Skrevet av Emne: Lite proffer som har dødd av doping  (Lest 22281 ganger)

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Lite proffer som har dødd av doping
« #30 : 11. august 2009, 09:46 »
Når jeg så denne overskriften tenkte jeg:

"Garantert saftig ironisk tittel og så er det DEN lista over wrestlere og byggere som har fått livet FORKORTET av steroiderelaterte saker og stoff"

men der tok jeg feil gitt.

Jeg tror helt sikkert at livsstiler hvor steroider, smertestillende og store påkjenninger for kroppen er faktorer kan være med på at noen dør før sin tid.

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Sv: Lite proffer som har dødd av doping
« #31 : 11. august 2009, 10:00 »
Men du, jeg har et spørsmål til deg.

Hvorfor synes du det skal være straffbart for voksne mennesker i privat sammenheng å bruke "doping"? Fordi det er helseskadelig?

Jeg har forsåvidt aldri sagt jeg mener det bør være ulovlig for voksne mennesker å bruke doping i det du kaller "privat sammenheng". Så lenge mennesker som doper seg holder seg unna organisert idrett, skal ikke jeg dømme noen. Jeg kjenner flere som har dopet seg, men jeg innser at vi har ulike synspunkt og standpunkt vedrørende bruken av ulike medikamenter. Jeg dømmer ingen for bruken deres med mindre de bevisst velger å bruke dette til å jukse seg til bedre resultater i en idrett (altså en aktivitet underlagt NIF sine retningslinjer).

Det jeg ønsker å få fram er at jeg syns det blir feil å rettferdiggjøre bruken av steroider med at "det ikke er skadelig". Nå kan man argumentere med at både alkohol og tokbakk er skadelig, noe det uten tvil er, men steroidebruk over lengre tid er vel heller ikke direkte bra for den generelle helsetilstanden?

Nå tolket ikke jeg det som at du snakket om egne klinikker i ditt første innlegg, men heller bruk generelt. Det er klart det kan være forskjell på hva en klinikk som tilbyr testosteron til menn i en viss alder og hva privatpersoner har av kunnskap og erfaring, noe som vil påvirke bruken. Når brukt av kompetente personer i riktig dosering kan "steroider" godt ha en helsemessig positiv effekt (les: klinikker), men hvor mange privatpersoner vet egentlig hva de gjør? Er det store forskjeller i doser mellom hva klinikker benytter seg av kontra de som ønsker å bygge opp en stor kropp? Som med alle andre midler er det størrelsene på doseringen som vil være skadelig. Alt vi putter i oss kan, potensielt sett, medføre med eller annen form for skade hvis vi fører i oss for mye. Årsaken til at alkohol og tobakk viser såpass mange tilfeller av skadevirkninger, er jo også fordi så mange (mis)bruker disse typene stimulerende stoffer. Hva hvis alle disse hadde brukt steroider - ville vi da sett mange bivirkninger, senskader og evt dødsfall?

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget kingzulu

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 383
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 383

Sv: Lite proffer som har dødd av doping
« #32 : 11. august 2009, 11:17 »
Niks. Misbruket skyldes hysj hysj og mannen i gata. I seriøse dopingbøker anbefales det det samme som legen foreskriver eller kanskje litt mer. 200 g testo i uka osv + en komponent til.

At folk bruker 500-1000 mg i uka er pga uvitenheten anti doping Norge har skyll i.

hvis du ikke vet hva du snakker om så er det nesten bedre du driter i å poste

Utlogget hanshagerup

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 95
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 95

  • Coming soon.....MEEEEEEEE!!
Sv: Lite proffer som har dødd av doping
« #33 : 11. august 2009, 11:30 »
hvis du ikke vet hva du snakker om så er det nesten bedre du driter i å poste

hva konkret var det som fikk deg til å annta at jeg ikke vet hva jeg snakker om?


Utlogget kingzulu

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 383
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 383

Sv: Lite proffer som har dødd av doping
« #34 : 11. august 2009, 11:34 »
hva konkret var det som fikk deg til å annta at jeg ikke vet hva jeg snakker om?


ditt generelle snakk om doseringer.du kan sikkert mye om andre ting,MEN akkurat her har du lite kunnskap.
du kan ikke sammenligne HRT behandling hos klinikker med doseringer bb bruker i dag.
aner ikke hvilken bok du har lest,men den må ha gått ut på dato for 20 år siden eller så er forfatteren helt uvitende.

Utlogget Kirkebrann

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 64
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 64

Sv: Lite proffer som har dødd av doping
« #35 : 11. august 2009, 11:38 »
Det er ingen som nekter noen å bruke steroider så jeg lurer på hvorfor du har et så sterkt behov for å forsvare det du gjør. Det er jo bare å bruke så mye du vil å holde kjeft. Isteden så prater du om hvor harmløst det er, noe de fleste skjønner at ikke stemmer.

Utlogget Nann-Rosita

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 745
  • Honnør: 193
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 745

  • Andsnes i Loppa
Sv: Lite proffer som har dødd av doping
« #36 : 11. august 2009, 11:40 »
gidder ikke ta denne diskusjonen med en gjeng naive fjortiser på forumet her
studien har et hundretalls norske steroider brukere.og viser tydelig at når man passerer 30 år så kommer bivirkningene på årer og hjerte.studien inkluderer også x antall rene bb og styrkeløftere og forskjellen er klar mellom brukere og ikke brukere!

steroidbruk=lavere verdi på det gode kolesterolet og høyere verdi på det dårlige=fortetting av blodårer
steroidbruk=høyere blodtrykk=hjertekammer vokser



Spørsmålet er nå:

- Hvem står bak studien?
- Og ikke minst ; hvor lenge har studien vart, og er der noen referansegrupper/nullgrupper?
- Er dette steroidebrukere , som KUN bruker steroider? Vi vet jo at mange brukere av steroider ikke bare har en bruk at dette,  men ofte også ; Sovemedisiner, beroligende, og desverre mange "brukere" har ofte nok også brukt narkotiske stoffer som kokain og amfetamin.

Medlem av Ragnarokk KFK 


«Problemet med noen kvinner er at de blir så opprømt av ingenting - for deretter å gå hen og gifte seg med han.» - Cher

Utlogget kingzulu

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 383
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 383

Sv: Lite proffer som har dødd av doping
« #37 : 11. august 2009, 11:50 »
Spørsmålet er nå:

- Hvem står bak studien?
- Og ikke minst ; hvor lenge har studien vart, og er der noen referansegrupper/nullgrupper?
- Er dette steroidebrukere , som KUN bruker steroider? Vi vet jo at mange brukere av steroider ikke bare har en bruk at dette,  men ofte også ; Sovemedisiner, beroligende, og desverre mange "brukere" har ofte nok også brukt narkotiske stoffer som kokain og amfetamin.



det er spesialister  på hjerte og karsykdommer på aker sykehus i samarbeid med noen andre som jeg ikke husker.så liten vits å sette spørsmåltegn ved folka.det er de mest kompetente norge har innenfor feltet.
studien har vart i flere år,og alle som har vært med må oppgi detaljert informasjon.de må itellegg ha brukt steroider over en periode på minimum 5 år(sykluser er ok).
hvis du hadde lest hele tråden har jeg skrevet at det også har vært med natty bb og styrkeløftere med i studiet så de har dermed kunnet sammenligne gruppene.
jada folk har måttet oppgi om de har brukt andre typer stoff ved siden av,og det er selvfølgelig inkludert i studiet.

ingen vits å drive å sette spm tegn ved det studiet her.det er trolig det mest avanserte forskningsprosjektet som er gjort innenfor bruk av steroider i verden.
det er ikke slik at man bare går inn og tar noen blodprøver og ferdig med saken.det er maskin på maskin med avansert teknologi!

Utlogget Nann-Rosita

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 745
  • Honnør: 193
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 745

  • Andsnes i Loppa
Sv: Lite proffer som har dødd av doping
« #38 : 11. august 2009, 11:54 »
Jeg stiller selvfølgelig spørsmål med dette, fordi det er greit å vite.
Sakens kjerne er at en gruppe søkte forskningsrådet om støtte for noen få år tilbake og fikk avslag , fordi det ikke er mulig å
1) måle skadevirkningene da man ikke har lov å pålegge noen bruke noe som KAN være skadelig over tid.
2) man ikke kan garantere at individene i studien er helt ærlige med tanke på andre typer medikamenter de bruker.
3) man kan ikke finne en kontrollgruppe

i tillegg til en hel del andre ting som kom fram i avslaget. Syns da bare det var rart noen alikevel driver denne type forskning, og at et sykehus gjør dette er som regel på vegne av noen ; Forskningsrådet, deptartement eller rett og slett farmasøytiske firma/legemiddelfirma .

Derfor spørr jeg. Wink
Medlem av Ragnarokk KFK 


«Problemet med noen kvinner er at de blir så opprømt av ingenting - for deretter å gå hen og gifte seg med han.» - Cher

Utlogget Grungern

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 541
  • Honnør: 203
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 541

  • Go hard, or go home!!
Sv: Lite proffer som har dødd av doping
« #39 : 11. august 2009, 11:58 »
steroidbruk=lavere verdi på det gode kolesterolet og høyere verdi på det dårlige=fortetting av blodårer
Dette er ikke hele sannheten! Det såkalte dårlige kolesterolet er slettes ikke dårlig med mindre det er av den "lille" typen som man får mye av ved høyt inntak av karbohydrater. Disse kan gi avleiringer osv. Den "store" typen "dårlig" kolesterol er ikke dårlig i det hele tatt og man får mye av denne ved å spise fett.
Mye forskning viser at kolesterol i seg selv ikke er farlig, men at endringer i nivåene kan være indikatorer på bakenforliggende ting.
http://www.ravnskov.nu/cholesterol.htm
Trener på vektertorget i Bergen.
Knebøy: 180kg, Mark: 230kg, Benk: 120kgx3 (skylder på dårlig skuldre Tongue )
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=29518.0

Utlogget kingzulu

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 383
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 383

Sv: Lite proffer som har dødd av doping
« #40 : 11. august 2009, 12:00 »
Jeg stiller selvfølgelig spørsmål med dette, fordi det er greit å vite.
Sakens kjerne er at en gruppe søkte forskningsrådet om støtte for noen få år tilbake og fikk avslag , fordi det ikke er mulig å
1) måle skadevirkningene da man ikke har lov å pålegge noen bruke noe som KAN være skadelig over tid.
2) man ikke kan garantere at individene i studien er helt ærlige med tanke på andre typer medikamenter de bruker.
3) man kan ikke finne en kontrollgruppe

i tillegg til en hel del andre ting som kom fram i avslaget. Syns da bare det var rart noen alikevel driver denne type forskning, og at et sykehus gjør dette er som regel på vegne av noen ; Forskningsrådet, deptartement eller rett og slett farmasøytiske firma/legemiddelfirma .

Derfor spørr jeg. Wink


er vel ingen som er pålagt å være med på dette her.folk er med frivillig fordi de ønsker å få seg en grundig sjekk av helsa sin.
og det er en selvfølge at når man deltar på dette frivillig så oppgir man riktig info så man får riktig svar selv.hvem er så dum at dem stiller opp på noe sånt frivillig for å lure seg selv??
og maskinene lyver ihvertfall ikke når man scanner hjerte,blodårer +++++
prosjektet har ihvertfall statsstøtte gjennom norsk tipping.

Utlogget kingzulu

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 383
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 383

Sv: Lite proffer som har dødd av doping
« #41 : 11. august 2009, 12:04 »
Dette er ikke hele sannheten! Det såkalte dårlige kolesterolet er slettes ikke dårlig med mindre det er av den "lille" typen som man får mye av ved høyt inntak av karbohydrater. Disse kan gi avleiringer osv. Den "store" typen "dårlig" kolesterol er ikke dårlig i det hele tatt og man får mye av denne ved å spise fett.
Mye forskning viser at kolesterol i seg selv ikke er farlig, men at endringer i nivåene kan være indikatorer på bakenforliggende ting.
http://www.ravnskov.nu/cholesterol.htm

enda en smarting her...skal du fortelle meg at det er sunt å ha 0.3 i godt kolesterol og 10 i dårlig kolesterol??at det ikke har en virkning på fortetting av blodårer??
VI SNAKKER OM BRUK AV STEROIDER HER,IKKE VIRKNING PÅ KOLESTEROL PGA HVILKEN MAT MAN SPISER
melder meg ut av diskusjonen her jeg nå.blir for dumt å høre på folk som tror dem har mer peiling enn de fremste spesialistene vi har her ilandet

over og ut!

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Lite proffer som har dødd av doping
« #42 : 11. august 2009, 12:19 »
Der er mer som havner på akutten av å ta forstore mengder med c-vitamin enn det er som havner med steroider.

Vannløslige vitaminer kan man vansklig ta overdose på.
Sa brura

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Lite proffer som har dødd av doping
« #43 : 11. august 2009, 12:30 »
Forsøk å holde diskusjonen på et "sunt" nivå nå. Vi trenger ingen dosedetailer her. Smiley
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget kingzulu

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 383
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 383

Sv: Lite proffer som har dødd av doping
« #44 : 11. august 2009, 12:37 »
*Slettet av mod. (IP) Grunnet detaljer om brukerdoser etc.*


siden du stiller meg direkte spm får jeg svare selvom jeg egentlig er ferdig med denne tråden.

1. nei,du kan IKKE mer enn meg om det her!
2.hva faen er poenget med å poste en liste med preps??tror du noen her blir imponert av det eller at du forteller om ditt bruk.
3. boka til bill phillips er vel ca 20 år nå så førstehåndsinfo du sitter på.bra jobba!!
4.gå å ta en sjekk av leververdier,nyreverdier,blodtrykk,kolesterol,og scan hjerte ditt så snakkes vi.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!