Skrevet av Emne: vondt dilemma..  (Lest 1365 ganger)

Utlogget Morsmo

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 123
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 123

vondt dilemma..
« : 26. september 2009, 20:50 »
har trent fullkroppsprogram i 5 måneder nå, men det begynner å bli litt mye å trene for hver økt siden jeg stadig legger til øvelser.. tenkte kanskje å dele opp kroppen på for eksempel 3 dager, men det plager meg at frekvensen blir så lav.. jeg er vant med å trene hver muskel annehver dag, men med splitt blir det fort hver 5-6 dag og sånt..

vil jeg tape noe fremgang på å begynne med splitt? burde jeg øke antall sett for å kompensere for manglende frekvens? jeg er i hovedsak ute etter hypertrofi.
Mål: Oppnå 42 centimeters overarmer (36 nå) og få frem sixpacken.

Utlogget Morsmo

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 123
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 123

Sv: vondt dilemma..
« #1 : 27. september 2009, 00:59 »
hmm
Mål: Oppnå 42 centimeters overarmer (36 nå) og få frem sixpacken.

Utlogget Kenneth199

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 113
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 113

Sv: vondt dilemma..
« #2 : 27. september 2009, 11:12 »
hva med en 2 splitt 4 ganger i uka?

Utlogget Ditto

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 511
  • Honnør: 183
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 511

  • -=RAWCORE=-
Sv: vondt dilemma..
« #3 : 27. september 2009, 11:27 »
holder i massevis å trene hver muskel 1gang i uka, å kjøre triceps å biceps osv, flere ganger i uka me 100sett har ikke noe for seg, i styrke sammenheng er d bra å kjøre bøy benk å mark 2-3 ganger i uka, men som bygger så holder d men enn dag i uka. du får ikke 42cm overarmer noe fortere ved å kjøre biceps 3dager i uka, lr 1 dag Smiley faren for overtrening å nedbryting av muskelen er bare større Smiley


men hva vet vell jeg, er jo bare en feit benk presser Grin
Mats Gården

Skjorte i benk er som å kjøre moped i Tour De France Wink

RAW 4 LIFE Smiley

Simply I dont do trix, am not gonna lift cars for people, am not a clown - Doug Young

Utlogget Morsmo

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 123
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 123

Sv: vondt dilemma..
« #4 : 27. september 2009, 11:45 »
holder i massevis å trene hver muskel 1gang i uka, å kjøre triceps å biceps osv, flere ganger i uka me 100sett har ikke noe for seg, i styrke sammenheng er d bra å kjøre bøy benk å mark 2-3 ganger i uka, men som bygger så holder d men enn dag i uka. du får ikke 42cm overarmer noe fortere ved å kjøre biceps 3dager i uka, lr 1 dag Smiley faren for overtrening å nedbryting av muskelen er bare større Smiley

men hva vet vell jeg, er jo bare en feit benk presser Grin


takk for svaret, men er fortsatt litt skeptisk.. syns det virker litt bortkastet å la en muskel hvile en hel uke når jeg har fått bra resultater med trene de samme muskelgruppene annehver dag hittil. mulig mer hvile hadde gitt meg bedre resultater selvfølgelig, men ser jo mange atleter, turnere blant annet, som trener i timesvis hver dag med krevende øvelser og de har jo bra med muskler..

har du økt mye i størrelse ved å trene de samme muskelgruppene bare 1 gang i uka? Tongue
Mål: Oppnå 42 centimeters overarmer (36 nå) og få frem sixpacken.

Utlogget Morsmo

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 123
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 123

Sv: vondt dilemma..
« #5 : 27. september 2009, 11:47 »
hva med en 2 splitt 4 ganger i uka?

hm høres bedre ut. da blir det ihvertfall hver muskelgruppe trent 2 ganger i uka. prøvd det selv ell?
Mål: Oppnå 42 centimeters overarmer (36 nå) og få frem sixpacken.

Utlogget Ditto

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 511
  • Honnør: 183
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 511

  • -=RAWCORE=-
Sv: vondt dilemma..
« #6 : 27. september 2009, 11:55 »

takk for svaret, men er fortsatt litt skeptisk.. syns det virker litt bortkastet å la en muskel hvile en hel uke når jeg har fått bra resultater med trene de samme muskelgruppene annehver dag hittil. mulig mer hvile hadde gitt meg bedre resultater selvfølgelig, men ser jo mange atleter, turnere blant annet, som trener i timesvis hver dag med krevende øvelser og de har jo bra med muskler..

har du økt mye i størrelse ved å trene de samme muskelgruppene bare 1 gang i uka?

Jepp, når d gjelder å bygge masse, så kjører jeg hver muskel gruppe kun 1dag i uka. men bøy å benk osv for styrke, har jeg 2, som regel.
Mats Gården

Skjorte i benk er som å kjøre moped i Tour De France Wink

RAW 4 LIFE Smiley

Simply I dont do trix, am not gonna lift cars for people, am not a clown - Doug Young

Utlogget Morsmo

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 123
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 123

Sv: vondt dilemma..
« #7 : 27. september 2009, 11:58 »
Jepp, når d gjelder å bygge masse, så kjører jeg hver muskel gruppe kun 1dag i uka. men bøy å benk osv for styrke, har jeg 2, som regel.

skjønner. du har ikke bilde av bicepsa dine tilfeldigvis? Smiley

jeg har en LANG vei foran meg for å nå 42cm rundt arma.. er jo bare 36 nå liksom + at jeg ikke trener med vekter, men trener jo styrkemessig veldig krevende øvelser. har jo økt et par cm rundt overarma på 5 måneder, så jeg er jo ganske fornøyd da. hvis det går i samme hastigheten fremover så skal jeg ikke klage hehe
Mål: Oppnå 42 centimeters overarmer (36 nå) og få frem sixpacken.

Utlogget Ditto

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 511
  • Honnør: 183
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 511

  • -=RAWCORE=-
Sv: vondt dilemma..
« #8 : 27. september 2009, 12:08 »
skjønner. du har ikke bilde av bicepsa dine tilfeldigvis? Smiley

jeg har en LANG vei foran meg for å nå 42cm rundt arma.. er jo bare 36 nå liksom + at jeg ikke trener med vekter, men trener jo styrkemessig veldig krevende øvelser. har jo økt et par cm rundt overarma på 5 måneder, så jeg er jo ganske fornøyd da. hvis det går i samme hastigheten fremover så skal jeg ikke klage hehe

nå er ikke jeg akkurat kroppsbygger, mere styrkeløfter, men har faktisk et bilde Grin
biceps 48cm, underarm 39cm men d er triceps som utgjør stor del av min arm, sterk i triceps.


Mats Gården

Skjorte i benk er som å kjøre moped i Tour De France Wink

RAW 4 LIFE Smiley

Simply I dont do trix, am not gonna lift cars for people, am not a clown - Doug Young

Utlogget Morsmo

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 123
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 123

Sv: vondt dilemma..
« #9 : 27. september 2009, 12:11 »
wow ikke verst Cheesy

du trener hovedsaklig tungt og med få sett ell? er 2 centimeters økning på  5 måneder grei økning, eller gjør jeg noe feil?
Mål: Oppnå 42 centimeters overarmer (36 nå) og få frem sixpacken.

Utlogget Ditto

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 511
  • Honnør: 183
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 511

  • -=RAWCORE=-
Sv: vondt dilemma..
« #10 : 27. september 2009, 12:52 »
2cm på 5månder er helt greit, ting tar tid sånn er d Smiley

jeg har 2 tunge sett med hammer curls på 4-6reps, 2 tunge sett stang curl på 4-6reps, lrs har jeg 10-12 reps på resten som, cons curl, cabel curl, curl i maskin osv Smiley
Mats Gården

Skjorte i benk er som å kjøre moped i Tour De France Wink

RAW 4 LIFE Smiley

Simply I dont do trix, am not gonna lift cars for people, am not a clown - Doug Young

Utlogget Morsmo

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 123
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 123

Sv: vondt dilemma..
« #11 : 27. september 2009, 13:06 »
noen spesiell grunn til at du kjører et par sett på hver / en del øvelser? har gjort det samme selv.. syns selv 1 blir for lite, men 3 for mye igjen, får ikke så mye ut av det tredje settet liksom.. syns 2 er passe for hver øvelse. men jeg har jo kjørt mye 3x5 også, noe som jeg syns er ganske ideelt også. har aldri fått så mye ut av "6-12 reps" for å si det sånn. få reps med tung belastning har gitt meg mer
Mål: Oppnå 42 centimeters overarmer (36 nå) og få frem sixpacken.

Utlogget Ditto

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 511
  • Honnør: 183
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 511

  • -=RAWCORE=-
Sv: vondt dilemma..
« #12 : 27. september 2009, 14:23 »
2x4-6 reps er kun for styrken sin del, lrs går d i 3x10-12 på resten av biceps økta
Mats Gården

Skjorte i benk er som å kjøre moped i Tour De France Wink

RAW 4 LIFE Smiley

Simply I dont do trix, am not gonna lift cars for people, am not a clown - Doug Young

Utlogget Morsmo

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 123
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 123

Sv: vondt dilemma..
« #13 : 27. september 2009, 16:05 »
ah sånn ja. har bestemt meg for å kjøre overkropp/underkropp-splitt. får trent hver muskelgruppe annehver dag da Smiley
Mål: Oppnå 42 centimeters overarmer (36 nå) og få frem sixpacken.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!