Skrevet av Emne: Plombering av Suzuki  (Lest 18738 ganger)

Utlogget H.M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 181
  • Honnør: 127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 181

Sv: Plombering av Suzuki
« #60 : 26. august 2009, 19:46 »
nei, men har da sett R6 åsså videre plombert eg.. å de har da heller ikkje noen forgasser..

Det de ringene gjør er å blokkere luft. så luft/bensin blandingen(lambda) blir mindre.
mindre bensin/luft=mindre å forbrenne=mindre effekt.

ring http://www.greybikes.no/index.html å spør om de har til din modell.
ha rammenummer klart, de kommer antaglig til å spørre om det eller regnummer

EDIT: det er i det minste verdt å sjekke det xD kontra at du da i så fall må selge sykkelen.. så ville sjekka skikkelig først. hør med greybikes!
Westside disciple

Utlogget Riinoo

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 143
  • Honnør: 183
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 143

  • Et mål av gangen
Sv: Plombering av Suzuki
« #61 : 26. august 2009, 20:45 »
hvor har dere fra at det er en r6?Tongue
det er hvertfall en sv650 - spiller vel ingen rolle eller?Tongue


jeg har ordna med plombering - eller, vet hva som skal gjøres og har sjekka ut litt. Må få tak i ny styresentral "bare"

-kan ikke slike sett kun brukes på sykler med forgasser?

Utlogget H.M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 181
  • Honnør: 127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 181

Sv: Plombering av Suzuki
« #62 : 26. august 2009, 20:46 »
hvor har dere fra at det er en r6?Tongue
det er hvertfall en sv650 - spiller vel ingen rolle eller?Tongue


jeg har ordna med plombering - eller, vet hva som skal gjøres og har sjekka ut litt. Må få tak i ny styresentral "bare"
sa ikkje at du har det, satt det som eksempel på sykkel som ikkje har forgassere.. men som likevell kan plomberes med å snurpe igjen luftmengden..
Westside disciple

Utlogget Riinoo

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 143
  • Honnør: 183
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 143

  • Et mål av gangen
Sv: Plombering av Suzuki
« #63 : 26. august 2009, 21:06 »
Åja - jeg som misforsto, beklager:)

har bare vært _veldig_ mye snakk om rsykler i tråden!:P

Utlogget Jølsrud

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 397
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 397

Sv: Plombering av Suzuki
« #64 : 26. august 2009, 23:55 »
Nå veit heldigvis Riinoo hva hu skal gjøre.

Men på sykler med injection, værtfall Kawasaki Z750 så blir de sperra elektronisk, og en mekanisk sperre på gassen så man såvidt får gitt gass over tomgang. Med 34hk er den livsfarlig å kjøre, da man kan risikere å sovne pga det går så råttent.
Konebanker og totalonanist

Utlogget Riinoo

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 143
  • Honnør: 183
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 143

  • Et mål av gangen
Sv: Plombering av Suzuki
« #65 : 27. august 2009, 00:15 »
Skrev forresten en liten mail til greybikes

Hei

Jeg har en Suzuki SV650s med ch.nr: ***************
Det er en original fulleffektsykkel med 72hk - jeg er 18år og må derfor plombere den ned til 34hk.
Jeg har hørt med Erik Sande og andre Suzukiforhandlere og fikk høre at styresentralen må byttes, noe som koster 8000kr kun for boksen.
Gjelder settet deres kun for motorer med forgasser eller kan jeg bruke det på min sykkel med innsprøytning?

Mvh
Therese Ødegaard
----------------
Hei!
 
Jeg kan levere 25kw kit til SV'en din, ikke noe problem.
 
Før du eventuelt bestiller ett kit, er det en forutsetning at du tar en prat med biltilsynet der du bor. Det er dessverre litt ulik praksis rundt om i landet m.h.t godkjenning av TÜV dokumentene som følger 25kw-kitene. Disse dokumentene henviser til ett EU direktiv som heter EG 95/1. Dette dekker kravet i kjøretøyforeskriften. Kitet som består av strupeskiver i innsugsmanifoilene og en gasspjelbegrenser, må monteres av ett godkjent verksted.
 
Dersom du opplyser dette til biltilsynet før en eventuell bestilling, bør du ikke få noen problemer med godkjenningen av kitet. Vedlagt er ett skriv fra Statens Vegvesen som forklarer litt om reglene. Dette kan du ta med til biltilsynet.
 
Pris for 25kw-kit til Suzuki SV650 er 2990,- + postoppkrav.
Leveringstid ca 10 dager.
Husk oppgi komplett rammenr
 
Mvh
Øystein Tryland
GREY BIKES



-Her spurte jeg direkte om sykkel med innsprøytning og styresentral og de svarte med forgasser, virket nesten litt for enkelt syntes nå jeg. Utifra det de svarte virket de som de ikke hadde peiling.

Utlogget Suzuki- babe

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 40
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 40

Sv: Plombering av Suzuki
« #66 : 27. august 2009, 09:57 »
Trengs det gjøres så vanskelig da?

Min, en honda riktignok, har innsprøytning, og den er som jeg har sagt tidligere strypt i INNSUGET (luft inn i motoren), der TRAKTENE (gummiringer som sitter på metallet) inneholder metallskiver med en 5- krones hull i. CDI- boksen (hjernen) er også byttet fordi at det kreves en annen hjerne som takler lav effekt, ellers vil sykkelen fjuske og gå urent pga. for lite luft..

Blir som oss i de italienske alper, der vi skulle ha sprunget maraton i 2000 meters høyde Smiley
-Hondababen, 26 år.

Kjører SUZUKI GSXR 750, K6 Smiley

Utlogget Wanna be fast

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 715
  • Honnør: 265
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 715

Sv: Plombering av Suzuki
« #67 : 27. august 2009, 10:03 »
Skrev forresten en liten mail til greybikes

Hei

Jeg har en Suzuki SV650s med ch.nr: ***************
Det er en original fulleffektsykkel med 72hk - jeg er 18år og må derfor plombere den ned til 34hk.
Jeg har hørt med Erik Sande og andre Suzukiforhandlere og fikk høre at styresentralen må byttes, noe som koster 8000kr kun for boksen.
Gjelder settet deres kun for motorer med forgasser eller kan jeg bruke det på min sykkel med innsprøytning?

Mvh
Therese Ødegaard
----------------
Hei!
 
Jeg kan levere 25kw kit til SV'en din, ikke noe problem.
 
Før du eventuelt bestiller ett kit, er det en forutsetning at du tar en prat med biltilsynet der du bor. Det er dessverre litt ulik praksis rundt om i landet m.h.t godkjenning av TÜV dokumentene som følger 25kw-kitene. Disse dokumentene henviser til ett EU direktiv som heter EG 95/1. Dette dekker kravet i kjøretøyforeskriften. Kitet som består av strupeskiver i innsugsmanifoilene og en gasspjelbegrenser, må monteres av ett godkjent verksted.
 
Dersom du opplyser dette til biltilsynet før en eventuell bestilling, bør du ikke få noen problemer med godkjenningen av kitet. Vedlagt er ett skriv fra Statens Vegvesen som forklarer litt om reglene. Dette kan du ta med til biltilsynet.
 
Pris for 25kw-kit til Suzuki SV650 er 2990,- + postoppkrav.
Leveringstid ca 10 dager.
Husk oppgi komplett rammenr
 
Mvh
Øystein Tryland
GREY BIKES



-Her spurte jeg direkte om sykkel med innsprøytning og styresentral og de svarte med forgasser, virket nesten litt for enkelt syntes nå jeg. Utifra det de svarte virket de som de ikke hadde peiling.

Svart med forgasser? Hvor står det noe om forgasser i det svaret??
Beste Raw gymløft
Knebøy 180kg Benk m/u stopp 135kg/142,5kg  Markløft 220kg

Mål 2017

3000m under 11min

5000m under 20min

10000m under 43min

Halvmaraton under 1 time og 45min

Stoltzen under 14min


Treningslogg

Utlogget Riinoo

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 143
  • Honnør: 183
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 143

  • Et mål av gangen
Sv: Plombering av Suzuki
« #68 : 27. august 2009, 10:57 »
Kitet som består av strupeskiver i innsugsmanifoilene og en gasspjelbegrenser, må monteres av ett godkjent verksted.

Det gjøres på en sykkel med forgasser - mens på min med innsprøytning så da går alt elektrisk(satt på spissen) så som Hondababen sa må "hjernen" altså CPU boksen byttes i tilegg til justeringer.

Dette 25kwh-kitet tilbyr kun strupeskiver og ingen CPU boks:)

Utlogget burny_

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 249
  • Honnør: 178
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 249

Sv: Plombering av Suzuki
« #69 : 27. august 2009, 11:30 »
Hvordan vet du at det kun kan gjøres på en sykkel med forgasser?

Og dessuten, det er flere måter å plombere en sykkel på.

Utlogget Goophy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 878
  • Honnør: 89
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 878

Sv: Plombering av Suzuki
« #70 : 27. august 2009, 11:52 »
Strupe en motor med original hjerne er galskap.
Blandingen vil bli helt tullete.

Riinoo, jeg tipper fyren ikke gadd lese siste del av e-posten din og antok du hadde forgassere.
Maksløft: Markløft: 52,5kg (med belte og reimer i smith).

Utlogget Riinoo

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 143
  • Honnør: 183
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 143

  • Et mål av gangen
Sv: Plombering av Suzuki
« #71 : 27. august 2009, 12:50 »
Hvordan vet du at det kun kan gjøres på en sykkel med forgasser?

Og dessuten, det er flere måter å plombere en sykkel på.

Det blir som å sammenligne gasskomfyr med varmeplater.

Det er det, men det er kun en måte biltilsynet godtar, alt annet ligger man dårlig an på om man blir stoppet i kontroll/ulykke(regress bla..) der de ser på vognkortet og du risikerer at de kontrollerer at den er plombert etter forskriftene. Er den ikke det - wups

Utlogget Riinoo

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 143
  • Honnør: 183
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 143

  • Et mål av gangen
Sv: Plombering av Suzuki
« #72 : 27. august 2009, 12:53 »
Strupe en motor med original hjerne er galskap.
Blandingen vil bli helt tullete.

Riinoo, jeg tipper fyren ikke gadd lese siste del av e-posten din og antok du hadde forgassere.

Godt mulig siden jeg også spurte etter kit-et hans som er til motor med forgasser - noe som er enklere å gjøre noe med tydeligvis..

Utlogget burny_

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 249
  • Honnør: 178
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 249

Sv: Plombering av Suzuki
« #73 : 27. august 2009, 14:44 »
Strupe en motor med original hjerne er galskap.
Blandingen vil bli helt tullete.

Riinoo, jeg tipper fyren ikke gadd lese siste del av e-posten din og antok du hadde forgassere.
Om det er elektronisk innsprøyt vil jo den regulere seg selv etter som at den ikke får nok luft? Dvs gir mindre bensin? Om det er elektronisk da.. Stemmer ikke det?.


Men enda, bare selg hele sykkelen og handle deg en som er allerede ordna med, blir sikkert billigere det..

Utlogget H.M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 181
  • Honnør: 127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 181

Sv: Plombering av Suzuki
« #74 : 27. august 2009, 16:14 »
for endte gang, kitet plasseres i innsugsmanifoilen!! IKKJE forgasser.

og ja! det justeres av seg selv.
 luftmengdemåleren sørger for at hjernen på sykkelen vet hvor mye bensin den skal blande inn i lufta så lambda ikkje blir helt på jordet (forholdet mellom luft og bensin). så når det kommer mindre luft sprøyter den mindre bensin.
Dette blir teoretisk sett det motsatte av å sette på turbo, som pomper mer luft inn.

nå som eg har forklart hvordan dette funker, vet ikkje hvor vanskelig det kan være å forstå.. det er ren logikk.
mindre luft=mindre bensin=mindre bensin/luft til motor=mindre effekt
Westside disciple

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!