Skrevet av Emne: 19 år - ekstremt hårtap  (Lest 18191 ganger)

Utlogget ASDFGGHJKLLKJHGFFD

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 261
  • Honnør: 129
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 261

Sv: 19 år - ekstremt hårtap
« #45 : 06. februar 2010, 20:11 »
Ekstremt hårtap kan ikke være genetisk, man blir ikke skallet over kvelden. Det er en gradvis prosess som følge av hormonendringer i kroppen. Unngå å gå med lue inne, pga. det framskynder hårtap.
På en annen side så bidrar mange hårvokser til hårtap etter som det legger seg rundt hodebunnen og hemmer sirkulasjonen.

Hårtap kan skyldes en negativ reaskjon på noe du har spist eller kosttilskudd du tar.
Mange kosttilskudd har kjemiske forbindelser som kroppen i utgangspunktet ikke er vant til å innta gjennom å spise vanlig mat.

Kan ikke være genetisk, som i at det absolutt ikke er avhengig av genetikk? Skeptisk...

Utlogget Savoy

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 157
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 157

Sv: 19 år - ekstremt hårtap
« #46 : 27. februar 2010, 11:26 »
Noen her som har prøvd Proscar, isåfall hvordan får man tak i det via legen?

Utlogget disc0

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 26
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 26

Sv: 19 år - ekstremt hårtap
« #47 : 05. mars 2010, 05:26 »
Har brukt Proscar (heter Finasteride nå) i halvannet år og er veldig fornøyd med det. Koster minimalt og jeg føler at det har en bra effekt. Hårlinjen min har ikke blitt redusert noe særlig etter at jeg begynte med det.

Dro til legen og fortalte han om problemet mitt og at jeg ønsket resept på Proscar (jeg hadde gjort masse research på forhånd selv). Han var litt uenig i at jeg enda hadde noe behov for å bruke det, men ga meg likevel resept og ba meg prøve det en stund for å se om det funket. Vi avtalte at jeg skulle komme tilbake noen måneder seinere for en ny time å vurdere effekten, og da jeg gjorde og ba om å få fortsette å bruke det var det ikke noe stress. Nå ringer jeg bare og ber om ny resept hver gang jeg går tom. En pakke koster ca 150 spenn og varer ca tre måneder, så det er en veldig billig pris å betale. Lykke til!

Utlogget Boyscout slayer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 425
  • Honnør: 796
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 425

Sv: 19 år - ekstremt hårtap
« #48 : 05. mars 2010, 05:52 »
Ekstremt hårtap kan ikke være genetisk, man blir ikke skallet over kvelden. Det er en gradvis prosess som følge av hormonendringer i kroppen. Unngå å gå med lue inne, pga. det framskynder hårtap.
På en annen side så bidrar mange hårvokser til hårtap etter som det legger seg rundt hodebunnen og hemmer sirkulasjonen.

Hårtap kan skyldes en negativ reaskjon på noe du har spist eller kosttilskudd du tar.
Mange kosttilskudd har kjemiske forbindelser som kroppen i utgangspunktet ikke er vant til å innta gjennom å spise vanlig mat.


Når man begynner å miste håret, og hvor fort man mister det er vel i aller høyeste grad genetisk. At kosthold og livsstil har en innvirkning derimot er det ikke tvil om. Alternativt en kraftig forgifting/radioaktiv stråling, men da tror jeg håret hadde vært den minste bekymringen Wink

Utlogget Savoy

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 157
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 157

Sv: 19 år - ekstremt hårtap
« #49 : 06. mars 2010, 21:38 »
Så proscar er med ander ord billigere enn Propecia? Var hos legen og spurte om Propecia, men han henviste meg til hudlegen.

Utlogget Savoy

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 157
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 157

Sv: 19 år - ekstremt hårtap
« #50 : 18. mars 2010, 15:45 »
Fikk nettop en resept på Propecia, men da jeg skulle innløse den på apoteket så fant jeg ut at det var rimelig dyrt. F.eks en 28mgs pakke koster 680kr, imens en 90mgs pakke koster 1900-2100kr.

Hvor mye vil det koste å utløse en ettårsrespet på Propecia i Svergie?

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!