Skrevet av Emne: Ingen begrensning i benkpress?  (Lest 9107 ganger)

Utlogget zenurai

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 321
  • Honnør: 399
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 321

  • I will either find a way, or make one!
Sv: Ingen begrensning i benkpress?
« #45 : 22. september 2009, 18:48 »
dokkor andre kranglefanter kan bare krangla så mye dokkor vil.. min personlige meining står fremdeles. eg seie nej til overvekt og de usunne bivirkningene det medfører! eg foretrekke å se løft uten utstyr (folk kan vell gjør ka faen de vil fordeom).

eg har bare skreve mine meining og erfaringene te andre.. provoserande og skriva her inne. alt bler satt helt ut av proporsjoner og manipulert med..

gjeng med folk så prøve å få ut sinne sitt via tastaturet. dette e et forum (møteplass for åpen diskusjon) isje någe aent.

You can't kill an idea - ideen min er at det hadde vert greit å få bedre balanse på ting.
Er den feil greit nok, kan ikke forsvinne fordeom.
Neste mot-angrep på mitt innlegg bler sendt te dg sjøl for dt e heilt uaktuelt å sløsa mer tid her

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: Ingen begrensning i benkpress?
« #46 : 22. september 2009, 19:07 »
dokkor andre kranglefanter kan bare krangla så mye dokkor vil.. min personlige meining står fremdeles. eg seie nej til overvekt og de usunne bivirkningene det medfører! eg foretrekke å se løft uten utstyr (folk kan vell gjør ka faen de vil fordeom).

eg har bare skreve mine meining og erfaringene te andre.. provoserande og skriva her inne. alt bler satt helt ut av proporsjoner og manipulert med..

gjeng med folk så prøve å få ut sinne sitt via tastaturet. dette e et forum (møteplass for åpen diskusjon) isje någe aent.

You can't kill an idea - ideen min er at det hadde vert greit å få bedre balanse på ting.
Er den feil greit nok, kan ikke forsvinne fordeom.
Neste mot-angrep på mitt innlegg bler sendt te dg sjøl for dt e heilt uaktuelt å sløsa mer tid her
Definer overvekt, og hvilke usunne bivirkninger mener du at dette medfører?
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget Michael-

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 687
  • Honnør: 193
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 687

Sv: Ingen begrensning i benkpress?
« #47 : 22. september 2009, 19:16 »
Nevn en norsk styrkeløfter som gjør dette?



 >Cheesy biggrin :'( biggrin


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

"The squat rack became like the altar, where life and death would pass in front of your eyes, and you looked forward to that every squat workout."

Watch med lift and jump
http://www.youtube.com/user/RosenbergMichael

Utlogget Knut M

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 709
  • Honnør: 180
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 709

Sv: Ingen begrensning i benkpress?
« #48 : 22. september 2009, 19:20 »
Litt mye Mc`ern og cola på han der ja. Cool

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Ingen begrensning i benkpress?
« #49 : 22. september 2009, 20:09 »
Nummer en - skriv på bokmål eller nynorsk.

Nummer to - du har dine meninger og greit nok er det - selvfølgelig. Men du sier at du sier nei til styrkeløft på grunnlag av ting som ikke eksisterer andre steder enn ditt eget hode fordi du har skapt deg et feil bilde av styrkeløft utifra noen veldig få opplevelser, som du kanskje ikke oppfatta riktig in the first place. Når du da forkynner disse vrangforestillingene må vi få lov til å si at det bare er tull.

PS:

Jeg er styrkeløfter og har vist en fettprosent på 5,8%, du blir ikke overvektig med en gang du deltar i styrkeløft - det er ditt eget valg om du vil gå opp eller ned i vekt Wink Ingen liten skrift på lisenskontrakta...

Var vel bare 4-5 deltagere i 125+ kg klassa på NM forresten, og like mange i klassa under, over 60 deltagere på NM (?) go figure...  Smile






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Konstantinovs

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 39
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 39

Sv: Ingen begrensning i benkpress?
« #50 : 22. september 2009, 20:54 »
Grunnen til at de fleste styrkeløftere er feite, er vel fordi dem ikke bryr seg om figuren og linjene sine. Dem bulker hele året og går kun for styrke.

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: Ingen begrensning i benkpress?
« #51 : 22. september 2009, 20:55 »
Grunnen til at de fleste styrkeløftere er feite, er vel fordi dem ikke bryr seg om figuren og linjene sine. Dem bulker hele året og går kun for styrke.
Og det er ingen verdens ting galt med det Smiley
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Ingen begrensning i benkpress?
« #52 : 22. september 2009, 20:59 »
Grunnen til at de fleste styrkeløftere er feite, er vel fordi dem ikke bryr seg om figuren og linjene sine. Dem bulker hele året og går kun for styrke.
De fleste styrkeløftere er jo ikke feite! Det er i 82,5, 90, 100 og 110 kg klassen det er masse folk, ikke i -125 og +125. Er bare på westside bloggen, tydeligvis elite-fts og t-nation du finner en majoritet av de tyngste styrkeløfterene, ikke på norske styrkeløftstevner eller klubber - kanskje med unntak av KK-67 som faktisk sto for hele pallen i +125 kg klassen under NM.







Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Konstantinovs

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 39
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 39

Sv: Ingen begrensning i benkpress?
« #53 : 22. september 2009, 21:07 »
De fleste styrkeløftere er jo ikke feite! Det er i 82,5, 90, 100 og 110 kg klassen det er masse folk, ikke i -125 og +125. Er bare på westside bloggen, tydeligvis elite-fts og t-nation du finner en majoritet av de tyngste styrkeløfterene, ikke på norske styrkeløftstevner eller klubber - kanskje med unntak av KK-67 som faktisk sto for hele pallen i +125 kg klassen under NM.
De sterkeste og beste styrkeløfterne er som regel feite, bl.a. grunnet kort løftebane. I små klasser som 80 og 90kg er det kanskje mange slanke løftere, men disse løfterne er som regel ikke så populære som de øvrige, og blir derfor ikke godt lagt merke til.

Utlogget Hernes

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 468
  • Honnør: 769
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 468

  • Jesus Squats High
Sv: Ingen begrensning i benkpress?
« #54 : 22. september 2009, 21:11 »
De sterkeste og beste styrkeløfterne er som regel feite, bl.a. grunnet kort løftebane. I små klasser som 80 og 90kg er det kanskje mange slanke løftere, men disse løfterne er som regel ikke så populære som de øvrige, og blir derfor ikke godt lagt merke til.

Så du mener de ble fete pga kort løftebane?

Vær så vennlig å slutt med dette tullet ditt, du driter deg ut.
Non Plus Ultra

Utlogget B.l

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 581
  • Honnør: 34
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 581

Sv: Ingen begrensning i benkpress?
« #55 : 22. september 2009, 21:11 »
Grunnen til at de fleste styrkeløftere er feite, er vel fordi dem ikke bryr seg om figuren og linjene sine. Dem bulker hele året og går kun for styrke.
Mange av dem er feite, men det er som regel dem som stiller i høyt vektklasse. Tror du virkelig det er mulig å veie 125kg+ med ren muskelmasse på under 10% fettprosent (hvis du skjønner poenget)? Iallefall ikke dem som stiller i IPF. Faen, tenk deg litt om her da... Er ikke løftebanen det går ut på, men vektklassen!

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Ingen begrensning i benkpress?
« #56 : 22. september 2009, 21:17 »
Er faktisk bare i -60 kg klassen og klassene under det er færre deltagere i år enn +125 kg klassen, det vil si at det er 6 vektklasser som alle har nesten dobbelt så mange løftere som +125 kg i hver vektklasse, mens vi må ned til -75 kg klassen for å finne færre deltagere enn i -125 kg klassen. Det gir oss at det er kanskje at 1/20 styrkeløftere er i de to tyngste klassene? I tillegg må vi jo stryke folk som Asbjørn Randen, Roy Holte, Eirik Jørgensen, Kristoffer Hansen, Iakov Dolgov, Håkon Farstad, Lars Kilvik og sikkert mange flere (dette er bare de jeg kommer på i farta) - som absolutt ikke kan kalles overvektige trass i høy kroppsvekt. Majoriteten av styrkeløftere er ikke i de to høyeste klassene, og de som er i de høyeste klassene er ikke alle strandede hvaler som ligger å får transfett sprøytet inn i kroppen med intravenøs akkurat, prøv ut styrkeløft selv så ser dere det, istedenfor å sitt hjemme i sofaen å tenk at dere har full oversikt!


PS: Tar bare med herrer her, for kvinner ser jo statistikken bare bedre ut, hvor i tillegg 30-40% av utøvere som enten er på, eller nærmer seg toppnivå i norsk, og dermed nesten implisitt internasjonalt nivå.. Smiley

De sterkeste og beste styrkeløfterne er som regel feite, bl.a. grunnet kort løftebane. I små klasser som 80 og 90kg er det kanskje mange slanke løftere, men disse løfterne er som regel ikke så populære som de øvrige, og blir derfor ikke godt lagt merke til.

Selvfølgelig finner vi de sterkeste styrkeløfterene i høye vektklasser - de er jo de med mest muskler og derav best tilpasset kropp for tunge løft - klart det! Poengmessig er det "alltid" løftere i de lavere klassene som vinner gitt, ihvertfall internasjonalt  - men det går på wilks som jeg ikke vil dra inn så mye her ettersom det er en matematisk formel.

Du har nok rett i at de ikke blir like lagt merke til - er jo nettopp derfor b.la du sitter med vrangforestillingen om at de fleste styrkeløfterene er feite/i høye vektklasser (ikke at det ene betyr det andre), noe som jeg har tilbakevist til de grader. Kom dere på styrkeløftstevne folkens, det er der det skjer! Wink






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Boyscout slayer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 425
  • Honnør: 796
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 425

Sv: Ingen begrensning i benkpress?
« #57 : 22. september 2009, 21:21 »
Poengmessig er det "alltid" løftere i de laveste klassene som vinner gitt - men det går på wilks som jeg ikke vil dra inn så mye her ettersom det er en matematisk formel.

Har du virkelig så lave tanker om konstantinovs at du ikke tror han takler et konsept så avansert som en matteformel? Grin

Utlogget Konstantinovs

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 39
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 39

Sv: Ingen begrensning i benkpress?
« #58 : 22. september 2009, 21:21 »
Skjønner ikke vitsen med forskjellige vektklasser, det er jo bare tull. Kroppsvekt er en privatsak, det er styrken som gjelder!

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Ingen begrensning i benkpress?
« #59 : 22. september 2009, 21:23 »
Skjønner ikke vitsen med forskjellige vektklasser, det er jo bare tull. Kroppsvekt er en privatsak, det er styrken som gjelder!

Litt kjipt for løfteren på 160 cm å måtte møte Olaf Dahl til konkurranse Smiley

Har du virkelig så lave tanker om konstantinovs at du ikke tror han takler et konsept så avansert som en matteformel? Grin

Hehe, neida, men mener at den kan være litt missvisende, det vil det alltid være diskusjon om ihvertfall.






Svak, bitter og dopingfri



Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!