Skrevet av Emne: -Doping gjorde livet til et hælvete. VG.no  (Lest 88419 ganger)

Utlogget Boyscout slayer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 425
  • Honnør: 796
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 425

Sv: -Doping gjorde livet til et hælvete. VG.no
« #285 : 11. september 2009, 19:39 »
Hvis skaden er selvforskyldt, så vil du bli nedprioritert på områder hvor det prioriteres, det vil si donorlister osv. Jeg ser for meg at de kanskje ikke vil hjelpe med rent kosmetisk behandling om noe er selvforskyldt, men det vet jeg ikke noe om.. I såfall kan man bare si at gynoen f.eks gjør deg deprimert, så er det i boks Wink

Utlogget Gærneheia

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 509
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 509

Sv: -Doping gjorde livet til et hælvete. VG.no
« #286 : 11. september 2009, 19:47 »
merkelig med alle som er overvektige som får hjerte/karsykdommer da, eller de som har røyket som får lungekreft. Har aldri hørt eksempler på at disse blir nektet behandling. Tror du er helt på villspor her gutten min...

Nei vel, men gjør det som jeg sier og finn ut. Bruk av bol så blir du nektet hjelp i f.eks gyno operasjoner. Da må du visst betale selv. Og når det gjelder han bola fyren, så vet jeg ikke om han løy eller ikke. Han løy nok sikkert, men folk har måttet betale selv her i Norge for forskjellige ting. Vi vet ikke, men staten Norge gjør feil som de har måtte fikse seinere. Vi får ikke vite det på nyhetene alltid, men det skjer.

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

Sv: -Doping gjorde livet til et hælvete. VG.no
« #287 : 11. september 2009, 19:48 »
Hvis skaden er selvforskyldt, så vil du bli nedprioritert på områder hvor det prioriteres, det vil si donorlister osv. Jeg ser for meg at de kanskje ikke vil hjelpe med rent kosmetisk behandling om noe er selvforskyldt, men det vet jeg ikke noe om.. I såfall kan man bare si at gynoen f.eks gjør deg deprimert, så er det i boks Wink

Spennende om du kan dokumentere dette, det strider mot alt helsevesenet står for. Er du syk så skal du få hjelp, det finnes ingen klausul som sier at du skal være fri for skyld for din skade for å få hjelp. Hvordan skal man vise sammenheng mellom skyld og skade? Dette faller på sin egen urimelighet.

Det kan sikkert være greit å skille mellom en gyno operasjon som i første rekke er kosmetisk, og f.eks en organtransplantasjon.

Utlogget Boyscout slayer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 425
  • Honnør: 796
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 425

Sv: -Doping gjorde livet til et hælvete. VG.no
« #288 : 11. september 2009, 20:05 »
Eneste referansen jeg har er en narkoman slektning av en venn, som hadde behov for transplantasjon av et eller annet, mener det kanskje var snakk om lunger eller noe. Hun fikk beskjed av legen at hun kom til å bli fulstendig nedprioritert på donorlisten fordi hun var narkoman, og at det omtrent var ingen sjangse for at hun kom til å få en transplantasjon i tide. Hun døde til slutt. Det var iallefall noenlunde slik det ble gjengitt til meg.

Utlogget microape

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 207
  • Honnør: 26
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 207

Sv: -Doping gjorde livet til et hælvete. VG.no
« #289 : 11. september 2009, 20:26 »
Narkoman eller en som liker å ha det litt gøy i helgene?

Sånn går det med dagens helsevesen. Selv om man betaler i bøttevis med skatter og avgifter, så får man ikke den hjelpen man trenger.

Utlogget ToBigForDoors

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 962
  • Honnør: 492
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 962

Sv: -Doping gjorde livet til et hælvete. VG.no
« #290 : 12. september 2009, 13:44 »
Eneste referansen jeg har er en narkoman slektning av en venn, som hadde behov for transplantasjon av et eller annet, mener det kanskje var snakk om lunger eller noe. Hun fikk beskjed av legen at hun kom til å bli fulstendig nedprioritert på donorlisten fordi hun var narkoman, og at det omtrent var ingen sjangse for at hun kom til å få en transplantasjon i tide. Hun døde til slutt. Det var iallefall noenlunde slik det ble gjengitt til meg.

Var det mamma som fortalte det slik? Hvis det var mamma så har den historien 0 troverdighet eller betydning
24 og feit

Utlogget Geir M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 360
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 167

Sv: -Doping gjorde livet til et hælvete. VG.no
« #291 : 12. september 2009, 13:59 »
Jeg synes det eksempelet høres rett og rimelig ut. Man har rett og slett for få organer til donasjoner, og da er det uansett nødvendig å foreta prioriteringer. Da sier det seg selv at man ikke vil førsteprioritere narkomane med stor sannsynlighet for tilbakefall.
There are two novels that can change a bookish fourteen-year old's life: The Lord of the Rings and Atlas Shrugged. One is a childish fantasy that often engenders a lifelong obsession with its unbelievable heroes, leading to an emotionally stunted, socially crippled adulthood, unable to deal with the real world. The other, of course, involves orcs.

- Paul Krugman, Nobelprisvinner i økonomi

Utlogget Daeemon

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 153
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 153

Sv: -Doping gjorde livet til et hælvete. VG.no
« #292 : 12. september 2009, 14:01 »
Nei vel, men gjør det som jeg sier og finn ut. Bruk av bol så blir du nektet hjelp i f.eks gyno operasjoner.

Dummeste jeg har hørt. Oppstår gyno ved bruk av AAS så er sjansene veldig store for at du allerede har gyno i familien, legger du på deg masse og vann (fom f. eks gjennom aas), er det økt sjanse for at gyno komme fram.
Så du konkluderer med at hvis en person oppnår økt kroppsvekt på kort tid, og ender opp med gyno; så skal han bli nektet operasjon..?
18 år
BP 120
ML 180
KB 100x10 (ikke maksa enda)

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: -Doping gjorde livet til et hælvete. VG.no
« #293 : 12. september 2009, 15:47 »
Dummeste jeg har hørt. Oppstår gyno ved bruk av AAS så er sjansene veldig store for at du allerede har gyno i familien, legger du på deg masse og vann (fom f. eks gjennom aas), er det økt sjanse for at gyno komme fram.
Så du konkluderer med at hvis en person oppnår økt kroppsvekt på kort tid, og ender opp med gyno; så skal han bli nektet operasjon..?
Han får operasjonen, men blir vel nektet å få det dekket av det offentlige om det er et resultat av AAS-bruk. Om jeg ikke erindrer helt feil..
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Gærneheia

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 509
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 509

Sv: -Doping gjorde livet til et hælvete. VG.no
« #294 : 12. september 2009, 16:20 »
Dummeste jeg har hørt. Oppstår gyno ved bruk av AAS så er sjansene veldig store for at du allerede har gyno i familien, legger du på deg masse og vann (fom f. eks gjennom aas), er det økt sjanse for at gyno komme fram.
Så du konkluderer med at hvis en person oppnår økt kroppsvekt på kort tid, og ender opp med gyno; så skal han bli nektet operasjon..?
Han får operasjonen hvis han betaler selv ja.

Han får operasjonen, men blir vel nektet å få det dekket av det offentlige om det er et resultat av AAS-bruk. Om jeg ikke erindrer helt feil..

Helt riktig.

Utlogget Boyscout slayer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 425
  • Honnør: 796
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 425

Sv: -Doping gjorde livet til et hælvete. VG.no
« #295 : 12. september 2009, 16:23 »
Var det mamma som fortalte det slik? Hvis det var mamma så har den historien 0 troverdighet eller betydning

lol nei, ikke i nærheten en gang.

Utlogget KristofferM

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 009
  • Honnør: 305
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 009

  • look at my hair, its burning.
Sv: -Doping gjorde livet til et hælvete. VG.no
« #296 : 12. september 2009, 16:36 »
Tror bodhi har sett for mye på house/akutten
logg http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=88602.new#new
Medlem av Kristiansand Strongteam


Jeg har ikke dysleksi derfor er mye av det jeg skriver rett.

Which ship never docks in Liverpool?
The Premiership

Utlogget Boyscout slayer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 425
  • Honnør: 796
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 425

Sv: -Doping gjorde livet til et hælvete. VG.no
« #297 : 12. september 2009, 16:46 »
Tror bodhi har sett for mye på house/akutten

Grin jeg mener jeg så på en amerikansk serie en gang at det var en som ikke fikk levertransplantasjon, eller noe, fordi det kom frem at han hadde drukket alkohol én gang mens han ventet på ny lever Tongue Hvor mye lit man kan sette til dette vet ikke jeg..

Utlogget Pumpaholic!

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 544
  • Honnør: 52
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 544

  • You want something? GO AND GET IT!
Sv: -Doping gjorde livet til et hælvete. VG.no
« #298 : 12. september 2009, 19:25 »
du kan kalle meg omtrent hva faen du vil,men ROTTE det kaller du meg ikke!!!

Jeg tror du har missforstått dette! Å rotte seg sammen er jo et uttrykk for å samarbeide, eller gå sammen i en gruppe. Det betyr ikke at DU er en rotte. Har inntrykk av at du ikke akkurat liker det ordet, men i den sammenheng han skrev det betyr det nok ikke det du først tenkte! Smile
Personlig Trener
- Akademiet For Personlig Trening AFPT
- American College Of Sports Medicine

Bildelogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=87895.new#new

Hjemmeside www.martinnorum.no

Utlogget lolitz

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 254
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 254

Sv: -Doping gjorde livet til et hælvete. VG.no
« #299 : 12. september 2009, 19:28 »
Jeg tror du har missforstått dette! Å rotte seg sammen er jo et uttrykk for å samarbeide, eller gå sammen i en gruppe. Det betyr ikke at DU er en rotte. Har inntrykk av at du ikke akkurat liker det ordet, men i den sammenheng han skrev det betyr det nok ikke det du først tenkte! Smile
kjempebra du fikk oppklart dette 10 sider etter det ble sagt Smiley Smiley Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!