Tror dere jeg har gode sjanser til å bli fallskjermjeger hvis jeg gjør dette til jeg skal til sesjon?
Har trent styrketrening med vekter en god stund, og har ganske godt treningsgrunnlag fra før. Kommer til å trene med vekter og ta proteintilskudd i tillegg.
Takker for svar! 
Jeg har vært i jegertjenesten, så kan kanskje bidra litt. Det er bare å trene, etterhvert som formen blir bedre, og kroppen tåler mer, vil jeg spesielt anbefale å trene opp evnen til fettforbrenning. Med det mener jeg å trene i den tilstanden hvor kroppen er gått tom for sitt primære drivstoff: glukose. Hvis du ikke er vant til å møte denne veggen, vil du få deg en stygg overraskelse ved oppstart av utdannelsen. Tilsvarende vil du ha et stort overtak, ikke minst mentalt, hvis det å gå på fett er "piece of cake". Poenget er at få ungdommer er vant til å brenne masse kalorier samtidig som de ikke får i seg noe særlig næring. Dette må imidlertid en jeger tåle- i ukevis!
Anbefaling; tren med veldig lav intensitet i 2 til 7 timer en gang per uke (løp/gange/sykkel/ski, øk etter hvert). pass på å få i deg vann underveis. Det er også lurt å ha med seg litt penger, hvis du får problemer og må bryte treningsøkta. Eksperimenter med forskjellige former for næringsinntak underveis.
Til slutt til alle som har ønsker om å gå gjennom en slik utdanning (jeg har best erfaring med MJK og KJK); erfaringsmessig vet vi at det er en meget liten andel som kommer seg gjennom grunnutdanningen, til tross for at gjennomsnittet er meget godt trent. Tenk nøye gjennom dette; det er en grunn til at meget veltrent ungdom gir seg, og det er motivasjonen. Det er av og til ganske trist å se hvordan folk har forberedt seg fysisk, men ikke mentalt - så står de der plutselig helt knust under aspirantperioden, ikke pga det fysiske, men fordi de reagerer annerledes på stress (særlig usikkerhet i enkelte situasjoner) enn de hadde trodd.
Tenk igjennom alle ubehagelige situasjoner du kan tenke deg - hvordan vil du opptre i disse?
har du spesielle svakheter - er det noe du er redd for, eller føler ubehag ved? Hva skal du gjøre for å bli sterkere i slike situasjoner?
Lykke til!