Skrevet av Emne: hjelp ang. trening og proteiner  (Lest 882 ganger)

Utlogget 1993

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

hjelp ang. trening og proteiner
« : 15. september 2009, 14:18 »
jeg er en gutt på 16 år, som gjerne vil ha litt hjelp.

Jeg trener styrke på elixia 3-4 ganger i uka, og lurer på om opplegget mitt er bra nok. Jeg trener for å bli større og sterkere, og fokuserer ikke så mye på fettet nå, det kan jeg ta senere
Jeg fikk først et opplegg av personlig trener, men jeg synes det er litt lite trening der. Så nå trener jeg overkropp/rygg og ben/mage annenhver gang.

Kom gjerne med forslag til bedre opplegg hvis du gidder   Tongue

Jeg prøver å variere øvelsene litt, men de faste øvelsene er benkpress, bicepscurl, skulderpress / utfall, knebøy, tåhev. tar mellom 5 og 9 forskjellige øvelser, og jeg liker å ta enten 6 eller 8 repetisjoner. Rett etter trening går det i enten 2 bananer eller 95 g rosiner.

Så kommer spørsmålene: er det noen flere øvelser som anbefales sterkt?
I tillegg lurer jeg på om jeg bør starte med proteinshake? (jeg føler at jeg ikke får spist regelmessig nok, og ikke sunt nok heller.)
Er det lurest å ta 3 set av samme øvelsen på rad, eller bør jeg ta et set av gangen?

Fint hvis noen gidder å svare! (og drit i å klag på at det er så mange andre slike poster, det er ingen som tvinger deg til å lese denne.)

Utlogget Johnny Puma

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 223
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 223

Sv: hjelp ang. trening og proteiner
« #1 : 15. september 2009, 15:21 »
Jeg trener styrke på elixia 3-4 ganger i uka, og lurer på om opplegget mitt er bra nok. Jeg trener for å bli større og sterkere, og fokuserer ikke så mye på fettet nå, det kan jeg ta senere
Jeg fikk først et opplegg av personlig trener, men jeg synes det er litt lite trening der. Så nå trener jeg overkropp/rygg og ben/mage annenhver gang.

Jeg prøver å variere øvelsene litt, men de faste øvelsene er benkpress, bicepscurl, skulderpress / utfall, knebøy, tåhev. tar mellom 5 og 9 forskjellige øvelser, og jeg liker å ta enten 6 eller 8 repetisjoner. Rett etter trening går det i enten 2 bananer eller 95 g rosiner.

Hvor lenge har du trent, og hvilke resultater har du oppnådd? Jeg synes egentlig ikke det ser så aller verst ut, så du kan gjerne prøve det noen måneder før du avskriver det. 4 ganger for uka er forresten mer enn nok, så ikke la deg friste til å øke til enda flere økter i uka.

Hvilke ryggøvelser tar du? Chins/nedtrekk og en eller annen form for roing bør være med.

Proteinshake kan du selvfølgelig begynne med og det er helt greit å kjøre 3 sett før du går til neste øvelse.

Utlogget 1993

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

Sv: hjelp ang. trening og proteiner
« #2 : 15. september 2009, 15:31 »
har trent på studio i noen få uker, men har trent litt med manualer før. Pleier å ta chins eller roing, kommer litt an på hvor sliten jeg er.
Ellers så er jeg 1,82 høy, og veier 70 kg.

Er det noe "fasit" på hvor lang en økt burde være, og hvor mange øvelser? har en kompis som fikk et program på et annet senter, og der står det at han skal ta rundt 10 øvelser med 4 set på hver øvelse. jeg syntes det hørtes veldig mye ut  Tongue

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!