Skrevet av Emne: AAS snart forbudt i den nye 4 års perioden  (Lest 41442 ganger)

Utlogget Teletubbi104

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 178
  • Honnør: 662
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 178

Sv: AAS snart forbudt i den nye 4 års perioden
« #105 : 03. mars 2010, 21:53 »
Den dokumentasjonen vil jeg se...

Det er 100% helsefremmende å slutte å røyke. Røyking er den største fellesnevneren for de som idag ligger på sykehus i norge og som koster helvevesenet milliarder. Ingen annen enkeltårsak ligger bak flere helseplager og dødsfall.

Hvis vi snakker om lovregulering og hva som er samfunnstjenlig, så er det BEDRE for samfunnet å forby tobakk enn det er å forby feks kjøp av sexuelle tjenester.

Nei nei nei Egil.det er jo ikke røykerne sin skyld at de røyker og blir syke. samme som at det ikke er feite folk sin skyld at de er feite. det er bare sånn at de har lett for å legge på seg/ikke klarer og slutte og røyke.

sexkjøperne derimot er kvinneundertrykkende mannsjåvinister hele gjengen,selv når det er damer som kjøper sex hos menn så blir gigolokundene undertrykket.de vet det bare ikke selv.

Utlogget Aleksander86

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 84
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 84

Sv: AAS snart forbudt i den nye 4 års perioden
« #106 : 03. mars 2010, 22:03 »
Den dokumentasjonen vil jeg se...

Det er 100% helsefremmende å slutte å røyke. Røyking er den største fellesnevneren for de som idag ligger på sykehus i norge og som koster helvevesenet milliarder. Ingen annen enkeltårsak ligger bak flere helseplager og dødsfall.

Hvis vi snakker om lovregulering og hva som er samfunnstjenlig, så er det BEDRE for samfunnet å forby tobakk enn det er å forby feks kjøp av sexuelle tjenester.


Nå var det faktisk ikke snakk om hva som er samfunnstjenlig heller! Det var snakk om 100% røykeforbud i utgangspunktet og at jeg var imot det! Smiley

Men joda... Dokumentasjon kan du få... kan jo lese det Landsforeningen for hjerte- og lungesyke skriver om røykeslutt!

http://www.lhl.no/Ta-vare-pa-helsa/Roykeslutt/Roykestopp/

Og slik at det på forhånd er sagt, så har jeg da altså ALDRI sagt at røyking ikke er helsefremmende!!! Men at noen gjerne burde vite mer om et emne enn egen erfaring og solskinnshistorier som kommer fra bland andre deg! Men som du også ser utifra linken jeg sendte deg, så er det jo ikke vanskelig å se at røykestopp også medfører noen bivirkninger, noen verre enn andre!

Men tolk det som du vil... Jeg sier bare det at det ikke alltid er like lurt å være verdensmester i alt før men har sjekket noe fakta!!! Wink
No pain, No gain!!! - No Gain, just pain!!!

Utlogget Teletubbi104

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 178
  • Honnør: 662
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 178

Sv: AAS snart forbudt i den nye 4 års perioden
« #107 : 03. mars 2010, 22:15 »
sakset fra : http://www.lhl.no/Ta-vare-pa-helsa/Roykeslutt/Roykestopp/


Mer om nikotinavhengighet

Tilbakefallsrisikoen ved nikotin er like stor som ved heroin. Verdens helseorganisasjon klassifiserer i dag nikotinavhengighet og nikotinabstinens som sykdommer. Nikotinavhengighet klassifiseres som en psykisk plage, forårsaket av et kjemisk stoff som påvirker hjernens belønningssenter. Kjennetegnet på en nikotinavhengig person er at han eller hun må tilføre nikotin for å føle seg i balanse og fungere normalt. Abstinensperioden er en fase der hjernen og kroppen for øvrig innstiller seg på en ny balanse i et nikotinfritt miljø.


klassifiseres som en Psykisk plage?kødder du? bare fordi folk er så svake psykisk og pinglete at de ikke klarer og slutte og røyke så mener de det er en sykdom? dummeste jeg har hørt.
men når det er sagt så har 99% av befolkningen viljestyrke som kyllinger og trenger sikkert og høre at det ikke er deres egen skyld.

Utlogget Aleksander86

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 84
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 84

Sv: AAS snart forbudt i den nye 4 års perioden
« #108 : 03. mars 2010, 22:39 »
I REST MY CASE!!!   Grin   Kiss
No pain, No gain!!! - No Gain, just pain!!!

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: AAS snart forbudt i den nye 4 års perioden
« #109 : 03. mars 2010, 23:44 »
Aleksander... jeg har røkt lengre enn du har kunnet stave ordet røyking.... Wink Og jeg har sluttet.

Det fins ikke vanskelig å slutte, men enkelte fjotter skal selvfølgelig syte over alt. Enkelte gråter når liverpool taper en kamp også. Det fins ikke logisk, men det skjer.

Tilbakefall er den eneste likheten mellom nikotin og heroin. Heroin skaper fysisk avhengighet, men det gjør ikke nikotin. Nikotin er lett å bruke og falle tilbake til fordi det selges i hver butikk, er nesten akseptert og lovlig.

Utlogget s0pr0

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 518
  • Honnør: 232
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 518

  • With the force of one thousand suns!
Sv: AAS snart forbudt i den nye 4 års perioden
« #110 : 04. mars 2010, 00:04 »
Ohmy Hold kjeft!!! Det utsagnet der er det DUMMESTE jeg har hørt!!! Hva med de som har røykt i en år-rekke og som faktisk er så avhengig av røyken at de får problemer med helsa av å slutte...

Er nok av intetvitende apekatter som deg der ute!!!   Angry

Det har blitt nok restriksjoner mot røykerne nå!!!

Jeg ler og jeg ler.
LOL.

Forslag: Dødsstraff for røyking, fin måte å luke ut tapere uten viljestyrke som fungerer som en byll for resten av samfunnet.

Hva sier du til DET!!?

Utlogget Aleksander86

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 84
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 84

Sv: AAS snart forbudt i den nye 4 års perioden
« #111 : 04. mars 2010, 00:38 »
Kanskje det ikke hadde vært så dumt... Strengere straffer generelt sett synes jeg Norge trenger uansett... Som sagt så har jeg selv sluttet å røyke for lengre tid siden, så for meg betyr det lite hva du måtte ha på hjertet ang røykere.. Men jeg synes synd på slike "16åringer" uten verken livserfaring eller moderat intelligens som brauter rundt seg med ideer og forslag/krav som om de skulle kommet fra FRP! Det går under kategorien frustrerende å se hvor lavmælt enkelte kan være og ikke minst hvor enkel.

 Grin
No pain, No gain!!! - No Gain, just pain!!!

Utlogget Aleksander86

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 84
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 84

Sv: AAS snart forbudt i den nye 4 års perioden
« #112 : 04. mars 2010, 00:43 »
Aleksander... jeg har røkt lengre enn du har kunnet stave ordet røyking.... Wink Og jeg har sluttet.

Det fins ikke vanskelig å slutte, men enkelte fjotter skal selvfølgelig syte over alt. Enkelte gråter når liverpool taper en kamp også. Det fins ikke logisk, men det skjer.

Tilbakefall er den eneste likheten mellom nikotin og heroin. Heroin skaper fysisk avhengighet, men det gjør ikke nikotin. Nikotin er lett å bruke og falle tilbake til fordi det selges i hver butikk, er nesten akseptert og lovlig.

Ja, jeg er helt enig med deg om dette!!!   Men da er det jo mye bedre at prisene forsetter å skyte i været... Ikke at røykere blir kriminalisert!!! Er bare det jeg vil frem til... Grin
No pain, No gain!!! - No Gain, just pain!!!

Utlogget ja

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 224
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 224

Sv: AAS snart forbudt i den nye 4 års perioden
« #113 : 02. april 2010, 14:00 »
sakset fra : http://www.lhl.no/Ta-vare-pa-helsa/Roykeslutt/Roykestopp/
klassifiseres som en Psykisk plage?kødder du? bare fordi folk er så svake psykisk og pinglete at de ikke klarer og slutte og røyke så mener de det er en sykdom? dummeste jeg har hørt.
men når det er sagt så har 99% av befolkningen viljestyrke som kyllinger og trenger sikkert og høre at det ikke er deres egen skyld.


det er ille å slutte å røyke,ødela en hel ferie for meg

Kan påvirke tempramentet utrolig mye,ikkenoe å spøke med det,folk sier jo det er vanskeligere å slutte å røyke enn å slutte med morfin/heroin

suget er utrolig,er vell on top av alle stoffer når det gjelder sug

heroin blir du bare superdårlig i kroppen av å slutte med,det er forskjellen

Utlogget DannY GuettA

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 426
  • Honnør: 165
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 426

  • Raw power & Natural Strength
Sv: AAS snart forbudt i den nye 4 års perioden
« #114 : 02. april 2010, 15:55 »
Man er svak hvis man ikke klarer å slutte å røyke Smiley

svak hvis man i det hele tatt har starta å røyke Wink bare tull.
Stats:                      
Høyde - 176cm         
Vekt - 180 pounds of muscle, steel and sex appael! ^^
Alder - 26.08.89

Beste løft: (film - "Danielsel" youtube)
Benkpress: 145kg (@ 82kg, 19år -skade) (137,5@17år)
Styrkevending: 125kg
Frontbøy: 150kg
Markløft: 200kg
Push press: 106kg*2 (fra bakken og opp)

TRENINGSLOGG: Litt av alt.
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=89118.0

Utlogget Aleksander86

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 84
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 84

Sv: AAS snart forbudt i den nye 4 års perioden
« #115 : 02. april 2010, 23:27 »
Man er svak hvis man ikke klarer å slutte å røyke Smiley

svak hvis man i det hele tatt har starta å røyke Wink bare tull.

Og DUM hvis man er så kortsynt!!!
No pain, No gain!!! - No Gain, just pain!!!

Utlogget Scarface

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 264
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 264

Sv: AAS snart forbudt i den nye 4 års perioden
« #116 : 05. april 2010, 23:04 »
Er røyking egentlig så dyrt for samfunnet ? De aller fleste som dør av røyking dør jo når de er pensjonister. Dvs, de jobber jo ikke, og staten slipper og utbetale pensjon i kanskje 10 - 15 år. + mye sykehusopphold, sykepleie osv.   
 I tillegg så er det jo noen sinnsyke avgifter på tobakk og snus.
Samme med steroider, Det er jo helst landtidsvirkingene det snakkes om. Hvis er person dør 10 år tidligere pga steroider, så er personen mest sannsynlig godt opp i åra, og da er det vel ikke et spesielt stort samfunns problem. Litt kyniskt kanskje.

Utlogget TehKris

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 102
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 102

Sv: AAS snart forbudt i den nye 4 års perioden
« #117 : 05. april 2010, 23:32 »
Er røyking egentlig så dyrt for samfunnet ? De aller fleste som dør av røyking dør jo når de er pensjonister. Dvs, de jobber jo ikke, og staten slipper og utbetale pensjon i kanskje 10 - 15 år. + mye sykehusopphold, sykepleie osv.  
 I tillegg så er det jo noen sinnsyke avgifter på tobakk og snus.
Samme med steroider, Det er jo helst landtidsvirkingene det snakkes om. Hvis er person dør 10 år tidligere pga steroider, så er personen mest sannsynlig godt opp i åra, og da er det vel ikke et spesielt stort samfunns problem. Litt kyniskt kanskje.

Hoho, dette er bare tull kompis. Det er utrolig mange i arbeidsdyktig alder som er ute med sykemelding eller har nedsatt arbeidskapasitet som følge av røyking. I tillegg er det mange som dør i for ung alder som følge av røyking, hvert år regner man med at 6500 nordmenn dør som direkte følge av røyking. Røyking er gift som ikke bare skader de som røyker, men alle andre rundt personen. I tillegg påvirker dette deg og meg som følge av statlige utgifter pga. røykingen.
For min del burde røyking kriminaliseres lenge før AAS.

Utlogget H.M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 181
  • Honnør: 127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 181

Sv: AAS snart forbudt i den nye 4 års perioden
« #118 : 05. april 2010, 23:39 »
I tillegg påvirker dette deg og meg som følge av statlige utgifter pga. røykingen.

hvordan blir du påvirket av statlige utgifter pga røyking?


Sitat
I 2008 var statens inntekter fra tobakkavgiften 7 299 mill. kroner.


for en 20 pac tar staten 42,4kr i rein avgift. de fleste som røyker, røyker MINST 3 i uka.
det blir 6614,4kr per år, på en person som røyker LITE.. mange røyker en pakke om dagen eller mindre..


på jobben er vi 3 som røyker. ca 5 pakker i uka hver. det blir 15.
på min bittelille arbeidsplass tjener staten over 33 tusen i året..




http://www.toll.no/templates_TAD/Article.aspx?id=120588&epslanguage=no&parentid=66264
Westside disciple

Utlogget Scarface

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 264
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 264

Sv: AAS snart forbudt i den nye 4 års perioden
« #119 : 05. april 2010, 23:44 »
Jeg syns heller at det burde fokuseres på å få folk under 18 til og ikke begynne å røyke, i stede for å kriminalisere. Feks, strengere straffer for folk som kjøper til mindreårige, holdningskampanjer, forbud mot å røyke på undomskolen osv.
De fleste som begynner å røyke begynner jo før de er 18, inkludert meg selv. Har heldigvis slutta.  

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!