Skrevet av Emne: kreatin monohydrat syre og vann?  (Lest 703 ganger)

Utlogget Jupac

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 995
  • Honnør: 155
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 995

kreatin monohydrat syre og vann?
« : 03. oktober 2009, 19:20 »
Lenge siden jeg har brukt monohydrat eller kreatin generelt. Lurte derfor på om det har skjedd noe endringer med monohydraten eller er det samme gamle at du skal drikke det med lunkent vann og ikke la det ligge i vannet for lenge?

Jeg tenkte i utgangspunktet å legge det til i treningshaken som består av whey-isolate, cell max og glutamin, men cellmaxen er med sitrussmak og jeg blander alltid shaken før jeg stikker på trening da jeg drikker litt av den før økten, men husket så at sitrus og kreatin samt at kreatin ligger lenge i vann ikke er bra?

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: kreatin monohydrat syre og vann?
« #1 : 03. oktober 2009, 19:36 »
Det ideelle hadde vel vært å drikke kreatinen under trening. Leste en artikkel en gang om dette (kreatin), 20% versus 80% blodgjennomstrømning, selvfølgelig vil du ha det inn på 80%. Jeg mener det var Tommi Thorvildsen som skrev den, den ligger her inne en plass.

Cell max, er ikke det bare kreatin, sukker og nitrogenoksid? Noe ala NO Xplode? Hvis det er kreatin i den, så er det jo bare å droppe å ta monohydrat separat. Og da er det sikkert heller ikke noe syreproblem.

Men mulig jeg er på viddene, rett på meg hvis jeg tar feil.

EDIT: Typo

Utlogget Jupac

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 995
  • Honnør: 155
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 995

Sv: kreatin monohydrat syre og vann?
« #2 : 03. oktober 2009, 19:49 »
cell-max inneholder ca 5 kre-akylyn, tenkte bare å teste 5-10 g monohydrat i tillegg for å se om det gir en bedre effekt. ja har lest den artikkelen til thorvildsen har aminosyrer og energi i musklene ved å innta aminosyrer, karbohydrater og kreatin 30 min før trening

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!