Skrevet av Emne: noen som har en motfilm/svar til denne konspirasjonsteorien?  (Lest 7105 ganger)

Utlogget Boyscout slayer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 425
  • Honnør: 796
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 425

Desverre husker jeg ikke hvor jeg har det fra Sad mener at det var et innlegg i en avis av Hitler sjøl, eller et utdrag av et NSP partiskriv. Det var uansett snakk om materiale fra krigen. Jeg snakker nå om Hitlers versjon av nazismen..

Ellers en fun fact: Jeg leste om en nazistisk indianer av alle ting, han endte opp med å skyte en shitload med elever på skolen sin med hagle før han tok selvmord Grin

Utlogget Vadtrudne gîfr

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 436
  • Honnør: 83
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 436

Her tar du feil. Det er en stor forskjell mellom ideologier som fører til vold, og en ideologi som er voldelig. Nazismen er en voldelig ideologi hvor vold er grunnleggende i nazistisk lære. En av grunnene til dette er at vold og krig fører til at de sterkeste overlever mens de svakeste blir utryddet.

Tar for deg historien til nasjonalsosialismen. Oppstod etter første verdenskrig? Ikke voldelig i seg selv før andre verdenskrig. Hadde ideologien vært basert på vold, så skulle alle nazister gått rundt og myrdet og drept alle i flere tiår. Så å si alle ideologier har ført til vold, inkludert nazismen. Hadde Hitler vært god i hodet og bare hivd ut de svake, så ville den germanske rasen kunne levd lykkelig i sine områder uten vold og krig og med nazismen som ideologi.

" Nazismen er en voldelig ideologi hvor vold er grunnleggende i nazistisk lære."
Kan jeg få en kilde henvisning eller begrunnelse for dette? Det er ikke ideologien som er voldelig, det er menneskene som er det. Med alle kriger igjennom historien, så kan jeg gjerne si at alle ideologier er voldelig, ettersom vold har blitt tatt i bruk overalt. Dette blir bare feil!

Utlogget Boyscout slayer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 425
  • Honnør: 796
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 425

Den nazistiske ideologien under 2. verdenskrig var NØYAKTIG det Hitler ville den skulle være. Det fine med nazismen er at det er han på toppen som bestemmer alt, inkludert ideologien Grin

Utlogget Vadtrudne gîfr

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 436
  • Honnør: 83
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 436

Nekter ikke for at det var slik Hitler ville at den skulle være. Men det blir fortsatt feil å si at ideologien er bygd på vold. Hvor mange maktsyke personer har sendt en ideologi i feil retning? Alt for mange dessverre.

Utlogget haraldaa

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 591
  • Honnør: 192
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 591

Dette var en morsom tråd. Fiffig at enkelte anser nazismen som en kurant ideologi. Med sine raseteorier som verdsetter ulike menneskeslag og dyrearter om hverandre. Interessant at noen kan sitte å si sånt i 2009 i et land der de fleste både kan lese og skrive.
Stevneperser: 240-200-270. 
Norsk mester i vektklassehopping.
Treningsperser: Benk 207,5kg (Videos s 75) . Mark 285kg. Perser uten utstyr 200 i benk, 260 i mark.
Sølv i benk-Nm -09 M5 82,5kg klassen. 7.plass NSM 2000 (listefyll). Sykla "Den store styrkeprøven" Trondheim-Oslo for lenge siden.  Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=82315.1110

Utlogget NullFokus

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 266
  • Honnør: 37
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 266

Men det blir fortsatt feil å si at ideologien er bygd på vold.


Hvordan så nazismen på for eksempel homoseksuelle og funksjonshemmede? Var dette ok i nazismen som så på den germanske "rasen" som overlegen? Var det rom for de "svake"? Var det ønskelig at disse "egenskapene" ble videreført? Man kan ikke bare synse her. Historie er historie og dette skjedde ikke for 2000 år siden så nok av dokumentasjon finnes. Å "anta" at nazismen ikke var voldelig er skummelt og vitner om liten innsikt. Eller kanskje noen ikke vil vite om alle sider av ideologien? Man vil bare trekke fram det man syns høres bra ut? MYE drit her. Det er en grunn for at hakekors er forbudt i mangen land. Og de som fremdeles bruker dette symbolet(hakekors) i dag, er de på noen som helst måte voldelig??
Mål: bli like høy som torkel ravndal

Utlogget NullFokus

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 266
  • Honnør: 37
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 266

Dette var en morsom tråd. Fiffig at enkelte anser nazismen som en kurant ideologi. Med sine raseteorier som verdsetter ulike menneskeslag og dyrearter om hverandre. Interessant at noen kan sitte å si sånt i 2009 i et land der de fleste både kan lese og skrive.

Ja vet. Drit at man ikke klarer å styre seg men bare må svare på slike tråder..Nederlag for meg for eg vil bare trene og drikke øl. Og kose med store sterke snille menn....
Mål: bli like høy som torkel ravndal

Utlogget NullFokus

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 266
  • Honnør: 37
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 266

Ja vet. Drit at man ikke klarer å styre seg men bare må svare på slike tråder..Nederlag for meg for eg vil bare trene og drikke øl. Og kose med store sterke snille menn....


Forresten så er naz-ismen kurrant nok i disse dager. Det undervises i ideologier og ismer og da kommer man ikke utenom nazismen fordi den preger vår historie..
Mål: bli like høy som torkel ravndal

Utlogget Vadtrudne gîfr

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 436
  • Honnør: 83
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 436

Dette var en morsom tråd. Fiffig at enkelte anser nazismen som en kurant ideologi. Med sine raseteorier som verdsetter ulike menneskeslag og dyrearter om hverandre. Interessant at noen kan sitte å si sånt i 2009 i et land der de fleste både kan lese og skrive.

Jeg sier bare at nazismen har mye positivt i seg. Nekter du for dette? Ta bort delen med raseteorier og at noen er overlegne andre. Er ideologien kurant eller ikke? Og det er fortsatt slik i dag, i flere store ideologier. Bare ta for deg mittøsten per dags dato. Jødedommen vs Islam. De ser på hverandre som mindreverdige. Skal ikke du begyne å hetse alle de nå? Mange ser fortsatt på menn som overlegne kvinner. Tar jeg ikke helt feil, så står det i koranen at ikke-muslimer og kvinner er mindreverdige, og kan mishandles. Vet ikke om dette stemmer, aldri lest koranen men sett flere steder at folk sier det. Kommunister er kjent med å ta knekken på alle som sier imot dem, kristne har masse drept for å konvertere folk til sin religion, krig blir ofte tatt ibruk for å sette inn nye ideologier.

Det som er tragisk, er at vi sitter her i 2009. Og siden enkelte sider av en sak er dårlig, så er hele greia dårlig. Jeg er imot nazismen fullstendig. Både politisk og ikke minst hvordan de hater andre pågrunn av hvor de er fra og tro. Dette er uakseptabelt, men dette er bare en liten del av hva nasjonalsosialismen er bygd opp av. Ettersom du kan både lese og skrive, kanskje du burte gjøre litt resource om hele saken?

Til Nullfokus: Islam er imot homofile. Er vel dødsstraff å være homofil i enkelte land? Og nei, sier ikke at nazismen var voldelig og noe dritt på jorda. Men selve ideologien var ikke voldelig i seg selv. Det er hvordan den ble tatt i bruk.

Utlogget NullFokus

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 266
  • Honnør: 37
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 266

Til Nullfokus: Islam er imot homofile. Men selve ideologien var ikke voldelig i seg selv. Det er hvordan den ble tatt i bruk.

Jaja...Tror eg har sagt mitt i denne tråden her. Back to lifting weights:=)
Mål: bli like høy som torkel ravndal

Utlogget haraldaa

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 591
  • Honnør: 192
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 591

Jeg sier bare at nazismen har mye positivt i seg. Nekter du for dette? Ta bort delen med raseteorier og at noen er overlegne andre. Er ideologien kurant eller ikke? Og det er fortsatt slik i dag, i flere store ideologier. Bare ta for deg mittøsten per dags dato. Jødedommen vs Islam. De ser på hverandre som mindreverdige. Skal ikke du begyne å hetse alle de nå? Mange ser fortsatt på menn som overlegne kvinner. Tar jeg ikke helt feil, så står det i koranen at ikke-muslimer og kvinner er mindreverdige, og kan mishandles. Vet ikke om dette stemmer, aldri lest koranen men sett flere steder at folk sier det. Kommunister er kjent med å ta knekken på alle som sier imot dem, kristne har masse drept for å konvertere folk til sin religion, krig blir ofte tatt ibruk for å sette inn nye ideologier.

Det som er tragisk, er at vi sitter her i 2009. Og siden enkelte sider av en sak er dårlig, så er hele greia dårlig. Jeg er imot nazismen fullstendig. Både politisk og ikke minst hvordan de hater andre pågrunn av hvor de er fra og tro. Dette er uakseptabelt, men dette er bare en liten del av hva nasjonalsosialismen er bygd opp av. Ettersom du kan både lese og skrive, kanskje du burte gjøre litt resource om hele saken?

Til Nullfokus: Islam er imot homofile. Er vel dødsstraff å være homofil i enkelte land? Og nei, sier ikke at nazismen var voldelig og noe dritt på jorda. Men selve ideologien var ikke voldelig i seg selv. Det er hvordan den ble tatt i bruk.

Jeg gjentar: Fiffig
Stevneperser: 240-200-270. 
Norsk mester i vektklassehopping.
Treningsperser: Benk 207,5kg (Videos s 75) . Mark 285kg. Perser uten utstyr 200 i benk, 260 i mark.
Sølv i benk-Nm -09 M5 82,5kg klassen. 7.plass NSM 2000 (listefyll). Sykla "Den store styrkeprøven" Trondheim-Oslo for lenge siden.  Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=82315.1110

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Enkelte i denne tråden synes jeg ikke har noen grunn til å sutre, og hinte om nazisme. Er da ingen i denne tråden som en gang har hintet frempå at de synes nazismen er greit? Synes det er dårlig skikk av enkelte i denne tråden som nermest anklager andre for å være nazister.

Det blir litt som å sette spørsmålstegn ved innvandringspolitikk, eller likestillingen for den saks skyld, der folk hyler ut rasisme eller machokultur med en gang noen beveger seg ett skritt utenfor hva som er politisk korrekt.

Nazismen var sjuk og voldelig, men det er da jaggu kristendommen og Islam også. Og så lenge folk er innmeldt i statskirken, døper seg, gifter seg og betaler penger til den, så er man hyklerisk. Man er medlem i en kirke som opp igjennom historien har tatt mange flere liv enn nazismen i Jesu navn. For de som ikke visste det er kristendommen til og med i krig as we speak, mot Islam. Ok, så er det kanskje den ekstremistiske kristendommen (fundamentalister) som kriger mot ekstremistiske Muslimer, men å tro at nazismen var ren ondskap som bare gikk ut på å slakte svake mennesker er naivt. Nazismen slik som vi kjenner den igjennom historiebøkene er den ekstreme formen for nazisme. Hvem skriver historiebøkene? Jo, det er alltid vinneren, i dette tilfellet ikke nazistene.

Anbefaler folk å lese litt historie, og faktisk forestille seg at nazistene var mennesker som deg og meg, hverken mer eller mindre onde, kun overbevist om noe. Og det fantes selvsagt selvstendig tenkende nazister som ikke var enig i den "politikken" Hitler førte mot slutten. Det var ekstremt stor splid innad i nazistpartiet, og det var mange, selv nazister som ikke var enig med Hitler mot slutten da han monga totalt.

Uansett, ro litt ned på anklagene, ingen her er nazister, ingen heier på Hitler, ingen vil utrødde jøder, funksjonshemmede og sigøynere, og ingen her benekter gasskamrene.
Sa brura

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Jeg gjentar: Fiffig

Modent svar. Er du en slik som bare tar på deg skylapper og dotter i øra når noen utfordrer synet ditt på ting? Ikke evne til å se en sak fra flere sider, selv om saken er så skummel som nazismen?
Sitter du bare i en stol med et smil om munnen, foldede hender og rister på hodet veldig fort og håper at slemmingen skal hulde munn slik at du kan fortsette å leve i bobla di om at noen er snille, andre er onde?
Sa brura

Utlogget Teletubbi104

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 178
  • Honnør: 662
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 178



Uansett, ro litt ned på anklagene, ingen her er nazister, ingen heier på Hitler, ingen vil utrødde jøder, funksjonshemmede og sigøynere, og ingen her benekter gasskamrene.

Jeg finner det svært lite sannsynlig at det har eksistert gasskammere.

Utlogget haraldaa

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 591
  • Honnør: 192
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 591

Modent svar. Er du en slik som bare tar på deg skylapper og dotter i øra når noen utfordrer synet ditt på ting? Ikke evne til å se en sak fra flere sider, selv om saken er så skummel som nazismen?
Sitter du bare i en stol med et smil om munnen, foldede hender og rister på hodet veldig fort og håper at slemmingen skal hulde munn slik at du kan fortsette å leve i bobla di om at noen er snille, andre er onde?

Yes. Jeg er en freak som ikke kan se særlig mye positivt med en ideologi som har ført med seg så mye elendighet i store deler av verdenen.

Men jeg ser samtidig ditt syn. Ei rabiesbefengt bikkje som henger i leggen din kan ha en flott hale. Noe positivt med det meste mao.
Stevneperser: 240-200-270. 
Norsk mester i vektklassehopping.
Treningsperser: Benk 207,5kg (Videos s 75) . Mark 285kg. Perser uten utstyr 200 i benk, 260 i mark.
Sølv i benk-Nm -09 M5 82,5kg klassen. 7.plass NSM 2000 (listefyll). Sykla "Den store styrkeprøven" Trondheim-Oslo for lenge siden.  Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=82315.1110

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!