Skrevet av Emne: Treningsvitenskaps logg: Møter Ronnic C side 5! Opprettet ny treningsnettside!  (Lest 9276 ganger)

Utlogget Treningsvitenskap

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 692
  • Honnør: 88
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 692

  • Treningsvitenskap.com
Heisann, siden jeg sitter å leser så mange logger her om dagen kan jeg like godt starte min egen!

Mitt navn er Espen Nordhagen, har utrolig nok rukket å gjort unna 24 år som jeg ikke skjønner hvor har blitt av, studerer nå sports and exercise science i Australia og sitter i skrivende stund på do   Grin

Jeg har drevet med idrett i alle år og var et naturtalent i det meste inntil jeg bestemte meg for å ødelegge kroppen min med kroppsbygging Wink Jeg ble fort stor etter 2 år med trening da jeg skjønte at man trengte mer enn to måltider om dagen og litt små gått for å legge på seg muskler. Økte vel ca 60kg eller noe sånn på to år i alderen 15-17 år noe som var temmelig drøyt. gikk fra 55kg i tiende til 112kg i 2 klasse på videregående. Det var ikke akkurat bare kvalitet what....... Menmen, jeg hadde et mål i livet inntil jeg var 18 og det var å bli norges mester i kroppsbygging. Det nærmeste jeg kom var å delta på oslo open i 2003 som 17-åring og dro hjem med pokalen for junior 80+. Konkurerte vel på 89kg men burde nok vært noen kg mindre for å sett skikkelig bra, men var stor for alderen min alikevel da. Etter det ble det litt frem og tilbake med treningen og jeg visste ikke helt hva jeg ville. Men trente alltid hardt, altfor hardt... bestemte meg i en alder av 21 år og begynne med strongman etter å ha blitt inspirert av Arild og Aune og ble skikkelig stor etter en stund her også. skaffa meg dekk og farmers walk, og fant steiner i naturen jeg trente med. Jeg ble veldig sterk (synes jeg selv da:)) men så raknet alt da jeg fikk en major ryggskade i knebøyen. Kort fortalt og 20 skader seinere så trenger jeg meg nå opp igjen dag for dag 3 år senere og prøver å bli "great" once again Smiley

Ellers er jeg utdannet personlig trener, har kurs i kosthold, anatomi, fysioilogi, høyskole utdanning i idrett og nå er det sports studier i Australia. Om mange nybegynnere vil komme med spørsmål om trening, kosthold, tilskudd og lignende er det fritt fram for det da jeg sitter på en god del kunnskap. Jeg er også tidenes største MMA fan i  Norge og diskuterer gjerne hvorfor PRIDE FC var bedre enn UFC selv om jeg absolutt elsker UFC. kommer til å ha fight predictions før hver event!

skal logge fremover for å øke motivasjonen min ytterligere. Liker forumet og all feedbacken folk gir til de som logger så ser fram til det. vi skrivast!
Trenings og ernærings elsker. Driver www.treningsvitenskap.com

Utlogget Zuul

Sv: Storhagens vei mot glory and fame
« #1 : 07. september 2009, 11:09 »
Kjekt med flere sånne skakkjørte Smiley Blir artig å følge med her

Utlogget Treningsvitenskap

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 692
  • Honnør: 88
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 692

  • Treningsvitenskap.com
Sv: Storhagens vei mot glory and fame
« #2 : 07. september 2009, 11:25 »
skakk kjørt dekker det ikke:) om du vil lese om tidenes mest kranglete kropp så stay tuned:)
Trenings og ernærings elsker. Driver www.treningsvitenskap.com

Utlogget Treningsvitenskap

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 692
  • Honnør: 88
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 692

  • Treningsvitenskap.com
Sv: Storhagens vei mot glory and fame
« #3 : 07. september 2009, 16:00 »
dagens trening: morgen kardio med gerilja kardio i ca 20 min pluss litt gange fram og tilbake til studio.
5 sets 10sek hold * 10 reps hyper extension

kvelds økt: skuldre, hamstrings

smith maskin press: 75*8,8,8,8,8 LETT   55*19 Lett
db laterals: 12,5*12,12,10+ dropset
rear laterals: 7*15,15,15,15 pluss partials alle sets
cable laterals 10* 15,15

cable laterals ga syk pump... første gang jeg prøvde men skal jammen bruke de på slutten hver trening!

Hamstrings:
oppvarming og massive dropsets på lying leg curl og standing single leg curl... konge pumpen!

Trenings og ernærings elsker. Driver www.treningsvitenskap.com

Utlogget Treningsvitenskap

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 692
  • Honnør: 88
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 692

  • Treningsvitenskap.com
Sv: Storhagens vei mot glory and fame
« #4 : 08. september 2009, 07:12 »
kan fortelle litt om hvordan jeg har satt opp trenings programmet mitt og hvorfor:

Siden jeg har hatt mange skader og ikke kan trene sånn som jeg vil med tanke på tunge vekter og jungelvræl hver gang ei vekt skal opp må jeg heller prøve å være litt smart, faktisk... kjedelige saker!

Etter et år med vekter som var halvparten av oppvarmings vektene mine i mange år kunne jeg sakte begynne å øke vektene med ca 1 eller 2 kg hver uke og er nå etter en ugudelig lang tid oppe på normale vekter for litt over gjennomsnittet folk ihvertfall. Jeg kjørte en deff/regaine kvalitets muskler i ca 6 mnd og fikk ned waistelinja med ca 25 cm... strongmen offseason er ikke et pent syn.... uansett så for ca 2 måneder siden syntes jeg 99kg var bra nok for denne gang og klemte på med en hyptrofy fase i 6 uker med german volume training på hele kroppen. Det fungerte ganske greit men var så sykt kjedelig som man kan få det, og slitsomt... Men det ble da noen kg ekstra på kroppen og jeg fikk kondisjonert musklene til å tåle den fasen som jeg er i nå som er maksimum styrke fasen min. her starter jeg med et voldsomt volum med sets og lave reps. Øker vektene og dropper sets hver uke til jeg peaker siste uka og har oppnådd en mye høyere styrke enn før programmet. fungerer veldig bra!

feks på bryst vil det si uke 1:
benkpress 7*4
skråbenk   4*8-6
skråflyes    4*12-8

uke 2
benkpress 6*4
skråbenk   4*8-6
flyes          4*12-8

sånn fortsetter droppinga av sets og 5 uke forsvinner d også et set hver på støtte øvelsene.. setter opp sånn på alle kroppsdeler utenom leggene som jeg trener to ganger i uka og mage og korsrygg som også trenes to ganger i uka. er hardt og blir gjerne litt overtrent på slutten av programmet men styrken kommer garantert så lenge man spiser mye og sover bra.

tror jeg skal bokse og trene litt core i kveld om energien er der, hvis ikke har jeg godt av en fridag kjenner jeg. so long
Trenings og ernærings elsker. Driver www.treningsvitenskap.com

Utlogget Treningsvitenskap

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 692
  • Honnør: 88
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 692

  • Treningsvitenskap.com
Sv: Storhagens vei mot glory and fame
« #5 : 08. september 2009, 15:39 »
tok meg som planlagt fri idag pga jeg er faretruende nær overtrening og trrengte en dag fri fra wear and tear. tok en sengevals og sett en film, pluss at jeg og dama skal se en til nu etter jeg har spist biffen og risen min + zma og litt sunt fett...(australia er perfekt for byggere som vilø ha billig biff:))
Trenings og ernærings elsker. Driver www.treningsvitenskap.com

Utlogget Treningsvitenskap

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 692
  • Honnør: 88
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 692

  • Treningsvitenskap.com
Sv: Storhagens vei mot glory and fame
« #6 : 09. september 2009, 05:52 »
Morgen trim: gåtur 20 min, gerilja kardio og mage trening. Tok 15g protein isolate først og 3 g glutamin + en halvliter med sterk grønn te... sulten som f da jeg kom inn igjen! da var d lekser frem til kvelds økta..
Trenings og ernærings elsker. Driver www.treningsvitenskap.com

Utlogget Treningsvitenskap

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 692
  • Honnør: 88
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 692

  • Treningsvitenskap.com
Sv: Storhagens vei mot glory and fame
« #7 : 10. september 2009, 13:52 »
rygg, foramrer og legger:

oppvarming-----
closegrip nedtrekk, biceps grep: 55*10  60*10   65*10   70*8   75*6   75*5+ dropsets... strikt form og megapump
lett markløft:60*10    90*10   110*8     120*6    120*5(glapp stanga pga svette) 130*4,3 (1 drag T1)
stang roing: 60*10    70*10   80*8     85*9(for vondt i venstre biceps) dropset på 60kg
sittende roing:55/65*8 klikking v biceps sene
nedtrekk bak nakke: 55*15*3 klikk her også
shrugs bak nakke: 60*20      70*15,15,15
shrugs foran: 60*20     80*18     90*11 (stoppet pga pains i T1...helv..irriterende!!!)
noe klype trening på 250pounds klemma
legghev smith maskin 10*10 på 100kg...

god trening med monster nakke etterpå, men fikk vondt i T1 igjen på siste reppen som ødela gleden for meg.. spise masse ikveld og vokse godt... armer i morgen...lets stretch that tape!!!!!!

trener forøvrig veldig lett på rygg og biceps pga en skade i T1 og en halveis avrivning i venstre biceps + en altofr stram sene ved biceps feste som hopper over beinet eller muskelen når jeg kjører ro øvelser.... skal ikke være lett, men jeg mangler ingen lemmer så alt går biggrin
Trenings og ernærings elsker. Driver www.treningsvitenskap.com

Utlogget Treningsvitenskap

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 692
  • Honnør: 88
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 692

  • Treningsvitenskap.com
Sv: Storhagens vei mot glory and fame
« #8 : 11. september 2009, 11:14 »
psyko pump i armene idag til tross for pingle vekter og herpa biceps!

triceps:
smith smal benk (explosivt): 120*4-4-4-4 pluss 90*20 med et par nedsettinger pga smerte inni hånda
dips: 20-15-13 pluss forced reps
pressdowns: 30*15 35*12
pressdowns med tau: 25*10,9 pluss dropsets
hadde en stor klump bakpå  hver arm som stakk ut og syntes bra gjennom genseren jeg hadde på.. AWESOME!!!
Biceps: trente lett pga en halv avrivning i venstre biceps skriver inn den seinere da jeg orker:)
trapezius var så støl og sliten etter igår at den hoppa og krampa hver gang jeg skull egjøre noe for biceps.... kjentes ut som leddan skulle bli dratt ut baki der..sykeste følelsen! men overal ei knall trening! deilig at volumet blir mindre og mindre
Trenings og ernærings elsker. Driver www.treningsvitenskap.com

Utlogget Treningsvitenskap

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 692
  • Honnør: 88
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 692

  • Treningsvitenskap.com
Sv: Storhagens vei mot glory and fame
« #9 : 11. september 2009, 11:26 »
Kan jo legge med et par bilder fra snart et år tilbake da jeg akkurat hadde fått begynt å trene litt igjen etter rygg skaden min. Mista ca 15 kg fra jeg drev med strongman trening, men hadde nå alikevel igjen en del masse... ikke at det finnes noe kvelitet på den da, men masse er masse biggrin
Trenings og ernærings elsker. Driver www.treningsvitenskap.com

Utlogget Treningsvitenskap

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 692
  • Honnør: 88
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 692

  • Treningsvitenskap.com
Sv: Storhagens vei mot glory and fame
« #10 : 11. september 2009, 11:30 »
og ett til:
Trenings og ernærings elsker. Driver www.treningsvitenskap.com

Utlogget Treningsvitenskap

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 692
  • Honnør: 88
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 692

  • Treningsvitenskap.com
Sv: Storhagens vei mot glory and fame
« #11 : 11. september 2009, 11:48 »
by the way... noen som vet hvordan man forandrer overskriften? skjønner ikke alle funksjonene her jeg..
Trenings og ernærings elsker. Driver www.treningsvitenskap.com

Utlogget Treningsvitenskap

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 692
  • Honnør: 88
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 692

  • Treningsvitenskap.com
Sv: Storhagens vei mot glory and fame
« #12 : 12. september 2009, 15:39 »
idag ble det gange til og fra grill party i en park som var nesten en time gange hver vei og hjem igjen ble det "bæsje" gangen da all grillmaten dytta på tarmene:) Hete bølge i Melbourne idag så er trope natt.... blæææ... Rommet skal være kaaaaaaaldt og ikke 25 grader når man vil sove.. Bein imorgen, satser på å gå HEAVY
Trenings og ernærings elsker. Driver www.treningsvitenskap.com

Utlogget StevenC85

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 150
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 150

Sv: Storhagens logg, bilder s.1
« #13 : 12. september 2009, 16:31 »
Ser grovt ut på bildene Wink

Interessant studie også, hvor lang varighet er det på det?

Utlogget Treningsvitenskap

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 692
  • Honnør: 88
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 692

  • Treningsvitenskap.com
Sv: Storhagens logg, bilder s.1
« #14 : 12. september 2009, 16:40 »
takk for det:) merker klar forskjell fra når jeg kunne løfte tungt og nå som jeg bare må løfte lette vekter...lette vekter fungerer bare ikke:( studiet er tre årig, men semestrene her er på bare ca 13 uker så det er så sykt komprimert. masse å gjøre, men d betyr at jeg har fri i 4,5 måneder også da:)SmileySmiley lærer vanvittig mye og føler meg mye mer kompetabel for å lære bort ting allerede. anbefales dette!
Trenings og ernærings elsker. Driver www.treningsvitenskap.com

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!