Skrevet av Emne: NM i Bodybuilding og Bodyfitness  (Lest 34189 ganger)

Utlogget Maddis

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 29
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 29

Sv: NM i Bodybuilding og Bodyfitness
« #45 : 05. oktober 2009, 23:49 »
.
Hvis du gjør det du alltid har gjort så vil du få det du alltid har fått

Utlogget morg

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 48
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 48

Sv: NM i Bodybuilding og Bodyfitness
« #46 : 06. oktober 2009, 00:00 »
Selvfølgelig kan ikke bf damene noe for resultatene da det ikke er de som bestemmer standarden. Men for alle i salen som ikke har noen tilknytning til utøverne (ca 80%), så er det helt meningsløst og drit kjedelig samt sinnsykt langtekkelig. Og når man i tillegg prøver å engasjere seg, så ser man at den fineste fysikken blir plukket ut en etter en.

Dette er inntrykket folk flest sitter igjen med, da det ikke er mulig å forstå kriteriene. Tipper at om bf legges til egen dag, så blir det folketomt i salen. Så kan man diskutere i det vide og brede, men sporten er i ferd med å spise opp seg selv fra publikums side.

Når det gjelder partisk dømming så velger jeg ikke å tro det, men....det var litt på kanten et par ganger der vinner godt kunne trent gluteus og gått litt lenger på deff, uten å gå nærmere inn på dette.

Dette stemmer ikke. Samboeren min og venninnene hennes var der for å se BF. Hørte skravlinga rundt meg hele tiden og den var temmelig engasjert. Var uten tvil BF-damene er motivasjonen for dem.
Klart, for min del, og sikkert de fleste gutta som var der, så var det bodybuilding som var mest interresant.

Og når det gjelder den siste kommentaren din om deff, så lurer jeg på om vi var på samme stevne?
We can all fly as high as the dreams we dare to live

Utlogget elrey

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 351
  • Honnør: 88
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 351

Sv: NM i Bodybuilding og Bodyfitness
« #47 : 06. oktober 2009, 00:08 »
nå nevnte ikke jeg hvilken klasse dette gjaldt.

Utlogget Nann-Rosita

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 745
  • Honnør: 193
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 745

  • Andsnes i Loppa
Sv: NM i Bodybuilding og Bodyfitness
« #48 : 06. oktober 2009, 00:16 »
nå nevnte ikke jeg hvilken klasse dette gjaldt.

Nå kan man ikke se veteran i sammenheng med de to andre klassene i BF, som er diskuret her.
Og topp tre på begge klassene har ALLE gått lenge på diett, og par av de seks var faktisk på NIPPET til å være for deffa iht relgementet..

Reglementet ligger ute på NKF siden websider, så er bare sette seg ned å lese, og kanskje skrive ut, ha med seg og se på det samtidig som utøverne er på scenen.
Medlem av Ragnarokk KFK 


«Problemet med noen kvinner er at de blir så opprømt av ingenting - for deretter å gå hen og gifte seg med han.» - Cher

Utlogget morg

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 48
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 48

Sv: NM i Bodybuilding og Bodyfitness
« #49 : 06. oktober 2009, 00:18 »
Okay, jeg antok at det hadde sammenheng med resten av innlegget ditt.
Hvis det ikke hadde det, så trekker jeg tilbake kommentaren.
We can all fly as high as the dreams we dare to live

Utlogget Number1

  • Treningsforum Crew
  • Administrator
  • *****
  • Innlegg: 10 158
  • Honnør: 564
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 10 158

Sv: NM i Bodybuilding og Bodyfitness
« #50 : 06. oktober 2009, 01:19 »
2643 bilder fra NM

http://www.treningsforum.no/php/art.php?id=1086

Klikk på egne gallerier.
Joachim Pedersen
Daglig leder og ansvarlig redaktør, Treningsforum.no

Tips oss om nyheter, reportasjer osv.

Vi gir honorar til månedens beste tips!



Les forumreglene her


Vi søker etter skribenter

Treningslære, ernæring, kosttilskudd

Utlogget OMD

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 423
  • Honnør: 36
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 423

Sv: NM i Bodybuilding og Bodyfitness
« #51 : 06. oktober 2009, 01:57 »
2643 bilder fra NM

http://www.treningsforum.no/php/art.php?id=1086

Klikk på egne gallerier.

Bra jobba - masse vanvittig fine bilder
Ole M D

..Et liv uten trening, er et liv uten mening...



http://olemortend.blogspot.com/
http://omdfitness.com/index.html



Utlogget GrEmLiNgS

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 151
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 151

  • WWW.NORKOST.NO
Sv: NM i Bodybuilding og Bodyfitness
« #52 : 06. oktober 2009, 03:22 »
ingen bilder fra - og pluss 100 forbedømminga enda...

Utlogget Nann-Rosita

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 745
  • Honnør: 193
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 745

  • Andsnes i Loppa
Sv: NM i Bodybuilding og Bodyfitness
« #53 : 06. oktober 2009, 08:47 »
BF dømminga var bullshit. Og det er bullshit å påstå at det ikke er partisk dømming i Norge. Det er jo så ekstremt lite miljø. Er som å påstå at det aldri skjer innsidehandel på børsen...bullshit!!

Rart at man ikke setter internasjonal standard først og drite i ev personlige interesser..skal ikke lengre enn til sverige/danmark før det er ett ganske annet nive, det er er lov til å ha muskler i tillegg...

hva blir det neste år? om å gjøre å være tynnest?

bytt ut alle dommere og få inn utenlandske dommere...da snakker vi upartisk.

Internasjonal standard, som du henviser til, henger ikke på greip med reglementet. Hadde du lest innlegget til Pia Jansson i hennes blogg, så ser du at trenden ute endrer seg også. Bl.a. at det er folk som ( fra Norge ) iikke kom opp, grunnet for stor.
IFBB, som reglene er laget for, har mye softere og mindre jenter på pallen for tiden i sine amerikanske konkurranser. Og siden IFBB har hovedsete i USA; så er det dette som er standarden for hvordan moderforbundet ønsker at bf skal være...

Der er INGEN dommere som dømmer partisk, og har sagt dette flere ganger før.
Det har ingenting å si hvem du er eller hvem sin klubb du stiller for, du er kun en utøver og sammenlignes opp mot de andre utøverne.
Visst du har dommere å klage på, må du rette dette skriftlig til NKF.
Dersom dette er "løse anklager" fordi du mener det er urettferdig fordi den du selv syns var best ikke kom på plasseringen du ønsket, burde du faktisk sette deg ned å lese reglene, samt kanskje forsøke prøvedømme.
Jeg har sagt dette i MANGE ÅR; reglene er TYDELIGE!

og hva partisk angår, så snakker dommerne sammen ,og sekretariatet fanger også fort om om der SKULLE vært partisk dømming.

jeg bare undrer;
Om Thea H E, Nina S Moe hadde stilt og vunnet ? Hadde dommerne vært partisk da ?
Og hva med Jorun Steine ? Hun vant veteranklassen, vel fortjent, siden hun hadde den beste og mest komplette fysikken i Veteran og siden hun sitter i styret selv ?
Er DET partisk?

Kan ta enda flere eksempler, men det trengs ikke.
Det ER ikke partisk dømming i Norge, selv om det er et lite land.



Slike grunnløse innspill fra sutrete respektive av utøvere, av heiagjenger m.m. er unødvendig. Og skaper unødvendig mye dritslenging. Skjønner godt at en hel del dommere rett og slett snart ikke GIDDER dømme snart, grunnet at folk ikke klarer skille sak og person.
herregud, enkelte går jo så langt at de faktisk klarer slette dommere fra sine "vennelister på facebook" fordi de er SURE for dommeravgjørelser!
Det er en konkurranse, ikke en forbanna barnehage.


Rest my case.
Medlem av Ragnarokk KFK 


«Problemet med noen kvinner er at de blir så opprømt av ingenting - for deretter å gå hen og gifte seg med han.» - Cher

Utlogget Maddis

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 29
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 29

Sv: NM i Bodybuilding og Bodyfitness
« #54 : 06. oktober 2009, 10:34 »
Skjønner at det ikke kan være lett oppgave dommerne har.  Book
Det var utrolig artig å se så mange spreke jenter på scenen i år og jeg må si at der var det mange bra!  Cheesy

Jeg har fulgt litt med på diskusjoen, og lest flere blogger, og har et par ting jeg har lyst å spørre om...

1) Det skal trekkes ned for trekk som minner om bb i fitness og Pia skriver i sin blogg og lurer på om det bare var hu som så tverrstripene på lårene til Nina!? Jeg så dem, men jeg så også tverrstripene i gluteus til Ann-Christine!?!? Er det rart man blir forvirret???

2) Har vi kjønnsdiskriminering i fitness i Norge? (AF) eller har man som jente lov å være mer deffa i AF enn i BF?? For her stiller jo f.eks. både Jørn og Ole Morten med tverrstriper både her og der....

Hvis du gjør det du alltid har gjort så vil du få det du alltid har fått

Utlogget Glenn W

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 243
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 243

Sv: NM i Bodybuilding og Bodyfitness
« #55 : 06. oktober 2009, 10:43 »
også bør det være forskjell på gutter og jenter.

Tverrstriper de???

Hvor? har aldri sett de jeg, men er jo ganske nærsynt da.

Utlogget Number1

  • Treningsforum Crew
  • Administrator
  • *****
  • Innlegg: 10 158
  • Honnør: 564
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 10 158

Sv: NM i Bodybuilding og Bodyfitness
« #56 : 06. oktober 2009, 10:45 »
ingen bilder fra - og pluss 100 forbedømminga enda...

Joda, de ligger på Forbedømming. Så klikk videre på Bodybuilding - Alle klasser. Der ligger alle bildene fra alle klassene i BB.
Joachim Pedersen
Daglig leder og ansvarlig redaktør, Treningsforum.no

Tips oss om nyheter, reportasjer osv.

Vi gir honorar til månedens beste tips!



Les forumreglene her


Vi søker etter skribenter

Treningslære, ernæring, kosttilskudd

Utlogget Kengdal

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 237
  • Honnør: 220
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 237

Sv: NM i Bodybuilding og Bodyfitness
« #57 : 06. oktober 2009, 11:33 »
2) Har vi kjønnsdiskriminering i fitness i Norge? (AF) eller har man som jente lov å være mer deffa i AF enn i BF?? For her stiller jo f.eks. både Jørn og Ole Morten med tverrstriper både her og der....
Tverrstriper her og der teller nødvendig hvis ikke positivt i AF for gutter. Roger Holen vant overall over Ole Morten på Oslo GP 08, selv om sistnevte var mer deffet og hadde mer muskler pr cm. Selv synes jeg dette var et riktig valg, da jeg mener Roger har en perfekt fysikk for AF. Dette er uten å ta noe som helst bort fra Ole Morten som har en fantastisk fysikk og stiller hard som bein, all respekt! Men med mine personlige preferanser ser jeg heller han som en CBB utøver. :-)

Når det kommer til så mye klaging på dømmingen synes jeg dette er latterlig. 90% av de som sitter i salen aner ikke hvordan kriteriene er eller hvordan det dømmes. Hørte mye svada fra rundt om kring i salen. De sitter og skriker å heier på ”sin” utøver. Dette er vell og greit, men ikke klag på dømmingen da man ikke har noe innsikt i hvordan det faktisk skal dømmes.

Synes selv dømmingen på NM var bra, og var enig i det aller meste. Det var dog noen litt rare valg i BF, men jeg satt ikke nærme nok, har heller ei den innsikten i BF som jeg brude ha hatt derfor velger jeg å ikke uttale meg noe mer om det. Det er faste kriterier og det dømmes ”pose for pose”, og jeg synes dommerne gjør en bra jobb! Og med så mye syting og oppgulp det er etter hvert stevne synes jeg det er rart at de i det hele tatt gidder å sitte der en hel dag og dømme, og jeg synes det er rart at ”kritikerne” tar dommer kurs og slenger seg med!
Passion trumps fucking everything!

Utlogget Marthe Skog Johansen

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 51
  • Honnør: 48
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 51

Sv: NM i Bodybuilding og Bodyfitness
« #58 : 06. oktober 2009, 11:50 »
Jeg skjønner ikke hvorfor Marthe Skog Johansen ikke kom til finalen engang når det var flere andre jenter som var like "grov" og "stor" som hun om ikke grovere og som kom videre til finalen. Og hvorfor ble de "grove" neddømt på størrelse under finalen når de faktisk kom videre til finalen? Det var jo mange andre slankere og tynnere jenter som IKKE kom til finalen. Hvorfor kom ikke de til finalen når det er tydeligvis det de vil ha? *Forvirra*....





Jaja.. jeg passer dessverre ikke inn under den standarden/kriteriene/reglene som er i BF... men jeg er iallefall kanon fornøyd med min egen form, og at jeg faktisk klarte å forbedre meg siden sist Smiley
Jeg får fra mange kanter at jeg burde satse på CBBW.. men.. er jo ikke det jeg vil da ...
Så jeg kan jo  tone fysikken drastisk ned eventuelt om det blir flere BF konkurranser på meg!..

De tilbakemeldingene jeg har fått fra dommere, er at jeg er for "stor"/muskuløs for BF..
Noe jeg ble forespeilet kunne skje helt fra første formsjekk... men sånn er det når jenta er sta og VIL prøve for dét Wink

Har ikke hørt at jeg ikke presenterer meg bra på scenen eller mangler utstråling osv som blir nevnt her... håper da heller ikke det, men...

MEN- Jeg har da iallefall kommet i MITT livs beste form, og får da bruke det som en liten premie/seier for meg selv!
Gøy var det iallefall å være med, og med såå mange flotte jenter på scenen!

Også må jeg jo få si at buing i salen er uhørt.. Jeg var ikke der, men hører/leser hva som skjedde.. og det hører ingen steds hjemme!!

Gratulerer til Kristine Weber med 1ste plassen!! Smiley

SPONSET AV

*X-LIFE.NO*
Høykvalitets kosttilskudd på nett!!
*PROGYM*
Drammen og Hokksund



*If you aren't going all the way, why go at all*


Utlogget Nann-Rosita

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 745
  • Honnør: 193
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 745

  • Andsnes i Loppa
Sv: NM i Bodybuilding og Bodyfitness
« #59 : 06. oktober 2009, 11:57 »
Jeg syns du har en flott fysikk Marthe, og du har alle forutsetninger for å komme deg opp på topp i classic.
Du blir nok noe for stor, men du har ramme og du viser at du kan bli hard.

Satser du nå vidre på CBBW ?
Jeg tror du kommer langt Smiley

Nann
Medlem av Ragnarokk KFK 


«Problemet med noen kvinner er at de blir så opprømt av ingenting - for deretter å gå hen og gifte seg med han.» - Cher

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!