Skrevet av Emne: Hvordan er den ultimate AF-fysikken?  (Lest 35545 ganger)

Utlogget OMD

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 423
  • Honnør: 36
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 423

Sv: Hvordan er den ultimate AF-fysikken?
« #105 : 07. oktober 2009, 18:52 »
.... da er vi tilbake på der vi er ...

MYE synsing som varerer fra konkurranse til konkurranse...

...akkurat som i BF ....  Huh

Men har funnet en som heter Chris Harnell - better bodies modell og jobber en del for Star Nutrition. Han tror jeg er ca den "normen" som NKF-IFBB ikke helt klarer å beskrive og har trolig den "perfekte AF-fysikken"



På damefronten er dette trolig noe av det beste jeg har sett: Stina Telhammer - også fra better bodies.  Wink
Hun kommer forøvrig (iflg rykter) til Nordisk og stiller i Bodyfitness da..

Ole M D

..Et liv uten trening, er et liv uten mening...



http://olemortend.blogspot.com/
http://omdfitness.com/index.html



Utlogget thomasht86

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 224
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 224

  • Athletic Fitness Kaliber FKK
Sv: Hvordan er den ultimate AF-fysikken?
« #106 : 07. oktober 2009, 22:58 »
AF utøver skal i mine øyne være gjennomtrent, på alle mulige måter. Du vi da også få kropp deretter.
Jeg har vært utøver på skøyte og fotball. Jeg var piss dårlig trent da i forhold til da jeg var som best forberedt til AF. Eksempel 3000m løp 10.05, 500 m roing 1.24,4. Dype knebøy 150Kg, Dips 79 chins 35 og alt med en kroppsvekt på 74 Kg, med en målt hvilepuls på 34 slag i minuttet. Ja jeg tok den fysiske delen seriøst. Selvfølgelig går dette ut over muskelmassen og en med mye masse ville vel ha hatt litt problemer med noen av disse momentene.

Men nå er jeg bare en liten kortpustet bygger som venter på mere muskler.  Food

mvh
Jørn

Godt sagt! Det er slik jeg også mener AF burde være, og er grunnen til at jeg liker grenen, men synes du 1 min. roing og 1 min. dips er den beste måten å teste disse kvalitetene på?

Blir litt ensformig synes jeg. Da har NBFA sin versjon med hinderbane, chins og dips større appell til meg i hvertfall. Skjønner jo selvfølgelig argumentene om praktisk gjennomføring med tanke på tid, publikum o.s.v. Uansett bra at dere har greid å beholde AF som gren uansett hvilken form konkurransen er på, selv om jeg håper det kan bli mulig å utvikle det enda mer i årene fremover Smiley

24 år, 173cm,
Vekt: Konk: 73 kg
        Off: ca. 80kg
Treningsperser: (Uten utstyr)
Knebøy: 185 kg
Benk:  160 kg
Mark: 235 kg
Chins: 34 stk
Dips: 63 stk
Roing (1min): 367m

2. plass AF IGP Classic 2009
1. plass AF -180cm Oslo GP 2011

 Loggbok/profil
 Sponsor: Gymgrossisten.com

Utlogget OMD

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 423
  • Honnør: 36
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 423

Sv: Hvordan er den ultimate AF-fysikken?
« #107 : 08. oktober 2009, 00:21 »
Godt sagt! Det er slik jeg også mener AF burde være, og er grunnen til at jeg liker grenen, men synes du 1 min. roing og 1 min. dips er den beste måten å teste disse kvalitetene på?

Blir litt ensformig synes jeg. Da har NBFA sin versjon med hinderbane, chins og dips større appell til meg i hvertfall. Skjønner jo selvfølgelig argumentene om praktisk gjennomføring med tanke på tid, publikum o.s.v.

Men JEG skjønner ikke argumentene om tid og publikumsvennlighet.  what

Tror at hvis du lar publikum velge tror jeg også at de synes det er morsommere å se en utøver
(helst 2 i gangen) kjempe seg gjennom en hinderbane enn å ro vettet av seg på en scene,
og jeg tør også påstå at hvis tidspresset er stort, så har egentlig ikke NKF tid til denne sporten. Ikke slik den egentlig er.. Den tar tid og plass (med tanke på hinder) og svenskene er skeptiske til det nye systemet da de er usikker på om dette rettferdigjør hva en AF utøver står for..

Blir det ikke lettere for utøverne også hvis man ikke blir bundet opp til NKF og kun deres konkurranser?

Mulig løsning?  Cool

Det skulle vært et eget forbund i Norge som KUN hadde AF på programmet, og utøverne kunne da fritt valgt å stille i andre typer konkurranser som feks CBB som er den mest nærliggende i mine øyne Smiley NKF og NBFA kunne da tatt disse av programmet sitt for å fokusere kun på BB, CBB og BF.
For hvis jeg har forstått reglene rett så kan utøvere fra NKF stille i andre konkurranser i andre forbund hvis de selv ikke kan tilby denne grenen..

Så gutter - eget forbund for AF og at de andre forbundene kutter de ut. Det er løsningen. Da kan de feks deles opp i vekt, høyde, bredde (Raymond sin klasse.. Smiley ) lengde klasser med vektbegrensing som i feks CBB osv
Tror også en ny type AF med hinderbane virker mer appelerende til jenter også...? Hadde vært greit å fått med noen jenter på dette også, så hadde ikke Aslaug og Madde stått alene annenhver gang på scenen..
Litt feedback på dette hadde vært fint jenter!
Dette forbundet kunne da også bli det forbundet som da hadde Fitness Five på programmet, da det er i samme sjanger. Apparatene hadde blitt innen forbundet, og bare der!

Da hadde vi hatt strongmenn for de sterke, fitness for de spreke, og BB for exhibishonistene  Grin Hoho!!
Ole M D

..Et liv uten trening, er et liv uten mening...



http://olemortend.blogspot.com/
http://omdfitness.com/index.html



Utlogget Mr. Aspheim

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 60
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 60

Sv: Hvordan er den ultimate AF-fysikken?
« #108 : 08. oktober 2009, 00:25 »
Dette var en glimrende idé, eller idéer om jeg får si det slik!!   Grin Honnør! Wink
"Det finnes ingen hemmelighet bak suksess. Det er resultatet av forberedelse, hardt arbeid og å lære av sine nederlag"

Utlogget OMD

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 423
  • Honnør: 36
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 423

Sv: Hvordan er den ultimate AF-fysikken?
« #109 : 08. oktober 2009, 00:34 »
Ble litt off-topic kanskje, men dette er et ømt tema for meg ..  Cool
Ole M D

..Et liv uten trening, er et liv uten mening...



http://olemortend.blogspot.com/
http://omdfitness.com/index.html



Utlogget Maddis

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 29
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 29

Sv: Hvordan er den ultimate AF-fysikken?
« #110 : 08. oktober 2009, 00:35 »
Min drøm er at det ville blitt laget en kul hinderbane a la Gladiatorene.
Hvis vi skal se på sporten utifa publikums øyne og utifra underholdningsverdi, så er det kun
for utøverne selv og deres følge at roingen blir spennende.

Hvis du gjør det du alltid har gjort så vil du få det du alltid har fått

Utlogget OMD

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 423
  • Honnør: 36
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 423

Sv: Hvordan er den ultimate AF-fysikken?
« #111 : 08. oktober 2009, 00:51 »

Ole er fortsatt utenfor idealet, ellers så blir jo AF bare Classic plus roing og chins.. Hva er hensikten med det? Og hvorfor skal jeg gidde å være med på det?

Begynner du å bli lat H?
hehehe - fin trening for armen din etterhvert det - roing Wink
Kødda Smiley
Ole M D

..Et liv uten trening, er et liv uten mening...



http://olemortend.blogspot.com/
http://omdfitness.com/index.html



Utlogget OMD

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 423
  • Honnør: 36
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 423

Sv: Hvordan er den ultimate AF-fysikken?
« #112 : 08. oktober 2009, 01:15 »
Min drøm er at det ville blitt laget en kul hinderbane a la Gladiatorene.
Hvis vi skal se på sporten utifa publikums øyne og utifra underholdningsverdi, så er det kun
for utøverne selv og deres følge at roingen blir spennende.



Hadde jeg hatt midler skulle et slikt anlegg vært en realitet for lengst!! Smiley
Ole M D

..Et liv uten trening, er et liv uten mening...



http://olemortend.blogspot.com/
http://omdfitness.com/index.html



Utlogget F..Frank

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 416
  • Honnør: 263
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 416

  • Back on track...
Sv: Hvordan er den ultimate AF-fysikken?
« #113 : 08. oktober 2009, 09:24 »
Men JEG skjønner ikke argumentene om tid og publikumsvennlighet.  what

Tror at hvis du lar publikum velge tror jeg også at de synes det er morsommere å se en utøver
(helst 2 i gangen) kjempe seg gjennom en hinderbane enn å ro vettet av seg på en scene,
og jeg tør også påstå at hvis tidspresset er stort, så har egentlig ikke NKF tid til denne sporten. Ikke slik den egentlig er.. Den tar tid og plass (med tanke på hinder) og svenskene er skeptiske til det nye systemet da de er usikker på om dette rettferdigjør hva en AF utøver står for..

Blir det ikke lettere for utøverne også hvis man ikke blir bundet opp til NKF og kun deres konkurranser?

Mulig løsning?  Cool

Det skulle vært et eget forbund i Norge som KUN hadde AF på programmet, og utøverne kunne da fritt valgt å stille i andre typer konkurranser som feks CBB som er den mest nærliggende i mine øyne Smiley NKF og NBFA kunne da tatt disse av programmet sitt for å fokusere kun på BB, CBB og BF.
For hvis jeg har forstått reglene rett så kan utøvere fra NKF stille i andre konkurranser i andre forbund hvis de selv ikke kan tilby denne grenen..

Så gutter - eget forbund for AF og at de andre forbundene kutter de ut. Det er løsningen. Da kan de feks deles opp i vekt, høyde, bredde (Raymond sin klasse.. Smiley ) lengde klasser med vektbegrensing som i feks CBB osv
Tror også en ny type AF med hinderbane virker mer appelerende til jenter også...? Hadde vært greit å fått med noen jenter på dette også, så hadde ikke Aslaug og Madde stått alene annenhver gang på scenen..
Litt feedback på dette hadde vært fint jenter!
Dette forbundet kunne da også bli det forbundet som da hadde Fitness Five på programmet, da det er i samme sjanger. Apparatene hadde blitt innen forbundet, og bare der!

Da hadde vi hatt strongmenn for de sterke, fitness for de spreke, og BB for exhibishonistene  Grin Hoho!!

Her er du vel kanskje inne på noe som kan videreføre AF. Men det krever noen sterke ildsjeler (som deg og Jørn og f.eks Roar)

Sitat
Men JEG skjønner ikke argumentene om tid og publikumsvennlighet.  what

Hvis jeg har forstått det riktig, så er kostnadene så store ved å leie lokaler som Sentrum Scene og nå (endelig igjen) Chateu Neuf, at det ikke har vært økonomisk forsvarlig å gjennomføre over 2 dager. Hvis du ser på helgens NM med 91 deltagere, så hadde man ikke hatt plass til AF i tillegg. Nå var det riktignok nesten fullt hus søndag, men tidligere når det har blitt arrangert over 2 dager har det ikke vært det.

I NBFA vil man jo såklart få plass til det, for der er det kanskje med 5-10 utøvere totalt, og det er mindre enn det er oppsatte klasser. Spørsmålet er hvor lenge det forbundet finner det forsvarlig å drive, men det har jeg ikke kjennskap til. Her sitter jo du på mer informasjon. Roar er jo også en ildsjel, men jeg kan ikke se at det er plass til 2 forbund i Norge som skal arrangere tilnærmet samme konkurranser. Fordelen til NBFA er vel at man er nesten garantert å kunne delta internasjonalt om det er noe ønske, siden man vinner klassen sin bare ved å stille opp.

Sitat
Tror at hvis du lar publikum velge tror jeg også at de synes det er morsommere å se en utøver
(helst 2 i gangen) kjempe seg gjennom en hinderbane enn å ro vettet av seg på en scene,
og jeg tør også påstå at hvis tidspresset er stort, så har egentlig ikke NKF tid til denne sporten. Ikke slik den egentlig er.. Den tar tid og plass (med tanke på hinder) og svenskene er skeptiske til det nye systemet da de er usikker på om dette rettferdigjør hva en AF utøver står for..

Blir det ikke lettere for utøverne også hvis man ikke blir bundet opp til NKF og kun deres konkurranser?

For de som er interessert i AF, så er det helt sikkert mer spennende å se på deltagere, (helst 2 og2 som du sier) i en hinderbane. (eller roing mot hverandre med skjerm o.l. som tidligere.)
Jeg har jo konkurrert i fitness selv, men jeg personlig syns det er dørgende kjedelig å se på chins & dips.
Kanskje man kan gjøre noe her også, f.eks. at man går rett fra chins til dips uten pause, så det ikke trekker ut så lenge.

Sitat
Mulig løsning?  Cool

Det skulle vært et eget forbund i Norge som KUN hadde AF på programmet, og utøverne kunne da fritt valgt å stille i andre typer konkurranser som feks CBB som er den mest nærliggende i mine øyne Smiley NKF og NBFA kunne da tatt disse av programmet sitt for å fokusere kun på BB, CBB og BF.
For hvis jeg har forstått reglene rett så kan utøvere fra NKF stille i andre konkurranser i andre forbund hvis de selv ikke kan tilby denne grenen..

Dette synes jeg var ett bra forslag, så ta opp telefonen og ring rundt Wink Du virker som du har stor interesse for det, og får du med de rette personer og samarbeidspartnere, så har jeg stor tro på at du kan lykkes!

Jeg kan ikke regelverket i forhold til IFBB, men om det er mulig så er det jo kjempebra!

Jeg håper du tar opp ballen, og får en dialog med Jørn og ser om det er mulig å få til ett samarbeid.
Ønsker deg virkelig lykke til!

Frank Vallée  ex. fitnessutøver (comeback her også kanskje Grin)
" I firmly believe that any man`s finest hour, the greatest fulfillment of all that he holds dear, is that moment when he has worked his heart out in a good cause and lies exhausted on the field of battle - victorious"  Vince Lombardi

 2009 Year of the FAT

1. Plass Oslo Grand Prix Overall
1. Plass NM Overall
1. Plass NM Bodybuilding Veteran åpen klasse
1. Plass Nordisk Overall

1. Plass VM Masters Classic bodybuilding
WORLD CHAMPION BABY!

You can`t Flex FAT......



Play with nature..... www.proteinfabrikken.no  Team Ironcore

Utlogget PG

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 723
  • Honnør: 369
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 723

  • Pause pga for mye forumreklame
Sv: Hvordan er den ultimate AF-fysikken?
« #114 : 08. oktober 2009, 10:05 »
De har vel kun eget forbund i Sverige? Synes du Ole skal spore opp noen av lederene/ildsjelene der for å finne ut hvordan prosessen var og hvordan de "tolker" regelverket der..

Tar jo tid å få på plass regelverk, dommere ( utenom Egil) osv.. Kanskje en mulighet å "låne" dommere fra de andre forbundene i starten hvertfall?

Før en evnt starter eget forbund så bør en vel ha velsignelse fra NKF og NBFA? Evnt få en til en deal om at en kan stille i AF forbundet og i NKF, eller AF forbundet og NBFA. Så kan en heller bli utestengt kun i NKF om en stiller i NBFA? Ser også for meg at eventuelle arrangement kan være sammen med NKF evnt NBFA sine? Så en Feks kan stille i NM i AF som blir arrangert på samme sted og samme dag som et NBFA arr. uten at en blir utestengt i NKF?

Forøvrig synes jeg han svensken Ole Morten postet har en veldig bra AF fysikk og er helt uenig med Glen W om at OLE K.V. har den perfekte AF fysikken, veldig bra fysikk ja, men alt for stor for AF..



1.pl AF +180cm Oslo GP 2010
3.pl FF Sandefjord Open 2010
8.pl NM AF +180 cm Sandefjord Open 2009


Sponsor: Norkost.no



Klubb: Kaliber FKK

Trener hos: Kaliber Treningstudio

Sterk, blid og dopingfri

Medlem av: Legger uten grenser

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Hvordan er den ultimate AF-fysikken?
« #115 : 08. oktober 2009, 10:15 »
Forøvrig synes jeg han svensken Ole Morten postet har en veldig bra AF fysikk og er helt uenig med Glen W om at OLE K.V. har den perfekte AF fysikken, veldig bra fysikk ja, men alt for stor for AF..

Jeg synes han svensken nesten så større ut enn OMD jeg, men det er vanskelig å si ut i fra et bilde hvor man er alene og ikke kan sammenlignes med noen.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget PG

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 723
  • Honnør: 369
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 723

  • Pause pga for mye forumreklame
Sv: Hvordan er den ultimate AF-fysikken?
« #116 : 08. oktober 2009, 10:25 »
feil ole jan



1.pl AF +180cm Oslo GP 2010
3.pl FF Sandefjord Open 2010
8.pl NM AF +180 cm Sandefjord Open 2009


Sponsor: Norkost.no



Klubb: Kaliber FKK

Trener hos: Kaliber Treningstudio

Sterk, blid og dopingfri

Medlem av: Legger uten grenser

Utlogget Jan S

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 247
  • Honnør: 110
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 247

Sv: Hvordan er den ultimate AF-fysikken?
« #117 : 08. oktober 2009, 10:26 »
for å legge til en problemstilling til.
Akkurat nå er det jo ikke mange nok som stiller i fitness til at det blri to klasser.
Og de under 180 bygger mye lettere en x-fysikk Hvodan tar man hensyn til det.
Burde ikke dommerne også tenke litt på det når det nå mest sansynelig blir en klasse  i Tronheim.
Marius og jeg trenger mye mer masse for å få samme "look" på scenen soom de under 180. Og spess de under 170. Wink

Men under 180 cm:
Paal Robert Haagensen - Kaliber Gym - NORWAY
Rookie Westin - SWEDEN
Raymond Jenssen - NORWAY
Mohamad-Ali Aziz Ali - DENMARK
 

Men over 180 cm:
Jan Strøm - Team PowerUp - NORWAY
Marius L.Dahl -  Kaliber Gym - NORWAY
 
 
 
Meritter i AF
Stavanger open  2pl ( debutant ) 2009
Trondheim open 1pl 2009
Nm 2011 2 pl

Sponsorer:  www.mhkosthold.no
                 www.shadowtans.no

Profil: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=87272.msg1267675;topicseen#new

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Hvordan er den ultimate AF-fysikken?
« #118 : 08. oktober 2009, 10:32 »
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget HHHH

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 684
  • Honnør: 359
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 684

  • tjukk
Sv: Hvordan er den ultimate AF-fysikken?
« #119 : 08. oktober 2009, 10:39 »
Og de under 180 bygger mye lettere en x-fysikk Hvodan tar man hensyn til det.
Burde ikke dommerne også tenke litt på det når det nå mest sansynelig blir en klasse  i Tronheim.
Marius og jeg trenger mye mer masse for å få samme "look" på scenen soom de under 180. Og spess de under 170. Wink

Dette er ikke noe problem i seg selv. Alle har ulik forutsetning med høyde/benstruktur/muskelfester og videre.. Bjørn Vestrum Olsson er en god utøver på 200cm, men han kan fort bli veldig "rett" spesielt i lårene. Men det må han bare leve med, like mye som Johnny Arntzen må leve med at han får litt "dvergaktig" fysikk. Dette er noe dommerne skal bemerke seg, og det er en del av sporten. De som ser best ut - ser best ut, uansett høyde/vekt.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!