finne ut av uansett, så jeg ser ingenting galt i å tro at det finnes en skaperkraft. Vitenskapen har vi til å finne ut av alle de andre tingene, og filosofien har vi for å stille vitenskapsmennene vansklige spørsmål.

Mitt trossamfunn skulle ha handlet om den enkeltes frihet til å tro hva en vil, og at ingen andre trenger å tro det samme dersom de ikke vil. Vi skal alle gjøre vårt beste her i livet, for oss selv og andre, og for verden, slik at vi en dag kan leve i harmoni med hverandre og Jorda (og senere Universet). -Wow, det hørtes hippie-aktig ut!! Da vil jeg si at vi har blitt Guder alle sammen.  Er DU interessert i dette trossamfunnet, send en SMS til 1986 med kodeord Kurt Arve Hitler-san.

Sa brura

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Det Norske Hedningesamfunn
« #10 : 08. august 2009, 22:02 »
kan vel ikke kalles vitenskap, da de ikke hadde viten.

Det kommer vi til å si om 1000 år også. Haha, de brukte OLJE!? som drivstoff, HVOR jævla IDIOT går det an å bli!? hahaha. Det var ikke vitenskap, det var middelalderisk ape-teknologi. Wink
Sa brura

Utlogget Burrhus

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 362
  • Honnør: 184
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 362

Sv: Det Norske Hedningesamfunn
« #11 : 08. august 2009, 22:05 »
Vitenskapsmenn var helt sikre på at jorda var flat en gang i tiden :-)

Og poenget er?

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Det Norske Hedningesamfunn
« #12 : 08. august 2009, 22:06 »
Og poenget er?

Poenget var vel at veldig mange tror at vi kan så jævlig mye nå, og at det bare er noen små finjusteringer igjen før vi skjønner alt. Poenget videre er vel at vi muligens ikke skjønner bæret, og hvis vi sammenlikner det vi kan NÅ med det vi kunne for 500 år siden, så kan man stille spørsmålstegn ved om ikke forskjellen på NÅ og om 500 år vil være akuratt like stor.
Sa brura

Utlogget Burrhus

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 362
  • Honnør: 184
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 362

Sv: Det Norske Hedningesamfunn
« #13 : 08. august 2009, 22:09 »
Ja, i mitt trossamfunn skulle man i hvert fall ikke fornektet muligheten for at det finnes mer mellom himmel og jord. Broren min jobber på Cern ( WWW, partikkelaksellerator etc)  og veldig mange av de glupeste hjernene der er Agnostikere, ikke die hard ateister. Dersom man tenker så langt ut som hvordan Universet ble til, altså, før Universet eksisterte så har man to leire, de som aksepterer og tror at det ikke var noen ting, og de som tror at det ble skapt av noe (før det da, før det da, før det da, før det da-teorien) Om man kaller skapelseskraften Gud eller ubbadubba er egentlig likegyldig. Det som er poenget er at Bibelen og fanatisme og gammeldags overtro er avlegs. HVA som skapte, eller HVORDAN universet oppstod kommer vi sansynligvis aldri til å finne ut av uansett, så jeg ser ingenting galt i å tro at det finnes en skaperkraft. Vitenskapen har vi til å finne ut av alle de andre tingene, og filosofien har vi for å stille vitenskapsmennene vansklige spørsmål.

Mitt trossamfunn skulle ha handlet om den enkeltes frihet til å tro hva en vil, og at ingen andre trenger å tro det samme dersom de ikke vil. Vi skal alle gjøre vårt beste her i livet, for oss selv og andre, og for verden, slik at vi en dag kan leve i harmoni med hverandre og Jorda (og senere Universet). -Wow, det hørtes hippie-aktig ut!! Da vil jeg si at vi har blitt Guder alle sammen.  Er DU interessert i dette trossamfunnet, send en SMS til 1986 med kodeord Kurt Arve Hitler-san.

Joa, men ingen seriøse vitenskapsmenn vil si at det er 50-50% sjangse for at det finnes en gud, fordi vi ikke kan vite 100% sikkert at det ikke finnes en. Likefullt vil jeg tro at du finner få vitenskapsmenn som vil si med 100% sikkerhet at det ikke finnes en gud, fordi vitenskapen er ikkedogmatisk av natur. Å si at du er agnostiker vil egentlig si at du aksepterer en  50-50 inndeling fordi "vi aldri kan vite noe likevel". Hvis man ser på "bevisene" som er lagt frem for at det skulle eksistere en skaper blir sannsynligeten en ganske annen.

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Det Norske Hedningesamfunn
« #14 : 08. august 2009, 22:09 »
tenkte og melde meg inn i humanetisk forbund,men de virket jævla gay og så skulle de ha penger i tillegg. hedningeforbundet var litt for diskriminerende ovenfor andre til at jeg gidder og melde meg inn der.

her er oppskrift på eget trossamfunn.tror du får penger pr medlem.

http://www.pluto.no/doogie/Ga/blekka/ga152/religion/152rel.html

Nice! Da er det ikke umulig at jeg og samboer lager vår egen religion. Har en tomt oppi gokk også, kanskje den kan bli gravplass!
Sa brura

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!