Skrevet av Emne: WSM 2009 - DISKUSJONEN  (Lest 61215 ganger)

Utlogget 110%

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 61
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 61

Sv: WSM 2009 - DISKUSJONEN
« #330 : 02. oktober 2009, 16:33 »
Mariusz Pudzianowski - Verdens Sterkeste Mann 2009? Smiley
Zydrunas Savicas  - Verdens sterkeste mann noesinne ?

Utlogget Teletubbi104

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 178
  • Honnør: 662
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 178

Sv: WSM 2009 - DISKUSJONEN
« #331 : 02. oktober 2009, 16:42 »
Noen som vet hvordan markløften blir? er det bilmarkløft eller vanlig stang? må utøverne stoppe for hver rep eller blir det poundstone-mark med sprett i bunn?

Utlogget Mr. Bison

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 149
  • Honnør: 37
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 149

  • I have to return some videotapes
Sv: WSM 2009 - DISKUSJONEN
« #332 : 02. oktober 2009, 17:02 »
Noen som vet hvordan markløften blir? er det bilmarkløft eller vanlig stang? må utøverne stoppe for hver rep eller blir det poundstone-mark med sprett i bunn?

det blir 350kilo bilmark for reps med stopp

Utlogget Teletubbi104

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 178
  • Honnør: 662
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 178

Sv: WSM 2009 - DISKUSJONEN
« #333 : 02. oktober 2009, 17:41 »
det blir 350kilo bilmark for reps med stopp

10 mot 1 på at mariusz vinner wsm 2009.

Utlogget Ditto

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 511
  • Honnør: 183
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 511

  • -=RAWCORE=-
Sv: WSM 2009 - DISKUSJONEN
« #334 : 02. oktober 2009, 19:00 »
6times worlds strongestman står d respekt av Smiley men big Z kan jo snu på krona da, veldig spennende Smiley
Mats Gården

Skjorte i benk er som å kjøre moped i Tour De France Wink

RAW 4 LIFE Smiley

Simply I dont do trix, am not gonna lift cars for people, am not a clown - Doug Young

Utlogget thy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 832
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 832

Sv: WSM 2009 - DISKUSJONEN
« #335 : 02. oktober 2009, 19:27 »
Vil ta en del år før noen vil slå det, ja Smiley

Gogo, Mariusz!

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Sv: WSM 2009 - DISKUSJONEN
« #336 : 02. oktober 2009, 19:46 »
Ikke avgjort enda, fremdeles troen på Big Z  Cool
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget Big Jaa9

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 253
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 253

Sv: WSM 2009 - DISKUSJONEN
« #337 : 02. oktober 2009, 22:20 »
wsm må da vere en av de tyngste konkuransene i verden siden den går over lang tid, der utøverene kjører seg på maks på alle øvelsene.  Det vill vell begrense seg hvor mye kroppen klarer og hente seg inn att for hver øvelse ? see my point ? Wink

Go hard or go home !

Beste løft :

280 - 240 - 250

Powerlifting !

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: WSM 2009 - DISKUSJONEN
« #338 : 02. oktober 2009, 22:25 »
Hadde vel vært noe som var feil om ikke WSM var en av de tyngste konkurransene i verden...






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Big Jaa9

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 253
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 253

Sv: WSM 2009 - DISKUSJONEN
« #339 : 02. oktober 2009, 23:10 »
Hadde vel vært noe som var feil om ikke WSM var en av de tyngste konkurransene i verden...

det er sant Wink
Go hard or go home !

Beste løft :

280 - 240 - 250

Powerlifting !

IntX

  • Gjest
Sv: WSM 2009 - DISKUSJONEN
« #340 : 03. oktober 2009, 06:46 »
Ikke alltid det er lurt å skrive innlegg etter en lang kveld på byen, men kaster meg ut i det. Har vel brukt rundt en time på å lage og korrekturlese dette innlegget da finmotorikken ikke er helt på topp for øyeblikket! Grin

Rett på sak!
Å vinne WSM 5 år på rad er sykt imponerende og enestående! Denne rekorden vil bli stående i MANGFOLDIGE år! Om jeg er i levende live og noen sinne kommer til å se den rekorden bli slått så er det nok et historisk øyeblikk. MEN! Det er som regel alltid et MEN! Her stopper den positive omtalen.

Jeg må si! Jeg håper inderlig på tronbytte i år!
Jeg er ikke noen fan av Mariusz Pudzianowski som person. Det virker som han til tider har et holdningsproblem og er observert som en meget dårlig taper! Ja, jeg kommer med ganske grove beskyldninger kun basert på filmklipp jeg har sett samt enkeltpersoners utsagn, men det er uansett det inntrykket jeg sitter igjen med. Med tanke på det uttrykksløse steinansiktet han holder til enhver tid så mangler han hovedessensen i det jeg vektlegger mest på en Strongmankonkurranse! SHOW!!! Rå fysikk og evig lang merittliste er imponerende, men kresne fans som meg selv mister interessen.

Han burde bruke mer av tiden før og etter en øvelse til å oppmuntre og bruke publikum! Han trenger bare å løfte en finger for å få stående applaus! Men det må omtrent ny verdensrekord til før han kan dra litt på smilebåndet. Dette er en mulighet særdeles få er i besittelse av. Det forundrer meg at han ikke bruker den tiden han har i rampelyset til å lage litt liv, både for sin egen og publikums skyld! Men såklart, det er mye som står på spill og mange tanker som surer rundt i hodet på konkurransedag. Igjen; Dette er basert på MINE tanker og MINE inntrykk. Noen som deler samme oppfatning som meg?

Det skulle vært en egen underliggende øvelse som til enhver tid gikk på å lage liv og røre! Strongman er og blir en sport som publikum digger! Engasjerte utøvere øker totalopplevelsen av konkurransen/stevnet betraktelig! Her til lands så vil jeg si at Arild Haugen skal MYE av æren for at Strongmanmiljøet har vokst bra og fortsetter å vokse! Fyren ser bra ut, han er råsterk og han vet hva det vil si å showe! Scenetekken han har opparbeidet seg gjør ham uredd når det kommer til det å prøve nye ting! Se tilbake på da Arild Haugen satte ny verdensrekord i Atlassteiner på WSM i fjor. Arild knuser til med en sinnsyk tid, tar et hælvetes imponerende spensthopp opp på steinrampen og deretter drar med seg hele publikum på en ELLEVILL jubel. Du er rå!
Alternativt så kunne han valgt å ta en "Mariusz" der det omtrent er forbudt å smile. Publikum blir oversett og fokuset går på neste øvelse i konkurransen. For meg hersker det iallefall ingen tvil om hva som gir den beste undeholdningen!

Jeg hadde såklart satt Richard Skog som forhåndsfavoritt på årets WSM siden det ville vært ulojalt å holde med en annen nasjon! Wink Nivået på årets WSM er såpass høyt at alle de ti finaleplassene omtrent kan betraktes som seier. Desverre så var det ikke ditt år i år Richard!

Richard! Håper å se deg sprudle masse det kommende året! Når vi da kommer til neste års WSM, da er det finaleplass på deg garantert! Nå som Arild har gitt seg internasjonalt så ser jeg kun deg som kapabel til å komme til finalen. Per dags dato så kommer jeg ikke på noen styrketalenter i norges land som kan måle seg med deg. Hell og lykke videre! Prove me wrong om noen skulle ha en annen formening Wink

Ha en fortsatt show natt godtfolk:)

PS: Taper Mariusz årets WSM så har dere et ypperlig eksempel på en fyr med store holdningsproblemer.
PSS: Har jeg missforstått noe essensielt eller er jeg helt på vidda? Korriger meg gjerne. Jeg har ikke fokusert på kilder eller kildehenvisninger da dette innlegget er basert på mine oppfatninger.
PSSS: Jeg stiller meg overhoved ingen ansvarlig for at det jeg har skrevet om Mariusz er sant eller i nærheten av sannhet. Grin Dette er MIN oppfatning basert på ovennevte kilder. For alt jeg vet så kan det være han er en knakende bra fyr med flust av gode egenskaper. Jeg ser dem bare ikke!
PSSSS: Bryr man seg ikke om showverdien i strongman så kan man (etter min mening) likegodt sitte å se på styrkeløft eller begynne med styrkeløft. Ja! Styrkeløft er jævlig tørt å se på og det gir meg INGENTING tilbake! Waste of time. Sorry atleter Grin

The end!

Utlogget NKS

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 328
  • Honnør: 754
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 328

  • Citius, altius, fortius
Sv: WSM 2009 - DISKUSJONEN
« #341 : 03. oktober 2009, 08:14 »
Hehe, det ble såpass seint på dere i går ja! Ble det mye forsøk på colaboks nærting utover natten etter å ha sett showet til Arild kanskje?  Grin

Enig i mye det du skriver om Mariuz ang han som person og hvordan han opptrer overfor publikum, men jeg tror grunnen til dennne "holdningen" ligger i et helt vanvittig vinnerinstingt som du ikke kan forstå. Dette vinnerinstinktet overskygger desverre showingen og gjør det umulig å skimte noe sympatisk i Mariuz. Det er helt klart synd, men jeg må likevel si at det ikke klarer å legge noe demper på hvor ekstremt imponerende prestasjonen det faktisk er at han har vunnet WSM fem ganger!
Vi liker jo alle at det skal være tøff kniving mellom de beste, men når konkurransen er avgjort er det shake hands og gratulasjoner. Richard og Arild er kroneksmpel på hvordan dette skal gjøres. De slenger med leppa til hverandre og lager show under konken, men etterpå hylles den som vinner. Om det er spill for galleriet eller ikke, har ingenting å si for det går rett hjem hos publikum, og "taperen" blir dermed sett på som en stor person!
Nils Kjetil Sande

Norges sterkeste mann -105 kg 2008, 2010, 2011

Singapore strongest man 2011


Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: WSM 2009 - DISKUSJONEN
« #342 : 03. oktober 2009, 10:25 »
Markløft for reps

Big Z - 11 reps og Mariusz -9 reps


mer kommer!

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: WSM 2009 - DISKUSJONEN
« #343 : 03. oktober 2009, 10:25 »
Go Zadrunas!!!!

Utlogget PG

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 723
  • Honnør: 369
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 723

  • Pause pga for mye forumreklame



1.pl AF +180cm Oslo GP 2010
3.pl FF Sandefjord Open 2010
8.pl NM AF +180 cm Sandefjord Open 2009


Sponsor: Norkost.no



Klubb: Kaliber FKK

Trener hos: Kaliber Treningstudio

Sterk, blid og dopingfri

Medlem av: Legger uten grenser

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!