Skrevet av Emne: Siba er noen svin!!!!!  (Lest 12366 ganger)

Utlogget spirrevipp

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 235
  • Honnør: 150
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 235

Sv: Siba er noen svin!!!!!
« #15 : 17. september 2009, 21:36 »
du skjønner ennå ikke. programvaren har sluttet å fungere, og Siba skal rette opp feilen. den trenger ikke være knyttet til HDD. jeg tippet den var det, men det har ingen praktisk betydning for hans rett til å klage.

Hør her:
- hva du syns Siba "burde" er uvesentlig. dette er et faktum:
Siba er ansvarlig for produktet, software medregnet. Dersom softwaren slutter å fungere, skal Siba rette opp feilen med mindre de klarer å bevise at det er Jupacs egen feil at den har sluttet å fungere.
nettopp og her vet vi ikke feilen til at det sluttet å fungere. Det vi vet er at programvaren funket helt fint etter ny HDD. Det var først 2 uker etterpå at den begynte å hakke. Dette er ikke en bil med slitedeler. Er det f.eks virus så kan Siba ta seg betalt for jobben med ny reinstallasjon uten at det nødvendigvis trenger å være utgifter til programvaren.

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Siba er noen svin!!!!!
« #16 : 17. september 2009, 22:26 »
nei det synes jeg faktisk ikke. Jeg skulle kun ha en pc som jeg kunne bruke office og surfe litt på nett. Jeg ser hverken på film eller har noe form for musikk eller videoer o.l på pcen, kun skolearbeid. Det jeg synes er helt jævlig er at siba virker så lite keen på å løse problemet, de ber meg kontakte fujitsu og fujitsu ber meg kontakte siba.
Om det var meg du svarte til, tror jeg du misforstod. Jeg mente at butikken nok burde ha opplyst om at du burde regne med en kostnad i nær fremtid, som bestod i å fikse programvaren, om de visste at programvaren faktisk hadde en tendens til å klikke. At de ikke gjorde dette betyr enten at de har lurt deg, noe som er høyst tvilsomt; der har du uansett har loven på din side (om det skulle gå så langt..) ettersom selgers opplysningsplikt går foran kjøpers undersøkelsesplikt.
Tvile dog sterkt på at dette er tilfellet..

...eller det kan bety at maskina faktisk ikke "pleier" å klikke, men der har du likevel lite rettigheter, så vidt jeg kan skjønne, fordi kjøpsloven ikke dekker feil oppsett av software, noe de sannsynligvis vil komme til å påstå at dette er. Du er med andre ord phucked. Med mindre en eller annen jurist her inne har mer peil enn meg (ikke at det skal så mye til..).
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Mr. Bison

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 149
  • Honnør: 37
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 149

  • I have to return some videotapes
Sv: Siba er noen svin!!!!!
« #17 : 17. september 2009, 23:02 »
Jeg mente at butikken nok burde ha opplyst om at du burde regne med en kostnad i nær fremtid, som bestod i å fikse programvaren, om de visste at programvaren faktisk hadde en tendens til å klikke.

Det er i alle tilfeller butikken som må ta slike "kostnader i nær fremtid". Ingen selgere kan si "øy, så må du forresten regne med å koste på den en reinstallering om noen måneder"

nettopp og her vet vi ikke feilen til at det sluttet å fungere. Det vi vet er at programvaren funket helt fint etter ny HDD. Det var først 2 uker etterpå at den begynte å hakke. Dette er ikke en bil med slitedeler. Er det f.eks virus så kan Siba ta seg betalt for jobben med ny reinstallasjon uten at det nødvendigvis trenger å være utgifter til programvaren.

Nå begynner du å forstå. Inntil vi vet at det er jupacs feil må Siba ta regningen

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Siba er noen svin!!!!!
« #18 : 18. september 2009, 00:37 »
Det er i alle tilfeller butikken som må ta slike "kostnader i nær fremtid". Ingen selgere kan si "øy, så må du forresten regne med å koste på den en reinstallering om noen måneder"
Akkurat det jeg mente jeg og ja..

Det er ikke en enkel greie med for høy temperatur da? Om man sitter med pcen på fanget kan det jo bli litt varmt og støvete og den kan gå varm..  Vedlikehold av pcen, feks å skru den opp og fjerne støv, er ikke noe som ødelegger verken garanti eller reklamasjonsrett så lenge det ikke er personen selv som forårsaker skader under en slik "operasjon".. Var i allefall ikke det sist jeg sjekka.

The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Jupac

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 995
  • Honnør: 155
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 995

Sv: Siba er noen svin!!!!!
« #19 : 18. september 2009, 00:58 »
Det reagerte mest på da jeg forklarte selgeren om hva som hadde skjedd, var at hvis den har vært inne på service og HDD har blitt byttet, så er det mest sannsynlig feilen og jeg må da re-installere software.

Med andre ord, her sier selgeren selv at dette har skjedd fordi de har byttet delen på pcen, så hvis de vet at dette kan oppstå på forhånd, så føler jeg faktisk at jeg har krav på at de retter det opp for meg.

Det som gjorde meg aller mest pissed var at jeg faktisk prøvde å komme frem til løsninger. Jeg kom f eks med forslag om jeg evt kunne låne en ekstern hardisk av de og gjennopprette systemet, noe som ikke var aktuelt. Jeg fikk 3 alternativer

1. Kjøpe ekstern hardisk

2. Siba kunne gjøre det for meg for 700 kr

3. Sende den til fujitsu siemens pris 650 + frakt + arbeid, ca 1200 kr ++

Uansett, jeg reagerer veldig bare på at de var lite hjelpsomme.


Uansett, en kompis har fikset det for meg og alt er oppe å går igjen som normalt, hva var feilen?


Hardware samarbeidet dårlig sammen da den nye delen ble satt inn. En ting jeg lurer på.

Jeg fikk satt inn en toshiba HDD på min fujitsu siemens ps. er dette vanlig?


Takk for alle svar forresten!!

Utlogget Mr. Bison

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 149
  • Honnør: 37
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 149

  • I have to return some videotapes
Sv: Siba er noen svin!!!!!
« #20 : 18. september 2009, 01:16 »
Det reagerte mest på da jeg forklarte selgeren om hva som hadde skjedd, var at hvis den har vært inne på service og HDD har blitt byttet, så er det mest sannsynlig feilen og jeg må da re-installere software.

Med andre ord, her sier selgeren selv at dette har skjedd fordi de har byttet delen på pcen, så hvis de vet at dette kan oppstå på forhånd, så føler jeg faktisk at jeg har krav på at de retter det opp for meg.

Det som gjorde meg aller mest pissed var at jeg faktisk prøvde å komme frem til løsninger. Jeg kom f eks med forslag om jeg evt kunne låne en ekstern hardisk av de og gjennopprette systemet, noe som ikke var aktuelt. Jeg fikk 3 alternativer

1. Kjøpe ekstern hardisk

2. Siba kunne gjøre det for meg for 700 kr

3. Sende den til fujitsu siemens pris 650 + frakt + arbeid, ca 1200 kr ++

Uansett, jeg reagerer veldig bare på at de var lite hjelpsomme.


Uansett, en kompis har fikset det for meg og alt er oppe å går igjen som normalt, hva var feilen?


Hardware samarbeidet dårlig sammen da den nye delen ble satt inn. En ting jeg lurer på.

Jeg fikk satt inn en toshiba HDD på min fujitsu siemens ps. er dette vanlig?


Takk for alle svar forresten!!

Siba har snytt deg

Utlogget Jupac

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 995
  • Honnør: 155
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 995

Sv: Siba er noen svin!!!!!
« #21 : 18. september 2009, 01:23 »
ja jeg vet, svin hele gjengen, jeg har tidligere jobbet i bransjen som tv-selger for lefdal så vet hvordan ting funker, sluttet eller hva skal jeg si ble nærmere skvist ut av butikken etter å ha klint til sjefen. smart!

Utlogget spirrevipp

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 235
  • Honnør: 150
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 235

Sv: Siba er noen svin!!!!!
« #22 : 19. september 2009, 02:26 »
Som sagt, når HDD er grunnen så har du et krav. Hadde ikke dette vært tilfelle kunne du ikke hevdet at Siba skulle dekke utgiftene forbundet med reinstallasjon på en pc du kjøpte uten cdrom. Den er laget slik for å holde kostnadene nede, og skulle de gi deg ny programvare iht lisensen så er det ikke ensbetydende med at de skal dekke utgiften forbundet med ditt valg i å spare penger på å ikke kjøpe cdrom.


Godt å høre det ordnet seg, men rart Siba ikke dekket dette når de innrømmet at HDD var skylden.

Utlogget PG

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 723
  • Honnør: 369
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 723

  • Pause pga for mye forumreklame
Sv: Siba er noen svin!!!!!
« #23 : 19. september 2009, 15:54 »
Siba er en drittbutikk. Hold dere langt unna..

Kjøpte tv der til mine foreldre for noen år siden. Kom hjem og den hadde en meget høy stygg ulyd. Pakket den ned og dro tilbake til butikken og ba om å få en ny tv. Det kunne de ikke gi meg, men tilbød seg å reparere tv'n jeg kjøpte gratis.. Fikk ikke hevet kjøpet heller. Etter noen uker krangling fikk vi til slutt hevet kjøpet og fikk kjøpt ny tv på hos en annen butikk.



1.pl AF +180cm Oslo GP 2010
3.pl FF Sandefjord Open 2010
8.pl NM AF +180 cm Sandefjord Open 2009


Sponsor: Norkost.no



Klubb: Kaliber FKK

Trener hos: Kaliber Treningstudio

Sterk, blid og dopingfri

Medlem av: Legger uten grenser

Utlogget Mr. Bison

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 149
  • Honnør: 37
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 149

  • I have to return some videotapes
Sv: Siba er noen svin!!!!!
« #24 : 19. september 2009, 17:18 »
Den er laget slik for å holde kostnadene nede, og skulle de gi deg ny programvare iht lisensen så er det ikke ensbetydende med at de skal dekke utgiften forbundet med ditt valg i å spare penger på å ikke kjøpe cdrom.

Tull, Siba skal dekke utgiftene med mindre det skyldes virus. Det er faktisk meningen at programvaren skal virke mer enn noen måneder.

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Siba er noen svin!!!!!
« #25 : 19. september 2009, 18:32 »
ja jeg vet, svin hele gjengen, jeg har tidligere jobbet i bransjen som tv-selger for lefdal så vet hvordan ting funker, sluttet eller hva skal jeg si ble nærmere skvist ut av butikken etter å ha klint til sjefen. smart!
Smart å slå ham, ja? Synes jeg og.. Grin

Toshiba hdd er forresten ikke uvanlig å ha i ei maskin av annet merke, da delene som puttes i ei maskin ikke nødvendigvis blir produsert av de samme som har satt logoen sin på det ferdige produktet.

Siba er en drittbutikk. Hold dere langt unna..

Kjøpte tv der til mine foreldre for noen år siden. Kom hjem og den hadde en meget høy stygg ulyd. Pakket den ned og dro tilbake til butikken og ba om å få en ny tv. Det kunne de ikke gi meg, men tilbød seg å reparere tv'n jeg kjøpte gratis.. Fikk ikke hevet kjøpet heller. Etter noen uker krangling fikk vi til slutt hevet kjøpet og fikk kjøpt ny tv på hos en annen butikk.
De har sine egne regler for alt mulig. Feks returrett har man tydelivis ikke der, det veit jo du nå alt om. Helt latterlig at slike butikker får holde på som de gjør uten at forbrukerombudet eller noen andre blander seg inn.

Tull, Siba skal dekke utgiftene med mindre det skyldes virus. Det er faktisk meningen at programvaren skal virke mer enn noen måneder.
Er i grunnen ikke så sikker på det, leste et sted at software ikke er dekket av kjøpsloven (som jeg alt har nevnt).
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget spirrevipp

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 235
  • Honnør: 150
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 235

Sv: Siba er noen svin!!!!!
« #26 : 19. september 2009, 21:19 »
Siba er en drittbutikk. Hold dere langt unna..

Kjøpte tv der til mine foreldre for noen år siden. Kom hjem og den hadde en meget høy stygg ulyd. Pakket den ned og dro tilbake til butikken og ba om å få en ny tv. Det kunne de ikke gi meg, men tilbød seg å reparere tv'n jeg kjøpte gratis.. Fikk ikke hevet kjøpet heller. Etter noen uker krangling fikk vi til slutt hevet kjøpet og fikk kjøpt ny tv på hos en annen butikk.
Siba hadde all rett til å foreta retting på tv´n dersom dette kunne gjøres uten unødig ulempe. Unødig ulempe skal godt gjøres å medføre når det handler om noe så banalt som en tv md mindre det er snakk om en reparasjon som tar lang tid.
Folk blander rettigheter og kundeservice her. Det hadde vært service å gi deg ny tv, men de har ingen plikt til det om de kan reparere tingen uten vesentlig ulempe for kjøper.

Når det gjelder softwaren så står jeg ved det jeg har sagt. Hvor i all verden får du dette fra Bison?

Utlogget spirrevipp

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 235
  • Honnør: 150
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 235

Sv: Siba er noen svin!!!!!
« #27 : 19. september 2009, 21:20 »
Smart å slå ham, ja? Synes jeg og.. Grin

Toshiba hdd er forresten ikke uvanlig å ha i ei maskin av annet merke, da delene som puttes i ei maskin ikke nødvendigvis blir produsert av de samme som har satt logoen sin på det ferdige produktet.
De har sine egne regler for alt mulig. Feks returrett har man tydelivis ikke der, det veit jo du nå alt om. Helt latterlig at slike butikker får holde på som de gjør uten at forbrukerombudet eller noen andre blander seg inn.
Er i grunnen ikke så sikker på det, leste et sted at software ikke er dekket av kjøpsloven (som jeg alt har nevnt).
Software er ikke et kjøp av et produkt, men en lisens til å anvende produktet., så du har nok rett i det du sier.

Utlogget PG

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 723
  • Honnør: 369
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 723

  • Pause pga for mye forumreklame
Sv: Siba er noen svin!!!!!
« #28 : 19. september 2009, 21:38 »
Siba hadde all rett til å foreta retting på tv´n dersom dette kunne gjøres uten unødig ulempe. Unødig ulempe skal godt gjøres å medføre når det handler om noe så banalt som en tv md mindre det er snakk om en reparasjon som tar lang tid.
Folk blander rettigheter og kundeservice her. Det hadde vært service å gi deg ny tv, men de har ingen plikt til det om de kan reparere tingen uten vesentlig ulempe for kjøper.

Når det gjelder softwaren så står jeg ved det jeg har sagt. Hvor i all verden får du dette fra Bison?

Skrev ikke jeg hadde rett på det. Skrev at Siba er en drittbutikk en bør holde seg langt unna. Heve kjøpet hadde jeg forøvrig rett på og det nektet de først..



1.pl AF +180cm Oslo GP 2010
3.pl FF Sandefjord Open 2010
8.pl NM AF +180 cm Sandefjord Open 2009


Sponsor: Norkost.no



Klubb: Kaliber FKK

Trener hos: Kaliber Treningstudio

Sterk, blid og dopingfri

Medlem av: Legger uten grenser

Utlogget sufs

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

Sv: Siba er noen svin!!!!!
« #29 : 20. september 2009, 00:49 »
For det første er dette elendig kundebehandling fra Siba sin side, selv om de oppererer innenfor det som er "lovlig".

Programvarefeil er så udbredt i Windows (tm Tongue) at det er umulig for en selger å informere om hva som bør gjøres for å vedlikeholde systemet. Du må velge mellom å invistere i dyre, treige og plagsomme ekstraprogrammer eller holde deg borte fra internett (stort sett). Klart det er mulig å holde maskinen oppegående vha gratis programmer, men det krever litt over gjengs datakunskaper.

Forøvrig omfatter dette den tingen som fikk meg til å hive ut Windows for godt; "De" har begynt å selge maskiner uten reinstallasjonsCD. Basicly er du fucked uansett hva du gjør. Dersom harddisken ryker må du forvente to ukers leveringstid på ny cd fra produsent. Dersom du får MBR virus er det mye av samma dritten. Når de i tillegg forandre lisensvilkårene slik at det ikke er LOV å bruke installasjonskoden som står under maskinen til å reinstallere Windows gir jeg opp. Lenge leve friprog. Og, nei det er ikke vanskeligere å bruke feks Ubuntu enn Windows. Du må dog ikke regne med å forstå alt første dagen.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!