Skrevet av Emne: Hvordan er den ultimate AF-fysikken?  (Lest 35546 ganger)

Utlogget KennethF

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 213
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 213

  • No Pain No Gain
Hvordan er den ultimate AF-fysikken?
« : 29. september 2009, 11:50 »
Til HHHH !

Nei selvfølgelig skal IKKE vi i styret, styre dommerene, og det har vi heller ingen mulighet eller myndighet til. Det er bare Hoved dommer som har til en vis grad mulighet til dette.

Det jeg mener med "se om de for litt retningslinjer til neste konkuranse" er at Hoved dommer må gå igjenom reglementet med alle dommerne før neste konkuranse. Det skal være forskjeller på muskel volum når det gjeler AF og CB. Og hvis ikke bygger dommerne tar dette til etterreting og evnt. dømmer ned de som er for store for AF vil vi ikke klare å rekrutere nye utøvere til denne grenene, hvis oppfatingen er at de skal være like muskeløse som CB utøverne, noe de ikke skal i følge reglementet.

Vi må huske at det er ikke så ofte at dommerne dømmer denne grenen lenger, siden den har ligget litt nede, så de trenger en gjenomgang av hva de skal dømme etter, så som sagt skal vi få den opp igjen, må de kriteriene som er satt følges.


Utdrag av reglementet: Dommerne skal vurdere deltagernes form fysikk som helhet, atletisk byggning, symmetri, harmoni, sunn og frisk hud samt total framføring. Detter er ikke kroppsbyggerkonkurranse! Deltagerne skal ha en viss muskelutvikling, men verken størrelse, definisjon eller vaskularitet som man ser i kroppsbyggerkonkurranser. Hvis dommerne ser disse særtrekkene skal deltagern trekkes ned. Bruk av olje er tillat men skal begrenses til et minimum. Deltagerne kan trekkes ned ved overdreven bruk. Deltagerne skal stå med avslappet god holdning uten overdreven spenning av muskler og med hælene samlet og ansiktet i samme retning som tærne peker.

Håper det var god nok forklaring HHHH.

Kenneth F.




Styremedlem i NKF (Norges Kroppsbygger Forbund)

3 pl CB +180cm Oslo Grand Prix 2010
7 pl CB +180cm NORDISK 2008
1 pl CB +180cm NM2008
2 pl CB +180cm SM 2008
6 pl AF +180 Oslo Grand Prix 2006
3 pl AF +180 Sandefjord 2006

www.kennethfoss.com

Utlogget HHHH

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 684
  • Honnør: 359
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 684

  • tjukk
Hvordan er den ultimate AF-fysikken?
« #1 : 29. september 2009, 12:04 »
Hei Kenneth Smiley

Ja, det var fullgod forklaring. Har full forståelse for at det kan være vanskelig for dommerne å omstille seg til AF dømming - spesielt når det er så lenge i mellom hver gang slik som det har blitt nå. Var ikke meningen å være "forumplager" men jeg ville bare være sikker på hva du mente Smiley


Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Hvordan er den ultimate AF-fysikken?
« #2 : 29. september 2009, 13:33 »
Det er sikkert mange syn på hvordan AF-fysikken kan eller burde være. Min personlige mening er noe kanskje midt imellom NKF og NBFA reglene. Det er meste størrelsen jeg mener at man bør holde nede i AF, kanskje mest for å ikke skremme bort nye utøvere. Hvis man er like stor eller større enn i CB så blir det litt feil mener jeg. Hvis man er "for" stor så tror jeg ikke at de ekstra kiloene muskler automatisk gjør at man presterer så mye dårligere i styrkeøvelsene og hinderløype/roing. Så derfor så synes jeg at en begrensing i forhold til størrelse kan være lurt. Definisjon og vaskularitet vet jeg ikke om det er så nødvendig å trekke ned på. Kjører man alt for hardt her så tror jeg at det vil straffe seg nok i styrke/hinderløype/roing.

Så enkelt sagt så mener vel jeg at AF utøverne kan se ut som en slags CB light variant. Gjerne så bra form som de som stiller i CB, men ikke så store som de som fyller vektgrensen der.

Uansett så vil det nok være utfordrende å dømme AF...

Har det blitt vurdert noen gang å la symmetri telle mindre enn 50%? Så lenge det teller så mye så vil jeg tro at de fleste naturlig nok vil prioritere bygging av muskler og deff, og legge mindre vekt på øvelsene.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Atletix Jørn

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 204
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 204

Hvordan er den ultimate AF-fysikken?
« #3 : 29. september 2009, 13:51 »
I min bok så er nok Raymond litt for stor til AF
Han fortsatt så bra fysikk att han egentlig ikke kunne plasseres sist heller.
Hvordan dette har slått ut vet jeg men ikke i fysikkrunden burde han vært på 2 plass.

Det blir nok en gjennomgang på dette før Nordisk med dommerene der. AF blir litt det samme som å dømme BF bortsett fra at ingen i praksis har blitt trukket på grunn av definisjon og vaskularitet.

Den eneste måten på å bli kvitt slike diskusjoner er å sette en begrensing på Høyde/vekt.
En utøver som da er 175 cm kan da for eksempel veie max 75kg på innveiingen.
Hva vist en utøver da er 2 kg for tung ?
La han delta på samme premisser men la han få tilleggspoeng på symetrirunden.
Hvis han da vinner symetrirunden burde han få tillegg på 2 poeng og da havne på 3 pl på symetrien?

LA oss få en ordnings på dette slik at det kan lages ett skikkelig regelverk på dette men husk at for å få videreutviklet AF må vi faktisk også få med oss de andre Nordiske landene på slike endringer.

mvh
Jørn
1.pl AF  Nordisk 2008
1.pl AF -180 NM 2008 og Overall Vinner
1.pl AF -180 Nordisk 2007
1.pl AF -180 NM 2007 og Overall Vinner
1.pl AF  Oslo GP 2007
1.pl FF  Sandefjord Open 2007
6.pl AF -180 Nordisk 2006 (Ryggproblemer)
1.pl AF -180 NM 2006 og Overall Vinner
5.pl AF -180 Oslo GP 2006 (Syk og dårlig deffa)
2.pl AF -180 NM 2003 (Debuterte)

Utlogget HHHH

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 684
  • Honnør: 359
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 684

  • tjukk
Hvordan er den ultimate AF-fysikken?
« #4 : 29. september 2009, 15:28 »
Jørn:

Den ideen din med vektbegrensning og tilleggspoen var slettes ikke dum.. Selv har jeg lurt på hva slags "idealutøver" NKF ser for seg når de dømmer AF. Jeg er mest enig med JanB, at det egentlig begrenser seg selv naturlig - men når det først skal være en gitt mal man skal følge så hadde jeg satt pris på at denne malen ble beskrevet så nøyaktig som mulig. Dette gjelder også for BF, hvor skjønn avgjør hvem som er bedre enn andre. Kunne for eksempel vært en utøver som har stilt før eller et eksempel fra en internasjonal konkurranse. Dersom dommerne sa at idealet var Monica Høyer når hun stilte i EM (eksempelvis) så hadde det redusert usikkerheten en del.

Problemet er at utøvere trener i flere år og forbedrer fysikken sin - og de gjør det uten å vite hva som er fornuftig.. Er ikke noe som er værre enn å kaste bort trening og diett mot en konkurranse fordi man har jobbet mot feil mål.

Et eksempel er Ole Morten Dragset. Han er ofte i god form i AF konkurranser og han har en fin fysikk. Problemet hans (om du vil kalle det et problem) er at han har blodårer som lett kommer til syne. Selv om han er i en helt ok off-season form så vises det blodårer som ligger langt ute i huden på skuldrene, brystet og armene. Så han blir seende mye mer brutal ut enn han egentlig er. Da er spørsmålet - hvorfor skal han "trekkes" for det?

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Hvordan er den ultimate AF-fysikken?
« #5 : 29. september 2009, 15:47 »
Et eksempel er Ole Morten Dragset. Han er ofte i god form i AF konkurranser og han har en fin fysikk. Problemet hans (om du vil kalle det et problem) er at han har blodårer som lett kommer til syne. Selv om han er i en helt ok off-season form så vises det blodårer som ligger langt ute i huden på skuldrene, brystet og armene. Så han blir seende mye mer brutal ut enn han egentlig er. Da er spørsmålet - hvorfor skal han "trekkes" for det?

Han stiller i NBFA så han trekkes ikke :-)
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget PG

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 723
  • Honnør: 369
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 723

  • Pause pga for mye forumreklame
Hvordan er den ultimate AF-fysikken?
« #6 : 29. september 2009, 16:52 »
I min bok så er nok Raymond litt for stor til AF
Han fortsatt så bra fysikk att han egentlig ikke kunne plasseres sist heller.
Hvordan dette har slått ut vet jeg men ikke i fysikkrunden burde han vært på 2 plass.

Det blir nok en gjennomgang på dette før Nordisk med dommerene der. AF blir litt det samme som å dømme BF bortsett fra at ingen i praksis har blitt trukket på grunn av definisjon og vaskularitet.

Den eneste måten på å bli kvitt slike diskusjoner er å sette en begrensing på Høyde/vekt.
En utøver som da er 175 cm kan da for eksempel veie max 75kg på innveiingen.
Hva vist en utøver da er 2 kg for tung ?
La han delta på samme premisser men la han få tilleggspoeng på symetrirunden.
Hvis han da vinner symetrirunden burde han få tillegg på 2 poeng og da havne på 3 pl på symetrien?

LA oss få en ordnings på dette slik at det kan lages ett skikkelig regelverk på dette men husk at for å få videreutviklet AF må vi faktisk også få med oss de andre Nordiske landene på slike endringer.

mvh
Jørn

Nå har de ikke klart å finne igjen dommerkortet etter sandefjortd, så almuen får se det, men det virket som det helt klart ble dømt etter byggerpremisser på formen og ikke etter slik det er beskrevet på siden til forbundet.

Er jo helt  greit det, men synes de bør finne en linje og holde seg til den, og ikke skifte så mye fra konkuranse til konkuranse..  Skal dere legge dere på en ny softere linje, så bør det opplyses tydlig om det på forhånd..




1.pl AF +180cm Oslo GP 2010
3.pl FF Sandefjord Open 2010
8.pl NM AF +180 cm Sandefjord Open 2009


Sponsor: Norkost.no



Klubb: Kaliber FKK

Trener hos: Kaliber Treningstudio

Sterk, blid og dopingfri

Medlem av: Legger uten grenser

Utlogget Atletix Jørn

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 204
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 204

Hvordan er den ultimate AF-fysikken?
« #7 : 29. september 2009, 16:58 »

Problemet er at utøvere trener i flere år og forbedrer fysikken sin - og de gjør det uten å vite hva som er fornuftig.. Er ikke noe som er værre enn å kaste bort trening og diett mot en konkurranse fordi man har jobbet mot feil mål.

Et eksempel er Ole Morten Dragset. Han er ofte i god form i AF konkurranser og han har en fin fysikk. Problemet hans (om du vil kalle det et problem) er at han har blodårer som lett kommer til syne. Selv om han er i en helt ok off-season form så vises det blodårer som ligger langt ute i huden på skuldrene, brystet og armene. Så han blir seende mye mer brutal ut enn han egentlig er. Da er spørsmålet - hvorfor skal han "trekkes" for det?

Jeg er helt enig med deg, Aslaug gav det helt opp til slutt og satset på AF hardest mulig.
Problemet er vel at dette er og blir en synsesport som stadig forandrer seg, desverre for utøverne.
Mere muskler på BF hadde ikk gjort meg noe.

Jeg prøvedømte når Ole Morten konkurerte i Sandefjord og Oslo GP. Det var det en enighet blant alle dommerene at han hadde klart best fysikk. Han ble ikke trukket for noen ting. Det var en dommer som mente at kan kanskje var på grensen. Det ble sagt klart i fra at han abolutt ikke var for stor eller for hard fra hoveddommer. Hvor denne feilinformasjone kommer i fra skjønner ikke jeg. what

mvh
Jørn
1.pl AF  Nordisk 2008
1.pl AF -180 NM 2008 og Overall Vinner
1.pl AF -180 Nordisk 2007
1.pl AF -180 NM 2007 og Overall Vinner
1.pl AF  Oslo GP 2007
1.pl FF  Sandefjord Open 2007
6.pl AF -180 Nordisk 2006 (Ryggproblemer)
1.pl AF -180 NM 2006 og Overall Vinner
5.pl AF -180 Oslo GP 2006 (Syk og dårlig deffa)
2.pl AF -180 NM 2003 (Debuterte)

Utlogget HHHH

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 684
  • Honnør: 359
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 684

  • tjukk
Hvordan er den ultimate AF-fysikken?
« #8 : 29. september 2009, 17:23 »

Jeg prøvedømte når Ole Morten konkurerte i Sandefjord og Oslo GP. Det var det en enighet blant alle dommerene at han hadde klart best fysikk. Han ble ikke trukket for noen ting. Det var en dommer som mente at kan kanskje var på grensen. Det ble sagt klart i fra at han abolutt ikke var for stor eller for hard fra hoveddommer. Hvor denne feilinformasjone kommer i fra skjønner ikke jeg. what

mvh
Jørn

Ok da så Smiley
Kan godt hende at det er fra en annen gang han stilte. Smiley Slike ting blir ofte til 10 millioner høns i vårt miljø har jeg lagt merke til, så er ikke sikkert man skal ta det for gullfisk.

Utlogget Jan S

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 247
  • Honnør: 110
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 247

Hvordan er den ultimate AF-fysikken?
« #9 : 29. september 2009, 19:19 »
Jeg syns helt klart at dette er en fin disjusjon å ta, men at den skal ligge på min tråd så det gir ett inntrykk av at det er jeg som styrer denne diskusjonen synes jeg blir feil. Jeg ønsker Raymond all ære for 1 pl. og vil heller si jeg kommer sterkere tilbak på dips ved neste anledning!
For meg var det en fin debut og jeg koste meg stort. Gleder meg til nese gang, hvor jeg skla komme inn sterkere og hardere, så får vi se om jeg da når helt opp. Jeg oppnådde ett sort mål ved å stå på den scenen i den formen jeg gjorde og det holder lenge akkurat nå.
Dommerne dømmer så får man bare være fornøyd med det man har gjort. Hadde tippet min vei håper jeg Raymond hadde respektert det også.

Er mega stolt over dette her jeg!!

(bilde lånt fra Iform.no)


Meritter i AF
Stavanger open  2pl ( debutant ) 2009
Trondheim open 1pl 2009
Nm 2011 2 pl

Sponsorer:  www.mhkosthold.no
                 www.shadowtans.no

Profil: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=87272.msg1267675;topicseen#new

Utlogget Atletix Jørn

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 204
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 204

Hvordan er den ultimate AF-fysikken?
« #10 : 29. september 2009, 20:59 »
Det var ikke meninge å grise til tråden din. Embarrassed

Det er bare å peise på fram til Nordisk, så får du muligheten der også.
Viktigste er å slå Svenskene, og det har vi gjort mange gang. Nå er det din tur til å fikse det. Grin

mvh
Jørn
1.pl AF  Nordisk 2008
1.pl AF -180 NM 2008 og Overall Vinner
1.pl AF -180 Nordisk 2007
1.pl AF -180 NM 2007 og Overall Vinner
1.pl AF  Oslo GP 2007
1.pl FF  Sandefjord Open 2007
6.pl AF -180 Nordisk 2006 (Ryggproblemer)
1.pl AF -180 NM 2006 og Overall Vinner
5.pl AF -180 Oslo GP 2006 (Syk og dårlig deffa)
2.pl AF -180 NM 2003 (Debuterte)

Utlogget KennethF

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 213
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 213

  • No Pain No Gain
Hvordan er den ultimate AF-fysikken?
« #11 : 29. september 2009, 21:56 »
Nei da Jan, vi alle er klar over at dette egentlig ikke har noe med deg å gjöre, det passet bare inn her akurat nå, siden du stiller i den grenen.... Dette vi diskuterer her er viktig for AF totalt sett og har egentlig ikke noe med spesifike utövere å gjöre. Men skal vi få AF inn på kartet igjen, må vi finne malen og standaren for denne grenen, eller så får vi aldri noen til å stille. så dette er noe Jörn og jeg må ta videre....

Kenneth F.


Styremedlem i NKF (Norges Kroppsbygger Forbund)

3 pl CB +180cm Oslo Grand Prix 2010
7 pl CB +180cm NORDISK 2008
1 pl CB +180cm NM2008
2 pl CB +180cm SM 2008
6 pl AF +180 Oslo Grand Prix 2006
3 pl AF +180 Sandefjord 2006

www.kennethfoss.com

Utlogget OMD

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 423
  • Honnør: 36
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 423

Hvordan er den ultimate AF-fysikken?
« #12 : 30. september 2009, 01:19 »
Jeg er helt enig med deg, Aslaug gav det helt opp til slutt og satset på AF hardest mulig.
Problemet er vel at dette er og blir en synsesport som stadig forandrer seg, desverre for utøverne.
Mere muskler på BF hadde ikk gjort meg noe.

Jeg prøvedømte når Ole Morten konkurerte i Sandefjord og Oslo GP. Det var det en enighet blant alle dommerene at han hadde klart best fysikk. Han ble ikke trukket for noen ting. Det var en dommer som mente at kan kanskje var på grensen. Det ble sagt klart i fra at han abolutt ikke var for stor eller for hard fra hoveddommer. Hvor denne feilinformasjone kommer i fra skjønner ikke jeg. what

mvh
Jørn

Til oppklaring..

Sandefjord 2008 (min debutt) kom en dommer bort til meg og fortalte at denne dommerne hadde bevisst dømt meg ned for "jeg hørte mer hjemme i CBB egentlig" var beskjeden, og hun ville vennlig styre mitt valg av klasse dithen.....
Vil ikke komme med navn her, men kan si det til deg under helgens konkurranser hvis det er et ønske - jeg bryr meg ikke Smiley Tar det heller som et komplement Wink Værre å høre at du er for liten.. hehe!
Pratet med Kim i etterkant som var helt uenig i dette - han syntes jeg hørte helt klart hjemme i AF, så det er delt oppfatning av hvordan en AF utøver "skal" se ut - regelverket bør endres eller tydeliggjøres mer..

Under GP 2008 at en dommer kom backstage til meg og sa at jeg ble diskutert. Tipset var å "tone ned" litt da jeg var litt mer markert enn de andre... Lystret, og jeg ble ikke trukket for noe her.

Under NM 2008 fikk jeg ingen beskjed om at deffen hørte nok hjemme i byggerklassene, og at dette var helt på grensen av hva som ble tollerert. Symetri og størrelse var visst ikke noe de sa noe på..

Det er regler for "deffen" i AF hvis man leser godt - I IFBB sine regler om AF står det tydelig:
sitat: "Dette er ikke kroppsbyggerkonkurranse! Deltagerne skal ha en viss muskelutvikling, men verken ha størrelse, definisjon eller vaskularitet slik som man ser i kroppsbyggerkonkurranser. Hvis dommerne ser disse særtrekkene skal deltagern trekkes ned."
(men her får jeg et problem som Håvard sier da jeg har synlige blodårer nesten året rundt tom på låra, men jeg skjelden er kjempe-off da..)

Dette gjorde at jeg valgte å gå over til NBFA da man ikke ser på dette som et problem. Hvis en utøver (for å sette det på spissen) ser ut som Arnold, men fremdeles hevder seg i styrkegrenene og hinderbanen er man jo en sann atlet - skal man da trekkes for å ha en perfekt kropp og har utført en deff med glans..?

Syntes dette ble feil, å bli "straffet" for å ha utført en for bra "jobb" (som en diett egentlig er) hvis man fremdeles klarer å prestere som den som ikke har deffet like bra..

Trond Sandslett sa til meg en gang: hvis denne utviklingen fortsetter kan man jo bare kaste inn et par svømmere og langrennsløpere på scenen - de har styrke og utholdenhet og deffen er nok hva dommerne snart ønsker også...
hehe - må legge til at da var finnmarkingen sint, men det er noe sant i det han sier synes jeg...

-------------------------------------------------------------------------------------

Veldig bra form forresten Jan - dette går nok veien når dere gutta skal ta svenskene.
Jeg skal nok være på stevnet i Trondheim og gleder meg til å se på denne nye varianten av AF  Smiley
Tenk litt på hvorfor styrken ble tømt så uvanlig raskt (som du beskrev det som)
etter roingen og ikke holdt ut dips-momentet... kan noe endres her tro?
(Tenkte kanskje litt på om du hadde fulle kreatin lagre, mineralbalansen, krampe osv..?)

(ang Bilde fra Stavanger)
http://media.treningsforum.no/image_smf.php?id=65727&filename=front+Stavanger.jpg

Ikke langt unna CBB dette - litt mer biff og litt mindre fett og du er der!
Neste år skal du se ... Lykke til! Smiley

Stå på videre!!  biggrin
Ole M D

..Et liv uten trening, er et liv uten mening...



http://olemortend.blogspot.com/
http://omdfitness.com/index.html



Utlogget KennethF

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 213
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 213

  • No Pain No Gain
Hvordan er den ultimate AF-fysikken?
« #13 : 30. september 2009, 12:25 »
Sorry Jan!
Men det blir nok litt mer på det her i din tråd, hvis ikke moderator kan flytte dette til ny tråd:-)

Ole, det er ikke hardheten og skarpheten, eller blodårer som egentlig er diskusjonen her, men størrelsen og muskelmassen som må sees på.
Hvis AF utøverne blir for store, noe jeg mener noen er, så får vi aldri noen til å stille i grenen AF, så for det andre forbudet mene hva de vil Wink men det skal være forskjell på en AF utøver og en CB eller BB utøver når det gjelder muskel volum.

Det er jo noe av grunnen ved siden av styrke momentene at noen ønsker å stille i AF. Da man ikke trenger å bruke så mye tid på bli så veldig stor, men ha en atletisk kropp og kunne yte maks på styrke momentene....

Ser heller ikke noe galt i at dommerne sier fra at enkelte utøver har blitt for store for en gren, fikk samme beskjeden i min debut i Sandefjord for noen år tilbake. De skal si fra synes jeg....
Der for gikk jeg over til CB, noe som for min del egenlig passet meg bedre Grin

PS. Slik Jan ser ut (for å bruke Jan som en mal Smiley ) nå, er sirka den muskelmassen en AF utøver bør ha, og det er ikke noe bygger kropp, men heller ikke noe svømmer eller langrensløper heller.....
Det er i alle fall min mening Cool Så jeg synes det blir teit å si at utviklingen går den veien....

Kenneth F.




Styremedlem i NKF (Norges Kroppsbygger Forbund)

3 pl CB +180cm Oslo Grand Prix 2010
7 pl CB +180cm NORDISK 2008
1 pl CB +180cm NM2008
2 pl CB +180cm SM 2008
6 pl AF +180 Oslo Grand Prix 2006
3 pl AF +180 Sandefjord 2006

www.kennethfoss.com

Utlogget OMD

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 423
  • Honnør: 36
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 423

Sv: Hvordan er den ultimate AF-fysikken?
« #14 : 30. september 2009, 14:43 »
ja jeg er enig i det meste her.

Men er også enig i at str og muskler egentlig ikke skulle ha noe å si da dette i de aller fleste tilfeller begrenser seg selv i styrke og utholdenhets testene, men likte tanke på hva Jørn sa om tillegg/straffe poeng og vektbegrensinger i denne klassen også.
Da blir det enda mer "rettferdig" ihht symetri og prestasjon på momentene da dette ofte henger sammen.
Da tror jeg også at faktisk deffen bedre igjen på utøvere med mere muskler også, da noen må trolig tyne seg ned litt for å klare kravene som i andre klasser.  Cheesy

Tror dette er bedre enn alternativet om å la symetrien telle mindre enn 50% da folk faktisk kommer for å se en flott kropp og ikke roing..  Shocked

Det ser ut til at jeg trolig kommer til å stille i CBB jeg også neste gang, og da tenker jeg helt automatisk at jeg da kanskje har "vokst ut" av AF, og det vil da si at i mitt hode så har en AF utøver litt "lettere" fysikk enn CBB.
Tror dette er noe alle egentlig tenker når de blir spurt om dette, men mener også at en med "CBB-fysikk" faktisk skal få lov til å prøve seg i AF uten nødvendigvis bli trukket for det..
Det er da min personlige mening.. Det er jo litt teit og holde igjen også hvis at utviklingen på muskelmasse går bra.. ?  Wink

Ellers så må jeg si som jeg sa i forrige innlegg at Jan ser veldig bra ut!
Ingen langrennsløper akkurat nei Smiley ..sorry hvis noen missforstod meg slik.. var ikke det jeg mente.

OMD
Ole M D

..Et liv uten trening, er et liv uten mening...



http://olemortend.blogspot.com/
http://omdfitness.com/index.html



Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!